Pełna zgoda i takie pomiary na całej trasie powinny być zrealizowane, a nie w wybranych miejscach lub przystankowo Więc jak ZTP ma w planie przetarg na pomiary to niech zrealizuje i wtedy wykona pomiary na kilku liniach tramwajowych i okaże się gdzie potrzeba zmian od zaraz.
Rozdział taboru - tramwaje
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".es.em pisze:A właściwie dlaczego na 10 czy 22 mają iść Stadlery, czy są tam takie napełnienia? Czy chodzi tylko o to, że tam nie ma niskacza, a STL są akurat nowe i przez to medialne? Nie lepiej, nie bardziej racjonalnie jest wysłać tam EU8N/GT8, a STL wysłać tam, gdzie są faktycznie potrzebne jak 8 albo 13?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W przypadku "9" mieszkańcy Nowej Huty oczekiwali na zmiany taboru i Stadlery tam były obiecane. Na "8" można rozwiązać problem w postaci miksu NGT8 i NGT8/STL z 18Tramwajolog14 pisze: ↑22 wrz 2021, 13:12Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".es.em pisze:A właściwie dlaczego na 10 czy 22 mają iść Stadlery, czy są tam takie napełnienia? Czy chodzi tylko o to, że tam nie ma niskacza, a STL są akurat nowe i przez to medialne? Nie lepiej, nie bardziej racjonalnie jest wysłać tam EU8N/GT8, a STL wysłać tam, gdzie są faktycznie potrzebne jak 8 albo 13?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Niestety, ale cudowne rozmnożenie taboru (co proponujesz) nie nastąpi . Poza tym ostatnim tematem był rozdział taboru po powrocie "12", którą to linię totalnie pominąłeś - wracamy do punktu wyjścia, a przy obecnym układzie linii rozdział taboru dałoby się ułożyć naprawdę o wiele lepiej.
Wydawało mi się, że wczoraj rano w TTSS były widoczne dwa nowohuckie ufoki, jednak mogłem się tutaj niestety pomylić.
"8" na pewno jest najlepiej napełnioną linią, na której obecnie kursuje tabor 26m, jednak ma ona aż 15 brygad. Przed dostawą Tin nie ma niestety szans na skierowanie tam 32-metrowców (chyba, że poprzez zamianę taboru z "18", jednak nie jestem do tego przekonany). Po dostawie kolejnych 60 tramwajów Stadlera z pewnością linia ta będzie brana pod uwagę jako kandydat do dłuższego taboru .damian_krk2 pisze: ↑22 wrz 2021, 9:13 Według mnie pierwszeństwo powinna mieć "8* jeśli chodzi o 32-metrowy tabor
Zależy jak na to patrzeć - dla pasażerów "52" dobrze, dla innych już trochę gorzej, ponieważ więcej ufoków na "52" mogłoby oznaczać więcej Krakowiaków na "50", przez co więcej STL w innych rejonach miasta ("8", "10", "14", "22" - propozycji jest sporo). Niestety, ale Krakowiaki obecnie nie wyjeżdżają zbyt licznie i nawet do wykorzystania 30/36 jest dosyć daleko. Zastanawiam się też po co Nowa Huta tworzyła ten piąty trójskład, skoro wysyła ten tabor tylko na trzy brygady "52". Przed wakacjami wykorzystanie nowohuckich ufoków często wynosiło nawet 4/4.
Przeładowany nie jest, ale ma naprawdę spore napełnienia i w październiku może on już się stać niezabieralny (jeżdżę nim dosyć często na dalszym odcinku - z Miodowej na Kurdwanów).
W pewnym momencie na "9" zamieniono Konstale na E1+c3, więc jakiś powód tych zmian musiał być. Przed powstaniem "49" panowała opinia, że na Bieżanowie właśnie "9" jest najbardziej przepełniona. Ważne jest też jak wygląda sytuacja na tej linii od strony Mistrzejowic (gdzie nie ma "49"), jednak raczej tabor 32m jest na tej linii potrzebny (przynajmniej na niektórych kursach).Tramwajolog14 pisze: ↑22 wrz 2021, 13:12 Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 pisze: ↑22 wrz 2021, 18:15
"8" na pewno jest najlepiej napełnioną linią, na której obecnie kursuje tabor 26m, jednak ma ona aż 15 brygad. Przed dostawą Tin nie ma niestety szans na skierowanie tam 32-metrowców (chyba, że poprzez zamianę taboru z "18", jednak nie jestem do tego przekonany). Po dostawie kolejnych 60 tramwajów Stadlera z pewnością linia ta będzie brana pod uwagę jako kandydat do dłuższego taboru .
Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeszcze się ludzie nie przyzwyczaili, że mają przez cały tydzień na "9" niskopodłogowy tabor a tu już padają pomysły zmianTramwajolog14 pisze: ↑22 wrz 2021, 13:12 Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".
Mogły być dwa z GPSem i jeden bez GPS.
Wierzysz, że jeździłyby na linii te zwolnione STL? Myślę, że skończyłyby w Zajezdni.
Warto mieć rezerwowe wagony, zwłaszcza przy tak awaryjnych składach.
Wiesz, że sam sobie zaprzeczasz i podkopujesz wiarygodność porównując dane z Arkusza do Twoich słów
Podpisuję się pod tym postem.damian_krk2 pisze: ↑22 wrz 2021, 18:24 Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Widzisz od poniedziałku jest 7 brygad i ósmej nie ma.
Rezerwa dla Protrama, tylko i wyłącznie.
Zawsze czeka wymarzony Uffok w rezerwie.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To prawda, "24" notuje duże napełnienia również na odcinku bronowickim.Bayer2003 pisze:Przeładowany nie jest, ale ma naprawdę spore napełnienia i w październiku może on już się stać niezabieralny (jeżdżę nim dosyć często na dalszym odcinku - z Miodowej na Kurdwanów).
Przed powstaniem "49" owszem, wtedy dłuższy tabor jak najbardziej, ale teraz?Bayer2003 pisze:W pewnym momencie na "9" zamieniono Konstale na E1+c3, więc jakiś powód tych zmian musiał być. Przed powstaniem "49" panowała opinia, że na Bieżanowie właśnie "9" jest najbardziej przepełniona.
Ciężko mi wyobrazić sobie, że aż tylu ludzi jeździ z Mistrzejowic "dziewiątką". Nawet jeśli, to czy jest to więcej pasażerów niż w "8", gdzie wysokie napełnienia panują na całej trasie?Bayer2003 pisze:Ważne jest też jak wygląda sytuacja na tej linii od strony Mistrzejowic (gdzie nie ma "49"), jednak raczej tabor 32m jest na tej linii potrzebny (przynajmniej na niektórych kursach).
Zmian, ale nie w kwestii podłogi, tylko długości .Kitek pisze:Jeszcze się ludzie nie przyzwyczaili, że mają przez cały tydzień na "9" niskopodłogowy tabor a tu już padają pomysły zmian
Planując rozdział taboru zakładamy możliwie najlepsze wykorzystanie. Poza tym, jaki sens w tym przypadku miałoby chomikowanie? Rozumiem jeszcze "10", czy "22" gdzie obecnie nie ma żadnych niskaczy, ale "14"? Tam każdy lajkonik się przyda .Kitek pisze:Wierzysz, że jeździłyby na linii te zwolnione STL? Myślę, że skończyłyby w Zajezdni.
Ja również .Kitek pisze:Podpisuję się pod tym postem.damian_krk2 pisze: ↑22 wrz 2021, 18:24 Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach
Wracając jeszcze do linii "13". Zrobiłem dziś trochę pomiarów i tylko raz było nieznacznie więcej niż 40 osób. Szczegóły w pomiarach napełnień.
-
- Ekspert
- Posty: 1826
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 pisze: ↑22 wrz 2021, 18:15Niestety, ale cudowne rozmnożenie taboru (co proponujesz) nie nastąpi . Poza tym ostatnim tematem był rozdział taboru po powrocie "12", którą to linię totalnie pominąłeś - wracamy do punktu wyjścia, a przy obecnym układzie linii rozdział taboru dałoby się ułożyć naprawdę o wiele lepiej.
Wydawało mi się, że wczoraj rano w TTSS były widoczne dwa nowohuckie ufoki, jednak mogłem się tutaj niestety pomylić.
"8" na pewno jest najlepiej napełnioną linią, na której obecnie kursuje tabor 26m, jednak ma ona aż 15 brygad. Przed dostawą Tin nie ma niestety szans na skierowanie tam 32-metrowców (chyba, że poprzez zamianę taboru z "18", jednak nie jestem do tego przekonany). Po dostawie kolejnych 60 tramwajów Stadlera z pewnością linia ta będzie brana pod uwagę jako kandydat do dłuższego taboru .damian_krk2 pisze: ↑22 wrz 2021, 9:13 Według mnie pierwszeństwo powinna mieć "8* jeśli chodzi o 32-metrowy tabor
Zależy jak na to patrzeć - dla pasażerów "52" dobrze, dla innych już trochę gorzej, ponieważ więcej ufoków na "52" mogłoby oznaczać więcej Krakowiaków na "50", przez co więcej STL w innych rejonach miasta ("8", "10", "14", "22" - propozycji jest sporo). Niestety, ale Krakowiaki obecnie nie wyjeżdżają zbyt licznie i nawet do wykorzystania 30/36 jest dosyć daleko. Zastanawiam się też po co Nowa Huta tworzyła ten piąty trójskład, skoro wysyła ten tabor tylko na trzy brygady "52". Przed wakacjami wykorzystanie nowohuckich ufoków często wynosiło nawet 4/4.
Przeładowany nie jest, ale ma naprawdę spore napełnienia i w październiku może on już się stać niezabieralny (jeżdżę nim dosyć często na dalszym odcinku - z Miodowej na Kurdwanów).
W pewnym momencie na "9" zamieniono Konstale na E1+c3, więc jakiś powód tych zmian musiał być. Przed powstaniem "49" panowała opinia, że na Bieżanowie właśnie "9" jest najbardziej przepełniona. Ważne jest też jak wygląda sytuacja na tej linii od strony Mistrzejowic (gdzie nie ma "49"), jednak raczej tabor 32m jest na tej linii potrzebny (przynajmniej na niektórych kursach).Tramwajolog14 pisze: ↑22 wrz 2021, 13:12 Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".
Jakie rozmnożenie taboru? W rezerwie pozostałoby jeszcze dużo taboru, a 12 prawdopodobnie nie wróci w najbliższym czasie w tym roku pewnie jej nie zobaczymy. Przy obecnym układzie spokojnie dałoby się wysłać niskacze na 10/22 czy nawet na 74 na 1-2 brygady, ale przecież E1+c3 muszą jeździć... A wcale nie muszą tylko jest to propaganda. Jakoś przez te kilka miesięcy nie było 74 i było dużo mniej E1+c3 i jakoś nic się z nimi nie stało
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A ja nie przy obecnych zapełnieniach "18", to naprawdę tam więcej niż NGT6 nie trzeba... Chyba, że to ja trafiam na takie kursy.Tramwajolog14 pisze: ↑22 wrz 2021, 22:02Ja również .Kitek pisze:Podpisuję się pod tym postem.damian_krk2 pisze: ↑22 wrz 2021, 18:24 Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tam faktycznie NGT6 by mogło trafić, ile jeżdżę to nigdy te NGT8 czy STL nie były zapełnione na poziomie pełnego NGT6Zieleńczanin pisze:A ja nie przy obecnych zapełnieniach "18", to naprawdę tam więcej niż NGT6 nie trzeba... Chyba, że to ja trafiam na takie kursy.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"18" (i "52") to linie mocno studenckie ze względu na Ruczaj. Z oceną ich napełnień trzeba poczekać do października.
Dość przypomnieć, że w 201 "18" dostała f w szczycie bo NGT przy f10 nie wyrabiały. Potem przy maksymalizacji zmniejszono do f7,5 - więc w zamian wydłużono tabor.
Dość przypomnieć, że w 201 "18" dostała f w szczycie bo NGT przy f10 nie wyrabiały. Potem przy maksymalizacji zmniejszono do f7,5 - więc w zamian wydłużono tabor.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z analizy przydziału taboru niskopodłogowego w dni powszednie wychodzi, że osiągnięto bezpieczne maksimum. Większe wykorzystanie spowoduje brak rezerw zajezdniowych i w przypadku awarii wysyłanie na linie innego zastępczego taboru.
W PH wykorzystanie HG 18/23 ale dwa wagony są w TR. Więcej się nie da, musi stać jeden a najlepiej dwa wagony na podmianę a w kolejnym prowadzone są prace serwisowe i naprawcze. Dlatego też niskie jest wykorzystanie ufoków 3/5, aby w przypadku awarii zastępować je też 105-i. HY 29/35 można ewentualnie zwiększyć o 1 wagon ale lepiej aby pozostało tak jak jest. Dwa są rozbite, więc dwa przy tej ilości muszą być na podmianę, a przy kolejnych dwóch prace serwisowe. HL od 32 do 34 na 40. Pracują też w nocy, jeden albo dwa w TR maksimum. HK w przypadku N8C jest ok. 4 lub 5 na 6 wyjeżdża. Na N8S nie ma co liczyć jeśli nie przejdą napraw głównych. Ostatnio widywany jest tylko HK457 a HK459 jest w TR.
W PT wykorzystanie RG 10/14 ale dwa lub trzy wagony stanowią rezerwę na podmianę ufoków lub taboru 32 metrowego na linii 50. I to często jest wykorzystywane. Ufo 4/5. RY 34/39 ale dwa typy taboru. Można zwiększyć o jeden, ale bezpiecznie pozostawić jak jest. RP 44/50 jeden rozbity wykorzystanie 90% max. RF 21/28 ale dwa są w przebudowie. Można zwiększyć wykorzystanie o jeden może dwa wagony.
W PH wykorzystanie HG 18/23 ale dwa wagony są w TR. Więcej się nie da, musi stać jeden a najlepiej dwa wagony na podmianę a w kolejnym prowadzone są prace serwisowe i naprawcze. Dlatego też niskie jest wykorzystanie ufoków 3/5, aby w przypadku awarii zastępować je też 105-i. HY 29/35 można ewentualnie zwiększyć o 1 wagon ale lepiej aby pozostało tak jak jest. Dwa są rozbite, więc dwa przy tej ilości muszą być na podmianę, a przy kolejnych dwóch prace serwisowe. HL od 32 do 34 na 40. Pracują też w nocy, jeden albo dwa w TR maksimum. HK w przypadku N8C jest ok. 4 lub 5 na 6 wyjeżdża. Na N8S nie ma co liczyć jeśli nie przejdą napraw głównych. Ostatnio widywany jest tylko HK457 a HK459 jest w TR.
W PT wykorzystanie RG 10/14 ale dwa lub trzy wagony stanowią rezerwę na podmianę ufoków lub taboru 32 metrowego na linii 50. I to często jest wykorzystywane. Ufo 4/5. RY 34/39 ale dwa typy taboru. Można zwiększyć o jeden, ale bezpiecznie pozostawić jak jest. RP 44/50 jeden rozbity wykorzystanie 90% max. RF 21/28 ale dwa są w przebudowie. Można zwiększyć wykorzystanie o jeden może dwa wagony.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Blisko 100% (z nielicznymi wyjątkami) zajęć na Kampusie UJ będzie w trybie stacjonarnym, więc z jakąkolwiek opinią na temat tych linii poczekajmy.
Ale z Podgórza są tylko 2 brygady "9", więc tym bardziej nie rozumiem.
Wczoraj wykazałeś, że na ciągu bronowickim jest linia, która przyjmie mnóstwo dodatkowych pasażerów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No zakładam oczywiście jakieś zmiany w przydziale zajezdni. Jeśli musiałyby być jakieś brygady z Huty, to proponowałbym EU8N.Kitek pisze:Ale z Podgórza są tylko 2 brygady "9", więc tym bardziej nie rozumiem.
Eee... Mógłbyś sprecyzować, bo nie wiem, o który mój komentarz Ci chodzi (nie przypominam sobie, abym cokolwiek takiego wykazywał). I wgl nie widzę powiązania odpowiedzi z tym co zacytowałeś ;_; .Kitek pisze:Wczoraj wykazałeś, że na ciągu bronowickim jest linia, która przyjmie mnóstwo dodatkowych pasażerów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości