Poniżej wyniki studium SKA dla Krakowa. Sprawdziłem, trzy trasy które wyszły ekonomicznie opłacalne to:
-
Linia SKA nr 7: Kraków Lotnisko – Kraków Nowa Huta Przyszłości
-
Linia SKA nr 1a: jednokierunkowa obwodowa zgodnie z wskazówkami zegara (o niej poniżej)
-
Linia SKA nr 4: Kraków Płaszów – Kraków Mydlniki
Co do linii SKA nr 1a, jej planowane przystanki to:
Kraków Główny, 29-go listopada, Prądnik Biały, Prądnik Czerwony, Piastów, Kocmyrzowska, Lubocza Budowa w ramach SKA, Nowa Huta, Kościelniki, Wyciąże, Przylasek Rusiecki, Węgrzce Wielkie, Kokotów, Złocień, Bieżanów, Płaszów, Zabłocie, Grzegórzki
Aczkolwiek trudno mi uwierzyć by tak duża linia kursująca tylko w jedną stronę się sprawdziła.
Studium SKA dla Krakowa opracowane
wtorek, 3 marca 2020 r.
Studium wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa jest gotowe. Szczególnej analizie zostały poddane możliwości uruchomienia przewozów pasażerskich na „dużej” i „małej obwodowej”. Przeanalizowano możliwości wykorzystania linii kolejowej do Łęgu jak również połączeń na osi wschód – zachód (m.in. od lotniska do Nowej Huty).
Fot. Piotr Hamarnik
Celem opracowania studium wykonalności jest uzyskanie merytorycznej podstawy do weryfikacji ustaleń dotyczących zasadności realizacji oraz przebiegu linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) wzdłuż tzw. Kolejowego Ringu Krakowskiego, zwanego też dużą obwodową – z wykorzystaniem linii kolejowych nr 8, 91 i 95, linii nr 100 – zwanej też małą obwodową oraz połączenia wykorzystującego linię kolejową nr 947. Opracowanie obejmuje swoim zakresem cały obszar aglomeracji krakowskiej, w szczególności skupiając się na obszarze śródmieścia Krakowa oraz jego części wschodniej – w miejscu przebiegu linii kolejowych nr 8, 91, 95, 100 i 947.
Opracowanie obejmowało przeprowadzenie prognoz i analiz ruchu na podstawie aktualnego modelu ruchu dla miasta Krakowa. Prognozy ruchu opracowano dla lat: 2020, 2035 oraz 2050. Analizie poddano uwarunkowania geologiczne, hydrogeologiczne oraz środowiskowe wraz z wpływem inwestycji kolejowej na stan środowiska. Opracowanie zawiera również wyniki przeprowadzonych analiz efektywności ekonomicznej dla inwestycji transportu publicznego.
Przeprowadzona analiza ekonomiczna wykazuje, że jedynie trzy warianty okazują się ekonomicznie opłacalne. Wariantem uzyskującym najwyższą ocenę ekonomiczną jest wariant linii SKA nr 7 Kraków Lotnisko – Kraków Nowa Huta Przyszłości , który obejmuje swym przebiegiem odcinki linii kolejowych nr 118 Kraków Lotnisko – Kraków Mydlniki, linii kolejowej nr 133 przez Łobzów, łącznicę nr 601 Kraków Przedmieście – Kraków Główny, linię kolejową nr 8 na odcinku do stacji Batowice, linii kolejowej nr 95 na odcinku Batowice – Kraków Nowa Huta i nowo projektowaną odnogę linię kolejową w okolice planowanego zagospodarowania Nowej Huty Przyszłości.
Studium wykonalności dla SKA dostępne jest na stronie
Biuletynu Informacji Publicznej.
https://www.krakow.pl/aktualnosci/23773 ... owane.html