Zakres "4x" nawiązuje do autobusowego i wg mnie dobrze, że jest tu konsekwencja. Skoro mamy "424" czy "422", to analogicznie pasują "44" i "49".judash pisze: 22 sie 2021, 12:26Zakres "4x" powinien być dla linii "okazjonalnych" jak np. Faustyna.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bo jest to linia szczytowa, funkcjonująca na takiej samej zasadzie jak "44" czy "49". Masz jednak po części rację, próba uporządkowania tego wywołałaby dodatkowy bałagan, więc niech już zostanie jak jest (dla pasażerów nie ma to zapewne większego znaczenia).Kaszmir pisze: 22 sie 2021, 11:19 A czemu miałaby być "47"? Nie wspomaga linii "7" czy innej "x7". Po maksymalizacji miała własną, unikalną trasę, to i numer dostała własny.
Lepsza częściowo wysokopodłogowa linia "52" (niska podłoga co 15 minut), niż częściowo wysokopodłogowa linia "9" (niska podłoga co 30 minut).
I co z tych Stadlerów, skoro 3.12.20 wyjechało zaledwie 19 na 23 możliwe NGT8 (jeden był wówczas w TR)? Tabor 32m należy liczyć całościowo, a tak ponad 90% nijak nie osiągniemy, a na pewno nie jako zakładane wykorzystanie.impuls pisze: 22 sie 2021, 11:54 Tak jak pisałem w tym roku nie będzie już remontów NGT8. Przypomnę, że były okresy w tym roku i ubiegłym, że bardzo często wykorzystanie Stadlerów było powyżej 90% lub blisko tej granicy. Np. 3.12.20 oddane było 20 Stadlerów w ruchu 19 wykorzystanie 95%
Tylko ponownie - jakie było wtedy wykorzystanie NGT8? Ponadto Newag 126N jest obecnie w Nowym Sączu. Do 90% ciągle daleko.impuls pisze: 22 sie 2021, 11:54 W tym tygodniu Podgórze potrafiło w jakiś dzień wysłać wszystkie 14 w ruchu Stadlerów lub 13.
Do rozpięcia ufoków powinno dojść dopiero po dostawie nowego taboru 40m+, który byłby w stanie bezpośrednio je zastąpić bez straty pojemności. Skoro nawet po dostawie Stadlerów Tina Konstale 105Na i tak będą musiały pozostać (po otwarciu nowych tras ilostan niskaczy wynoszący 302 na pewno nie wystarczy do obsługi wszystkiego), może lepiej żeby do końca swoich dni jeździły one połączone potrójnie niż podwójnieimpuls pisze: 22 sie 2021, 11:54 Czy dojdzie teraz do rozpięcia ufoków, czy dopiero po dostawie TINA tego nie wiem.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie dorabiajmy filozofii tam gdzie jej nie ma. "4x", podobnie jak "4xx", to nie szczytówki, tylko linie wspomagające, czyli takie których funkcjonalność i trasa zazwyczaj w sporej mierze pokrywa się z liniami bazowymi. Oczywiście są wyjątki ("497").Bayer2003 pisze: 22 sie 2021, 13:11Bo jest to linia szczytowa, funkcjonująca na takiej samej zasadzie jak "44" czy "49". Masz jednak po części rację, próba uporządkowania tego wywołałaby dodatkowy bałagan, więc niech już zostanie jak jest (dla pasażerów nie ma to zapewne większego znaczenia).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A ile było na "52" wtedy? Czy nie 12 sztuk?Bayer2003 pisze: 22 sie 2021, 11:03 Kojarzę, że w czerwcu lub lipcu (oczywiście jeszcze przy f~7,5) zdarzył się dzień, w którym na "50" wyjechało dziewięć Krakowiaków i tylko cztery STL.

Kitek pisze: 22 sie 2021, 10:50 Wtedy powinna nastąpić jeszcze kosmetyczna zmiana numeru "52" na zwykły (nie jest to konieczne).
To już prehistoria, nikt o tym nie pamięta, inna była definicja "5x".Bayer2003 pisze: 22 sie 2021, 11:03Swego czasu istniała linia "51", która kursowała co 10 minut, na dodatek tylko w szczycie.
Nie ma to jak dyskutować o wykorzystaniu taboru podczas szczytu pandemii...Bayer2003 pisze: 22 sie 2021, 13:11 I co z tych Stadlerów, skoro 3.12.20 wyjechało zaledwie 19 na 23 możliwe NGT8 (jeden był wówczas w TR)?
Wątpię by taki przetarg był rozważany.Bayer2003 pisze: 22 sie 2021, 13:11 Do rozpięcia ufoków powinno dojść dopiero po dostawie nowego taboru 40m+, który byłby w stanie bezpośrednio je zastąpić bez straty pojemności.
Patrząc ile lat istnieją linie "124"/"424" w tym kształcie to jednak nikomu to nie przeszkadzaKaszmir pisze: 22 sie 2021, 13:19 Nie dorabiajmy filozofii tam gdzie jej nie ma. "4x", podobnie jak "4xx", to nie szczytówki, tylko linie wspomagające, czyli takie których funkcjonalność i trasa zazwyczaj w sporej mierze pokrywa się z liniami bazowymi.

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie do końca rozumiem, co masz na myśli. Trasa i funkcjonalność "424" pokrywa się w całości ze "124" - jedynie na końcowym odcinku jest w drugą stronę. To jednak dalej te same przystanki i w dużej mierze te same potoki pasażerskie.Kitek pisze: 22 sie 2021, 13:48Patrząc ile lat istnieją linie "124"/"424" w tym kształcie to jednak nikomu to nie przeszkadza![]()
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie zmieniaj Bayer2003 faktów. Ja tworzę brygady dla kmk i wiem o czym piszę. W dniu 3.12.20 było w ruchu 19 wagonów o wprowadzono na stan 20 Stadlerów. Czyli wykorzystanie 95%. Były też 3 Stadlery przywiezione do Krakowa i przechodziły odbiory. Ale one się nie liczą. Do póki wagon nie zostanie wpisany na stan nie jest własnością MPK. Dobrze kolejny przykład 27.10.20 MPK ma na stanie 12 Stadlerów wysyła na miasto 11 wykorzystanie 91.7%. Takich dni było bardzo dużo, że wykorzystanie było powyżej 90%.Bayer2003 pisze: 22 sie 2021, 13:11
I co z tych Stadlerów, skoro 3.12.20 wyjechało zaledwie 19 na 23 możliwe NGT8 (jeden był wówczas w TR)? Tabor 32m należy liczyć całościowo, a tak ponad 90% nijak nie osiągniemy, a na pewno nie jako zakładane wykorzystanie.impuls pisze: 22 sie 2021, 11:54 Tak jak pisałem w tym roku nie będzie już remontów NGT8. Przypomnę, że były okresy w tym roku i ubiegłym, że bardzo często wykorzystanie Stadlerów było powyżej 90% lub blisko tej granicy. Np. 3.12.20 oddane było 20 Stadlerów w ruchu 19 wykorzystanie 95%
Tylko ponownie - jakie było wtedy wykorzystanie NGT8? Ponadto Newag 126N jest obecnie w Nowym Sączu. Do 90% ciągle daleko.impuls pisze: 22 sie 2021, 11:54 W tym tygodniu Podgórze potrafiło w jakiś dzień wysłać wszystkie 14 w ruchu Stadlerów lub 13.
Kilka dni temu były z Podgórza 3 NGT8 na "50" plus stałe obsady z Podgórza taboru typu NGT8 czyli 11x3, 1x9, 15x18, 3x24. Razem 33/38 czyli 86,8% . To jest tak daleko do 90%? Przecież jeśli wzrośnie wykorzystanie taboru to wzrośnie też typu NGT8.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W związku ze wzmocnieniami linii "20" w dniu dzisiejszym, wykorzystanie niskopodłogowego taboru o długości 32m wygląda następująco:

Jak widać jednak da się 65/75, przy czym wszystkie Lajkoniki nie zostały jeszcze odebrane, a Newag jest w Nowym Sączu. Mam nadzieję, że już wkrótce takie wykorzystanie taboru 32m będzie normalnością (oczywiście nie na linii "20") i trafi on na wszystkie brygady "9" oraz jeszcze gdzieś. Warto też dodać, że dziś na linie wyjechało 28 Krakowiaków, czyli więcej niż w dniach poprzednich
.

Jak widać jednak da się 65/75, przy czym wszystkie Lajkoniki nie zostały jeszcze odebrane, a Newag jest w Nowym Sączu. Mam nadzieję, że już wkrótce takie wykorzystanie taboru 32m będzie normalnością (oczywiście nie na linii "20") i trafi on na wszystkie brygady "9" oraz jeszcze gdzieś. Warto też dodać, że dziś na linie wyjechało 28 Krakowiaków, czyli więcej niż w dniach poprzednich

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli spokojnie można dolajkonić 9 i 14 i jeszcze kilka zostanie. Według mnie jeden taki pojazd 32m powinien być na rezerwie na mieście.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wtedy te NGT6 z "14" zagościłyby na szczytowych brygadach "13". Biorąc pod uwagę, że nocne tramwaje wracają do ~f=30 takie rozwiązanie może okazać się konieczne.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 579
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A jaki to ma związek z nocnymi tramwajami?Kitek pisze:Wtedy te NGT6 z "14" zagościłyby na szczytowych brygadach "13". Biorąc pod uwagę, że nocne tramwaje wracają do ~f=30 takie rozwiązanie może okazać się konieczne.
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Takie, że wszystkie brygady nocne tramwajowe mają łączenia z liniami dziennymi i większość zaczyna o 20/21 i skądś te NGT6 muszą się wziąćTramwajolog14 pisze: 27 sie 2021, 11:22A jaki to ma związek z nocnymi tramwajami?Kitek pisze:Wtedy te NGT6 z "14" zagościłyby na szczytowych brygadach "13". Biorąc pod uwagę, że nocne tramwaje wracają do ~f=30 takie rozwiązanie może okazać się konieczne.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2021, 12:40 przez damian_krk2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 579
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A dobra, nie wiedziałem. Dzięki za wyjaśnieniedamian_krk2 pisze:Takie, że wszystkie brygady nocne mają łączenia z liniami dziennymi i większość zaczyna o 20/21 i skądś te NGT6 muszą się wziąćTramwajolog14 pisze: 27 sie 2021, 11:22A jaki to ma związek z nocnymi tramwajami?Kitek pisze:Wtedy te NGT6 z "14" zagościłyby na szczytowych brygadach "13". Biorąc pod uwagę, że nocne tramwaje wracają do ~f=30 takie rozwiązanie może okazać się konieczne.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak masz trochę racji, ale dokładnie to dwa nie oddane a Newag został zdjęty z listy inwentarza. Zatem 65 na 72 czyli 90,3% stanu tramwajów typu NGT8 było w ruchu. MPK potrafiło z dnia na dzień wygospodarować 10 wagonów 32 metrowych na "20". Dodajmy z rezerwy i żadna linia nie straciła. Na dwanaście brygad "20" tylko na 20-03 RP621 i 20-07 RP640 były krótsze Bombardiery. Na linii "50" powróciło trochę Krakowiaków i stan wzrósł z czterech do siedmiu.Bayer2003 pisze: 27 sie 2021, 10:25 W związku ze wzmocnieniami linii "20" w dniu dzisiejszym, wykorzystanie niskopodłogowego taboru o długości 32m wygląda następująco:
Jak widać jednak da się 65/75, przy czym wszystkie Lajkoniki nie zostały jeszcze odebrane, a Newag jest w Nowym Sączu. Mam nadzieję, że już wkrótce takie wykorzystanie taboru 32m będzie normalnością (oczywiście nie na linii "20") i trafi on na wszystkie brygady "9" oraz jeszcze gdzieś. Warto też dodać, że dziś na linie wyjechało 28 Krakowiaków, czyli więcej niż w dniach poprzednich.
Linia "4" ma teraz o jedną brygadę mniej podczas remontu Ujastek i w dni powszednie jest 9 brygad. Ze względu na awaryjność ufoków ilość Krakowiaków na "52" jest zmienna od 11-13 pojazdów. Zatem jest rezerwa i możliwości. Po przywróceniu Protrama, oddaniu dwóch Stadlerów i naprawie powypadkowej kolejnych dwóch Stadlerów, powrocie Newaga ilość jeszcze może wzrosnąć. Ale zapewne sytuacja od poniedziałku znowu powróci do wykorzystanie wczorajszego. Musi być "proporcja" i Wiednie skoro są muszą jeździć w odpowiedniej ilości.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W takim razie najlepiej byłoby skierować na "52" 14 Krakowiaków by były po 2 uffoki z każdej Zajezdni na podmiankę. Albo przygotować przynajmniej jedną rezerwę o długości 32m, ponieważ jesienią GT8N na "52" przy ~f=7,5 sobie naprawdę nie wyobrażam.impuls pisze: 27 sie 2021, 18:53 Ze względu na awaryjność ufoków ilość Krakowiaków na "52" jest zmienna od 11-13 pojazdów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Stanowisko ZTP nie przewiduje takiej rezerwy. Według nich E1+C3 nie może być na rezerwie ze względu na tunel (wcześniej wcaaaale nie było takiej rezerwy z zakazem w tunelu), a STL/NGT8 według nich nie ma sensu marnować na rezerwęKitek pisze: 28 sie 2021, 12:31W takim razie najlepiej byłoby skierować na "52" 14 Krakowiaków by były po 2 uffoki z każdej Zajezdni na podmiankę. Albo przygotować przynajmniej jedną rezerwę o długości 32m, ponieważ jesienią GT8N na "52" przy ~f=7,5 sobie naprawdę nie wyobrażam.impuls pisze: 27 sie 2021, 18:53 Ze względu na awaryjność ufoków ilość Krakowiaków na "52" jest zmienna od 11-13 pojazdów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości