24.08.2021

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

24.08.2021

Post autor: Dr2 » 24 sie 2021, 11:02

TR HL411 dojeżdża do CM jako "52".

Michajlo
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 24.08.2021

Post autor: Michajlo » 24 sie 2021, 11:03

Dr2 pisze:TR HL411 dojeżdża do CM jako "52".
Czyżby ufok siadł?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: 24.08.2021

Post autor: Jelczyk » 24 sie 2021, 11:49

Michajlo pisze: 24 sie 2021, 11:03
Dr2 pisze:TR HL411 dojeżdża do CM jako "52".
Czyżby ufok siadł?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
A zaskoczę.... Pesa :-) chyba RG902.

Michajlo
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: 24.08.2021

Post autor: Michajlo » 24 sie 2021, 11:52

Adrian14 pisze:
Michajlo pisze: 24 sie 2021, 11:03
Dr2 pisze:TR HL411 dojeżdża do CM jako "52".
Czyżby ufok siadł?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
A zaskoczę.... Pesa :-) chyba RG902.
Masakra z nimi, że mpk taki szrot kupiło to aż dziwne Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 579
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: 24.08.2021

Post autor: Tramwajolog14 » 24 sie 2021, 13:12

Michajlo pisze:Masakra z nimi, że mpk taki szrot kupiło to aż dziwne Obrazek
To się chyba okazało dopiero w trakcie eksploatacji. Skąd mieli wiedzieć, że taka jakość...
Michajlo pisze:Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Ktoś wie jak to zlikwidować? Ja muszę za każdym razem edytować post i usuwać to. Szukałem w ustawieniach, ale nic nie znalazłem.

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: 24.08.2021

Post autor: es.em » 24 sie 2021, 13:24

Tramwajolog14 pisze: 24 sie 2021, 13:12
Michajlo pisze:Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Ktoś wie jak to zlikwidować? Ja muszę za każdym razem edytować post i usuwać to. Szukałem w ustawieniach, ale nic nie znalazłem.
Kliknij w swój nick (prawy górny róg), następnie zakładka Profil i Popis, jest tam coś domyślnie? Jeśli to nie działa, to należy zmienić telefon. :D

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 579
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: 24.08.2021

Post autor: Tramwajolog14 » 24 sie 2021, 13:32

es.em pisze:Kliknij w swój nick (prawy górny róg), następnie zakładka Profil i Popis, jest tam coś domyślnie? Jeśli to nie działa, to należy zmienić telefon. :D
Nie działa, niestety... Ale i tak dzięki :)

Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: 24.08.2021

Post autor: Dr2 » 24 sie 2021, 15:59

15:55 TR RF307 R.Czyżyńskie>CM na "52". Zjechał HZ261.

Trochę wcześniej zjechał HL437 z "1", który miał zatrzymanie na Al.Pokoju.

Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: 24.08.2021

Post autor: Dr2 » 24 sie 2021, 17:26

Aleja Kamieńskiego do R.Matecznego praktycznie stanęła, ponad 10 autobusów skotłowanych przy Bonarce.

Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: 24.08.2021

Post autor: Dr2 » 24 sie 2021, 18:12

18:05 TR RF309 "22" R.Grzegórzeckie>KW.

Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: 24.08.2021

Post autor: Dr2 » 24 sie 2021, 18:50

Do zajezdni zjechał awaryjnie HW163+563 z "22". Za niego HL408.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1600
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: 24.08.2021

Post autor: damian_krk2 » 24 sie 2021, 22:08

DC733 na 664-01C

impuls
Ekspert
Posty: 1564
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 24.08.2021

Post autor: impuls » 24 sie 2021, 22:24

Dr2 pisze: 24 sie 2021, 18:50 Do zajezdni zjechał awaryjnie HW163+563 z "22". Za niego HL408.
HW163 jest bez modernizacji elektryki. Chyba na niego czas, tym bardziej, że na Blokowej się trochę zwolniło miejsce. Wcześniej wywiezione wiedeńczyki już zostały posiekane i się topią.

fysztof
Ekspert
Posty: 882
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: 24.08.2021

Post autor: fysztof » 25 sie 2021, 13:31

Dr2 pisze: 24 sie 2021, 17:26 Aleja Kamieńskiego do R.Matecznego praktycznie stanęła, ponad 10 autobusów skotłowanych przy Bonarce.
Dzień z opadami, co od razu odbiło się na komunikacji... Samochody jak grzyby po deszczu wyrastają.

Niemniej, jest parę kwestii, które powinno się wykonać:

1. Priorytetem na już jest odnowienie malowania - oznaczenia BUS na jezdni są praktycznie niewidoczne!

2. Buspas na odcinku od Malborskiej do W. Sławka obowiązuje w godzinach 6-10, natomiast ten od W. Sławka do Puszkarskiej w godzinach 6-10 i 14-18. O ile ma to pewien sens (zwłaszcza to, że od Castoramy buspas popołudniu obowiązuje!), o tyle część kierowców na to nie zwraca uwagi i nieświadomie dalej jedzie buspasem, po czym blokuje go tworząc korek przed światłami z Puszkarską. Do tego dochodzą Ci świadomie ignorujący buspas oraz Ci wyjeżdżający z dołu od Bonarki. Generalnie przy trochę większym ruchu - blokada. Według mnie przydałoby się więcej malowań na jezdni, aby uświadomić, że jest tam buspas - a jako dodatek sugerowałbym malowanie na jezdni również godzin, w których buspas obowiązuje.

3. Następne działanie - odwrócenie buspasa. O co chodzi? Mianowicie, na odcinku od wiaduktów bonarkowych do świateł przy Puszkarskiej mamy stały buspas tam, gdzie korków nigdy nie ma (czyli w stronę Bonarki), a tam gdzie często są, jest opisany powyżej galimatias... Według mnie niskim kosztem można - i trzeba - to odwrócić. Czyli skoro jezdnia ma już szerokość pięciu pasów, to należy je użyć jako 2+2 dla ruchu ogólnego, a piąty przeznaczyć na stały buspas od wyjazdu spod Bonarki do zatoki przystankowej "Kamieńskiego wiadukt" w stronę Matecznego! Ideowo będzie to wyglądać tak:
KamBUS.jpg
KamBUS.jpg (158.89 KiB) Przejrzano 1901 razy
Pasy ruchu przesunąć o jeden. W kierunku Bonarki prawy pas umiejscowić w miejscu obecnego buspasa stałego, lewy na miejscu prawego. W kierunku Matecznego lewy przesunąć mniej więcej na miejsce wcześniejszego lewego w przeciwnym kierunku. Prawy na miejsce lewego, a na zwolnionym prawym zrealizować stały buspas od wylotu z dołu do zatoki przystankowej "Kamieńskiego wiadukt". Stosunek kosztów wykonania względem zysków dla KM jest bardzo pozytywny! Po stronie kosztów mamy bowiem:
- przesunięcie brukowanego rozdziału kierunków z barierką
- ewentualne dobudowanie zatoki dla przystanku "Kamieńskiego wiadukt" w kierunku Bonarki
- przesunięcie sygnalizacji
- zmiana malowania i oznakowania
Natomiast udrożnienie tego fragmentu w godzinach szczytu i korków przyniesie bardzo zauważalne uproszczenie i przyspieszenie dla pasażerów komunikacji. Kierowcy też skorzystają, bo od wiaduktu do Puszkarskiej będą mieli dwa pasy ruchu na stałe! Ci włączający się z dołu też będą mieć prościej.
Gdyby jeszcze dodatkowo buspas puścić w obrębie skrzyżowania za wysepką oraz oddzielić fizycznie separatorem, to można by wzorem zjazdu z Grunwaldzkiego w ogóle pominąć światła dla autobusów. Autobusy miałyby swój odseparowany ciąg, który jedynie krzyżowałby się z przejściem i przejazdem rowerowym, gdzie funkcjonowałyby migające żółte światła ostrzegawcze. Tak by to mogło wyglądać:
KamBUS2.jpg
KamBUS2.jpg (98.3 KiB) Przejrzano 1901 razy
Rozmarzyłem się, ale to naprawdę nie jest wielka rzecz do wykonania, a jakby pomogła!!! Co myślicie?

szakal
Znawca
Posty: 121
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:15

Re: 24.08.2021

Post autor: szakal » 26 sie 2021, 11:22

Michajlo pisze:
Michajlo pisze:Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Ktoś wie jak to zlikwidować? Ja muszę za każdym razem edytować post i usuwać to. Szukałem w ustawieniach, ale nic nie znalazłem.
W ustawieniach tapatalka masz sygnatury na poszczególnych forach.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], PionneR i 3 gości