Nie przyznano jej numeru "752" lub "700" tylko numer linii autobusowej aglomeracyjnej przyspieszonej stałej "300". Czyli w planach ZTP nie jest linią tymczasową. Dla rejonu bardziej pasowałby "308" lub "309". Moim zdaniem jeśli "300" znajdzie nowych pasażerów z Balic, Kryspinowa i Bielan to zostanie na dłużej. Ludzie okolicznych rejonów mogą traktować Kryspinów lub Bielany jako punk P&R. Takim autobusem szybko dostaną się do Centrum. Zgadzam się z mkm3, że w przyszłości może wchłonąć "109" w celu polepszenia oferty agloekspresu do 15 min.pjetrek pisze: 04 lut 2022, 15:18 Czyżby linia 300 miała być prekursorem do zapowiadanego agloexpresu dla lotniska?
Co czuli podróżni przyjeżdżający pierwszy raz do Krakowa i korzystali z głównej linii autobusowej "252". Jak wjechali na Kasztanową gdzie autobus musiał czekać na minięcie lub nawet czasem cofać. Jak się mijał na kilkanaście centymetrów. Później Królowej Jadwigi totalne dziury. Trzeci świat ta Polska nie ma dróg itd. Ulica Królowej Jadwigi jak ją wyremontują, powinna zostać drogą lokalną a nie tranzytową. Zbyt duży ruch jest lokalny który nadal wzrasta. Linia "252" nie powinna wracać na swoją trasę a jeśli już miałaby wrócić to na pewno absolutnie nie przez Kasztanową. Zawsze są głosy sprzeciwu, gdy się komuś coś odbiera. Ale czy ulica Kasztanowa z kilkudziesięcioma domami prywatnymi musi mieć trzy linie z częstotliwością każdej od 20 do 30 min? Korzystałem z "252" jadąc wielokrotnie na Lotnisko. W stronę Lotniska zbierała pasażerów do przystanku Piastowska a później stopniowo oddawała. 50-70% to pasażerowie do Lotniska. Nie przypominam sobie grupek pasażerów czekających w Chełmie lub Olszanicy aby udać się na Lotnisko. Nie znaczy, że takich nie ma ale sprawa ma marginalne znaczenie. Podobnie z Lotniska. Na Lotnisku autobus zapełniał się w 50-70% (przeważnie wszystkie miejsca siedzące zajęte i kilka osób stało) i pojedyncze osoby się dosiadały ale często nie na wszystkich przystankach. Na Kasztanowej musiał stawać na trzech przystankach, chociaż zwykle Kopalina i Zielony dół nie generował żadnego ruchu.
Numer "252" nie pasuje do tego rejonu. Za sprawą istnienia w tym rejonie linii "152" przedłużając ją do Lotniska w 1988 dostała nr. "252". W latach 2009-2016 numer "252" wylądował w rejonie Czulic czy Wróżenic. A od 2016 znowu "252" wróciło na Lotnisko. I tak mi się wydaje, że jeśli powróci "252" to znowu w rejonie Kocmyrzowa gdzie numer ten jak najbardziej pasuje. W zamian za brak "252" na Królowej Jadwigi może znowu powrócą "134" do os. Podwawelskiego. "152" po wyremontowaniu Królowej Jadwigi na pewno powróci do Olszanicy, bo głosów o braku tej linii będzie zbyt dużo na Woli Justowskiej.