SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
HB516 stoi blisko II bramy na jednym torze, obok wcześniej skasowanej doczepy HB503. Pewnie do wiosny tak postoją, zanim je wywiozą na złom.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Ukazał się poniższy przetarg.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... rstwo.html
Zastanawiające jest dlaczego nie znalazły się w nim też c3 HB503 i HB516. Skasowano je dawno, w tym samym czasie co HW103 skasowano HB503. Stawiam trzy hipotezy
1. zostawili jako rezerwę do podpięcia z E1 w razie braków.
2. przeznaczone zostały jako wagony zabytkowe, dlatego stoją nawet wśród zabytków.
3. wywiozą w następnym przetargu.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... rstwo.html
Zastanawiające jest dlaczego nie znalazły się w nim też c3 HB503 i HB516. Skasowano je dawno, w tym samym czasie co HW103 skasowano HB503. Stawiam trzy hipotezy
1. zostawili jako rezerwę do podpięcia z E1 w razie braków.
2. przeznaczone zostały jako wagony zabytkowe, dlatego stoją nawet wśród zabytków.
3. wywiozą w następnym przetargu.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
https://transinfo.pl/infotram/tramwaje- ... wagony-e1/
W Wiedniu już od kilku lat nie obsługują c3. Pozostało ok. 10 składów E1+c4. Mogą zostać E1 w tym roku odstawione bo dostawy Bombardierów tam trwają.
W Miszkolcu jak byłem w 2017 widziałem skład E1+c3 na linii 2 ale w 2019 już nie. Raczej nie eksploatują E1+c3
W Grazu byłem w 2019 nie eksploatują E1
W Rotterdamie na pewno też nie. Oni je tam przerabiali, ale te modyfikowane też już wysłali.
W Braila - ponoć w eksploatacji są jeszcze cztery E1. Ale prowadzą przetarg na nowe wagony. Kres E1 w Rumunii też już jest w najbliższych kilkunastu miesiącach.
Już na pewno jesteśmy ostatnim Miastem w Europie w którym eksploatowane są ponad 60-letnie doczepy c3. Jeszcze dwie z oryginalnymi oknami RB510 i RB513 kursują. Przewiduję, że eksploatacja E1 zakończy się w 2023 roku. I będziemy wtedy ostatnim miastem europejskim, które pożegna ten typ taboru.
W Wiedniu już od kilku lat nie obsługują c3. Pozostało ok. 10 składów E1+c4. Mogą zostać E1 w tym roku odstawione bo dostawy Bombardierów tam trwają.
W Miszkolcu jak byłem w 2017 widziałem skład E1+c3 na linii 2 ale w 2019 już nie. Raczej nie eksploatują E1+c3
W Grazu byłem w 2019 nie eksploatują E1
W Rotterdamie na pewno też nie. Oni je tam przerabiali, ale te modyfikowane też już wysłali.
W Braila - ponoć w eksploatacji są jeszcze cztery E1. Ale prowadzą przetarg na nowe wagony. Kres E1 w Rumunii też już jest w najbliższych kilkunastu miesiącach.
Już na pewno jesteśmy ostatnim Miastem w Europie w którym eksploatowane są ponad 60-letnie doczepy c3. Jeszcze dwie z oryginalnymi oknami RB510 i RB513 kursują. Przewiduję, że eksploatacja E1 zakończy się w 2023 roku. I będziemy wtedy ostatnim miastem europejskim, które pożegna ten typ taboru.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Tak dopowiadając to od 14 marca 2021 r. pozostaniemy też ostatnim miastem w Polsce z tym typem taboru. Właśnie tą datą został ogłoszony liniowy koniec wozów E1 w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.impuls pisze: ↑11 mar 2021, 22:52 https://transinfo.pl/infotram/tramwaje- ... wagony-e1/
W Wiedniu już od kilku lat nie obsługują c3. Pozostało ok. 10 składów E1+c4. Mogą zostać E1 w tym roku odstawione bo dostawy Bombardierów tam trwają.
W Miszkolcu jak byłem w 2017 widziałem skład E1+c3 na linii 2 ale w 2019 już nie. Raczej nie eksploatują E1+c3
W Grazu byłem w 2019 nie eksploatują E1
W Rotterdamie na pewno też nie. Oni je tam przerabiali, ale te modyfikowane też już wysłali.
W Braila - ponoć w eksploatacji są jeszcze cztery E1. Ale prowadzą przetarg na nowe wagony. Kres E1 w Rumunii też już jest w najbliższych kilkunastu miesiącach.
Już na pewno jesteśmy ostatnim Miastem w Europie w którym eksploatowane są ponad 60-letnie doczepy c3. Jeszcze dwie z oryginalnymi oknami RB510 i RB513 kursują. Przewiduję, że eksploatacja E1 zakończy się w 2023 roku. I będziemy wtedy ostatnim miastem europejskim, które pożegna ten typ taboru.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Odstawiono skład#RW113-513.W ruchu pozostaje ostatni z oryginalnymi oknami 110-510.
Zdekompletowany 109-509 stoi na tzw. betonie.
Zdekompletowany 109-509 stoi na tzw. betonie.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Nie ma miejsca na torach w zajezdniach a tymczasem pojawił się przetarg na pozbycie się pudeł w ograniczonym zakresie.
http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... rstwo.html
Skasowany RW113+RB513 nadal stoi na torach a w Hucie jest jeszcze więcej pojazdów które niepotrzebnie zajmują jeszcze przestrzeń torową.
HW157, HW161, HB503, HB516, HB559, HB517, HZ290, HZ291.
http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... rstwo.html
Skasowany RW113+RB513 nadal stoi na torach a w Hucie jest jeszcze więcej pojazdów które niepotrzebnie zajmują jeszcze przestrzeń torową.
HW157, HW161, HB503, HB516, HB559, HB517, HZ290, HZ291.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Według PSMKMS, wedle ostatniej aktualizacji ilostanu, HW115 oraz HW118 pozbyły się doczep i kursują solo, Skasowano HW158 (ostatni wiedeńczyk w starym malowaniu) oraz HW170 (wagon, który prawie 10 lat kursował w jednej i tej samej reklamie, nota bene chyba jeden z rekordów pod tym względem). I te zmiany zdążyłem wyłapać w ostatnim czasie. Ale kasacji HW167 nie wyłapałem, a tego wagonu w spisie już nie ma. Błąd czy faktycznie kolejny wiedeńczyk solo ubył ze stanu?
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Jest to bardzo prawdopodobne, że ubył jeszcze jeden E1 solo, ponieważ na stronie MPK widnieje 10 solówek.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Wczoraj wydłubali okna z HW110 a wcześniej inne rzeczy kasowniki, wyświetlacze. Okna z ramkami złożyli na palecie i owinęli folią. Wywieźli do magazynu. Wkrótce ostatni skład, który jeździł z oryginalnymi oknami trafi na beton. Za kilka lat powstanie zrekonstruowany na bazie istniejących części jako historyczny skład E1+c3 z ostatnich czynnych wagonów wiedeńskich.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Mam dziwne pytanie, ale czy ktoś wie jakie są wymiary i masa silnika w E1?
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Długość: 19711mm
Szerokość: 2200mm
Wysokość: 3200mm
Wysokość podłogi od główki szyny: 897mm
Ciężar własny wagonu: 24000kg
Rozstaw osi: 1800mm
Odległość osi wózków: 6000mm
Silnik: WD785 2x150kW
Ale jako masa samego silnika to gorzej.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Ja zrozumiałem pytanie o silnik w wagonach a nie wymiary wagonu. Mylę się?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości