Niemcy

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 855
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Niemcy

Post autor: GoMeZz391 » 23 sty 2021, 15:03

Niemiecka firma Geldhauser Linien - und Reiseverkehr GmbH & Co. KG wprowadza innowacyjne połączenie między Dasing a Pasing przez autostradę A8.
Linię tą obsługiwać będzie sześć nowych autobusów piętrowych Setra S 531 DT, które przystosowano do pełnienia roli KM, w tym zapewniono transport osobom z niepełnosprawnościami (rampa).

Setra S 418 LE MultiClassbędzię obsługiwać połączenie z Monachium Ostbahnhof do Ottobrunn.

Podobnie można by coś zrealizować u nas w Polsce, tylko pytanie gdzie :?:

Info: https://transinfo.pl/infobus/pietrowe-a ... sFOigOuUL0

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 855
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Niemcy

Post autor: GoMeZz391 » 14 lut 2021, 14:04

Berlin wycofał z dniem 12.02.2021 r. z użytku tramwaje KT4D z czeskiej fabryki ČKD - Tatra Smíchov.
Po stolicy jeździły nieprzerwanie od roku 1976, a obecnie można było je spotkać na linii M17 (Schöneweide<->Falkenberg). BVG pozostawi na stanie 20 szt. tramwajów, które będzie uruchamiał na zamówienie.
Tramwaje te są systematycznie zastąpywane przez niskopodłogowe Bombardiery z rodziny Flexity.

https://transinfo.pl/infotram/koniec-pe ... Rl1SAslZjQ

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3619
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niemcy

Post autor: Kaszmir » 06 kwie 2021, 14:22

Berlin zwiększa zamówienie do 200 piętrusów ADL
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 68265.html
ADL dostarczył dwa pierwsze autobusy Enviro500 w październiku 2020 r. w ramach umowy ramowej zawartej w 2018 r. Po udanych testach rada nadzorcza BVG zgodziła się na wykorzystanie opcji i zakup kolejnych 198 pojazdów, dzięki czemu liczna dostarczonych wozów wzrośnie do 200. W zamówieniu znajduje się tez opcja na kolejne 230 autobusy Enviro500.
Czyli dobrze rozumiem? Zamówienie podstawowe to 2 autobusy + opcja na 198 wozów + kolejna opcja na 230 wozów? :D
No i sam fakt, że piętrowce zawitały do Berlina - no no...

Tancin
Miłośnik
Posty: 59
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Niemcy

Post autor: Tancin » 06 kwie 2021, 17:20

Kaszmir pisze: 06 kwie 2021, 14:22 No i sam fakt, że piętrowce zawitały do Berlina - no no...
Piętrusy po Berlinie jeżdżą od ponad 100 lat.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 855
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Niemcy

Post autor: GoMeZz391 » 06 kwie 2021, 21:10

Kaszmir pisze: 06 kwie 2021, 14:22 Berlin zwiększa zamówienie do 200 piętrusów ADL
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 68265.html
ADL dostarczył dwa pierwsze autobusy Enviro500 w październiku 2020 r. w ramach umowy ramowej zawartej w 2018 r. Po udanych testach rada nadzorcza BVG zgodziła się na wykorzystanie opcji i zakup kolejnych 198 pojazdów, dzięki czemu liczna dostarczonych wozów wzrośnie do 200. W zamówieniu znajduje się tez opcja na kolejne 230 autobusy Enviro500.
Czyli dobrze rozumiem? Zamówienie podstawowe to 2 autobusy + opcja na 198 wozów + kolejna opcja na 230 wozów? :D
No i sam fakt, że piętrowce zawitały do Berlina - no no...
Dokładnie, BVG w ramach opcji (kontraktu) zakupi teraz 198 pojazdów z prawem do dokupienia kolejnych 230 wozów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3619
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niemcy

Post autor: Kaszmir » 07 kwie 2021, 12:02

Nie byłem w Berlinie, przyznaję się, zasugerowałem się treścią artykułu. Nie bijcie ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3619
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niemcy

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2022, 10:10

W Niemczech na tory wyjechały pierwsze na świecie osobowe pociągi napędzane wodorem
https://www.national-geographic.pl/trav ... 0826013405
Model pociągu Coradia iLint został stworzony przez francuskiego producenta kolei Alstom. Projekt kosztował 93 miliony euro. Pięć pierwszych pociągów wyjechało już na tory w Dolnej Saksonii. W sumie po Niemczech ma jeździć 14 pociągów napędzanych wodorem. Specjaliści podkreślają, że kolej wodorowa nie wymaga elektryfikacji linii kolejowych. To oznacza, że ekologiczne lokomotywy mogą poruszać się po prawie wszystkich torach na świecie.
Jak na razie pociągi z napędzane wodorem kursują tylko w Dolnej Saksonii, a konkretnie w miastach:

* Cuxhaven,
* Bremerhaven,
* Bremervörde
* Buxtehude.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości