
Sam pamiętam te czasy i brałem w tym udział.

Sam byłem studentem i nie rozumiem tego lenistwa wśród dzisiejszej młodzieży.

Sorry.

Co to znaczy "wypada znać"? Widać "ogarnięcie tematu" jak przychodzi do remontów (zwłaszcza w Centrum) i wtedy się pasażerowie gubią. Są takie nowinki technologiczne, że można to tak zrobić by zminimalizować wszelkie niedogodności, gdy jakaś linia jedzie inną trasą czy jest zawieszona.Kaszmir pisze: 03 lis 2021, 10:09 Z drugiej strony, układ linii na swojej trasie jednak wypada znać, również przy zmianach. Jeśli np. na czas remontu przekierują "19" przez Pawią, to też nie będziemy oczekiwać że ktoś ogarnie że ma tramwaj na sąsiednim przystanku?
Tylko w tym tłumie dominują osoby młode, które mają awersję do czytania czegokolwiek, więc trzeba innymi kanałami przekazać treść. Pomysł Krakowianina z informatorami mi się podobaKaszmir pisze: 03 lis 2021, 10:09Tym bardziej, że w komunikatach ZTP specjalnie podało, obok informacji o zawieszeniu "5" i "19", że w zamian są linie "85" i "81". Wystarczyło więc przeczytać fragment komunikatu o swojej linii i potem sprawdzić trasę danego "8x". Nie licząc osób które faktycznie chciały skorzystać z "50", podejrzewam że spora część reszty tłumu jest sama sobie winna - zamiast sprawdzić rozkłady i komunikat, po prostu stali i czekali na tramwaj.
Bardzo kulturalna dyskusja (bywało gorzej) i szukanie rozwiązania problemu. Pamiętam, jak była Niedziela Bożego Miłosierdzia w SBM, olbrzymią "płachtę" z narysowanymi trasami tramwajów + do tego wielu inspektorów, którzy oprócz kierowania ruchem, pomagali we wsiadaniu do linii, do której każdy potrzebował.
Kitek pisze: 03 lis 2021, 11:53Co to znaczy "wypada znać"? Widać "ogarnięcie tematu" jak przychodzi do remontów (zwłaszcza w Centrum) i wtedy się pasażerowie gubią. Są takie nowinki technologiczne, że można to tak zrobić by zminimalizować wszelkie niedogodności, gdy jakaś linia jedzie inną trasą czy jest zawieszona.
I to jest właśnie problem - część z tych osób nie przeczyta komunikatów, nieważne jak byłyby podane. Na rozkładach? Nie czytają. Na tablicach elektronicznych? Nie patrzą. Itd.Kitek pisze: 03 lis 2021, 11:53 Tylko w tym tłumie dominują osoby młode, które mają awersję do czytania czegokolwiek, więc trzeba innymi kanałami przekazać treść. Pomysł Krakowianina z informatorami mi się podoba![]()
Na cmentarzach rolę informatorów pełnią inspektorzy MPK i w tym roku na Batowicach działało to bardzo dobrze.Kaszmir pisze: 05 lis 2021, 12:08Kitek pisze: 03 lis 2021, 11:53Co to znaczy "wypada znać"? Widać "ogarnięcie tematu" jak przychodzi do remontów (zwłaszcza w Centrum) i wtedy się pasażerowie gubią. Są takie nowinki technologiczne, że można to tak zrobić by zminimalizować wszelkie niedogodności, gdy jakaś linia jedzie inną trasą czy jest zawieszona.I to jest właśnie problem - część z tych osób nie przeczyta komunikatów, nieważne jak byłyby podane. Na rozkładach? Nie czytają. Na tablicach elektronicznych? Nie patrzą. Itd.Kitek pisze: 03 lis 2021, 11:53 Tylko w tym tłumie dominują osoby młode, które mają awersję do czytania czegokolwiek, więc trzeba innymi kanałami przekazać treść. Pomysł Krakowianina z informatorami mi się podoba![]()
Informatorzy spoko, jednak w ten dzień wg mnie są bardziej potrzebni na cmentarzach, gdzie faktycznie dużo się dzieje i niełatwo ogarnąć km.
A co do "wypada znać" - choćby upewnić się po przyjściu na przystanek, że tramwaje danej linii dalej tu kursująBo inaczej faktycznie dochodzi do takich absurdów, że np. linia jedzie tuż obok (np. inny przystanek na skrzyżowaniu, albo od innej strony dworca), a ludzie czekają na starym przystanku i czekają, zamiast sprawdzić chociażby rozkład czy listę linii na tabliczkach.
Prawda, zwłaszcza, że jest tam wtedy mnóstwo osób starszych i też spoza Krakowa, którym trzeba naprawdę pomóc.Kaszmir pisze: 05 lis 2021, 12:08 Informatorzy spoko, jednak w ten dzień wg mnie są bardziej potrzebni na cmentarzach, gdzie faktycznie dużo się dzieje i niełatwo ogarnąć km.
Coś w tym jest. Jednak istnieje przeświadczenie, że "nic się przez kilka dni zmienić nie mogło".Kaszmir pisze: 05 lis 2021, 12:08 A co do "wypada znać" - choćby upewnić się po przyjściu na przystanek, że tramwaje danej linii dalej tu kursująBo inaczej faktycznie dochodzi do takich absurdów, że np. linia jedzie tuż obok (np. inny przystanek na skrzyżowaniu, albo od innej strony dworca), a ludzie czekają na starym przystanku i czekają, zamiast sprawdzić chociażby rozkład czy listę linii na tabliczkach.
Inspektorzy mieli swoje zadania, wśród których nie było odpowiadanie ludziom. Wcale nie działało to dobrze, bo dużo osób pytało innych ludzi jak dojechać itp. - zwłaszcza na Grębałowie, a był tam tylko 1 inspektor.damian_krk2 pisze: 05 lis 2021, 12:22Na cmentarzach rolę informatorów pełnią inspektorzy MPK i w tym roku na Batowicach działało to bardzo dobrze.Kaszmir pisze: 05 lis 2021, 12:08Informatorzy spoko, jednak w ten dzień wg mnie są bardziej potrzebni na cmentarzach, gdzie faktycznie dużo się dzieje i niełatwo ogarnąć km.Kitek pisze: 03 lis 2021, 11:53 Tylko w tym tłumie dominują osoby młode, które mają awersję do czytania czegokolwiek, więc trzeba innymi kanałami przekazać treść. Pomysł Krakowianina z informatorami mi się podoba![]()
30 i 31 tak właśnie było. 81 i 85 przebierały się za 19 i 5.judash pisze: 05 lis 2021, 22:21 A czy "przebieranie" zjeżdżających ok. 17-18 linii "81" i "85" na końcówkach w Borku czy Wzgórzach na "5" czy "19" jest takie trudne? Wówczas około godziny-dwóch jeździłyby jeszcze naprzemiennie "5" i "85" oraz "19" i "81", by od 20:00 "81" i "85" wysyłać do zajezdni. Obsługa dodatkami Rakowickiej wieczorem, nawet 1 listopada późnym wieczorem jest niepotrzebna.
Pomysł technicznie pewnie możliwy i warty rozważenia, choć nie do końca rozumiem jak by to miało działać. Gdyby chcieć wymieniać wszystkie zawieszone linie, taki komunikat leciałby przez kilkadziesiąt sekund, albo dłużej?Urbino18 pisze: 05 lis 2021, 12:40Pamiętam, jak przy remoncie Krakowskiej w tramwajach był odtwarzany komunikat głosowy informujący o zmianach tras w tym rejonie. Nie wiem na ile jest to technicznie możliwe, ale może warto byłoby spróbować nagrywać komunikaty w takich sytuacjach - przykładowo: "W dniach 30.10. - 1.11 kursowanie linii "19" zostanie zawieszone, w zamian zostanie uruchomiona linia tramwajowa "81"". I puszczać je np. przez 2 - 3 dni poprzedzające wprowadzenie zmiany w funkcjonowaniu 19-tki. Oczywiście takie komunikaty mogłyby się pojawić nie tylko w okresie Wszystkich Świętych, ale także przy okazji innych zmian. Uważam też, że w Krakowie nie wykorzystuje się pełnego potencjału informacji głosowej w pojazdach.
O, interesująceUrbino18 pisze: 05 lis 2021, 12:40Co do samych zapowiedzi to ich dobry przykład wykorzystania słyszałem w tym roku w Warszawie - część kursów linii "519" kursującej z Dw. Centralnego do Powsina ma kursy skrócone do Wilanowa i właśnie na tych kursach można usłyszeć komunikat: "Uwaga! Kurs skrócony - ostatni przystanek: Wilanów".
Hm, trzeba by sprawdzić potoki. Cmentarze we WŚ otwarte są dłuuugo. Zgaduję, że trochę osób jednak w tych porach wciąż jest, inaczej by zmienili godziny funkcjonowania, działające wszak od lat.judash pisze: 05 lis 2021, 22:21A czy "przebieranie" zjeżdżających ok. 17-18 linii "81" i "85" na końcówkach w Borku czy Wzgórzach na "5" czy "19" jest takie trudne? Wówczas około godziny-dwóch jeździłyby jeszcze naprzemiennie "5" i "85" oraz "19" i "81", by od 20:00 "81" i "85" wysyłać do zajezdni. Obsługa dodatkami Rakowickiej wieczorem, nawet 1 listopada późnym wieczorem jest niepotrzebna.
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości