mkm3 pisze: 01 mar 2022, 20:05
[...] Owszem ma duże zapełnienie, ale po zmianie trasy odpada część Zabierzowa i Rząska. Za to zwiększasz częstotliwość, więc jest szansa, że to się rozłoży. Poza tym część osób może zrezygnować z jazdy do Bronowic i wybierze dojazd do Rudawy z przesiadką na coś innego. Co do dojazdu do szkoły w Rząsce - zależy która miejscowość tego dojazdu potrzebuje, w mojej propozycji Balice mają zachowany dojazd do centrum Rząski. Można też przejść pieszo na przystanek Rząska Podkamycze.
[...]
258 najwięcej potoków zbierała na początku swojej trasy włącznie z Aleksandrowicami, w Zabierzowie nikt praktycznie nie wsiadał, bo wybierał 248, w Rząsce różnie- w zależności od tego, kiedy jechał 238, ale widać mniejszą ilość osób, duża część woli przejść na nową pętlę Mydlniki Wapiennik do 139.
Dojazd do szkoły w Rząsce był głównie od strony Brzoskwini i Aleksandrowic, w Balicach nikt praktycznie nie wsiadał, żeby jechać tylko do Rząski, więc tutaj kolejny - z twojego pomysłu. Ze szkoły na przystanek Rząska Podkamycze jest prawie 1.5km więc nie mało.
mkm3 pisze: 01 mar 2022, 20:05
[...] Mój pomysł z 208 to zostawienie linii tylko jako dojazd dla pracowników lotniska, a przy okazji załatanie luki po 258 w Rząsce, a dla turystów widziałbym 308 w formie jak parę lat temu w wakacje bez przystanków na terenie GZ finansowane 50% Kraków 50% MPL.
[...]
Pracownicy do 208 głównie widziałem jak wsiadają w Mydlnikach i na Podkamyczu, czy jest ktoś w Rząsce, tego nie wiem, ale uważam, że pomimo utworzenia kiedyś 3x8, to 208 powinno zostać w takiej formie jaka jest, i nawet z większą częstotliwością do F30-40. Jest to linia ważna nie tylko dla mieszkańców wsi, pracowników i turystów lotniska, ale także dla studentów, którzy wybierają 208 do dojazdu do dworca bądź jechaniu z dworca na Miasteczko Studenckie. Pomimo, że 501 i 511 są dość blisko bo na Uniwersytecie Ekonomicznym to studenta nie chce się chodzić z bagażami i biorą 208, przez co nierzadko był bardzo duży tłok do miasteczka Studenckiego, a potem się trochę rozluźniało.
308 w mojej ocenie też powinno wrócić w takiej formie jaka była, bo sprawdziła się ta linia i miała dobre potoki, dużo większe niż teraz "300"
mkm3 pisze: 01 mar 2022, 20:05
[...] A może zwiększenie częstotliwości zachęci ludzi do tego środka transportu? Czy nie jest tak, że na wsiach nie chcą ludzie korzystać z KMK, bo jeździ zbyt rzadko?
[...]
218 już teraz ma F60 czyli jak na wieś nie najgorzej, a i tak nie kursuje nim dużo osób. 218 miało już nieraz zwiększoną częstotliwość i nic z tego nie wyszło. Burów i Kleszczów to po prostu małe wsie, z dużą ilością starszych osób, które na co dzień nie korzystają z KM. Jedynie dojazd rano na zakupy do Bronowic i z powrotem. Najwięcej osób ile widziałem w 218 to było 40 i tylko raz tyle udało mi się zobaczyć, a jeżdżę nią od kilkunastu lat regularnie, bo kursuje mi pod domem. Dlatego uważam, że agloexpress do Kleszczowa marnowałby się.
mkm3 pisze: 01 mar 2022, 20:05
lolek-12 pisze: 28 lut 2022, 16:12
Podobną trasę na tym odcinku ma bus dotowany przez urząd gminy. Mieszkańcy nie musieliby kupować osobnych biletów na bus i MPK.
To po co gmina zamawia busa, jeśli okazuje się, że MPK może też tam jeździć? Oszczędności? Ludzie naprawdę jeżdżą z Brzoskwini naokoło przez Rudawę i Więckowice do Krakowa?
Dla Nielepic i okolic dobrym rozwiązaniem byłoby 358. Bez przesiadki i szybki dojazd do centrum i Alej.
Dojazd do szkoły w Rząsce był głównie od strony Brzoskwini i Aleksandrowic, w Balicach nikt praktycznie nie wsiadał, żeby jechać tylko do Rząski, więc tutaj kolejny - z twojego pomysłu. Ze szkoły na przystanek Rząska Podkamycze jest prawie 1.5km więc nie mało.
Ps. Prośba do administracji, żebyście mogli mi to rozdzielić
[Zgodnie z prośbą 
~Mod. Gz391]