Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według psmkms skład RW109+RW509 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według psmkms skład HW161+HB559 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według https://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/ w Zajezdni Nowa Huta został zdjęty ze stanu jeden E1+c3 oraz jeden skład 2x105Na.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Według PSMKMS odstawiono, choć jeszcze nie skasowano, #HW157+HB517 oraz #HZ290+HZ291.
Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.
Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Dodajmy nie tylko w Krakowie ale w Polsce. Po dostarczeniu do GOP-u dwukierunkowych wagonów Mederus Beta MF AC BD zaczęły one obsługiwać linię 38 w Bytomiu. Zastąpiły N-i dotychczas najstarsze wagony w ruchu liniowym w Polsce. Podobno N-i kiedyś mają powrócić po wydłużeniu 38 ale póki co w najbliższych kilku latach na to się nie zanosi. Tak więc Kraków stał się bastionem najstarszych w ruchu liniowym wagonów w Polsce. Są to doczepy c3 z lat 1959-61. Masz rację RB511 to jedyna pozostała doczepa z 1959 i może nie doczekać lata. Stan RW137 jest kiepski i prawdopodobnie oba wagony wkrótce zostaną skasowane.tomta1 pisze: 04 kwie 2021, 22:01
Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Czyli jeden z najlepszych (jeżeli nie najlepszy) skład Konstali został odstawiony. Dlaczego - tego chyba nikt nie wie, zwłaszcza że wśród samych stopiątek można znaleźć o wiele gorsze egzemplarze (chociażby podgórski wagon RZ220, który już dosyć mocno zardzewiał). W Nowej Hucie pewnie też gorsze egzemplarze by się znalazły (z czasów podgórskich kojarzę jeszcze skład HZ207+HZ208, który może najgorszy nie był, jednak ~rok temu był raczej w dolnej połowie składów Podgórskich). Warto tutaj też dodać, że wagony takie jak RZ213, RZ216 oraz RZ217 zostały już odstawione i powróciły, więc jeszcze nie wszystko stracone, jednak szanse na to duże już niestety nie są. Wielka szkoda, był to skład zdecydowanie unikatowy i osobiście miałem nadzieję, że właśnie on zostanie kiedyś pozostawiony jako zabytkowy. Teraz już prawie na pewno wiadomo, że tak się nie stanietomta1 pisze: 04 kwie 2021, 22:01 Według PSMKMS odstawiono, choć jeszcze nie skasowano, #HW157+HB517 oraz #HZ290+HZ291.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Właśnie sobie uświadomiłem, że to nie był 105Na+105Na, tylko 105Nb+105Na, choć to „b” to takie trochę udawane.Bayer2003 pisze: 05 kwie 2021, 10:05 Czyli jeden z najlepszych (jeżeli nie najlepszy) skład Konstali został odstawiony. Dlaczego - tego chyba nikt nie wie, zwłaszcza że wśród samych stopiątek można znaleźć o wiele gorsze egzemplarze(…). Wielka szkoda, był to skład zdecydowanie unikatowy(…).
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Też dla mnie zaskoczeniem jest że skasowano HZ254 i teraz HZ290+HZ291 a jeszcze nieeksploatowany jest obecnie HZ287. Wagony z 1989 roku. Konstrukcje 105Na czasem tracą ostoję z racji swojej niezbyt trwałej konstrukcji. Nawet po kilku latach z tego powodu pojedyncze wagony kasowano. Ten skład HZ290+HZ291 chyba miał też dawno NG a inne starsze wagony kilka lat po nim. Ostatnio podpicowano kilka starszych składów w Hucie HZ270+HZ271 czy HZ275+HZ276 a kasuje się młodsze. Zgadzam się z Bayer2003, że wizualnie wiele 105-ek wygląda gorzej, ale musiała być jakaś przyczyna, że właśnie te zdjęli.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
1989 to był głęboki kryzys, mimo remontów mogły mieć konstrukcję z g**nolitu i kartonu.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Osobiście nie powiedziałbym że udawane, kilka zmian względem 105Na w pierwszym wagonie tego składu jednak było (chociaż oczywiście skala różnic w stosunku do 105Nb z Warszawy/805Nb z Grudziądza była o wiele mniejsza). Mimo wszystko był to unikalny wagon z rodziny stopiątek w Polsce i chyba nigdy nie zrozumiem decyzji MPK o jego ostawieniu.tomta1 pisze: 05 kwie 2021, 10:12 Właśnie sobie uświadomiłem, że to nie był 105Na+105Na, tylko 105Nb+105Na, choć to „b” to takie trochę udawane.
HZ290 to wagon z 1988 roku. HZ287 może jeszcze powrócić, jednak stanie to się kiedy któryś z nowohuckich wagonów ulegnie uszkodzeniu/jeżeli zostanie podjęta decyzja o powstaniu kolejnego ufoka. W przeciwnym razie pewnie za kilka tygodni/miesięcy też będzie czekało go odstawienieimpuls pisze: 05 kwie 2021, 12:28 Też dla mnie zaskoczeniem jest że skasowano HZ254 i teraz HZ290+HZ291 a jeszcze nieeksploatowany jest obecnie HZ287. Wagony z 1989 roku.

Przyczyny możemy nigdy nie poznać, ponieważ mogło być nią np. jakieś najechanie/pożar wagonu na terenie zajezdni. Mało prawdopodobny scenariusz, jednak wykluczyć się go moim zdaniem nie da.impuls pisze: 05 kwie 2021, 12:28 Zgadzam się z Bayer2003, że wizualnie wiele 105-ek wygląda gorzej, ale musiała być jakaś przyczyna, że właśnie te zdjęli.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Tak mówią dane. HZ290 to oryginalny numer 934 a HZ291 to numer pierwotny 935 z 1989 roku. Ale ja pamiętam dostawę z 1988 i od 911 do 922 łączono w składach, później były trzy ufoki 923+924+925, 926+927+928, 929+930+931 a na końcu skład 932+933. Ten 934 jako prototyp nie został wprowadzony z tymi wcześniej wymienionymi do ruchu w 1988r. Nie miał pary. Wprowadzono go do ruchu w 1989 razem z 935 i cały okres eksploatacji z tym wagonem przebył. Nie mam pewności czy przybył 1988 czy razem z dostawą w 1989r. Jako prototyp był dłużej testowany w Chorzowie albo w Krakowie. Jeszcze była ta osobna dostawa po raz drugi 932+933 bo pierwotne wagony z tym numerem przenieśli na Naukę jazdy.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
PSMKMS potwierdza, że skład RW113+RB513 został odstawiony do kasacji.impuls pisze: 07 kwie 2021, 13:17 Jeszcze w całości RW113+RB513 stoi na żeberku do wykolejania wagonów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Skoro kolejny Lajkonik został wpisany na stan, to pewnie RW110, czyli ostatni pełny skład bez modernizacji, już nie wyjedzie. Dobrze mi się wydaje? Dziś już nie jeździł.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Myślę, że jeszcze będzie można sfocić ostatni z oryginalnymi oknami skład wiedni w postaci RW110+RB510. Teraz będą przychodzić Lajkoniki do Huty, więc Podgórze nie będzie kasować wagonów. W Podgórzu w najgorszym stanie są RZ216+RZ217, RZ220+RZ230, RW137+RB511, RW132+RB539. RW110+RB510 pewnie też zejdzie przy pierwszej dostawie ale jego stan nie jest taki zły.Jamnik pisze: 09 kwie 2021, 21:50 Skoro kolejny Lajkonik został wpisany na stan, to pewnie RW110, czyli ostatni pełny skład bez modernizacji, już nie wyjedzie. Dobrze mi się wydaje? Dziś już nie jeździł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości