Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wygląda na to, że doszło do delikatnych roszad między zajezdniami odnośnie linii "14". Z tego co pamiętam to Podgórze miało dotąd 3 brygady a Nowa Huta obsługiwała 6 brygad na tej linii. Dzisiaj widzę 4 brygady z Podgórza (3 x NGT8 oraz 1 x NGT6). Z Huty mamy 5 Stadlerów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak jak wspomniałeś, po skończeniu prac na północy miasta, pasażerowie wrócą. Dołączą do nich też nowi z Prądnika Białego, Górki Narodowej oraz aglo. A przecież wszyscy nie wysiądą przed Dw. Gł. Tunel, część na pewno będzie jechać dalej, choćby do r. Mogilskiego czy Zabłocia.Kitek pisze: ↑14 lis 2021, 22:03Głównie to się tyczy odcinka od Kurdwanowa do Tunelu, z Krowodrzy wcześniej też był tłok, ale teraz przez wykonywane inwestycje na północy liczba pasażerów odczuwalnie spadła (wiadomo, że po oddaniu Górki Narodowej liczba pasażerów gwałtownie wzrośnie, pytanie tylko o ile + zawsze można wysłać "19" jakby "50" nie radziła sobie). Teraz o ścisku mówi się w kontekście innego odcinka
"19" może pomóc, jednak ma niższą częstotliwość i mniejszy tabor, więc prawdopodobnie szybko się okaże że ona nie wyrabia i to nawet bardziej niż "50". Zwłaszcza że potoki z Krowodrzy do Podgórza są spore, co udowadniała dawna "19", potem "18".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wygląda na to, że Podgórze wzięło jedną brygadę na "14" a oddało jedną z "20" (było pięć brygad HL teraz jest sześć na 20). Dzisiaj na "14" już trzy NGT6 i jeden NGT8. Zwolniono przez to huckiego Lajkonika z "14" dla potrzeb linii "50". Od wczoraj Huta na wszystkie 10 swoich brygad wysyła same Lajkoniki (wcześniej 0-3 Krakowiaków się na tej linii z Huty pojawiało). Brakuje taboru 40 metrowego w Hucie, bo aż trzy Krakowiaki są w TR a Protram znowu padł. Już pod koniec października na „52” zaczęły pojawiać się cztery ufoki z Huty. Do stałych brygad ufokowych 52-01, 52-05, 52-15 dołączyła brygada 52-03. Coraz częściej bywają dni, że na „52” jest aż osiem ufoków, po cztery z obu zajezdni. Zatem zmiana od poniedziałku i ta październikowa z ufokami konieczna, bo brak taboru Mega, ale niekorzystna. Na „14” będzie więcej NGT6, mniej za to na „20”. Więcej taboru 32 metrowego na „50” a mniej 40 metrowego. A na "52" przybyło znowu wysokiej podłogi.kucyk pisze: ↑15 lis 2021, 6:34 Wygląda na to, że doszło do delikatnych roszad między zajezdniami odnośnie linii "14". Z tego co pamiętam to Podgórze miało dotąd 3 brygady a Nowa Huta obsługiwała 6 brygad na tej linii. Dzisiaj widzę 4 brygady z Podgórza (3 x NGT8 oraz 1 x NGT6). Z Huty mamy 5 Stadlerów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jutro wyjeżdża z TR RF 302, na linię nr 6.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Co z tego jak na "11" nadal będzie 2x105Na "uszczęśliwiał" pasażerów...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podobno zostaje wagon ze zwiększoną pojemnością ze względu że ta brygada ma największe potoki.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A ta "11" w 105-ch nie jest przypadkiem przecierakiem sieci na dwóch patykach w trakcie niskich rannych temperatur?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Też właśnie się nad tym zastanawiałem. Dawno, dawno temu, nawet specjalnie na jeden poranny kurs "24" wysyłano składy 105 (zamiast NGT6) by przecierały trasę na Kurdwanowie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od czasu wycofania 3x105/2x105 z "24" już nie było nic rozkładowego przecierającego. Kilka razy nocami były uruchamiane nocne przecieraki z podwójnych stopiątek, od jakiegoś czasu jest też skład zabytkowo-roboczy, który czasem widać było nocami na sieci, więc chyba sobie z tym radzą.
A czy nowsze wagony nie mają w jakiś sposób regulowanego docisku pantografu do sieci przez prowadzącego?
A czy nowsze wagony nie mają w jakiś sposób regulowanego docisku pantografu do sieci przez prowadzącego?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Chodzi Ci o RT001+RT002?Dr2 pisze:Od czasu wycofania 3x105/2x105 z "24" już nie było nic rozkładowego przecierającego. Kilka razy nocami były uruchamiane nocne przecieraki z podwójnych stopiątek, od jakiegoś czasu jest też skład zabytkowo-roboczy, który czasem widać było nocami na sieci, więc chyba sobie z tym radzą.
A czy nowsze wagony nie mają w jakiś sposób regulowanego docisku pantografu do sieci przez prowadzącego?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zmiany faktycznie niekorzystne, jednak myślę że po naprawieniu którejś z PES (trzy nowohuckie w TR to raczej jednorazowa sytuacja) oraz wskrzeszeniu Protrama, rozdział taboru na wszystkich tych liniach może wrócić do stanu poprzedniego.
Kolejny niskowejściowiec w ilostanie zawsze na plus . Pozytywnie zaskakuje także wybór linii - zwykle GT8C/GT8N po modernizacjach debiutowały na "11".
PS. Zna ktoś może jutrzejszy rozkład jazdy brygady z debiutantem?
O ile w DP naprawdę ta brygada czasami potrafi być przepełniona, w weekendy posyłanie tam Konstala jest całkowicie niezrozumiałe (podobnie zresztą jest w przypadku linii "10", "21" oraz "22", skąd również powinny w weekendy zniknąć wszystkie wysokopodłogowe tramwaje).
Dwukierunkowy na pewno nie (zresztą wysyłanie ich w obecnym stanie daleko od zajezdni skończyłoby się źle). Jednokierunkowe zmodernizowane N8C jak najbardziej by się nadawały, jednak kursują one wyłącznie na linii "5", a z ich sprawnością bywa różnie (czasem wyjadą wszystkie egzemplarze, a czasem tylko dwa). Jeszcze bardziej zróżnicowane jest wykorzystanie EU8N, jednak zdarzają się dni kiedy na "21" nie wyjeżdża żaden N8S, a na "5" zaledwie dwie sztuki N8C. W przypadku takiego scenariusza, na miasto może wyjechać nawet 36/40 EU8N (w tym oczywiście trzy rezerwy). Posyłając N8C na "11", teoretyczne wykorzystanie EU8N mogłoby wzrosnąć nawet do niedopuszczalnego 37/40, więc spodziewam się pozostawienia tam tego Konstala przynajmniej do połowy dostaw Tin (wtedy 32m mogą zacząć zastępować NGT6 na "8", a te z kolei EU8N na innej linii, np. "2"). Do tego czasu na tej brygadzie prawie na pewno będzie jeździł 2x105Na.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Część postów przeniesiona do tematu o układzie km po otwarciu linii przez Meissnera.
Jeśli chodzi o dojazd od strony Lubicz, czasami tak jeździły - gdy były objazdy i autobusy jechały Pawią, zamiast Basztową. Pomysł warto rozważyć. Trzeba tylko sprawdzić czy nie tamowałyby ruchu - jeździ tam też trochę taxi i jeśliby stały za autobusami, mogłyby blokować torowisko pod wiaduktem kolejowym. Myślę jednak, że nie byłoby problemu.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
I to jest akurat prawda, bo między tą brygadą a pozostałymi jest duża rozbieżność w potokach w szczycie porannym. A co do pozostałych linii to codziennie rozdział wygląda nieco inaczej na liniach "14" i "52".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość