Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 05 lut 2022, 16:47

lukasmaj pisze: 05 lut 2022, 16:42 Dodam, że z uzyskanych info z Gminy wiem, że liczba pasażerów w soboty na linii "301" (po wprowadzonych zmianach) na trasie Wieliczka Cmentarz - Niepołomice Dworzec, zwiększyła się blisko o 150%. Stop dezinformacji!
Na odcinku Wieliczka - Kraków też przybyło, więc wychodzi że na całej trasie jest wzrost :)

lukasmaj
Specjalista
Posty: 279
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: lukasmaj » 05 lut 2022, 17:47

MichalTyniec pisze: 05 lut 2022, 16:47
lukasmaj pisze: 05 lut 2022, 16:42 Brawo!
Dodam, że z uzyskanych info z Gminy wiem, że liczba pasażerów w soboty na linii "301" (po wprowadzonych zmianach) na trasie Wieliczka Cmentarz- Niepołomice Dworzec, zwiększyła się blisko o 150%. Stop dezinformacji!
No i widzisz, i Ty też nie rozumiesz niestety 😀 ja o miejskim odcinku mówię i szczycie komunikacyjnym A Ty o czymś innym a piszesz o dezinformacji.
Człowieku! Siądź sobie!
Napisałem przecież "dodam"! Wspomnialem dodatkowo w tym temacie o odcinku Wieliczka - Niepołomice, tak abyś nie napisał znowu, że wzrost pasażerów jest spowodowany podebraniem pasażerów np z linii 503 czy 304. Daj już spokój, bo męczysz wszystkich.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 05 lut 2022, 18:15

lukasmaj pisze: 05 lut 2022, 17:47 Człowieku! Siądź sobie!
Napisałem przecież "dodam"! Wspomnialem dodatkowo w tym temacie o odcinku Wieliczka - Niepołomice, tak abyś nie napisał znowu, że wzrost pasażerów jest spowodowany podebraniem pasażerów np z linii 503 czy 304. Daj już spokój, bo męczysz wszystkich.
Pozostawię to bez komentarza, tylko nie pisz głupot o jakiejś dezinformacji. Owszem trzeba zakończyć dyskusję z kimś takim jak Ty bo szkoda się denerwować,

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1600
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: damian_krk2 » 05 lut 2022, 18:44

MichalTyniec pisze: 05 lut 2022, 18:15 Pozostawię to bez komentarza, tylko nie pisz głupot o jakiejś dezinformacji. Owszem trzeba zakończyć dyskusję z kimś takim jak Ty bo szkoda się denerwować,
Ja rozumiem, że jesteś sfrustrowany, tym że linia 112 kończy na Podwawelskim itd ale to nie znaczy, że musisz negować wszelkie zmiany w komunikacji miejskiej i zapełnienia innych linii. Owszem ZTP może i nie zawsze podejmuje dobre decyzje. Natomiast co do agloekspressów pamiętaj, że to dość świeży temat i te linie dopiero zyskują pasażerów.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 05 lut 2022, 18:51

damian_krk2 pisze: 05 lut 2022, 18:44 Ja rozumiem, że jesteś sfrustrowany, tym że linia 112 kończy na Podwawelskim itd ale to nie znaczy, że musisz negować wszelkie zmiany w komunikacji miejskiej i zapełnienia innych linii. Owszem ZTP może i nie zawsze podejmuje dobre decyzje. Natomiast co do agloekspressów pamiętaj, że to dość świeży temat i te linie dopiero zyskują pasażerów.
Ja się wcale nie gniewam że kończy na Podwawelskim 🙂 ja tylko stwierdzam fakt napełnienia tej czy innej linii w nawiązaniu do tego o czym była mowa, a nie lubię jak ktoś wciska mi że mówię bzdury bo wiem co widzę i jestem bezstronny jeśli chodzi o każdą linię w mieście, tyczy się to też mojej.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 460
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: sorig » 06 lut 2022, 20:53

Mamy więc jasność i oficjalny komunikat w sprawie "114"; wydłużenie "511" w dużej mierze pozwoli ją zastąpić, choć niestety nie wszędzie.
Z minusów:
- ograniczenie kursów międzyszcztowych i wieczornych a także niedzielnych na całym ciągu, na wszystkich przystankach. Dobrze że "511" pojedzie w soboty. Mam nadzieję, że ta dziura między 10 a 13 na "511" nie okaże się jednak dłuższa, a w przyszłości pojawią się kursy po godz. 20.
W szczegółach:
- najmocniej traci Armii Krajowej: około 33% kursów poza szczytem, 25% w szczycie.
- znaczne osłabienie czeka relację ROK (ale też Bronowice Wiadukt, Zarzecze) <-> Kawiory. Znika połowa, a poza szczytem 57% kursów w tej relacji. To może być realnie odczuwalne, bo duża cześć studentów AGH mieszka w Bronowicach albo w okolicach ROK
- trochę gorszy dojazd na południe miasta z Bronowic i Widoku

z plusów dla odcinka krakowskiego:
+ liczba kursów na ciągu w szczycie pozostanie taka sama, lub większa (poniżej)
+ znacząco więcej kursów w szczycie łączących Czarnowiejską, Przybyszewskiego, Bronowice, ROK i Chełmońskiego.
+ więcej kursów na przystanku Stawowa - zdecydowanie na plus bo rejon się rozbudowuje.
Kaszmir pisze: 03 lut 2022, 16:24 Z tego co słyszałem badano tam potoki i wyszło, że prawie nikt nie korzystał z przystanku na Piaskowej. Szczerze to zapełnienia w ogóle nie uzasadniają tam autobusu, dano "511" by nie było argumentu że w ogóle zabrano połączenie. Fakt że przystanek "Piaskowa" leży niecałe 200 m od pętli też nie pomaga.
Z Piaskową to prawda, ale na osiedlu parę osób zwykle wysiada. Na skrzyżowaniu Piaskowej i Chełmońskiego ma w niedalekiej przyszłości powstać pętla, ciekawe co tam pojedzie...
Kaszmir pisze: Co do "173", przed 2018 nie było "114" i linia dawała radę, teraz będzie mieć wzmocnienie dzięki "310". A czasy się zmieniły, praca i nauka zdalna są normalnością i w wielu miejscach mają być utrzymane po ustaniu pandemii. Potoki się rozłożyły na większą część dnia - trochę osób np. zaczyna rano zdalnie, a gdy miną godziny szczytu, dopiero jadą do biur.
Dyskusja o tym, że w danej linii nie ma tłoku albo jest mniejszy, nie ma w obecnych realiach większego sensu. Danych dla MPK nie mam, ale dla takiego WKD ilość przewiezionych pasażerów była w tym roku przynajmniej 1/3 mniejsza niż normalnie i niewiele wyższa niż w 2020. Z KM w Krakowie jest zapewne podobnie, a potoki na liniach studenckich ("114", "129", "139", tramwaje na CzM i pewnie jeszcze inne) zmniejszyły się zapewne proporcjonalnie jeszcze bardziej. Moim zdaniem w dłużej perspektywie czasowej napełnienia wrócą w pobliże normy. Dlatego argumenty o pustawych kursach mogą być podstawą do ich zawieszania, ale nie powinny być pretekstem do znaczących ograniczeń stałego układu linii.
Kaszmir pisze:
fysztof pisze:
Z tym 910 to lipa... przynajmniej w piątkowe i sobotnie noce by się przydało pozostawienie obecnego kursu.
Pełna zgoda. Trzeba by napisać do Gminy.
Szkoda tego "910"... Te ~100 kursów rocznie to nie jest nie wiadomo jaki wydatek. Chociaż być może warto zapytać jakie było obłożenie.

Dyskusji na temat obłożeń na alejach komentował nie będę, bo jest żenująca, zwłaszcza argumenty ad personam.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 07 lut 2022, 10:18

sorig pisze: 06 lut 2022, 20:53z plusów dla odcinka krakowskiego:
+ liczba kursów na ciągu w szczycie pozostanie taka sama, lub większa (poniżej)
+ znacząco więcej kursów w szczycie łączących Czarnowiejską, Przybyszewskiego, Bronowice, ROK i Chełmońskiego.
+ więcej kursów na przystanku Stawowa - zdecydowanie na plus bo rejon się rozbudowuje.
Plusów wg mnie jest jeszcze kilka :) Wydaje mi się, że trochę niedoceniane jest wydłużenie godzin funkcjonowania "511" w dni powszednie. Jeśli komunikat ZTP się sprawdzi, to przybędzie sporo kursów tygodniowo. Prawie tyle, co gdyby doszedł międzyszczyt.

Do tego kursy te zyska nie tylko rejon Bronowic i Chełmońskiego, lecz cały ciąg "511". Jeśli ktoś np. dojeżdża z r. Mogilskiego czy z Huty ("511" albo "501"), będzie miał teraz lepszą ofertę.

I mimo wszystko przyspieszenie "114/310" też dla części krakowskich pasażerów jest na rękę, tak samo jak było w przypadku innych linii przyspieszonych. Jeśli ktoś dojeżdża np. z r. Ofiar Katynia czy Bronowic do centrum, zyska szybszy przejazd.
sorig pisze: 06 lut 2022, 20:53Na skrzyżowaniu Piaskowej i Chełmońskiego ma w niedalekiej przyszłości powstać pętla, ciekawe co tam pojedzie...
A czy na Chełmońskiego, między Piaskową a Stawową, autobusy dadzą radę się wyminąć? Jeśli tak, to można po prostu skierować "501+511" w obie strony przez Piaskową, Chełmońskiego do nowej pętli. A jeśli nie dadzą rady, to może tylko przesunąć końcówkę "511" tamże. Dla pasażerów z Piaskowej to na plus (lepszy dojazd do centrum, bez postojów przy galerii), a w dojeździe do galerii aż tak to nie przeszkadza bo i tak można wysiąść na "Stawowej" albo pojechać "501".
sorig pisze: 06 lut 2022, 20:53Z KM w Krakowie jest zapewne podobnie, a potoki na liniach studenckich ("114", "129", "139", tramwaje na CzM i pewnie jeszcze inne) zmniejszyły się zapewne proporcjonalnie jeszcze bardziej.
No, akurat "139" się wybroniło - do tego stopnia, że konieczne było przywrócenie f7,5 bo był tłok. A może po prostu wcześniej ta linia była mocno niedoszacowana?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 08 lut 2022, 11:59

Pojawił się rozkład 310, w weekendy z Będkowic będzie jeden kurs mniej względem tego co jest teraz + większe przerwy między odjazdami 4:35 potem dopiero po 7 i 11:44 a potem dopiero po 14. To fajne te zmiany xD dopiero od Murowni przybędzie więcej.

I po co kurs 3:25 z OP? Nie lepiej było go puścić od Ronda Ofiar Katynia? Chyba, że ma to być rekompensata za usunięcie jednego kursu na 910. I ostatni kurs w weekend po 20 z OP, bomba xD

lolek-12
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: lolek-12 » 08 lut 2022, 12:24


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 08 lut 2022, 12:36

Scania_9640 pisze: 08 lut 2022, 11:59Pojawił się rozkład 310, w weekendy z Będkowic będzie jeden kurs mniej względem tego co jest teraz + większe przerwy między odjazdami 4:35 potem dopiero po 7 i 11:44 a potem dopiero po 14. To fajne te zmiany xD dopiero od Murowni przybędzie więcej.

I po co kurs 3:25 z OP? Nie lepiej było go puścić od Ronda Ofiar Katynia? Chyba, że ma to być rekompensata za usunięcie jednego kursu na 910. I ostatni kurs w weekend po 20 z OP, bomba xD
Rozumiemy, że musisz udowodnić jak to "310" jest złe, jednak obiektywnie:

1) Ostatni kurs w weekendy będzie o 20:25 z Podwawelskiego tak, by na r. Ofiar Katynia był koło 20:45 - to mniej więcej tak, jak teraz jedzie ostatnie "210". Zatem tu po prostu jest utrzymany status quo, tyle że bez niepotrzebnej przesiadki.

2) W tygodniu "210" ma 31 kursów, z czego 25 na całej trasie do Będkowic. "310" będzie miało odpowiednio 56 i 30. Zatem do Murowni dotrze blisko dwukrotnie więcej kursów niż obecnie (!), a i Będkowice trochę zyskają.

3) W weekend będzie 15 kursów, z czego 10 na całej trasie do Będkowic. Obecnie jest 11, wszystkie na pełnej. Zatem odcinek do Murowni zyskuje po 4 kursy w sob i św, natomiast odcinek do Będkowic traci 1. Jasne, jest to strata - jednak przy tak dużym wzmocnieniu ciągu w tygodniu, oraz dołożeniu kursów na całym ciągu w weekendy, można wybaczyć ubytek jednego kursu. Acz zgodzę się, że warto to poprawić - można pomyśleć np. o dołożeniu wieczornego kursu koło 22.

simon625
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: simon625 » 08 lut 2022, 16:06

Z tego co patrzę na reakcje i komentarze pod postem to trochę mało pozytywnych komentarzy widzę. Myślę, że prędzej czy później zostanie wprowadzona jakaś korekta rozkładu jazdy. I o ile rozkład w dni powszednie wydaje się w porządku to weekendy należało by poprawić.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 08 lut 2022, 16:10

simon625 pisze: 08 lut 2022, 16:06 Z tego co patrzę na reakcje i komentarze pod postem to trochę mało pozytywnych komentarzy widzę. Myślę, że prędzej czy później zostanie wprowadzona jakaś korekta rozkładu jazdy. I o ile rozkład w dni powszednie wydaje się w porządku to weekendy należało by poprawić.
Bo myśleli że na całej trasie do Będkowic będzie co 15 itd, dlatego są takie komentarze.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 08 lut 2022, 16:31

simon625 pisze: 08 lut 2022, 16:06 Z tego co patrzę na reakcje i komentarze pod postem to trochę mało pozytywnych komentarzy widzę. Myślę, że prędzej czy później zostanie wprowadzona jakaś korekta rozkładu jazdy. I o ile rozkład w dni powszednie wydaje się w porządku to weekendy należało by poprawić.
Do Będkowic powinien częściej jeździć niż co 30 w szczycie, bo jednak tam bardzo dużo wsiadało, dlatego nie dziwię się tych reakcji, a w weekend spieprzyli rozkład po całości.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Krakowianin » 08 lut 2022, 16:36

Jeden z radnych Michał Drewnicki złożył interpelację w sprawie likwidacji linii "114".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 08 lut 2022, 16:54

simon625 pisze: 08 lut 2022, 16:06Z tego co patrzę na reakcje i komentarze pod postem to trochę mało pozytywnych komentarzy widzę. Myślę, że prędzej czy później zostanie wprowadzona jakaś korekta rozkładu jazdy. I o ile rozkład w dni powszednie wydaje się w porządku to weekendy należało by poprawić.
Reakcji pozytywnych jest znacznie więcej niż negatywnych - można policzyć reakcje pod postem, natomiast normalne że krytykę słychać bardziej: jak komuś się podoba, po prostu zostawi "lajka", a jak się nie podoba to wrzuca komentarz który potem widać. 5 niezadowolonych jest bardziej dostrzegalnych niż 25 zadowolonych.

Głosy krytyki można podzielić na dwie grupy.

Pierwsza to ludzie którzy popatrzyli na pierwszą grafikę wrzuconą przez Gminę, tą z rozkładem f30/60 z Będkowic, nie doczytali i pomyśleli że to rozkład dla całej trasy. Aż godzinę później Gmina specjalnie dorzuciła rozkład ze Stawowej by było widać wszystkie kursy.

Druga to krytykujący rzeczy, które obecnie są też bolączką "210". Czyli np. że ostatni kurs w weekendy jest przed 21 (tak samo jak "210"), albo że w dni powszednie ostatnie "310" będzie koło 22:20 z Os. Podwawelskiego (czyli 22:40 na r. Ofiar Katynia, dla porównania ostatnie "210" jest obecnie... przed 22).

Słowem: jest dużo zmian na lepsze, jednak ludzie oczekiwali jeszcze więcej. Weekendy są tylko trochę na plus, tu rzeczywiście Gmina może pomyśleć o dołożeniu brygady.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bayer2003, Cyjan i 4 gości