I obwodnica

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

I obwodnica

Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2022, 10:17

Przy planowanej przebudowie skrzyżowania przy UJ, kontynuowany będzie proces przekształcania I obwodnicy w jednokierunkową. Do takich ulic dołączy Straszewskiego:
W dokumentacji przetargowej czytamy, że „należy dokonać korekty osi torowiska celem wyprostowania jego przebiegu i likwidacji istniejących kontrałuków w celu ukształtowania docelowego jednokierunkowego ruchu wzdłuż ul. Straszewskiego”.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/skrzy ... 45560.html

Przy okazji, wyremontowany zostanie kawałek ulicy Piłsudskiego. M.in. przystanek, który dostanie nowy peron, długości 45 m i przysunięty bliżej torowiska. Wg mnie przydałby się trochę dłuższy - 45 m to na styk zmieści się EU8N (26 m) i przegubowiec (18 m), łącznie 44 m. A przyszłościowo mogą tu pojawić się dłuższe wagony, jeśli dojdzie do budowy torowiska Cichy Kącik - Bronowicka / Azory.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Basztowa

Post autor: Łukasz » 17 lip 2022, 10:30

Uwaga! Od soboty tramwaje nie kursują ważnym odcinkiem ul. Basztowej [INFORMATOR]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uwaga ... 46918.html
16 lipca rozpoczął się drugi etap naprawy gwarancyjnej na skrzyżowaniu Basztowej i Długiej. Prace mają się zakończyć za mniej więcej tydzień.
Skrzyżowanie Basztowej z Długą znów rozkopane. Trwa naprawa [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/skrzyzowa ... _5986.html

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: I obwodnica

Post autor: michal49944 » 16 maja 2024, 17:25

Dwa węzły przy Plantach z decyzjami. Przy Filharmonii auta pojadą w jednym kierunku
Przybliżyła się przebudowa dwóch skrzyżowań w ścisłym centrum miasta: przy Teatrze Bagatela i przy Collegium Novum. W tym drugim przypadku będzie to oznaczało kolejny jednokierunkowy odcinek I obwodnicy.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dwa-w ... 56560.html

Michajlo
Specjalista
Posty: 422
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: I obwodnica

Post autor: Michajlo » 09 sie 2024, 9:36


Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: I obwodnica

Post autor: yosujiro » 09 sie 2024, 11:19

Biorąc pod uwagę jak KM musi się przepychać przez piesze święte krowy pod Bagatelą i Pocztą Główną, to dodając to ile jest większy ruch na wspomnianym w materiale skrzyżowaniu, to dokładanie tam przejść dla pieszych na poziomie 0 skończy się katastrofą. Gdzieś w internecie czytałem argument, że na Pawiej przejście się sprawdziło. Tak, ale tylko dlatego, że nie koliduje z żadną dzienną linią KM Jestem zdecydowanie na nie i mam nadzieję, że miasto też będzie..

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: I obwodnica

Post autor: suchy » 09 sie 2024, 11:47

yosujiro pisze: 09 sie 2024, 11:19 Gdzieś w internecie czytałem argument, że na Pawiej przejście się sprawdziło. Tak, ale tylko dlatego, że nie koliduje z żadną dzienną linią KM Obrazek Jestem zdecydowanie na nie i mam nadzieję, że miasto też będzie..
Tzn POŚREDNIO koliduje - bo piesi którzy chodzą tym przejściem na Pawiej, muszą i tak przed / po wejść na torowisko, bo innej drogi nie ma.

Jak np. idziesz z Basztowej w stronę Lubicz - przechodzisz przez pasy, następnie odbijasz w prawo PO TORACH na przystanek.
Jak idziesz w stronę galerii - przechodzisz przez pasy, następnie po peronie przystankowym i PO TORACH do wylotu przejścia podziemnego.

Ale nawet pomimo faktu, że ci piesi przechodzą po torowisku, to:

- kursuje tędy ledwo jedna linia tramwajowa nr 3 w roku szkolnym co 7-8 minut, a w wakacje co 10 minut. Więc ilość kursów nie jest aż tak ogromna, żeby przechodzący piesi mieli jakiś wielki wpływ na opóźnienia innych tramwajów i autobusów - bo takich linii poprostu tutaj nie ma.
W przypadku Lubicz oraz Basztowej tych linii jest o wiele więcej (7 linii tramwajowych, ok. 28 kursów/h + 4 linie autobusowe, ok. 12 kursów/h = RAZEM 40/h). Więc jak jeden autobus musiałby stać i przepuszczać tłum pieszych na pasach, to za nim czekałyby już np. 3 tramwaje oraz kolejny autobus - a korek wylewałby się aż pod wiadukt Talowskiego.

- tych pieszych jest tutaj o wiele mniej - bo np. idąc od Plant jest prościej iść w stronę przejścia podziemnego szeroką alejką, niż 1. najpierw z Plant skręcić w bok do Basztowej i przejść pasami przy MUW/UMWM, 2. następnie chodnikiem dotrzeć do Pawiej i przejść przez pasy+torowisko.
A ludzi poruszających się tą stroną chodnika pomiędzy Placem Matejki a Pawią to też nie są jakieś ogromne tłumy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości