Kitek pisze: ↑14 gru 2021, 13:40I to byłoby bardzo korzystne dla wszystkich!
Nie dla wszystkich. Są np. pasażerowie którzy podróżują między ciągiem bronowickim a południem miasta (Wielicka itd.) - dla nich idealnym układem byłyby "13" i "24" skoordynowane bo obie mają podobne czasy przejazdu.
Kitek pisze: ↑14 gru 2021, 13:40Można próbować kombinować "coś".
Powiedzieć "jakoś to będzie" zawsze łatwo - przy obecnym systemie ciężko mi wyobrazić sobie lepszy układ. Może dałoby się coś pokombinować po otwarciu TŁ. Np. gdyby przeszedł
pomysł Adminki PKK, można by go rozszerzyć:
"10", "11", "12", "17", "24", "50": jak w linku
"6": Bronowice - Pl. Wszystkich Św. - Korona - Wielicka - Estakada - Mały Płaszów
"13": Cichy Kącik - Pl. Wszystkich Św. - ... - Nowy Bieżanów
Zaleta taka, że sami urzędnicy mówili nam że przydałoby się utrzymać na stałe połączenie z Piłsudskiego w stronę Filharmonii, obecnie tymczasowo zapewniane przez linię 6.
Tylko to też ma wady - odcięcie Bieżanowa od Bronowic i pozbawienie Salwatora trzeciej linii. I tu są rozwiązania, jednak żadne satysfakcjonujące: zamiana "2" i "20" pętlami (odpada, podobno końcówki "2" są nieruszalne), skierowanie "13" do Salwatora (jeszcze mniej atrakcyjna trasa dla Bieżanowa, i przeciążenie salwatorskiej pętli) albo podział "13" (rozdzielanie linii to zawsze średni pomysł).
Chyba żeby zostawić po prostu końcówki "6" i "13" bez zmian - Bronowice i tak po prostu dostaną mocniejsze "24" w stronę Basztowej.
Kitek pisze: ↑14 gru 2021, 13:40Nie wiem czy porównywanie sytuacji autobusowej do tramwajowej jest zasadne. Na autobusach są dużo większe możliwości kierowania ich po różnych trasach.
Tramwajowe przykłady też znajdziemy
Cichy Kącik - trochę zgniłe jajo, cokolwiek tam pojedzie, pasażerowie tej linii ("20", dawniej "8", były też pomysły na "13") woleliby by jechała do np. Bronowic. Jednak coś do CK musi jechać.
Brożka - mieszkańcy na pewno tęsknią za dawnymi liniami, w tym "19" jadącą do I obwodnicy (obecnie żadna linia nie jedzie w tej relacji). Jednak znów, siatkę trzeba było dostosować przede wszystkim do pasażerów z Borku Fałęckiego i Ruczaju.
Itd.