HW158 już we wakacje został rozmontowany, choć przez długi czas stał nieruszany
Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Trwa zwalnianie torów pod nowe wagony. W ostatnich dniach na betonie wylądował RW127, a RB527 ma też tam trafić. Poprzednie przetargi na pozbycie się wagonów tramwajowych w 2021 roku się nie udały. Teraz wobec problemów z rudą żelaza i okresu wojny złom będzie znowu w cenie.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Auto praktycznie nie jeździło. Pytanie, po co kupować takie wynalazki typu BH071, DE601, DE606?Jamnik pisze: ↑01 sie 2022, 11:34 BH071 idzie na złom:
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
To była pierwsza hybryda w Krakowie? Który to rocznik?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Wydaje mi się że już wcześniej było info o chęci pozbycia się tego pojazdu.Jamnik pisze: ↑01 sie 2022, 11:34 BH071 idzie na złom:
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
DE606 jeszcze niedawno jeździł, od kiedy przestał? Na pewno cena za nie była atrakcyjna i chęć wpisania sobie na stan większej ilości ekologicznego taboru przeważyła.
Tak, 2010.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Trzeba też brać pod uwagę, że w tamtym czasie Solaris dopiero zaczynał przygodę z hybrydami i nie były to jeszcze wozy tak dopracowane jak obecnie. Zapewne tam jest wiele rozwiązań prototypowych, które zostały porzucone w kolejnych generacjach przez co brak części i w ogóle naprawa jest nieopłacalna.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
#DE606 jeździ spokojnie, #DE601 również. W piątek #DE601 kursował do godzin popołudniowych.pasazer_mobilisu pisze: ↑01 sie 2022, 16:48
DE606 jeszcze niedawno jeździł, od kiedy przestał? Na pewno cena za nie była atrakcyjna i chęć wpisania sobie na stan większej ilości ekologicznego taboru przeważyła
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Tak, ale z tego co kojarzę wtedy był wystawiony na sprzedaż jako sprawny.pasazer_mobilisu pisze: ↑01 sie 2022, 16:48 Wydaje mi się że już wcześniej było info o chęci pozbycia się tego pojazdu.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Zaczyna się czyszczenie torów. Wystawiono 6 pudeł wagonów dawno odstawionych, skasowanych w 2021 roku.
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Jest też nowy stan taboru. Oficjalnie w 2022 roku skasowano RW111+RB537.
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Jest też nowy stan taboru. Oficjalnie w 2022 roku skasowano RW111+RB537.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Oficjalnie w 2022 roku skasowano RW111+RB511, HW168, HW125+HB525, HW152+HB552, HZ207+HZ208. Na oficjalną kasację czeka jeszcze RW137+RB511. Zmniejszono ilostan jeszcze przed wprowadzeniem Stadlerów II serii. Ale to były głównie wagony po kolizjach, wypadkach lub z poważnymi usterkami, których nie opłacało się naprawiać. Pewnie niewiele się już zmieni do końca roku. Ale wprowadzenie do ruchu na przestrzeni 2022-23 60 Stadlerów II serii na pewno spowoduje lawinę kasacji w 2023 roku. Około 30 obecnych pociągów zostanie skasowanych. Zostanie powiększony ilostan taboru głównie w Zajezdni Nowa Huta w związku z rozbudową sieci. W Podgórzu nie ma miejsca i nowe wagony mogą wejść tylko wymiennie. Kasowane będą głównie składy E1+c3. Ostatnio już nie odmalowują ich i część pociągów czeka na odstawienie wraz z wejściem Stadlerów II. Zostaną też podmienione solówki E1 na te lepsze ze składów. Odstawią też kilka najgorszych 105Na. Mniej będzie składów 105Na i w ufokach mogą podmienić część najgorszych egzemplarzy. Podgórze zakończy eksploatację E1+c3. W 2024 zostaną śladowe ilości c3 lub zakończą eksploatacje doczep. Są też pogłoski o sprowadzaniu tramwajów używanych dwukierunkowych. Wtedy kasacji E1+c3 i 105Na będzie więcej. Powyższe zdania to tylko moje prognozy a nie oficjalna informacja.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
No jasne, po co zastępować je niskimi tramwajami . Skoro kasujemy stare tramwaje, to czemu zaczynamy od tych długich? Czy c3 są w gorszym stanie od E1, że trzeba je kasować pierwsze?
Niech zgadnę, 26 metrów długości?
Obym nie miał racji...
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Dodam, że na tej ilości się może sprawa nie zakończyć.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Czyli sprowadzenie kolejnych GT8SU z Düsseldorfu i modernizacja ich do GT8N jak dobrze rozumiem? Mam nadzieję, że chociaż piąte drzwi po każdej stronie uda się zamontować, chociaż i tak jest to jedno wielkie nieporozumienie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości