Tylko czy te rejony notują duże napełnienia potoku pasażerskiego? 210 było zapchane do granic możliwości, nierzadko nie dało się wsiąść do niego. Dzięki 310 jest znaczna poprawa.impuls pisze: 09 kwie 2022, 16:14 Mają szczęście mieszkańcy Będkowic czy Bębła że powstał dla nich autobus co 15 min łączący ich z Centrum Krakowa. Za to wielu mieszkańców w obrębie Miasta Krakowa rejonów bardzo gęsto zaludnionych takowe straciło. Myślę tu o pogorszeniu oferty ze Swoszowic, Sidziny rejonów Skarżyńskiego. Brakuje środków na przywrócenie gęsto zapełnionej "50" do 5 min.
Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Ja również mimo wszystko jestem przeciwnikiem tych 3xx. Część wsi musi się przesiadać, część jest uprzywilejowana. Najczęściej większość gminy pod miastem ma dostęp do autobusu jadącego rzadko, a ta "lepsza" część do autobusu nawet 4 razy na godzinę. Jestem zdania, że te wzkm zmarnowane (tak zmarnowane, bo i tak te osoby mają miesięczny na całą sieć w strefie I i mogą spokojnie się przesiąść na dublującą linię o wysokiej częstotliwości np. zamiast tworzyć 358 do Alej może jechać 258 do Bronowic, gdzie i tak są 139 oraz tramwaje, zamiast 310 mogłyby być mocne linie 210 i 230 tak jak dotychczas przesiadka na Bronowice Wiadukt na 501 lub 173) na wydłużanie połączenia w głąb Krakowa powinno się solidarnie zagospodarować na wszystkich pozostałych liniach.
-
- Specjalista
- Posty: 205
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Ja jestem tak w połowie drogi pomiędzy obiema stronami, bo uważam, że 3xx mają sens jeżeli łączą większe miejscowości podmiejskie (Wieliczka, Niepołomice, Skawina czy nawet Myślenice) z centrum Krakowa, Problem natomiast mam z pojedynczymi wsiami, takimi jak Będkowice, Zelków czy Nielepice, z których każda prawdopodobnie chciałaby mieć własną linię przyspieszoną, najlepiej przejeżdżającą przez całe Aleje, których przepustowość też nie jest z gumy. Dlatego jestem zdania, że, niestety, trzeba dokonać pewnej selekcji i wybrać te miejscowości, które rzeczywiście są na tyle istotne by zapewnić im jak najczęstsze połączenie z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w mieście (Wieliczka, Niepołomice itd.), a pozostałe linie dociągnąć do węzłów przesiadkowych i zapewnić jak największą częstotliwość (może być nawet w takiej formie jak "337"). Chociaż najlepszym rozwiązaniem i tak będzie integracja taryfowa i upchnięcie jak największej liczby pasażerów do SKA.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Utrafiłeś w sedno o to właśnie chodzi.Mr. Passenger pisze: 09 kwie 2022, 21:39 Ja jestem tak w połowie drogi pomiędzy obiema stronami, bo uważam, że 3xx mają sens jeżeli łączą większe miejscowości podmiejskie (Wieliczka, Niepołomice, Skawina czy nawet Myślenice) z centrum Krakowa, Problem natomiast mam z pojedynczymi wsiami, takimi jak Będkowice, Zelków czy Nielepice, z których każda prawdopodobnie chciałaby mieć własną linię przyspieszoną, najlepiej przejeżdżającą przez całe Aleje, których przepustowość też nie jest z gumy. Dlatego jestem zdania, że, niestety, trzeba dokonać pewnej selekcji i wybrać te miejscowości, które rzeczywiście są na tyle istotne by zapewnić im jak najczęstsze połączenie z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w mieście (Wieliczka, Niepołomice itd.), a pozostałe linie dociągnąć do węzłów przesiadkowych i zapewnić jak największą częstotliwość (może być nawet w takiej formie jak "337"). Chociaż najlepszym rozwiązaniem i tak będzie integracja taryfowa i upchnięcie jak największej liczby pasażerów do SKA.
Rozwój SKA i oddanie wreszcie drugiego toru pomiędzy Kraków G a Kraków Płaszów poprawi sytuację. Za rok jak będą 4 tory i linie SKA co pół godziny jeszcze bardziej. ZTP w swojej idei chciało zatrzymać potok samochodów z dwóch cieków głównych dróg 94 i 7 w postaci autobusów 307 i 310. Stworzono ofertę bardzo bogatą, ale społeczeństwo musi dojrzeć do takich rozwiązań. Na dziś to się średnio udało. Obecnie jazda samochodem po Krakowie w obrębie Centrum to jest kuriozum w wielu przypadkach. Czasem pieszo się szybciej zajdzie nie mówiąc już o rowerze, komunikacji miejskiej. Mimo tego ludzie nie chcą korzystać z innych środków transportu. Ta zmiana filozofii postępuje, ale bardzo wolno w społeczeństwie. Zachód już dawno sobie z tym poradził i nie mają takiego ruchu samochodów ani korków.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
ZTP zamiast proponować 358, a przy tym rozbudzać nadzieje innych miejscowości, że będą mieć pospieszny do ścisłego centrum powinien jak na razie wzmocnić istniejące linie, a po integracji taryfowej zaproponować linie dowozowe do pociągu. Akurat Gmina Zabierzów ma to szczęście, że jest kolej i na tym powinni się opierać. Południe gminy może się przesiadać na Mydlniki Wapiennik, a północ w Rudawie, Zabierzowie lub pod Business Parkiem. Dzięki wyrzuceniu linii z Bronowic będą wolne środki na kolejne kursy i nowe linie do obszarów, gdzie nie dociera km. A tam gdzie jest ciasno to może trzeba nacisnąć na MPK lub zrobić przetarg, aby pozyskać małe autobusy, nawet mikrobusy.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Zanim będzie wspólna taryfa biletowa to miną pewnie lata, a działać trzeba teraz, zaraz, a nie za parę lat. Przy utworzeniu 358 i 348 linie te, będą obsługiwać jedne z większych miejscowości w Gminie Zabierzów, gdzie też jest duży popyt na autobusy. No i jak nie zmienią częstotliwości pociągów z Zabierzowa do Krakowa to przesiadać ludzie też się nie będą i nie wszyscy akurat chcą dojechać na dworzec, tylko właśnie w okolice Alej, co pokazuje np. 304 czy 310. Osobiście trzymam kciuki za powstanie 358 i może 348, bardzo by to pomogło mieszkańcom.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Być może w przyszłym roku będzie ruszać budowa obwodnicy Zabierzowa, więc 348 lub inna 3xx z północy gminy może nie być atrakcyjna z powodu korków w Modlniczce i okolicy ul. Łąkowej w Bolechowicach. Myślę, że utrudnienia związane z budową tej drogi mogą przekierować pasażerów z północy gminy do pociągów.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
tomek_m pisze: 09 kwie 2022, 10:07Na Podwawelskim jest jeszcze miejsce aby tam ewentualnie wydłużyć "337"?
Na Podwawelskim na pewno zwolni się miejsce po "165". Natomiast z tego co wiem, Zielonki nie chciały wydłużenia linii.Zieleńczanin pisze: 08 kwie 2022, 23:32Jeśli coś ma być robione z agloekspresami z północy, to niech to będzie wydłużenie "337"
Bardziej obstawiam, że może ewentualne agloekspressy z gminy Zabierzów pojadą do Podwawelskiego, wszak przy proponowanej przez ZTP końcówce na Cracovii może być problem z zapleczem.
Swoszowice - z tego co mi mówiono, sami pasażerowie oraz Rada Dzielnicy woleli linie dowozowe niż dalekosiężne.impuls pisze: 09 kwie 2022, 16:14Mają szczęście mieszkańcy Będkowic czy Bębła że powstał dla nich autobus co 15 min łączący ich z Centrum Krakowa. Za to wielu mieszkańców w obrębie Miasta Krakowa, rejonów bardzo gęsto zaludnionych takowe straciło. Myślę tu o pogorszeniu oferty ze Swoszowic, Sidziny, rejonów Skarżyńskiego.
Sidzina - nie miała połączenia z centrum, jedynie do Łagiewnik. To też była inicjatywa Dzielnicy by zamienić je na dowozówkę "156". Ograbienie ich z wzkm miało miejsce na początku 2020, na wiele miesięcy zanim w ogóle zrodziła się idea agloekspressów.
Skarżyńskiego - "429" miało wrócić, jednak okazało się że potoki na "129" nie uzasadniają wskrzeszania "czterysetki"

To tak nie działamkm3 pisze: 09 kwie 2022, 19:21tak zmarnowane, bo i tak te osoby mają miesięczny na całą sieć w strefie I i mogą spokojnie się przesiąść na dublującą linię o wysokiej częstotliwości

I taka selekcja ma miejsce. Wszak ZTP nie oferowało agloekspressów do Grabi, Krzyszkowic czy Pielgrzymowic. Podejrzewam, że urzędnicy sprawdzają gdzie jest największy ruch busów i tam proponują podobne połączenia.Mr. Passenger pisze: 09 kwie 2022, 21:39Dlatego jestem zdania, że, niestety, trzeba dokonać pewnej selekcji i wybrać te miejscowości, które rzeczywiście są na tyle istotne by zapewnić im jak najczęstsze połączenie z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w mieście (Wieliczka, Niepołomice itd.), a pozostałe linie dociągnąć do węzłów przesiadkowych i zapewnić jak największą częstotliwość (może być nawet w takiej formie jak "337"). Chociaż najlepszym rozwiązaniem i tak będzie integracja taryfowa i upchnięcie jak największej liczby pasażerów do SKA
Zgoda co do SKA, natomiast to są potoki w trochę innym kierunku. Doskonale to czuć w Wieliczce, gdzie i SKA ma swoje potoki (Dw. Główny), i "304" też (Aleje). Nikt chyba nie oczekuje, że pasażerowie będą 1) wsiadać w dowozówki, 2) przesiadać się na SKA z f30 do Dworca, 3) stamtąd jeszcze łapać linię np. na Aleje. Nie - ani to opłacalne finansowo, ani czasowo. Każdy kto może, wybierze w takiej sytuacji busy albo auto.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Tak się zastanawiam, bo już kilkakrotnie padał tu, przy różnych okazjach, argument, że na Cracovii jest problem z zapleczem... ale przecież mamy tam stadion... miejski. Nie wierzę, że nie dałoby się wygospodarować jakiegoś pomieszczenia dla kierowców? Z pełnym zapleczem? Wszak tu muszą się dogadać dwie jednostki należące do miasta... To chyba nie jest niemożliwe?Kaszmir pisze: 14 kwie 2022, 12:04 Bardziej obstawiam, że może ewentualne agloekspressy z gminy Zabierzów pojadą do Podwawelskiego, wszak przy proponowanej przez ZTP końcówce na Cracovii może być problem z zapleczem.

-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Pewnie i by się dało, ale zapewne chodzi o pieniądze, tak jak PKP nie dogadało się z MPK i nie ma punktu na Mydlnikach, ani toalet, a pomieszczenia stoją puste.pjetrek pisze: 14 kwie 2022, 12:23 Tak się zastanawiam, bo już kilkakrotnie padał tu, przy różnych okazjach, argument, że na Cracovii jest problem z zapleczem... ale przecież mamy tam stadion... miejski. Nie wierzę, że nie dałoby się wygospodarować jakiegoś pomieszczenia dla kierowców? Z pełnym zapleczem? Wszak tu muszą się dogadać dwie jednostki należące do miasta... To chyba nie jest niemożliwe?![]()
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Tylko różnica polega na tym, że z Niepołomic i Wieliczki było bardzo dużo kursów wykonywanych przez busy, które przyzwyczaiły pasażerów do bezpośredniego połączenia z centrum Krakowa, a przykładowo w gm. Zabierzów nie ma tak wielu połączeń busowych i większość wybierających transport publiczny opiera się na MPK lub dojeżdża autem do pociągu. Tutaj już wielkim zaskoczeniem i swego rodzaju zachętą byłoby, gdyby 278 kursował co 45 minut w dni powszednie, a w weekendy co 60 min + koordynacja z pociągiem. Myślę tutaj o sprawiedliwszym gospodarowaniu środków.. walimy wzkm na wydłużony odcinek Bronowice Małe - Centrum, a te same pieniądze przysłużyłyby się innym miejscowościom.Kaszmir pisze: 14 kwie 2022, 12:04 To tak nie działa Nie będzie mocnej linii do centrum, to pasażerowie wrócą do busów. Naprawdę wolisz, by po Alejach jechało kolejne ileś tam busów zamiast "301"?
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Nie do końca rozumiem co masz na myśli, bo za odcinek krakowski nowych agloekspressów płaci Kraków, nie gminy.mkm3 pisze: 14 kwie 2022, 14:59Myślę tutaj o sprawiedliwszym gospodarowaniu środków.. walimy wzkm na wydłużony odcinek Bronowice Małe - Centrum, a te same pieniądze przysłużyłyby się innym miejscowościom.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Nie jest prawdą to co piszesz, PKP nie ma nic do punktu w Mydlnikach. To była inwestycja miejska i to ZDMK zawaliło projektując punkt, a MPK nie chce użytkować i utrzymywać tego co tam jest bo nie spełnia standardów.Scania_9640 pisze: 14 kwie 2022, 14:18 Pewnie i by się dało, ale zapewne chodzi o pieniądze, tak jak PKP nie dogadało się z MPK i nie ma punktu na Mydlnikach, ani toalet, a pomieszczenia stoją puste.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Mam na myśli to, że można te środki rozsądniej zagospodarować wzmacniając wszystkie pozostałe linie np. Kraków mógłby zwiększyć swoje udziały w kosztach zwykłych 2xx. Przykład 337 - do Owczar kursów jest aż nadto, a niedaleko kursuje 267 z słabą częstotliwością jak na rejon, który się przez lata mocno rozbudował. W ramach ograniczonych środków lepsza cała siatka linii co 30-60 minut na krótszych trasach niż jedna linia co 15min do centrum i kilka ogryzków co 1,5-2godz, a w weekendy to w ogóle szkoda gadać.Kaszmir pisze: 14 kwie 2022, 15:23 Nie do końca rozumiem co masz na myśli, bo za odcinek krakowski nowych agloekspressów płaci Kraków, nie gminy.
A co za problem korzystać z tego co już jest? To kibelek też musi mieć specjalne wymagania?ant_sm pisze:Nie jest prawdą to co piszesz, PKP nie ma nic do punktu w Mydlnikach. To była inwestycja miejska i to ZDMK zawaliło projektując punkt, a MPK nie chce użytkować i utrzymywać tego co tam jest bo nie spełnia standardów.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Właśnie, wyjaśnij o co chodzi z tym punktem. Wygląda na całkiem przyzwoity a stoi nieużywany.mkm3 pisze: 14 kwie 2022, 16:53 A co za problem korzystać z tego co już jest? To kibelek też musi mieć specjalne wymagania?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości