- Linie, trasy, rozkłady
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 paź 2021, 21:14
yosujiro pisze: 21 paź 2021, 20:08Ja mam wrażenie, że takie podchody to taki prztyczek w nos dla Wieliczki-skoro dzięki turystyce macie kasę, uruchomiliście własną komunikację, to my Wam pokażemy kto tu jest ten większy i ważniejszy...
Nie, po prostu to są już rzeczy "zastane". Wymuszenie standardów tutaj wymagałoby wycięcia linii (co najmniej na jakiś czas, może na dłużej) - w relacji, w której ludzie już mieli autobus. Co innego nie dać (albo dać ciut później), a co innego zabrać gdy ktoś już miał.
Tak jest też z ulicami. Aleja Kasztanowa prawdopodobnie jest za ciasna dla autobusów i gdyby ktoś miał dziś skierować km od zera na podobną ulicę, przewoźnicy pewnie by odmówili. Jednak tą ulicą już jeżdżą autobusy od kilkudziesięciu lat i ciężko zabrać ludziom autobus.
I tak jak wspomniał
ant_sm, w Krakowie i tak ZDMK/ZTP starają się stopniowo poprawiać takie przypadki. Nie da się jednak wszystkiego zrobić od razu

-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1202
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 21 paź 2021, 22:10
Tylko uważam, że ważniejsze jest uruchomienie autobusu niż zrobienie porządnego peronu od razu. Peron można później dorobić, ewentualnie jak już się wysiada w rowie tak jak w Mnikowie to tylko świadczy o danej gminie, a nie o MPK czy ZTP.
-
WIK
- Specjalista
- Posty: 231
- Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontakt:
Post
autor: WIK » 21 paź 2021, 22:16
Wygoda idzie w przyszłym roku do remontu i zapewne im nie zależało na tym by była doskonała. W Wieliczce z roku na rok idzie ku lepszemu w porównaniu w ubiegłych latach. Nie chwalę bo im daleko do doskonałości.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 paź 2021, 23:42
mkm3 pisze: 21 paź 2021, 22:10ewentualnie jak już się wysiada w rowie tak jak w Mnikowie to tylko świadczy o danej gminie, a nie o MPK czy ZTP.
To działa, póki nie dojdzie do wypadku, czyli np. ktoś sobie nie skręci kostki w(y)padając do rowu.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 890
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 22 paź 2021, 11:31
Mam wrażenie, że wiele z tych przystanków 'byle jakich' to zaszłości, nierzadko pewnie jeszcze sięgające innych czasów i realiów.
I o ile wiele rzeczy mnie irytuje w częstym podejściu "niedasie", tak tu akurat rozumiem obecną postawę ZTP. Patrząc na wcześniejsze zdjęcia i manianę, jaką Wieliczka odwaliła, to aż chce się zapytać kto miał odwagę podpisać się i swoim nazwiskiem firmować przystanek zrobiony z rzuconych byle jak korytek odwadniających... Z takiej komunikacji korzystają nie tylko osoby w pełni sprawne i zwinne - wręcz przeciwnie. Jak można sobie wyobrazić, że np. w śniegu lub deszczu ktoś starszy - albo na wózku - albo matka z dziecięcym wózkiem ma skorzystać??? No pomyślmy trochę.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1292
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 08 lis 2021, 21:41
Nadchodzi szczęśliwe zakończenie
Nowa linia MPK Wieliczka - Kraków powinna ruszyć w listopadzie. Autobus pojedzie wreszcie przez Bogucice
Przejazd techniczny autobusu powinien odbyć się w najbliższych dniach. Wydaje się, że tym razem wszystko będzie w porządku, spełniliśmy wszystkie wymogi stawiane nam przez Zarząd Transportu Publicznego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem prawdopodobny terminem uruchomienia autobusu 284 to jedna z najbliższych sobót (krakowski ZTP właśnie w tym dniu "otwiera' zazwyczaj nowe linie aglomeracyjne – red.), a więc 14 lub 20 listopada – powiedział nam Krzysztof Kałuża, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Wieliczce.
Linia 284 pojedzie co 70 minut (16 kursów dziennie), jej rozkład jazdy będzie taki sam na wszystkie dni tygodnia. Nowy autobus będzie kursował na trasie: Wieliczka Centrum (parking przy stacji PKP Wieliczka - Rynek - Kopalnia) - Dembowskiego - Powstania Warszawskiego - Goliana - Czarnochowska - Wygoda - Potrzask/Kraków - Pruszyńskiego - Popiełuszki - Bieżanowska - Mała Góra - Ćwiklińskiej - P&R Nowy Bieżanów.
https://gazetakrakowska.pl/nowa-linia-m ... 5-15893139
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
lukasmaj
- Specjalista
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44
Post
autor: lukasmaj » 08 lis 2021, 22:29
Kitek pisze: 08 lis 2021, 21:41
Nadchodzi szczęśliwe zakończenie
Nowa linia MPK Wieliczka - Kraków powinna ruszyć w listopadzie. Autobus pojedzie wreszcie przez Bogucice
Przejazd techniczny autobusu powinien odbyć się w najbliższych dniach. Wydaje się, że tym razem wszystko będzie w porządku, spełniliśmy wszystkie wymogi stawiane nam przez Zarząd Transportu Publicznego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem prawdopodobny terminem uruchomienia autobusu 284 to jedna z najbliższych sobót (krakowski ZTP właśnie w tym dniu "otwiera' zazwyczaj nowe linie aglomeracyjne – red.), a więc 14 lub 20 listopada – powiedział nam Krzysztof Kałuża, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Wieliczce.
Linia 284 pojedzie co 70 minut (16 kursów dziennie), jej rozkład jazdy będzie taki sam na wszystkie dni tygodnia. Nowy autobus będzie kursował na trasie: Wieliczka Centrum (parking przy stacji PKP Wieliczka - Rynek - Kopalnia) - Dembowskiego - Powstania Warszawskiego - Goliana - Czarnochowska - Wygoda - Potrzask/Kraków - Pruszyńskiego - Popiełuszki - Bieżanowska - Mała Góra - Ćwiklińskiej - P&R Nowy Bieżanów.
https://gazetakrakowska.pl/nowa-linia-m ... 5-15893139
Na pewno nie jest szczęśliwe. Ludzie apelowali na wszystkie możliwe strony o "284" do Małego Płaszowa, będzie Nowy Bieżanów Południe i to co 70 minut! Takie połączenie z góry jest skazane na porażkę. Natomiast artykuły z cyklu "Autobus pojedzie wreszcie przez Bogucice" pojawiają się systematycznie co 2-3 tygodnie już od kilku miesięcy. Jedna wielka porażka.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 08 lis 2021, 22:48
lukasmaj pisze: 08 lis 2021, 22:29Na pewno nie jest szczęśliwe. Ludzie apelowali na wszystkie możliwe strony o "284" do Małego Płaszowa, będzie Nowy Bieżanów Południe i to co 70 minut!
Dokładnie to samo pomyślałem. Co gorsza, jak już pojedzie po tej trasie, to ciężko ją potem będzie zmienić na Płaszów.
-
edek3253
- Specjalista
- Posty: 297
- Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03
Post
autor: edek3253 » 13 lis 2021, 17:10
A rozkład nie był konsultowany z mieszkańcami Trąbek? Może ten kurs po 4 rano w niedzielę jest dla nich ważny, a o 3;50 jest wpisany, bo MPK chce mieć zapłacone za wyjazd na linię.
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2060
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 14 lis 2021, 12:20
Bez sensu oznaczać linię jako 974, jest kilka linii dziennych co jeżdżą jeszcze po północy, np. 138 o 00:16.
-
lukasmaj
- Specjalista
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44
Post
autor: lukasmaj » 14 lis 2021, 14:53
Scania_9640 pisze: 14 lis 2021, 12:20
Bez sensu oznaczać linię jako 974, jest kilka linii dziennych co jeżdżą jeszcze po północy, np. 138 o 00:16.
Tyle, że przywołany przez Ciebie kurs jest wariantowy (zjazdowy) i kończy o 00.43. W wypadku kursu do Trąbek, autobus skończy kółko przed godziną 2.00. Dodatkowo autobus do Trąbek o 00.25 byłby zsynchronizowany z tramwajem nocnym 69.
-
Jorg
- Miłośnik
- Posty: 58
- Rejestracja: 03 paź 2021, 19:58
Post
autor: Jorg » 14 lis 2021, 20:30
Swoją drogą 284 na Bieżanowie będzie miał przyjazd na odjazd? Bo w chwili obecnej nie ma chyba bardzo gdzie przerwy robić

ostatnio ciężko było kulturalnie zabrać ludzi na 173, szli do mnie slalomem pomiędzy solówkami na 1x3 z Płaszowa i przegubami z 503. Do tego przejazdy techniczne z Rżąki i stające byle gdzie 243. Ciasnawo się robi a ruch tam spory - nie można pakować ludzi pod ładowarką więc trzeba objeżdżać pętlę co przy opóźnieniach rodzi wesołe sytuacje

-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 14 lis 2021, 22:36
Podoba mi się pomysł,
jeśli faktycznie mieszkańcy nie potrzebują kursu rano - to trzeba sprawdzić. Trochę gryzie jednak uruchamianie go tylko w noc sob/ndz - inne linie weekendowe funkcjonują również w noce pt/sob.
Zastanawiam się nad innym źródłem finansowania. Może by skrócić ostatnie powrotne "274" z Trąbek (te po godz. 23) do Prokocimia Szpitala? Raczej mało kto z nich korzysta, a jeśli już to pewnie i tak przesiada się na "69/669". Podobnie ostatnie "204" są skrócone do Bieżanowskiej. Takie skrócenie dałoby tygodniowo ok. 32 km.
Skoro do "974" ludzie i tak by przesiadali się z "69", to można by mu dać krótszą trasę Nowy Bieżanów Południe - Prokocim Szpital - Trąbki. Kurs powrotny też mógłby kończyć na Prokocimiu Szpitalu - wtedy pełne kółko miałoby ok. 28 km. Już starczy na uruchomienie kursu w noce sob/ndz, a nawet zostaje pewna nadwyżka. Jeśli przeszłoby też zabranie kursu niedzielnego, to wtedy można uruchomić "974" w obie weekendowe noce.
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2060
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 14 lis 2021, 22:40
Jorg pisze: 14 lis 2021, 20:30
Swoją drogą 284 na Bieżanowie będzie miał przyjazd na odjazd? Bo w chwili obecnej nie ma chyba bardzo gdzie przerwy robić

ostatnio ciężko było kulturalnie zabrać ludzi na 173, szli do mnie slalomem pomiędzy solówkami na 1x3 z Płaszowa i przegubami z 503. Do tego przejazdy techniczne z Rżąki i stające byle gdzie 243. Ciasnawo się robi a ruch tam spory - nie można pakować ludzi pod ładowarką więc trzeba objeżdżać pętlę co przy opóźnieniach rodzi wesołe sytuacje
Z tego co liczę, to 284 będzie mieć około 20-22min postoju na Bieżanowie i parę minut w Wieliczce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bing [Bot], Cyjan, Google [Bot] i 4 gości