Komunikacja miejska w 2021 roku
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Może wyślą elektryki na 182?
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Mnie za to zastanawia głównie, że komunikat ten oznacza, że najprawdopodobniej któraś z linii kończących na DGW otrzyma autobusy elektryczne. Czy będzie to "182"? A może "208" w taborze 12m zabranym z "169"/"469", jako linia do lotniska? A może... "537" w SU 8.9 Electric? Każda z tych propozycji ma swoje plusy i minusy. Jeśli miałbym strzelać, mimo wszystko postawiłbym na przegubowe elektryki na "182".
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Moim zdaniem "182" odpada. Dofinansowanie do zakupu elektryków zakładało elektryfikacje poszczególnych linii i postawiono na inne. Na tej linii nie było też w ostatnich latach brygad z Zajezdni Wola Duchacka, wyjazd na Os. Na Stoku to byłoby jakieś nieporozumienie.
Co do "537" to elektryki 8,9 już były i raczej mogłyby dalej być, ładowały się czasem na DGW i inne linie się mieściły, co innego gdyby postawić tam przeguba.
Dlatego obstawiam, że jest problem z jedną ładowarką na DGZ i/lub okazało się że elektryki jednak muszą ładować się częściej.
Co do "537" to elektryki 8,9 już były i raczej mogłyby dalej być, ładowały się czasem na DGW i inne linie się mieściły, co innego gdyby postawić tam przeguba.
Dlatego obstawiam, że jest problem z jedną ładowarką na DGZ i/lub okazało się że elektryki jednak muszą ładować się częściej.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Tak, w międzyczasie dowiedziałem się z kilku niezależnych źródeł - poszło o brak punktu socjalnego, wtedy "192" nie miałoby go na żadnej końcówce.
Tak, plany zwiększenia po pandemii częstotliwości "179" do ~f=7,5 są dalej aktualne
https://krabok.wordpress.com/2020/08/23 ... u-krakowa/
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Na "179" przerwy przy DGZ planowo mają około 30 minut. Ciekawe ile czasu będzie zjadało kursowanie pomiędzy DGZ a DGW, oraz jaki będzie tego koszt? Czy dalej korkuje się tunel pod dworcem?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Nie wiem, dlatego jestem bardzo ciekawy, no i wychodzi z rozkładów, że potrzebne będzie 11 brygad a nie 10.pasazer_mobilisu pisze: ↑19 mar 2021, 14:34 A one się mają na każdej przerwie ładować? Nie ma jakichś "super przerw" typu godzina i więcej przeznaczonych na ładowanie?
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Podejrzewam, że licząc w obie strony jakieś 10 minut może zabrać przejechanie tam i z powrotem. Pytanie czy uwzględniając półgodzinne przerwy jest sens jechania na Dworzec Główny Wschód, aby podładować autobus przez 15 minut. Kierowcy też będą na tym stratni, bo będą mieć krótsze przerwy, więc nie sądzę, żeby było to rozwiązanie optymalne. Być może rzeczywiście planowane są jakieś roszady w tych rejonach i któraś linia trafi na Dworzec Główny Wschód i zostanie obsadzona w elektryki.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
I tak zabranie "189" z Dworca powoduje, że tą linią będzie podróżować ta grupa pasażerów z Dąbrowskiej + przypadkowi pasażerowie...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Wg mnie zabranie z Dworca niewiele zmienia - ta linia i tak była mało popularna. Kwestia wjeżdżania albo i nie na Dw. Gł. Wschód to tylko dodatek - przecież "501" nie wjeżdża tam, a jakoś puste nie jeździ. Zresztą, przystanek przy UE jest tuż obok - sam nieraz w drodze do/z DGW, w(y)siadałem przy UE.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
A będzie jeszcze mniej, chyba nie o to chodzi
Zresztą w weekend jest słabo z synchronizacją z Oś. Oświecenia 3+27, z DGW jest lepiej 12+18.
Z 7 kursów na godzinę przed epidemią, zostały 4 kiepsko ułożone
W te stronę sprawdza się to bardzo dobrze, wystarczy mały korek na rondzie i można przyjść na DGW szybciej niż autobus przyjedzie. Niestety w stronę RM na przystanek jest kawałek dalej.
Ciekawe czy Mobilis ogarnie SIP na czas, obawiam się że nawet jeśli zdążą to i tak parę osób przejedzie się na Politechnikę dodatkowo krzycząc w stronę kierowcy słowa jakich nie wypada cytować
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
"501" nie wydaje się dobrym przykładem, bo jej wjazd na DGW doprowadziłby do niezabieralności na każdym kursie A jednak "189" wydawało się być częściowym wsparciem "182" i rekompensatą za brak "482". Teraz w przegubach będzie wozić dosłownie garstkę ludzi.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Nie no, od czasu uruchomienia "511" niezabieralność tej linii nie grozi
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Orientujecie się może od kiedy i w jakim celu tramwaje po ostatnich kursach stoją po nawet 30 minut na pętlach w oczekiwaniu na realizację kursów zjazdowych?
Przykładowo Kurdwanów i rozkład weekendowy - ostatnie przyjazdy "24/50" są 23:47 i 0:01. Natomiast widziałem ~0:15, 0:25, 0:30 wyjeżdżały zjazdy z pętli oraz stał jeszcze jeden czekający na swój czas.
Podobnie jest na Borku, w zeszłym tygodniu też po północy stały jeszcze trzy bombardiery mimo, że ostatni przyjazd jest 23:53, "19" chwilę po 23 kończy przyjazdy.
Przykładowo Kurdwanów i rozkład weekendowy - ostatnie przyjazdy "24/50" są 23:47 i 0:01. Natomiast widziałem ~0:15, 0:25, 0:30 wyjeżdżały zjazdy z pętli oraz stał jeszcze jeden czekający na swój czas.
Podobnie jest na Borku, w zeszłym tygodniu też po północy stały jeszcze trzy bombardiery mimo, że ostatni przyjazd jest 23:53, "19" chwilę po 23 kończy przyjazdy.
Re: Komunikacja miejska w 2021 roku
Podejrzewam że ma to związek ze zmożonymi zjazdami w tym czasie więc chyba lepiej, aby odczekały te parę minut na pętli niż robiły zator przy wjeździe na zajezdnię (PT) (ale tak jak wspomniałem na wstępie to moje podejrzenia).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 1 gość