Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Z innej beczki - czy ktoś ma pomysł czemu "130" ma taki dziwny rozkład? Obecnie w weekendy kursuje częściej (~f=20) niż w międzyszczycie (~f=20)
http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=130
http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=130
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
W weekendy 130 jeździła przed pandemią co 15 minut jako jedna z nielicznych linii tak kursujących w weekend...pocięcia jej do f-30 w weekend nie wyobrażam sobie, zwłaszcza że w soboty i niedziele jest obsługiwana 12-metrowym taborem.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Ale 50 i 52 jeżdżą w weekendy co 30 minut. Dla mnie to obie linie powinny jeździć co 15 minut, skoro reszta linii tramwajowych jeździ co 30 minut.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
No właśnie. Do tego w międzyszczycie "130" kursowało co 10 minut - i też pocięto do ~f=30. Mi głównie o to chodzi, że linia w normalnym układzie miała więcej kursów w międzyszczycie niż w weekendy, a teraz jest na odwrót. Jeśli uznajemy, że ~f=30 to za mało w soboty i święta, to tym bardziej jest to za mało w dni powszednie.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
"4" co 20 minut jest mało zabawnym żartem podczas gdy "14" i "24" będą co 10 minut w szczycie (a "24" nawet cały dzień!
)

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Limity osób w komunikacji po cichu poluzowane
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 64804.htmlRząd w nowym rozporządzeniu po cichu poluzował maksymalne liczby osób, które mogą podróżować komunikacją zbiorową. Od 1 czerwca w pojeździe będą mogły być zajęte wszystkie miejsca siedzące albo 50% ogółu miejsc stojących i siedzących. Oznacza to znaczne podniesienie pojemności w komunikacji miejskiej, a także znacząco w dalekobieżnej komunikacji kolejowej i autobusowej. Jednocześnie wprowadzono ograniczenia w statkach powietrznych.
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Tak się zastanawiam czy ten tunel nie jest zamknięty z przyczyn epidemiologicznych...Przystanki podziemne możliwość gromadzenia się większej liczby ludzi i potencjalne ryzyko łatwiejszego zakażenia - ponadto duże koszty dezynfekcji ścian przystanków.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Info z komentarzy pod postem od FB MPK:
Jeśli to prawda, to rozumiem, że 13 i 19 w weekendy i pozostałe linie, które teraz jeżdżą co 30 minut, to też może wrócą dopiero po wakacjach? Jak tak ma być, to powinni chociaż wzmocnić 50 i 52 co 15 minut...
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 9364835801kolega dzwonił do ZTM i dowiedział się że 5 i 511 to po wakacjach wrócą.
Jeśli to prawda, to rozumiem, że 13 i 19 w weekendy i pozostałe linie, które teraz jeżdżą co 30 minut, to też może wrócą dopiero po wakacjach? Jak tak ma być, to powinni chociaż wzmocnić 50 i 52 co 15 minut...
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
A ten kolega dzwonił do Warszawy czy Katowic? 

Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:47 przez pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie karmić troli 

-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
W sumie to pytanie, czy '5' w takim wydaniu, jak poprzednio, jest w ogóle potrzebna i czy nie lepiej w zamian wzmocnić coś więcej? Podobnie np. '13'.lukaszpdg pisze: 02 cze 2020, 8:01Jeśli to prawda, to rozumiem, że 13 i 19 w weekendy i pozostałe linie, które teraz jeżdżą co 30 minut, to też może wrócą dopiero po wakacjach? Jak tak ma być, to powinni chociaż wzmocnić 50 i 52 co 15 minut...
-
- Pomiarowiec
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Częściowo od piątku powraca komunikacja nocna.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
W skrócie:
1) "611", "902" oraz większość nocnych dowozówek (oprócz "637" i "642") będzie zawieszona
2) nocne tramwaje "6x" cały tydzień jako autobusy "66x"
3) linie jeżdżą cały tydzień lecz wg układu bazowego tj. tylko co godzinę i bez wydłużonych wariantów
4) ważna zmiana na "642" - pojedzie przez os. Kolorowe dzięki czemu ułatwiona będzie przesiadka ma "662" (pamiętam, że ktoś z Forumowiczów to proponował - Cukier, Ty?
)
1) "611", "902" oraz większość nocnych dowozówek (oprócz "637" i "642") będzie zawieszona
2) nocne tramwaje "6x" cały tydzień jako autobusy "66x"
3) linie jeżdżą cały tydzień lecz wg układu bazowego tj. tylko co godzinę i bez wydłużonych wariantów
4) ważna zmiana na "642" - pojedzie przez os. Kolorowe dzięki czemu ułatwiona będzie przesiadka ma "662" (pamiętam, że ktoś z Forumowiczów to proponował - Cukier, Ty?

http://kmkrakow.pl/Linie nocne
od nocy 05/06.06.2020
Częściowe przywrócenie kursowania komunikacji nocnej
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na przewozy w godzinach nocnych od nocy 05/06.06.2020 r. (piątek/sobota) zostanie przywrócone funkcjonowanie komunikacji nocnej w następującym zakresie:
* linie 62, 64, 69, 611, 612, 643, 902, 903, 910, 915, 917, 920, 937 – pozostaną zawieszone;
* linie 601, 608, 610, 904 – zostaną przywrócone i będą funkcjonować w zwykły sposób (przypominamy, że w związku z przebudową ul. Krakowskiej linia 904 kursuje po trasie czasowo zmienionej przez ul. Starowiślną, Na Zjeździe i Limanowskiego);
* linia 605 – zostanie przywrócona i będzie funkcjonować we wszystkie noce według rozkładu jak w noce nd/pn – cz/pt, tylko na trasie Zajezdnia Płaszów – Teatr Słowackiego (z częstotliwością co 60 minut);
* linia 637 – zostanie przywrócona i będzie funkcjonować we wszystkie noce według rozkładu jak w noce nd/pn – cz/pt (z częstotliwością co 60 minut);
* linia 642 – zostanie przywrócona i będzie w obu kierunkach po nowej stałej trasie: Aleja Przyjaźni – al. Andersa – Boruty-Spiechowicza – al. Jana Pawła II – Plac Centralny im. R. Reagana – al. Jana Pawła II - … - Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego. Przystanek „Plac Centralny im. R. Reagana” w kierunku Alei Przyjaźni zostanie przeniesiony na al. Jana Pawła II (jak np. dla linii 174 w kierunku Ronda Czyżyńskiego). Na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: „Os. Kolorowe” (tylko w kierunku Ronda Kocmyrzowskiego im. ks. Gorzelanego) oraz „Os. Zgody” (tylko w kierunku Alei Przyjaźni). Linia będzie kursować z dotychczasową częstotliwością (co 60 minut);
* linie 662, 664, 669 – będą funkcjonować we wszystkie noce z częstotliwością co 60 minut przez całą noc (odjazdy z przystanku „Teatr Słowackiego” będą realizowane tylko o pełnych godzinach);
* linia 662 – w związku z przebudową skrzyżowania ul. Dietla i Krakowskiej będzie kursować w obu kierunkach po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R - … - Dietla – Stradomska – Św. Gertrudy – Westerplatte - … - Plac Centralny im. R. Reagana. Przystanki „Stradom” (tylko w kierunku Placu Centralnego im. R. Reagana) i „Starowiślna” będą nieczynne. Przystanek „Poczta Główna” w kierunku Placu Centralnego im. R. Reagana zostanie przeniesiony na ul. Św. Gertrudy. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: „Wawel” (w obu kierunkach) oraz „Św. Gertrudy” (tylko w kierunku Czerwonych Maków P+R).
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
"902" zawieszone. Fajnie, że dla ZTP linia "902" to tylko obsługa lotniska, bo już Wola Justowska, Chełm czy Olszanica nie mają znaczenia... 

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Prawda. Dziwne, bo to jedyna główna linia z Teatru Słowackiego ("611" liczę jako wzmocnienie "601") która będzie zawieszona.lolek-12 pisze: 02 cze 2020, 14:06"902" zawieszone. Fajnie, że dla ZTP linia "902" to tylko obsługa lotniska, bo już Wola Justowska, Chełm czy Olszanica nie mają znaczenia...![]()
Wg mnie obie są potrzebne, choć oczywiście nie muszą jechać dokładnie po dotychczasowych trasach.lukaszpdg pisze: 02 cze 2020, 8:01W sumie to pytanie, czy '5' w takim wydaniu, jak poprzednio, jest w ogóle potrzebna i czy nie lepiej w zamian wzmocnić coś więcej? Podobnie np. '13'.
"5" to najszybsze połączenie Wzgórz Krzesławickich z centrum. Korzystałem z linii przez parę lat, jeszcze na trasie przez Basztową. Był czas że jeździła w GT6 co 10 minut i była pełna. Z perspektywy Wzgórz "4" jedzie naokoło (przynajmniej pięć minut straty), a "1" niestety wlecze się na al. Pokoju. Myślę, że gdyby to zależało tylko od pasażerów ze Wzgórz, to najlepsza dla nich byłaby linia właśnie w stylu: Wzgórza - Kocmyrzowska - Mogilska - I obwodnica.
"13" z kolei to główne połączenie południa z Kazimierzem. Tu prędzej "6" byłaby to likwidacji i to mógłby być pomysł - zabieramy "6", w zamian wzmacniamy "24", "13" i inne tak by poszczególne rejony nie były stratne. Niestety, całościowo mogłoby to wymagać dużej liczby pockm.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Jeśli chcesz równocześnie wzmocnić "13" i "24" to w zamian coś musi wylecieć z ciągu bronowickiego i na stałe trzeba rozstać się z f5 na "52"...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości