Zielonki
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Zielonki
Mnie ciekawi najbardziej, dlaczego to "337", a nie "307" jedzie do Kleparza. Skierowanie "337" na Podwawelskie w zamian za "307" ma kilka istotnych zalet:
- "307" ma już na drodze do Kleparza kilka istotnych punktów docelowych. "337" - nie.
- "337" ma na Kleparzu pętlę daleko od przystanków węzłowych, "307" miałoby dodatkową parę przystanków przy węźle, co ułatwi przesiadki czy dojście do punktów docelowych przy Nowym Kleparzu.
- "337" do Kleparza w zasadzie niewiele zmienia z perspektywy Owczar - dla 80% pasażerów zmieni się co najwyżej miejsce przesiadki, no i wielkość opóźnień. Mała część dojedzie bezpośrednio, niektórzy będą mogli pojechać z jedną niewygodną przesiadką zamiast z dwoma. Tymczasem "307" już do Kleparza zapewnia bezpośredni dojazd lub przesiadkę mniej (nie utrudniając zbytnio tej na Kleparzu) dla sporej części pasażerów.
Podsumowując, zamiana końcówkami "307" i "337" pomoże większej liczbie pasażerów przy minimalnych kosztach.
Przydałaby się także synchronizacja w Zielonkach i Węgrzcach do f~7,5/15, no i dostosowanie ~f w Gminie do f~15/30/60/90/120/nieregularne kursy.
- "307" ma już na drodze do Kleparza kilka istotnych punktów docelowych. "337" - nie.
- "337" ma na Kleparzu pętlę daleko od przystanków węzłowych, "307" miałoby dodatkową parę przystanków przy węźle, co ułatwi przesiadki czy dojście do punktów docelowych przy Nowym Kleparzu.
- "337" do Kleparza w zasadzie niewiele zmienia z perspektywy Owczar - dla 80% pasażerów zmieni się co najwyżej miejsce przesiadki, no i wielkość opóźnień. Mała część dojedzie bezpośrednio, niektórzy będą mogli pojechać z jedną niewygodną przesiadką zamiast z dwoma. Tymczasem "307" już do Kleparza zapewnia bezpośredni dojazd lub przesiadkę mniej (nie utrudniając zbytnio tej na Kleparzu) dla sporej części pasażerów.
Podsumowując, zamiana końcówkami "307" i "337" pomoże większej liczbie pasażerów przy minimalnych kosztach.
Przydałaby się także synchronizacja w Zielonkach i Węgrzcach do f~7,5/15, no i dostosowanie ~f w Gminie do f~15/30/60/90/120/nieregularne kursy.
Re: Zielonki
Może chodzi o sam wyjazd z Kleparza... na Prądnickiej od strony wiaduktu do pętli jest buspas. A dalej już linia utykała by w korku.Zieleńczanin pisze: ↑22 lip 2021, 21:53 Mnie ciekawi najbardziej, dlaczego to "337", a nie "307" jedzie do Kleparza.
Re: Zielonki
Dokładnie o tym samym pomyślałem - przejazd z Prądnickiej w prawo w Aleje zajmuje masę czasu.
I jeszcze drugie, takie "307" będzie od r. Grunwaldzkiego aż do Górki Narodowej pokrywać się z "503" więc zrobi za wzmocnienie. Przyda się do czasu otwarcia tramwaju.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Zielonki
Sądzę, że na Pachońskiego czy w Zielonkach utknie w korku co najmniej równie bardzo
Pytanie, czy będzie to potrzebne wzmocnienie, i czy pasażerowie "503" nie zabiorą miejsca w autobusie pasażerom z Zielonek czy Węgrzc.
Re: Zielonki
Zastanawia mnie przyszłość linii 250, 260 i 270 w związku z budową pętli tramwajowo-autobusowej zintegrowanej z projektowanym przystankiem kolejowym os. Piastów. Myślicie, że zostaną przekierowane z pętli Prądnik Czerwony na nową pętlę?
Z racji że będzie istniało nowe połączenie z węzła drogowego Batowice z S52 myślę, że to możliwe. Myślicie, że te linie sprawdzą się lepiej na Prądniku jako dowozowe do kolei i autobusów, czy może na osiedlu Piastów?
Link do projektu pętli i układu drogowego:
https://prnt.sc/1esx44c
https://www.openstreetmap.org/#map=17/50.10740/20.01109
Z racji że będzie istniało nowe połączenie z węzła drogowego Batowice z S52 myślę, że to możliwe. Myślicie, że te linie sprawdzą się lepiej na Prądniku jako dowozowe do kolei i autobusów, czy może na osiedlu Piastów?
Link do projektu pętli i układu drogowego:
https://prnt.sc/1esx44c
https://www.openstreetmap.org/#map=17/50.10740/20.01109
Re: Zielonki
Jesteś pewny, że 307 zatrzyma się na Górce Narodowej? Według mnie skoro ta linia ma być dla aglomeracji, to raczej będą chcieli uniknąć powtórki z 304 i 307 nie zatrzyma się w tym rejonie - ale są to jedynie moje domysły.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Zielonki
Nie zatrzyma się. Lista przystanków (wstępna?):
Info - gmina Michałowice.Os. Podwawelskie
Rondo Grunwaldzkie
Jubilat
Muzeum Narodowe
AGH/UR
Plac Inwalidów
Nowy Kleparz
Opolska Estakada
Re: Zielonki
Miało być mało przystanków w Krakowie, ekspres jak się patrzy
Re: Zielonki
W "307" nie chodzi o to, by szybko dowieźć ludzi z Michałowic do os. Podwawelskiego, tylko ogólnie do centrum. Linie przyspieszone powinny mieć gęsto przystanki na początku trasy (zebranie pasażerów), potem w miarę szybko docierać do centrum, a w samym centrum też oferować sporo punktów docelowych. Tak działa to na "304", "501" czy "503".
Tu będzie podobnie. Linia zbierze pasażerów z aglo, a w samym Krakowie między granicą a centrum będzie śmigać. Zatrzyma się tylko na Opolskiej Estakadzie która jest węzłem na cały północny i wschodni Kraków, a potem dopiero na N. Kleparzu. Czyli na odcinku ponad 5 km będzie mieć tylko jeden przystanek, przy Opolskiej. To będzie ekspress. A w samym centrum zatrzyma się przy wszystkich punktach generujących potoki by ludzie mieli gdzie dojechać.
Uważam, że lista przystanków jest wręcz idealna i jedyne co, dodałbym tymczasowo Górkę Narodową bo to jednak słabe, że będzie ona dalej wisieć na "503" i rzadszym "537". Tymczasowo, do otwarcia tramwaju - potem można zabrać ten przystanek.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Zielonki
Prawdopodobnie od września rusza "290"
Info fb ZTP: https://www.facebook.com/10399527184340 ... 803542014/Nowa linia aglomeracyjna 290 połączy Pękowice i Zielonki z Krakowem
#ZTP na wniosek gminy #Zielonki planuje uruchomić nową linie aglomeracyjną kursującą na trasie Krowodrza Górka – Pękowice Ojcowska. Linia zostanie uruchomiona od września 2021 r. W przypadku zamknięci ulicy Łokietka, linia zostanie uruchomiona po wprowadzeniu stałej organizacji w tym rejonie.
Autobusy poruszać się będą po trasie:
Kraków: Krowodrza Górka-Krowoderskich Zuchów, Batalionu „Skała” AK, Wyki, Pachońskiego, Łokietka, Starego Wiarusa, Zielonki: ulica Słoneczna, Lawendowa, na Popielówkę, Księdza Zięby, Kraków: Na Zielonki, Jurajska, Pękowice: Ojcowska, Pękowice Ojcowska;
To nie koniec nowych linii. Przypominamy, że od września ruszą także linie aglomeracyjne 307 i 337. Więcej pisaliśmy o nich tutaj: ➡ bit.ly/noweaglomeracyjne
#ZTPkomunikaty Kraków PL Razem w ruchu Dzielnica V Krowodrza Gmina Zielonki
-
- Pomiarowiec
- Posty: 107
- Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20
Re: Zielonki
Tak sobie myślę, że jak dodawać jakiś przystanek to Belwederczyków, bo to prawie aglomeracja, a ani nie nie mają "137"/"503" ani nie będą mieli agloekspresu.
Re: Zielonki
A nie od września 2022? Przecież mówili, że na czas remontu Łokietka narazie nie będą puszczać tego autobusu bo inne linie mają być kierowane przez osiedle. I linia ma się pojawić dopiero po remoncie, który ma trwać ok 12 miesięcy.damian_krk2 pisze: ↑04 sie 2021, 14:10 Prawdopodobnie od września rusza "290"
Info fb ZTP: https://www.facebook.com/10399527184340 ... 803542014/Nowa linia aglomeracyjna 290 połączy Pękowice i Zielonki z Krakowem
#ZTP na wniosek gminy #Zielonki planuje uruchomić nową linie aglomeracyjną kursującą na trasie Krowodrza Górka – Pękowice Ojcowska. Linia zostanie uruchomiona od września 2021 r. W przypadku zamknięci ulicy Łokietka, linia zostanie uruchomiona po wprowadzeniu stałej organizacji w tym rejonie.
Autobusy poruszać się będą po trasie:
Kraków: Krowodrza Górka-Krowoderskich Zuchów, Batalionu „Skała” AK, Wyki, Pachońskiego, Łokietka, Starego Wiarusa, Zielonki: ulica Słoneczna, Lawendowa, na Popielówkę, Księdza Zięby, Kraków: Na Zielonki, Jurajska, Pękowice: Ojcowska, Pękowice Ojcowska;
To nie koniec nowych linii. Przypominamy, że od września ruszą także linie aglomeracyjne 307 i 337. Więcej pisaliśmy o nich tutaj: ➡ bit.ly/noweaglomeracyjne
#ZTPkomunikaty Kraków PL Razem w ruchu Dzielnica V Krowodrza Gmina Zielonki
Ostatnio zmieniony 29 sie 2021, 20:22 przez Adrian14, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Zielonki
Pisze w poście że 2021Adrian14 pisze: ↑29 sie 2021, 20:08A nie od września 2022? Przecież mówili, że na czas remontu Wybickiego narazie nie będą puszczać tego autobusu bo inne linie mają być kierowane przez osiedle. I linia ma się pojawić dopiero po remoncie, który ma trwać ok 12 miesięcy.damian_krk2 pisze: ↑04 sie 2021, 14:10 Prawdopodobnie od września rusza "290"
Info fb ZTP: https://www.facebook.com/10399527184340 ... 803542014/Nowa linia aglomeracyjna 290 połączy Pękowice i Zielonki z Krakowem
#ZTP na wniosek gminy #Zielonki planuje uruchomić nową linie aglomeracyjną kursującą na trasie Krowodrza Górka – Pękowice Ojcowska. Linia zostanie uruchomiona od września 2021 r. W przypadku zamknięci ulicy Łokietka, linia zostanie uruchomiona po wprowadzeniu stałej organizacji w tym rejonie.
Autobusy poruszać się będą po trasie:
Kraków: Krowodrza Górka-Krowoderskich Zuchów, Batalionu „Skała” AK, Wyki, Pachońskiego, Łokietka, Starego Wiarusa, Zielonki: ulica Słoneczna, Lawendowa, na Popielówkę, Księdza Zięby, Kraków: Na Zielonki, Jurajska, Pękowice: Ojcowska, Pękowice Ojcowska;
To nie koniec nowych linii. Przypominamy, że od września ruszą także linie aglomeracyjne 307 i 337. Więcej pisaliśmy o nich tutaj: ➡ bit.ly/noweaglomeracyjne
#ZTPkomunikaty Kraków PL Razem w ruchu Dzielnica V Krowodrza Gmina Zielonki
Re: Zielonki
No właśnie, pisze w poście, że w przypadku zamknięcia Łokietka dopiero po wprowadzeniu stałej organizacji. Czyli za ok rok.damian_krk2 pisze: ↑29 sie 2021, 20:14Pisze w poście że 2021Adrian14 pisze: ↑29 sie 2021, 20:08A nie od września 2022? Przecież mówili, że na czas remontu Wybickiego narazie nie będą puszczać tego autobusu bo inne linie mają być kierowane przez osiedle. I linia ma się pojawić dopiero po remoncie, który ma trwać ok 12 miesięcy.damian_krk2 pisze: ↑04 sie 2021, 14:10 Prawdopodobnie od września rusza "290"
Info fb ZTP: https://www.facebook.com/10399527184340 ... 803542014/
Re: Zielonki
Remont Łokietka miał się zacząć pod koniec sierpnia, a na razie o nim ani widu, ani słychu... także zanim się zacznie, a do tego wszystkie opóźnienia w pracach...
Ale w terenie miała powstać do tego czasu infrastruktura przystankowa, a w tej sprawie coś się ruszyło? Bo jak nie, to nawet objazdowe 120,220,240 będą się zatrzymywać w błocie...
Ale w terenie miała powstać do tego czasu infrastruktura przystankowa, a w tej sprawie coś się ruszyło? Bo jak nie, to nawet objazdowe 120,220,240 będą się zatrzymywać w błocie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości