- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6835
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 08 kwie 2020, 11:22
Duża zmiana na skrzyżowaniu Olszyny / Łukasiewicza (tam, gdzie "124/424" i "184/484" skręcają z Pilotów-Olszyny w stronę Cmentarza Rakowickiego). Do jazdy wprost zostawiono w każdą stronę tylko jeden z dwóch pasów ruchu, drugi przeznaczono do skrętu. Zwolniona powierzchnia na przejściach dla pieszych została pomalowana na czerwono.

(źródło:
profil "Razem w ruchu")
A tu filmik od Oficera KRK:
https://twitter.com/oficerKRK/status/12 ... 8445644800
Czy to oznacza, że ostatecznie zrezygnowano z idei buspasa na Pilotów? A może wręcz przeciwnie - to próba oswojenia kierowców i przyzwyczajenia, że na tym ciągu może zostać tylko jeden pas do ruchu ogólnego?
-
pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Post
autor: pasazer_mobilisu » 08 kwie 2020, 12:37
Przy takim ruchu jak jest obecnie ciężko będzie zweryfikować to rozwiązanie, ale to przejście faktycznie było niezbyt bezpieczne.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:22 przez
pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie karmić troli

-
Cukier
- Specjalista
- Posty: 229
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13
Post
autor: Cukier » 08 kwie 2020, 19:37
Kaszmir pisze: 08 kwie 2020, 11:22
A może wręcz przeciwnie - to próba oswojenia kierowców i przyzwyczajenia, że na tym ciągu może zostać tylko jeden pas do ruchu ogólnego?
Przecież tam de facto jest tylko jeden pas ruchu ogólnego. W kierunku ronda Mogilskiego kawałek dalej i tak się zaczyna Brodowicza która ma jeden pas, a w kierunku ronda Młyńskiego za wiaduktem również de facto robi się jeden pas, przez wspaniałą sygnalizację z bezkolizyjnym lewoskrętem.
A przejście było bym wręcz powiedział szalenie niebezpieczne. Przejść przez cztery pasy bez świateł (nie licząc ulic takich jak Królewska z tramwajem i pasami ogólnymi po bokach) bez azylu było w Krakowie dosłownie kilka i urzędnicy sukcesywnie je likwidują. Na Brożka został wciśnięty azyl, na Bronowickiej zwężono do 2x1, na Olszyny zrobiono podobnie. I to wydaje mi się, że było już ostatnie, bo dróg o takim przekroju mamy stosunkowo niewiele.
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 720
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 09 kwie 2020, 9:22
Cukier pisze: 08 kwie 2020, 19:37A przejście było bym wręcz powiedział szalenie niebezpieczne. Przejść przez cztery pasy bez świateł (nie licząc ulic takich jak Królewska z tramwajem i pasami ogólnymi po bokach) bez azylu było w Krakowie dosłownie kilka i urzędnicy sukcesywnie je likwidują. Na Brożka został wciśnięty azyl, na Bronowickiej zwężono do 2x1, na Olszyny zrobiono podobnie. I to wydaje mi się, że było już ostatnie, bo dróg o takim przekroju mamy stosunkowo niewiele.
Jeszcze Andersa pod Świtem (przejście bez przerwy przez ekwiwalent 6 pasów ruchu – 2 pasy plus tory plus 2 pasy – razem ok. 23 m), ale to w ramach zapowiadanych już jakiś czas temu zmian w organizacji ruchu ma się zmienić (nie ma miejsca pod wyspę, ale będą takie pseudowyspy – lepsze to niż nic), albo Conrada (przejście przez 3 pasy ruchu w jedną stronę bez sygnalizacji). Jeszcze parę takich przejść może by się znalazło, ale masz rację – takie niebezpieczne przejścia są likwidowane. Ale nie poprzez
likwidację przejścia, tylko
likwidację niebezpieczeństwa (lub przynajmniej
odniebezpiecznienie), jak to robią niektóre organy zarządzające ruchem (w stylu: jest niebezpieczne przejście? zlikwidujmy przejście, ludzie
na pewno nie będą tam przechodzić).
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 879
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 09 kwie 2020, 23:40
Urocze kwiatki są jeszcze na nie tak dawno budowanej "autostradzie" Surzyckiego-Botewa:
- w dwóch miejscach: przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów przez trzy pasy ruchu, dozwolona prędkość podniesiona do 70 km/h, realna przeważnie ponad 100 km/h (brak sygnalizacji)
- w jednym miejscu przejście dla pieszych przez 3 + 4 pasy ruchu, sygnalizacja na stałe przełączona na pulsującą, prędkości jak wyżej...
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 720
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 11 kwie 2020, 8:43
Ta „autostrada” była budowana dekadę temu. Zintensyfikowane propiesze działania (Andersa, Armii Krajowej, PBG…) zaczęły się pojawiać trochę później.
Co do Bartników/Domagały – sądzę, że jak pojawią się tam problemy z lewoskrętami i/lub będzie wybudowane pełnoprawne przedłużenie Domagały, to sygnalizacja zostanie uruchomiona w pełnym trybie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości