Zakładam, że tak jest biorąc pod uwagę jaką końcówkę obsługują zarówno "24" jak i "50"Kaszmir pisze: 06 wrz 2021, 13:22To że jakiś krótszy pojazd jeździ na danej linii, nie oznacza że daje radę. Kontrprzykładów jest dużo, choćby solówki na "138" czy na "304".Kitek pisze: 06 wrz 2021, 13:01Na "24" dziś też jest NGT6 (z trzeciej serii) i wyrabia skoro jeździ. Dodatkowo, na "50" mamy bodajże 9/13 wagonów 32m i też przy ~f=7,5 dają radę. To tylko pokazuje, że spadek potoków pasażerskich jest większy niż przypuszczaliśmy.
Rozdział taboru - tramwaje
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kontynuuję tutaj:
Poczekajmy do 20.09 co wymyślą, wtedy już powinno się wszystko ustabilizować.impuls pisze: 08 wrz 2021, 11:41 I na "14" wróciło do normy znowu trzy NGT6. Na "50" jest osiem Lajkoników z Huty a było siedem brygad z tej zajezdni.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzięki niesprawności technicznej trójskładów bardzo ładna dzisiaj roszada taborowa na "52".
"52-01, 05, 12" - Uffo
"52-02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19" - Krakowiaki
Czy nie mogłoby tak zostać na stałe.
"52-01, 05, 12" - Uffo
"52-02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19" - Krakowiaki
Czy nie mogłoby tak zostać na stałe.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2055
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 10 razy
- Otrzymał polubienie: 7 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie mogłoby, ponieważ na "50" jest przez to aż 9 brygad obsadzonych tramwajami o długości 32m, które potencjalnie mogłyby trafić na inne linie. Ogólnie wykorzystanie Krakowiaków to obecnie 29/36 (9x4, 4x50, 16x52), więc takie raczej można zakładać. Gdyby na linii "52" kursowało osiem ufoków (liczę 8/10, z tym nowym ufokiem, który ponoć właśnie powstaje), na linii tej jeździłoby 11 brygad Krakowiaków (względnie jedna z nich mogłaby być Protramem 405N). Pięć obecnie nadmiarowych trafiłoby na linię "50", uwalniając pięć sztuk taboru 32m, który przez to mógłby trafić np. na połowę brygad linii "10" (podczas remontu Ptaszyckiego)
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Powinni już "11" oprawić w ramkę i skończyć z tym jednym składem 105Na na tej linii. Mogą wysłać EU8N jeśli koniecznie musi ta brygada być z Huty. Chyba nie jest też problemem przenieść tą "11" do Podgórza i dać kolejny GT8N. Linia "10" może być kolejnym elementem "pijarowym" MPK. Oby tak się stało i kilka brygad na tej linii było niskich. Na ramkę dycha teraz nie ma szans, bez zabrania taboru z innych linii.
Składy E1+c3 dominujący tabor przed dostawą Stadlerów już tylko na dwóch liniach. Wykorzystanie PT 5/11 i PH 15/25. Żywię nadzieję, że skierują kilka wiedeńskich składów z "10" na linię szczytową "44" lub "74". Wtedy też spadnie współczynnik wykorzystania weekendowego najstarszych w Polsce tramwajów eksploatowanych w Krakowie.
Składy E1+c3 dominujący tabor przed dostawą Stadlerów już tylko na dwóch liniach. Wykorzystanie PT 5/11 i PH 15/25. Żywię nadzieję, że skierują kilka wiedeńskich składów z "10" na linię szczytową "44" lub "74". Wtedy też spadnie współczynnik wykorzystania weekendowego najstarszych w Polsce tramwajów eksploatowanych w Krakowie.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Powinno wyjeżdżać jak najwięcej PES a jak najmniej uffoków (wtedy nawet nie rzucałyby się w oczy 3x105Na).brovar pisze: 10 wrz 2021, 12:32 Dzięki niesprawności technicznej trójskładów bardzo ładna dzisiaj roszada taborowa na "52".
"52-01, 05, 12" - Uffo
"52-02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19" - Krakowiaki
Czy nie mogłoby tak zostać na stałe.![]()
Ramka wyznacznikiem prestiżu linii.impuls pisze: 10 wrz 2021, 22:19 Powinni już "11" oprawić w ramkę i skończyć z tym jednym składem 105Na na tej linii.
Ograniczenie skansenu w Starej Hucie zawsze na plus.impuls pisze: 10 wrz 2021, 22:19 Linia "10" może być kolejnym elementem "pijarowym" MPK. Oby tak się stało i kilka brygad na tej linii było niskich.
Przypuszczam, że na "74" pójdą 2x105Na i będą tylko na tej linii oraz szczytowych brygadach "13".impuls pisze: 10 wrz 2021, 22:19 Żywię nadzieję, że skierują kilka wiedeńskich składów z "10" na linię szczytową "44" lub "74".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale Huta ma teraz tylko 10 składów 105Na z czego do ruchu wyślą osiem. Jeśli skierują je na "74" to wtedy na "49" wyślą składy E1+c3.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przyjmując zasadę, że co drugi kurs ma być niskopodłogowy, to zawsze można zrobić "3" i "18" w mix NGT8/EC, a zwolnione 32m posłać na co drugą "10" i "22".Bayer2003 pisze: 10 wrz 2021, 16:42 Nie mogłoby, ponieważ na "50" jest przez to aż 9 brygad obsadzonych tramwajami o długości 32m, które potencjalnie mogłyby trafić na inne linie.
One całe życie przechodzą naprawy, lata świetności tych tramwajów mamy za sobą, pora to zrozumieć. Jeśli tak bardzo zależy Ci na fotach, to pisz do ZTP o utworzenie linii muzealnej "52-bis" z samymi uffokami.Bayer2003 pisze: 10 wrz 2021, 16:42 Obecnie trójskłady przechodzą pewnie jakieś naprawy, jednak za jakiś czas (może od 20.09) może być to już całkiem realny scenariusz.
Jak pokazał wczorajszy dzień można wysyłać taką ilość Krakowiaków bez zabierania innym niskiej podłogi.Kitek pisze: 11 wrz 2021, 10:39 Powinno wyjeżdżać jak najwięcej PES a jak najmniej uffoków (wtedy nawet nie rzucałyby się w oczy 3x105Na).
Kiedy zjara się w nich instalacja elektryczna
Chcesz powiedzieć, że inny typ tramwajów też ma sprawność techniczną na poziomie 55%?Adrian14 pisze: 06 wrz 2021, 23:05 Zresztą piszesz tak jakby inne tramwaje jeździły w 100% bezawaryjnie.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ty tak na poważnie?brovar pisze: 11 wrz 2021, 17:46 Przyjmując zasadę, że co drugi kurs ma być niskopodłogowy, to zawsze można zrobić "3" i "18" w mix NGT8/EC, a zwolnione 32m posłać na co drugą "10" i "22".
A optymalnym rozwiązaniem dla Huty w kwestii niskaczy nie jest w pełni zniskopodłogowanie "52", lecz uczynienie tego z "21".
Ten dzień to jest odchył od normy - zazwyczaj wagony stoją na zajezdni, odbywając niezbędne testy, przeglądy, nierzadko będąc naprawiane... Eksploatując niskacze codziennie w takim procencie, może się okazać, że długofalowo odniesie to agonalny skutek, a Twoje ukochane Uffoki wyjadą na miasto w większej liczbie, jako te sprawniejsze.brovar pisze: 11 wrz 2021, 17:46 Jak pokazał wczorajszy dzień można wysyłać taką ilość Krakowiaków bez zabierania innym niskiej podłogi.
Tak naprawdę, to co chcesz zrobić z zaistniałą sytuacją? Zezłomować wszystkie Uffoki? Niemożliwe, zaraz będzie otwarta trasa na Górkę Narodową, i będzie potrzebna większa ilość pojemnych wagonów. Przepiąć w zwykłe składy? Wtedy, naturalnie, będzie ich więcej na mieście, bo jeśli rozepniemy Uffa, to na "52" pewnie powędrują Lajkoniki przeniesione z którejś linii, a na tą linię trafią właśnie Konstale. Już wolę, żeby po mieście kursowały trójskłady, niż żeby tłuc się częściej mniej pojemnymi dwuskładami.
Wiadomo, że obecna sytuacja nie jest zbyt komfortowa - Uffa się psują (i należy coś z tym zrobić!), ale nie ma zbytnio innego rozwiązanie, które można by zaproponować w zamian bez straty dla pasażerów. Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To prawda, ale wtedy byłby 2x105Na tylko na dwóch liniach (w przypadku skierowania na "49" jednak można wysłać te pojedyncze sztuki "gdzieś") i nie "raczyliby się" nimi pasażerowie takich linii jak "11" czy "21". Z drugiej strony, ostateczne usunięcie Wiedni z przystanku Kabel też jest konieczne.impuls pisze: 11 wrz 2021, 13:33 Ale Huta ma teraz tylko 10 składów 105Na z czego do ruchu wyślą osiem. Jeśli skierują je na "74" to wtedy na "49" wyślą składy E1+c3.
Prawda, tu też jest kwestia ostatecznego kształtu siatki i rozdziału taboru (czyli ile 2014N będzie niezbędnych na "50").brovar pisze: 11 wrz 2021, 17:46 Jak pokazał wczorajszy dzień można wysyłać taką ilość Krakowiaków bez zabierania innym niskiej podłogi.
Czyli jeżeli na "10" trafi kilka Lajkoników to też będziesz psioczył?... Po maksymalizacji na "24" też był miks po 4 Krakowiaki i Wiednie i nikt tego nie kontestowałfistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 To rozwiązanie jest według mnie tak bez sensu, że aż zastanawiam się, czy nie był to jakiś ponury żart. Po co komu niskacz co pół godziny? Nikt tyle na przystanku nie będzie czekał, a Lajkoniki będą się tak naprawdę marnować, będąc po pół linii.
Na razie nie będzie żadnej niskiej linii na Piastów.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 A optymalnym rozwiązaniem dla Huty w kwestii niskaczy nie jest w pełni zniskopodłogowanie "52", lecz uczynienie tego z "21".
Tylko od kilku miesięcy bez przerwy toczą się dyskusje o awariach 3x105Na i nadal nie doprowadzono do sytuacji by chociaż kolejne dwa dni odbyły się bez awarii tego taboru (a przynajmniej tego należy wymagać).fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Ten dzień to jest odchył od normy - zazwyczaj wagony stoją na zajezdni, odbywając niezbędne testy, przeglądy, nierzadko będąc naprawiane...
Czyli już za tydzień/miesiąc otwarcie?fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Tak naprawdę, to co chcesz zrobić z zaistniałą sytuacją? Zezłomować wszystkie Uffoki? Niemożliwe, zaraz będzie otwarta trasa na Górkę Narodową
Policz sobie ile jest jeszcze wolnych wagonów 32m w obydwu Zajezdniachfistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43Przepiąć w zwykłe składy? Wtedy, naturalnie, będzie ich więcej na mieście, bo jeśli rozepniemy Uffa, to na "52" pewnie powędrują Lajkoniki przeniesione z którejś linii, a na tą linię trafią właśnie Konstale.
Zwłaszcza, że nie korzystasz z "52" to co mnie pozostali obchodzą.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Już wolę, żeby po mieście kursowały trójskłady, niż żeby tłuc się częściej mniej pojemnymi dwuskładami.
Istnieje: ostateczne porzucenie KM i kolejny wzrost samochodów na drogach.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie mam nic przeciwko, ale tylko w przypadku, jeśli inne linie są w pełni niskopodłogowe - a nie, jeśli dołożymy w zamian Wiednie na "3" lub "18". Parafrazując stare przysłowie - jak Lajkoniki będą do wszystkiego, to będą do niczego. Nikt przecież nie będzie czekał pół godziny na niskopodłogowy tramwaj, a do tego zepsujemy renomę linii w pełni niskopodłogowej. Naprawdę takie rozwiązanie wydaje Wam się lepsze?Kitek pisze: 11 wrz 2021, 19:51 Czyli jeżeli na "10" trafi kilka Lajkoników to też będziesz psioczył?... Po maksymalizacji na "24" też był miks po 4 Krakowiaki i Wiednie i nikt tego nie kontestował![]()
Z tego co pamiętam, w przypadku "24" nie było innej linii pół na pół. Natomiast jeśli była, uważam, że dużo lepiej byłoby, gdyby jedna z tych linii była w pełni wysoka, a inna w pełni niska.
A szkoda, bo skierowanie EU8N na "21" zamiast na "44" (czy tam "74") nic nie kosztuje, a z pewnością przyniosłoby wiele korzyści dla mieszkańców Huty.
Mówiłem akurat o nowoczesnych wagonach, co do których wymagacie wyjazdu ogromnej liczby codziennie. Sprawę Uffoków trzeba rozwiązać, ale ucieczka od problemu nie rozwiąże problemu (likwidacja/rozpięcie przyniesie inne problemy, o których pisałem wyżej).Kitek pisze: 11 wrz 2021, 19:51 Tylko od kilku miesięcy bez przerwy toczą się dyskusje o awariach 3x105Na i nadal nie doprowadzono do sytuacji by chociaż kolejne dwa dni odbyły się bez awarii tego taboru (a przynajmniej tego należy wymagać).
Nie da się wskrzesić zezłomowanego wagonu
Chyba założyłeś różowe okularyKitek pisze: 11 wrz 2021, 19:51 Policz sobie ile jest jeszcze wolnych wagonów 32m w obydwu Zajezdniach.
Podaj mi dowolny przykład roszady taborowej taki, aby bilans był dodatni, wszystko wyrobiło i Uffoki zniknęły z "52", a dopiero potem zarzuć mi nieobiektywność. Przeanalizowałem kilkanaście wariantów, i wszędzie, nie wiedzieć czemu, bilans takiej zmiany wychodził mi ujemny - albo na zero, ale biorąc pod uwagę skrócenie ogólnej długości wagonów (z 40m zostaje 26m), nie uważam, aby rozwiązanie to się opłacało. Naprawdę, byłbym chętny poznać Twoje rozwiązanie - może to ja jestem głupi i źle kombinowałem...
Odpowiadając zaś na Twoją zaczepkę: Ty to chyba jesteś nagminnym pasażerem "52", skoro pasażerowie innych linii Cię zupełnie nie obchodzą
To chyba nie jest najlepsze rozwiązanie...Kitek pisze: 11 wrz 2021, 19:51 Istnieje: ostateczne porzucenie KM i kolejny wzrost samochodów na drogach.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja nie wrzucam Wiedni ani na "3" ani na "18"fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41 Nie mam nic przeciwko, ale tylko w przypadku, jeśli inne linie są w pełni niskopodłogowe - a nie, jeśli dołożymy w zamian Wiednie na "3" lub "18".
Była "14" w 6x NGT8 i 4x E1+c3, więc "prawie" pół na pół.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41Z tego co pamiętam, w przypadku "24" nie było innej linii pół na pół. Natomiast jeśli była, uważam, że dużo lepiej byłoby, gdyby jedna z tych linii była w pełni wysoka, a inna w pełni niska.
Myślę, że EU8N nie będzie ani na "21" w całości ani na "74".fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41 A szkoda, bo skierowanie EU8N na "21" zamiast na "44" (czy tam "74") nic nie kosztuje, a z pewnością przyniosłoby wiele korzyści dla mieszkańców Huty.
"Ogromnej liczby" czyli konkretnie ile?fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41Mówiłem akurat o nowoczesnych wagonach, co do których wymagacie wyjazdu ogromnej liczby codziennie.
To jest zbyt odległa perspektywa by wyrokować jaki tabor będzie potrzebny.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41Nie da się wskrzesić zezłomowanego wagonu- a po budowie tej linii przyda się jak najwięcej taboru 40+...
Mogę wiedzieć dlaczego liczysz 13x "50" w taborze 32mfistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41 Linie "3", "9", "14" (zakładam że informacja z psmkms o skierowaniu na tę linię wyłącznie taboru 32m jest prawdziwa), "18", "24" i "50" to razem 67 brygad na 75 możliwych.
Choćby użytkownik impuls pisał, że takowe są. A że śmiesz Jego kwestionować to podziwiam za odwagę...
Jeżeli wyszedł Ci "na zero" to też jest do przeżycia.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41 Podaj mi dowolny przykład roszady taborowej taki, aby bilans był dodatni,
Ciągle straszycie, że nic nie wyrobi a jakoś wszystko daje radę.
Pisałem choćby wyżej by wypuszczać maksymalnie dużo Krakowiaków i minimalną ilość uffoków na "52" lub pisałem 2 miesiące temu o utworzeniu linii "42" z Łagiewnik do Os. Piastów przez Halę Targową.
Na szczęście sobie poradzę na tyle, że jak podjeżdża uffok to mogę go przepuścić i się nigdzie nie spóźnićfistaszek pisze: 11 wrz 2021, 21:41Odpowiadając zaś na Twoją zaczepkę: Ty to chyba jesteś nagminnym pasażerem "52", skoro pasażerowie innych linii Cię zupełnie nie obchodzą![]()
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
MPK spinając ostatnio nowego kolejnego ufoka, dało sygnał że potrzebują jeszcze więcej tego typu pociągów. Ostatnio mniej było w ruchu Ufoków, ale na terenie Zajezdni nie stoją długotrwale odstawione, tylko coś przy nich dłubią. Wykorzystują czas na naprawy, przeglądy w czasie względnego luzu. Wykorzystują Krakowiaki chwilowo zdjęte z "50" do zastąpienia na "52" brygad ufokowych. Ale od 20.09.21 zacznie się większe wykorzystanie taboru i skończą z grubszymi naprawami typu "leczenie trupa" malowanie i wymiana fragmentów rdzewiejących itp. Wczoraj tworząc sobie brygady, zauważyłem spisując wcześniej numery liniowych wagonów, że zaledwie w ciągu kilku godzin doszło do trzech podmian huckich Stadlerów. Operacja kompletnie niezauważalna. Natomiast gdy ufoków jest tylko kilka na jednej linii, każdy zjazd jest przez nas monitorowany i rejestrowany. W dni powszednie dochodzi do nawet kilkunastu podmian pociągów w ciągu dnia, łącznie wszystkich typów z przeróżnych względów. Ale interesujemy się zjazdami ufoków i tu się zgadzam że jest ich najwięcej procentowo.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To tylko Twoja wyobraźnia, obserwacje pokazują coś zgoła odmiennego.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 A optymalnym rozwiązaniem dla Huty w kwestii niskaczy nie jest w pełni zniskopodłogowanie "52", lecz uczynienie tego z "21".
To proszę sobie utworzyć linie muzealną, a nie urządzać śmietnik na magistralnej linii.fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Już wolę, żeby po mieście kursowały trójskłady, niż żeby tłuc się częściej mniej pojemnymi dwuskładami.
Zrobiono, rano zepsuł się #RZ204fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Wiadomo, że obecna sytuacja nie jest zbyt komfortowa - Uffa się psują (i należy coś z tym zrobić!),
Proszę propozycja rozdysponowania taboru po przywróceniu "17" i "74"fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 ale nie ma zbytnio innego rozwiązanie, które można by zaproponować w zamian bez straty dla pasażerów. Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.

05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
