fistaszek pisze: ↑20 sie 2021, 18:16
Myślę, że gdyby sytuacja miała ulec zmianie, to:
1. Post z 22 stycznia zostałby edytowany (usunięto by wzmiankę o NGT6 na "14")
2. Dowiedzielibyśmy się o planach na Facebooku MPK - przecież to dla nich czysty zysk PRowy, a pasażerowie "14" piali by z zachwytu
.
Oczywiście, nie wykluczam opcji, że plany się zmieniły, ale jakoś wątpię, że zadziałoby się to bez jakiejkolwiek informacji.
Teraz priorytetem jest "9", jeżeli zostanie ona w pełni obsadzona Lajkonikami i wróci ~250 brygad to wtedy MPK będzie myśleć co dalej. Od stycznia sytuacja taborowa mocno się zmieniła i nie należy tego posta traktować jak jedyną prawdę.
fistaszek pisze: ↑20 sie 2021, 18:16
Osobiście obstawiam, jak napisałem w poprzednim poście, że pozostałe Lajkoniki zostaną na szczytówki "50".
Duża szansa, ale powrót f~5 na linię "50" nie jest pewny.
fistaszek pisze: ↑20 sie 2021, 18:16
Czy stopniowo - nie wiem, moim zdaniem wystarczyłoby, gdyby liczba PES była obecnie stała, a dopiero we wrześniu się zwiększyła
.
Wystarczyłoby, ale jeżeli teraz wyjeżdża maksymalnie 25 PES to jakoś nie wierzę, że 1 września nagle ich wykorzystanie wzrośnie do 30.
fistaszek pisze: ↑20 sie 2021, 18:16
Lepiej, żeby w wakacje naprawić wszelkie usterki, niż żeby we wrześniu obudzić się z ręką w nocniku
.
Nie wierzę, że aż tyle PES ma obecnie problemy - jakieś 28 sztuk raczej spokojnie mogłoby wyjechać. Z naprawami wszystkiego do końca wakacji niestety i tak się nie wyrobią - pozostał tydzień, a niesprawne są m.in. Protram 405N oraz dwukierunki N8 (do tego oczywiście wszystko co obecnie jest w TR też zapewne nie wyjedzie).
Kitek pisze: ↑20 sie 2021, 19:16
Nie każdy śledzi każdego newsa w mediach społecznościowych (zwłaszcza osoby starsze) i nie siedzą na TTSS codziennie. Wyciągają wnioski na podstawie tego jakim wagonem podróżują. Ile to razy trzeba było pomóc starszym osobom wejść do linii "22" pod Halą Targową i pytali "kiedy w końcu będzie coś niskopodłogowego".
Dla osoby starszej i tak lepsze wysokopodłogowe "22" niż całkowity brak tej linii. Jeżeli ktoś musi, poczeka na niskopodłogową "1" czy "12" (mam nadzieję, że wróci), które zapewniają podobne relacje. Po odebraniu wszystkich Lajkoników będziemy mieli 242 tramwaje niskopodłogowe lub niskowejściowe, czyli mniej niż wynosi nawet liczba brygad w stałym układzie. Do wycofania wszystkich tramwajów wysokopodłogowych jeszcze daleka droga, więc na razie muszą one gdzieś jeździć i obecnie "22" jest jedną z tych linii.
Kitek pisze: ↑20 sie 2021, 19:16
Te "składy Konstali" można posłać na linię "12" lub całą "44" skoro tak rozwalasz wszystko
Przez to wysokopodłogowych linii będzie jeszcze więcej niż obecnie (a "52" przecież i tak ma obecnie ponad połowę brygad niskich).
Kitek pisze: ↑20 sie 2021, 19:16
Jak nie będzie wskakiwać "GT8N niespodzianka" to "jakoś" to będzie.
Ostatnio ufoki już nie padają jak muchy, jednak niestety jakieś awarie na pewno im się zdarzą - moim zdaniem przydałaby się na Wieczystej rezerwa o większej pojemności niż GT8N.
Kitek pisze: ↑20 sie 2021, 21:16
(był też starszy Pan, który nie mógł uwierzyć w to, że są na "21" wagony z niskim członem).
Kitek pisze: ↑20 sie 2021, 21:16
Na "21" tak to wygląda i te "niskacze" cieszą tych, co na nie trafiają (choć trafić na taki wagon trudno).
fistaszek pisze: ↑20 sie 2021, 21:56
Dlatego uważam (i myślę że wielu spośród Czytelników się zgodzi) że EU8N z "44" powinny zostać przeniesione na "21", bo, jak oboje twierdzimy, na niskopodłogowym tramwaju co pół godziny nie można polegać (nikt normalny nie czeka aż tyle).
fistaszek pisze: ↑20 sie 2021, 21:56
Czyż nie lepiej byłoby skierować je na resztę brygad "21", aby Huta miała dodatkową niskopodłogową linię?
Wszyscy zgadzamy się z tym, że "21" powinna być w pełni niskopodłogowa, jednak rozwiązywanie tego problemu poprzez zabranie EU8N z innej linii nie jest najlepszym pomysłem. Obecnie obsada tej linii wygląda w najczęściej następujący sposób: 2xEU8N, 1xN8S, 3xWysokopodłogowiec (tu różnie bywa). Zamiast kierowania na te trzy brygady tramwajów EU8N, należy do pełnej sprawności przywrócić dwukierunkowe N8 i skierować je na brygady obecnie obsadzone wysokopodłogowcami. Wykorzystanie 4/6 powinno być po naprawach możliwe do osiągnięcia, a rozwiązanie takie nie zaszkodzi pasażerom żadnej innej linii. Niestety w wielu dyskusjach na forum temat agonalnego stanu N8S jest pomijany, a przywrócenie ich do pełnej sprawności mogłoby zmienić naprawdę wiele
.
Kitek pisze: ↑21 sie 2021, 11:04
Linie "11" i "21" (jako że są wewnątrzdzielnicowe) powinny uzyskać wyłącznie wagony z niskim członem, by nie tylko podróż do Centrum była komfortowa
Rozwiązanie dotyczące "21" zaproponowałem wyżej, a co do "11" - obecnie pozostała tam tylko jedna brygada wysokopodłogowa (jest to nowohucki Konstal). Wcześniej czy później on zniknie, jednak póki nikt nie protestuje to niestety pewnie będzie jeździć (może coś się zmieni po zakończeniu modernizacji GT8N).
impuls pisze: ↑21 sie 2021, 13:09
Pierwsza
Jeszcze w sierpniu powinna odbyć się "Szopka MPK" z udziałem władz i z oddaniem do ruchu ostatnich dwóch Stadlerów. Może będzie połączona ze skierowaniem na zmianę popołudniową ostatnich dwóch Stadlerów na linię "9". I wtedy zostanie ogłoszone linia "9" w całości niskopodłogowa. Chociaż obecnie brakuje trzech brygad niskich, więc wcześniej muszą jedną brygadę podmienić.
Druga
W połowie września skierują linię "10" przez Solidarności w związku z remontem Ptaszyckiego. I chcą kilka Stadlerów teraz przyoszczędzić na tą linię. Najgorzej jest jak się daje a później odbiera. Jeśli teraz w całości wypełniliby "9" Stadlerami a później zabrali z tej linii do od razu byłby protest i to nie tylko na forum.
Trzecia
Trzymają rezerwę Stadlerów na bardzo prawdopodobny powrót linii "50" do częstotliwości co 5 min. Obecnie ma 13 brygad, będzie mieć wtedy 17.
Opcja pierwsza na pewno się sprawdzi i pewnie będzie wyglądać dokładnie tak jak opisałeś
. Do tego czy druga czy trzecia - zależy to od tego czy wróci f~5 na "50" czy nie. Może się też okazać, że MPK będzie chciało utrzymywać niskie wykorzystanie niskopodłogowych tramwajów 32m, wtedy zakończyć może się tylko na opcji pierwszej.
Kitek pisze: ↑21 sie 2021, 13:45
I wtedy "52" co 7,5 minuty wyłącznie w Krakowiakach
Przewijały się takie zapowiedzi.
Niestety Lajkoników (ani ogólnie niskopodłogowego taboru 32m) nie ma na tyle, żeby obsadzić nim 17 brygad linii "50". Przy powrocie f~7,5 tabor będzie mniej więcej pół na pół, a ufoki na "52" dalej będą musiały jeździć. Można tylko zastanowić się czy poza szczytem z "50" mają zjeżdżać Lajkoniki/NGT8, czy Krakowiaki, które są jednak w gorszym stanie, a przy takim układzie musiałyby mieć wykorzystanie przynajmniej 30/36.