Na "9" dalej jest 9 brygad
Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To wiem. Chodziło mi, że przez cały dzień wyświetlało się w TTSS tylko 8 brygad. Niestety nie mogłem wczoraj sprawdzić którego wagonu system nie widział.
-
- Ekspert
- Posty: 1847
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 20 znów mamy GT8N, a na 14 NGT6, bez NGT8
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No te pewnie takie są dopuszczenia. Tabor będzie się zmieniać w DP na jednej brygadzie "13", "14", "20", "21", "50", "74" i tradycyjnie na kilku "5".
-
- Ekspert
- Posty: 1847
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 14 i 20 to nie kwestia jednej brygady, a 3, może wyjątkowo wtedy były NGT8 na 14 w dp co w efekcie wyeliminowało GT8N z 20
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nowa Huta wciąż czeka na niskopodłogowe tramwaje, które obsłużą linie nr 10 i 22
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... sluza.html
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... sluza.html
W 2019 rozpoczęły się pierwsze dostawy tramwajów niskopodłogowych - lajkoników. Wszystkie jeżdżą już po mieście, także te, które łączą Hutę z innymi dzielnicami. Linia numer 4 jest w 100 proc. obsługiwana przez nowe tramwaje, linia 52 również, przynajmniej w większości - tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. - W przyszłym roku do Krakowa dojadą kolejne tramwaje, w sumie 60. Wtedy na pewno nowe składy trafią na nowohuckie tory, w tym na linie 10 i 22.
MPK odpowiada, że rozumie oczekiwania mieszkańców Nowej Huty, podobnie jak te, które mają krakowianie z innych dzielnic - nie można jednym zabierać, żeby dawać innym
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W weekendy mogłyby jeździć niskie na 10 i 22, ale znając MPK niedasie...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Trzeba zwrócić uwagę, że obecnie między Hutą a Krakowem są 44 kursy/h (a ze szczytówkami "52" było 48 kursów/h). Omawiany też problem nie dotyczy już w dużym stopniu rejonu Bieńczyc/Mistrzejowic (tam z wysokiej podłogi zostały tylko uffoki na "52", linia zastępcza "74" oraz większość brygad E1 solo na wewnątrzdzielnicowej "21") oraz Wzgórz Krzesławickich (gdzie przez 7 dni w tygodniu są wagony przynajmniej z niskim członem). Problem dotyczy rejonów Placu Centralnego, B1 i ogólnie Starej Huty. Próbowano kierować w styczniu i początkiem lutego wagony EU8N na "44", ale linia została zawieszona. Kondycja torowisk w tamtym rejonie się poprawia, pozostaje czekać na dostawy nowych wagonów (+ do tego remonty, które zawsze nieco zmieniają rozdział taboru). Widać też, że wiedeńce odstraszają i uniemożliwiają podróż niektórym pasażerom, co przekłada się na przeciętną frekwencję na "10" i "22".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja rozumiem tu mieszkańców. Dawniej cała szeroko rozumiana Huta była dyskryminowana, teraz czuć że linia podziału przebiega na wysokości Bieńczyckiej i Kocmyrzowskiej. Czyli: do tej linii można puszczać niskacze, a dalej już nie chcą. "4" jest wyjątkiem bo nie mieli wyjścia - krakowiaki były kupione specjalnie z myślą o tej linii. Niezrozumiałe jest, że wiele pętli ma po dwie lub więcej niskopodłogowych linii, a np. Pleszów dalej nie może się doczekać nawet jednej pełnej, mimo że torowiska są wyremontowane.
No i sytuacja z "21" też skandaliczna. Zasadniczo mogłyby na niej kursować tylko niskowejściowce (N8S/EU8N), lecz Przewoźnik musi sobie wyjeździć wiedeńce solo więc używa tej linii jako poligonu. Kosztem pasażerów.
Mamy 2021 rok, od ponad 20 lat po Krakowie kursują niskopodłogowe wozy, niskowejściowce stanowią większość taboru, a tymczasem dalej są rejony które nie mają ani jednej w pełni niskiej linii - Pleszów, Piastów.
No i sytuacja z "21" też skandaliczna. Zasadniczo mogłyby na niej kursować tylko niskowejściowce (N8S/EU8N), lecz Przewoźnik musi sobie wyjeździć wiedeńce solo więc używa tej linii jako poligonu. Kosztem pasażerów.
Mamy 2021 rok, od ponad 20 lat po Krakowie kursują niskopodłogowe wozy, niskowejściowce stanowią większość taboru, a tymczasem dalej są rejony które nie mają ani jednej w pełni niskiej linii - Pleszów, Piastów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na Pleszów pewnie byłaby wymówka, że niskie potoki.
Zgoda, tylko kondycja N8S pozostawia wiele do życzenia (jeden w TR, jeden "pod płotem" a reszta jak pojeździ dłużej niż kilka dni to święto). Z kolei EU8N też jest skończona ilość i 3 sztuki stacjonują na rezerwie (czasami wskakują te rezerwy na "21" przez kondycję N8S).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na Rakowickiej też są niskie potoki
I dlatego MPK już upycha je gdzie może, nawet na "44", byle nie dać na "21"?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, ale sam byś krzyczał jakby z "2" ściągnąć niską podłogę na "21". Zresztą, "2" jeździ po ścisłym Centrum i jest "odpowiednio" pilnowana.
Dobrze wiedzieć, że wróciło "44"
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A czy pisałem, żeby ściągać ją z "2"? Podałem jedynie przykład, że niskie potoki nie są argumentem. I tak samo na "21" nie powinny być.
Pasażerowie na obrzeżach potrzebują niskiej podłogi tak samo jak ci w centrum.
Miało być "upychało". Literówka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie, ale skąd zabrać niską podłogę w tej chwili by dać na "21"? Oczywiście, teoretycznie jest możliwa "2" wyłącznie w GT8N (ich wykorzystanie nie jest na bardzo wysokim poziomie) i wtedy osiągnięcie w pełni niskiej podłogi na "21" jest na wyciągnięcie ręki, ale jakoś nikt tej operacji nie wykonał.
Potrzebują, ale też nie ma tematu "21" w mediach czy Interpelacjach (a szkoda!) Nawet w niedawnym artykule wspominano tylko o "10" i "22". I obawiam się też, że jak "10" będzie niska to na "21" nadal będą wysokopodłogowe wagony.
Akurat jak kierowano EU8N na "44" to nie było "17", więc ta rezerwa wagonów była większa. I też wtedy nie rozumiałem intencji, dlaczego kieruje się niskacze na szczytówkę.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na przykład. Albo z "6", choć to wymagałoby większych roszad zajezdniowychKitek pisze: ↑16 paź 2021, 19:26Nie, ale skąd zabrać niską podłogę w tej chwili by dać na "21"? Oczywiście, teoretycznie jest możliwa "2" wyłącznie w GT8N (ich wykorzystanie nie jest na bardzo wysokim poziomie) i wtedy osiągnięcie w pełni niskiej podłogi na "21" jest na wyciągnięcie ręki, ale jakoś nikt tej operacji nie wykonał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości