W godzinach szczytu sporo osób z firm wsiada do 208 na przystanku Balice Medweckiego, wiem bo jeżdżę regularnie + właśnie przesunęli odjazdy +10min, żeby 208 nie musiał stawać na przejeździe kolejowymZieleńczanin pisze: ↑12 paź 2021, 16:03 Propozycja praktycznie bezkosztowej zmiany, która zapewne zwiększyłaby punktualność linii lotniskowych.
Od niedawna "209" kursuje w obie strony przez lotnisko, w stronę Morawicy jadąc przez parking. Jako, że na Medweckiego jest przejazd kolejowy, może "208" i "252" powinny tamtędy zawracać? W ten sposób unikniemy kolizji z przejazdem kolejowym
Dojazd do lotniska Kraków Airport
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do Kraków Airport
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Dojazd do Kraków Airport
Postawienie dodatkowego słupka przystankowego byłoby problemem? Wg mnie nie
Re: Dojazd do Kraków Airport
Nie wiem czy to dużo zmienia w punktualności tych linii, bo gdy zamyka się przejazd kolejowy to nieraz stoi tutaj wszystko. Ronda się zapchają i żaden kierunek nie pojedzie.
A w którym miejscu?Zieleńczanin pisze: ↑13 paź 2021, 10:23 Postawienie dodatkowego słupka przystankowego byłoby problemem? Wg mnie nie
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Dojazd do Kraków Airport
Sądzę jednak, że lepiej już aby ominęły przejazd
Na Medweckiego za rondem (funkcjonowałby dla "208" i "209" w kierunku Balic I i dla "252" w kierunku Lotniska).
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jesienią rzuciliśmy urzędnikom pomysł by wzmocnić (wreszcie) połączenie autobusowe do lotniska. Przyczyn jest parę:
1) pociąg ma swoje ograniczenia, w tym częstotliwość (nawet po remoncie raczej nie będzie więcej niż f20), cenę czy zasięg,
2) jak na lotnisko obsługujące parę milionów pasażerów rocznie, autobus z f30 to słaba oferta,
2) sporo miast ma specjalne linie do lotniska, dzięki czemu unika się konfliktu interesów między zwykłymi pasażerami (tu np. z Woli Justowskiej) a turystami.
Będziemy pchać temat dalej. Pytanie - czy macie pomysł jak taka linia mogłaby jechać? Raz, że trasa powinna być szybka i w miarę korkoodporna. Dwa, że nie powinna dublować pociągu. Trzy, że powinna mieć szansę zgarnąć potoki.
1) pociąg ma swoje ograniczenia, w tym częstotliwość (nawet po remoncie raczej nie będzie więcej niż f20), cenę czy zasięg,
2) jak na lotnisko obsługujące parę milionów pasażerów rocznie, autobus z f30 to słaba oferta,
2) sporo miast ma specjalne linie do lotniska, dzięki czemu unika się konfliktu interesów między zwykłymi pasażerami (tu np. z Woli Justowskiej) a turystami.
Będziemy pchać temat dalej. Pytanie - czy macie pomysł jak taka linia mogłaby jechać? Raz, że trasa powinna być szybka i w miarę korkoodporna. Dwa, że nie powinna dublować pociągu. Trzy, że powinna mieć szansę zgarnąć potoki.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Fajnym rozwiązaniem było 308. Gdyby kursował np. co 30 min + koordynacja z 208, a pociąg co 20min. To już się robi ładna oferta na lotnisku.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Również uważam, że 308 była strzałem w dziesiątkę i odciążała 208. A jeśli już mówimy o liniach przyspieszonych to sezonowo można zwrócić uwagę ZTP na dodatkową linię na Kryspinów - 109 w weekendy zmienione w 309 do ronda w Kryspinowie. Może przy okazji integracji taryfowej dałoby się wynegocjować, aby bilet 12 zł na pociąg SKA również obowiązywał np. 60 minut w KMK?
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jeżeli mamy nie dublować pociągu, a zapewnić w miarę sensowny dostęp dla turystów i mieszkańców to wydaje mi się tak.
Wariant 1 - Szybkie i mocne połączenie
Linia z os. Podwawelskiego przez Księcia Józefa (lub Królowej Jadwigi) bez przystanków na trasie, tylko przystanki na początku i końcu (os. Podwawelskie, Rondo Grunwaldzkie (w wariancie przez KJ dodatkowo Muzeum Narodowe/Cracovia Błonia) oraz Kraków Airport). Ta linia mogłaby jechać co 10-15 min w szczycie zapotrzebowania.
Wariant 2 - Dłuższe i rzadsze połączenia, ale dla większego obszaru
Linia 1 Nowa Huta (może al. Przyjaźni) - Opolska - ROK - S52 - Lotnisko, ograniczona liczba przystanków - tylko węzłowe lub ważne pod kątem obiektów. Kursy 30-60 minut w szczycie (chyba takie połączenie było kiedyś na forum proponowane).
Linia 2 Podgórze SKA - R. Grunwaldzkie - Księcia Józefa - Lotnisko, analogicznie jak linia 1, kursy co 20-15 minut w szczycie.
Każdy wariant ma swoje plusy i minusy. Wariant pierwszy to usprawnienie tego co jest. Wariant dwa to również usprawnienie, ale też zwiększenie dostępności poprzez nową linię i przedłużenie istniejącej w takie miejsca, aby polepszyć przesiadki. Oczywiście nie jest to idealne, ale może jakaś baza do dyskusji.
Bez względu na wariant trzeba zaproponować coś na Woli np. wydłużenie co drugi kurs 192 do Olszanica Bory i zwiększenie częstotliwości do 15 minut zarówno 192 i 152? Dodatkowo trzeba sprawdzić jak kształtują się godziny odlotów i przylotów oraz godziny pracy na lotnisku, żeby jak najlepiej dopasować ofertę do potrzeb pasażerów.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
To równie dobrze może jechać przez Bronowice i jak 208. Bardziej istotne czy taka linia ma generalnie sens, bo wydaje się że jest to ciekawa relacja, ale nie wiem ile osób realnie by z tego korzystało.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Na początek to lepiej przywrócić 308 i obserwować sytuację, jak się przyjmie to dokonać ewentualnie korekty jej trasy np: wydłużając w stronę Huty.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jak dla mnie również "308" się sprawdzało i miało niezłe zapełnienia, a także było czuć wyraźny komfort jazdy "208" bo nie było takiego przeciążenia w środku.
Uważam, że 308 powinno jeździć co 30min, ale i także 208 wzmocnić do F30, przynajmniej w godzinach szczytu.
Uważam, że 308 powinno jeździć co 30min, ale i także 208 wzmocnić do F30, przynajmniej w godzinach szczytu.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Najlepsze rozwiązanie 308 z f=30 i 208 z f=30 w szczycie + integracja biletowa z SKA. A od drugiej strony 252 również f=30.
Wtedy możemy mieć 308: Balice lotnisko-Mydlniki UR-Bronowice Małe lub Bronowice Wiadukt-Inwalidów-Kleparz-DGW i prowadzimy ją prosto przez Królewską do Inwalidów a potem ATW do dworca.
Wtedy możemy mieć 308: Balice lotnisko-Mydlniki UR-Bronowice Małe lub Bronowice Wiadukt-Inwalidów-Kleparz-DGW i prowadzimy ją prosto przez Królewską do Inwalidów a potem ATW do dworca.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Tylko z Królewskiej nie da się skręcić w lewo (znaczy dałoby się, jakby zrobili nowe oznaczenia) w Aleje w kierunku Kleparza, musiałby jechać przez Kazimierza Wielkiego albo jak 208.GoMeZz391 pisze: ↑19 sty 2022, 13:05 Najlepsze rozwiązanie 308 z f=30 i 208 z f=30 w szczycie + integracja biletowa z SKA. A od drugiej strony 252 również f=30.
Wtedy możemy mieć 308: Balice lotnisko-Mydlniki UR-Bronowice Małe lub Bronowice Wiadukt-Inwalidów-Kleparz-DGW i prowadzimy ją prosto przez Królewską do Inwalidów a potem ATW do dworca.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Wystarczy zmienić znaki, aby było NIE DOTYCZY KMK, albo KMK przez torowisko lewoskręt. W sumie przez Kazimierza Wielkiego też może jechać, bo i tak nawet tam mamy mniejsze korki niż nieraz po AK, Czarnowiejska, ATW do Inwalidów. A twierdzenia że przegub się nie zmieści by nie mogli użyć, bo 704/708 tamtędy jeździło na sardynkęScania_9640 pisze: ↑19 sty 2022, 13:38 [...]
Tylko z Królewskiej nie da się skręcić w lewo (znaczy dałoby się, jakby zrobili nowe oznaczenia) w Aleje w kierunku Kleparza, musiałby jechać przez Kazimierza Wielkiego albo jak 208.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 5 gości