- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 20 kwie 2021, 21:03
Nareszcie!
Linia 14 bez wagonów EU8N
Najważniejszą taborową zmianą jest niewątpliwie wycofanie z obsługi linii 14 wozów EU8N. Dziś po raz pierwszy na wszystkie 6 brygad czternastki, obsługiwanych przez zajezdnię Nowa Huta, skierowane zostały wagony Stadler Tango Lajkonik. Na trzy pozostałe brygady, pochodzące z zajezdni Podgórze, niezmiennie kierowane są wozy Bombardier NGT6.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... gonow-eu8n
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
Lw25
- Moderator PKK In Memoriam
- Posty: 243
- Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37
Post
autor: Lw25 » 21 kwie 2021, 14:12
Jak tam wykorzystanie EU8N po tym wygląda?
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1345
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 21 kwie 2021, 14:55
Lw25 pisze: ↑21 kwie 2021, 14:12
Jak tam wykorzystanie EU8N po tym wygląda?
Codziennie jest inna ilość w granicach 26-29 w dni powszednie. Wszystko zależy ile EU8N wyślą na linie "21", "5", "14". Dzisiaj już na 14-06 wyjechał EU8N na stałą brygadę, bo jeden Stadler zjechał.
-
krakus
- Znawca
- Posty: 120
- Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14
Post
autor: krakus » 21 kwie 2021, 15:28
Ostatnio ktoś wspominał o nieobecności w ruchu 405N. Otóż jest on w TR od kilku dni, gdzie przechodzi serwis klimatyzacji.
-
Adrian14
- Ekspert
- Posty: 839
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Adrian14 » 22 kwie 2021, 0:03
1xEU które się zwolniło z 14 poszło na R51 za R61 z Podgórza.
-
Lw25
- Moderator PKK In Memoriam
- Posty: 243
- Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37
Post
autor: Lw25 » 22 kwie 2021, 11:21
To jest beznadziejne wykorzystanie, "21" powinna być cała w EU8N.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1345
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 22 kwie 2021, 11:43
Adrian14 pisze: ↑22 kwie 2021, 0:03
1xEU które się zwolniło z 14 poszło na R51 za R61 z Podgórza.
Na pewno w dniu 12.04.21 i wcześniej nie było R-61 w Podgórzu. Podgórze miało w dni powszednie R-60 w NGT6 i R-66, R-67 obsługa GT8N
-
Adrian14
- Ekspert
- Posty: 839
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Adrian14 » 22 kwie 2021, 12:08
impuls pisze: ↑22 kwie 2021, 11:43
Adrian14 pisze: ↑22 kwie 2021, 0:03
1xEU które się zwolniło z 14 poszło na R51 za R61 z Podgórza.
Na pewno w dniu 12.04.21 i wcześniej nie było R-61 w Podgórzu. Podgórze miało w dni powszednie R-60 w NGT6 i R-66, R-67 obsługa GT8N
Hm, to może któreś z nich się zamieniło. Na pewno PH ma teraz R51, R53, R55. Chyba, że po prostu doszła nowa rezerwa. Ale wydawało mi się że teraz z PT są tylko 2 rezerwy.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1882
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 27 kwie 2021, 12:26
Przed chwilą pojawiły się rozkłady jazdy linii tramwajowych, z tego co widzę nic nadzwyczajnego się nie szykuje odnośnie taboru. Z tego co widzę linia "9" nadal 3 brygady niskopodłogowe w weekendy, w dzień powszedni bez zmian wysoka podłoga. Linia "22" też bez zmian (2 brygady z niską podłogą w weekendy a w dni powszednie składy E1-C3). Jedynie na "13" tak jakby doszła 1 brygada z niską podłogą w szczytach. Przypuszczam, że będzie to związane z wprowadzeniem kolejnego Lajkonika na stan. W ten sposób Lajkonik zwolni NGT6 z "24" a ten wyląduje na "13". Wynika jakby kolejną brygadę "24" przejęła Zajezdnia NH a nie Podgórze.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 27 kwie 2021, 14:40
Jeden z "najlepszych" tekstów MPK
A zdanie, które pogrubiłem, powinno przejść do historii kłamstw...
Na linii nr 14 tylko Lajkoniki i wagony NGT6
Od jutra, 28 kwietnia na linii nr 14, łączącej nowohuckie Mistrzejowice z Bronowicami, będą kursować wyłącznie Lajkoniki i wagony NGT6. W dzień powszedni będzie to sześć Lajkoników i trzy wagony NGT6, a w soboty i święta pięć Lajkoników i dwa wagony NGT6. Zgodnie z zapowiedziami Lajkoniki na linii nr 14 zastąpiły wszystkie wagony EU8N. Na tej linii Lajkoniki po raz pierwszy pojawiły się w sobotę 28 listopada 2020 roku.
Przypomnijmy, że od 27 marca nowoczesne, niskopodłogowe Lajkoniki zaczęły kursować także na innej trasie do Nowej Huty – na linii nr 9, łączącej Mistrzejowice z Nowym Bieżanowem P+R. Liczba posiadanych obecnie przez MPK SA Lajkoników umożliwia co prawda wysyłanie tych nowych wagonów na linię nr 9 tylko w soboty i święta, ale wraz z przyszłymi dostawami ich liczba na tej trasie w weekendy będzie systematycznie się zwiększać. W najbliższych tygodniach Lajkoniki zaczną kursować na linii nr 9 także w dni powszednie.
Obecnie tramwaje z niską podłogą stanowią ponad 72 proc. floty MPK SA. Celem zakupu nowych tramwajów, w tym właśnie Lajkoników, jest wycofanie z ruchu wszystkich tramwajów wysokopodłogowych. W Krakowie są już tylko trzy linie, na których żaden kurs nie jest obsługiwany taborem niskopodłogowym. Są to linie nr 10, 16 i 49. Na liniach nr 10 i 16 jest to obecnie niemożliwe z powodu stanu torowiska na ul. Ptaszyckiego. Linia nr 49 to linia kursująca tylko w godzinach szczytu, której trasa pokrywa się z trasami innych linii, obsługiwanych przez tramwaje z niską podłogą. Większość linii tramwajowych w Krakowie jest obecnie już w całości obsługiwana taborem niskopodłogowym.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... -ngt6.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Post
autor: pasazer_mobilisu » 27 kwie 2021, 16:18
W Krakowie są już tylko trzy linie, na których żaden kurs nie jest obsługiwany taborem niskopodłogowym.
Ale osiągnięcie
Dobre 18 lat temu dało się zrobić coś takiego
Linia nr 49 to linia kursująca tylko w godzinach szczytu, której trasa pokrywa się z trasami innych linii, obsługiwanych przez tramwaje z niską podłogą.
Z NB do Kabla pokrywa się z niskopodłogową 3, do Ronda Mogilskiego z 50, a dalej z 4. A że komuś najpierw przychodzi na myśl linia 9 to już jego problem
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1882
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 27 kwie 2021, 17:15
Te "ich" kłamliwe wypociny są chyba odpowiedzią na mój wpis na forum.
Ja pisałem o "9" i "24" a oni to chwalebną śpiewką o "14" na której już taki stan rzeczy mamy prawie od 2 tygodni.
A dzisiaj na "24" mamy skład E1-C3.
A tak nawiasem nawiązując do "ich tekstu" to przy obecnym posiadaniu niskopodłogowych wagonów Stadlera i NGT8 już kilka weekendów temu można było linię "9" spokojnie obsadzić tym taborem.
Ale co tam pasażerowie. Niech sobie jeszcze do wakacji poczekają.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5901
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 27 kwie 2021, 17:28
Ja bym wciąż chciał się dowiedzieć, czemu "21" dalej nie jest w pełni obsadzone EU8N i N8S-NF.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 27 kwie 2021, 20:51
pasazer_mobilisu pisze: ↑27 kwie 2021, 16:18
Z NB do Kabla pokrywa się z niskopodłogową 3, do Ronda Mogilskiego z 50, a dalej z 4. A że komuś najpierw przychodzi na myśl linia 9 to już jego problem
Tylko który z pasażerów tak jeździ...
kucyk pisze: ↑27 kwie 2021, 17:15
Ja pisałem o "9" i "24" a oni to chwalebną śpiewką o "14" na której już taki stan rzeczy mamy prawie od 2 tygodni.
Akurat nie, tylko w jeden dzień były wyłącznie NGT6 i STL na "14", tak to zawsze był jeden EU8N w ostatnim czasie.
Kaszmir pisze: ↑27 kwie 2021, 17:28
Ja bym wciąż chciał się dowiedzieć, czemu "21" dalej nie jest w pełni obsadzone EU8N i N8S-NF.
Ponieważ EU8N grzecznie czekają na powrót "17" i "44"
A tak serio, to pojawiają się doniesienia, że na miejsce obecnych E1 solo, które są szykowane na żyletki, powstaną nowe...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
Lw25
- Moderator PKK In Memoriam
- Posty: 243
- Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37
Post
autor: Lw25 » 28 kwie 2021, 10:34
Jak zobaczyłem tę wypowiedź, to aż nie skomentowałem, bo szczęka mi opadła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość