Kaszmir pisze: ↑04 lut 2021, 19:14
Rozumiem Twój punkt, natomiast tu bym bronił ZTP - "21" po prostu utrzyma obecny rozkład z Piastów. Czy to nie Ty kiedyś pisałeś że - by pasażerowie mieli zaufanie do km - musi ona mieć stały rozkład, w szczególności godziny pierwszych i ostatnich kursów? A dwa ostatnie kursy tramwajów dziennych z Piastów to właśnie "21" bo "52" kończy wcześniej. Potem jest dopiero "664".
No ale jak coś, to tutaj właśnie przydałby się np. jeszcze jeden kurs '52', co miałoby sens o tyle, że załatałoby również dziurę z centrum w kierunku Ruczaju pomiędzy ostatnim '52', a pierwszymi nockami
Natomiast serio, nie kupuję tego, że w momencie, jak na wielu trasach mamy np. godzinną (czy dłuższą dziurę) między ostatnim dziennym, a pierwszym nocnym, w jakikolwiek sposób sensowny jest pustak w postaci '21'
I ten przykład z '52' to jest imho właśnie bardzo dobitne pokazanie debilności tych kursów na '21'
Na praktycznie głównej linii tramwajowej w mieście nie ma $, żeby zrobić JEDEN dodatkowy kurs łatający dziurę między 23, a 24, za to będzie się wozić 0-1 osób trzema kursami na Elektromontaż, żeby MPK dostało $ za zjazd
I tak dobrze, że w końcu ogarnęli kwestię wjazdu na zajezdnię od strony wiaduktów, bo inaczej pewnie faktycznie zmieniliby kierunek tych ostatnich kursów i puścili je przez pl. Centralny
Kaszmir pisze: ↑04 lut 2021, 19:14Do Elektromontażu pewnie nikt nie będzie jeździł, jednak do r. Kocmyrzowskiego już ktoś może podjechać. Tak samo ktoś może wsiąść na r. Kocmyrzowskim i podjechać choćby do Teatru Ludowego czy Cienistej - tam jest trochę bloków.
Tylko, że na Kocmyrzowskiej masz jeszcze '1' i '5', z kursami z Kocmyrzowskiego:
22: 42, 50
23: 02, 09, 21, 28, 44
Dodatkowe kursy '21':
22: 46
23: 01, 16
Raczej tu nic nikomu nie dadzą
Ale to też pokazuje w mniejszej skali marnotrawstwo $ przy pierdyliardzie linii zewsząd dowsząd. Tramwaj średnio co 6 min na Kocmyrzowskiej w kierunku Wzgórz między 22:45 - 23:45 to na pewno to, co będzie kluczem sukcesu KMK
Za to w wielu innych rejonach (ot, choćby z takiego Radzikowskiego) masz np. autobus co 40 min w sb, i nic w nd
Imho tak, jak wspomniałem: jeśli już patrzymy na Piastów, to o wiele więcej dałby JEDEN dodatkowy kurs '52' np. ok. 23:10 (i następnie ok. 23:30-40 z centrum na Ruczaj), niż pustka w postaci '21'