Kontynuuję tutaj. Czyli ten skład z problemami, RZ213 wczoraj padł, RZ226 nadal w naprawie a HZ284 wyjechał w poniedziałek, pojeździł do końca dnia i tyle Szykuje się "wesoły" poniedziałek.pasazer_mobilisu pisze: ↑17 wrz 2021, 13:33 Ufok HZ255 ma problemy, smród, kłęby dymu, motorniczy kontynuuje jazdę.
KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: KONSTAL 105N/Na
#RZ226 na pewno jeździł w tym tygodniu z niesprawnym GPSem, lecz w każdym dniu zjeżdżał wcześniej do zajezdni, wczoraj chyba był na 52-10 i również za dnia został podmieniony na #RG912.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
No niestety, złośliwość Konstali. Pewnie inne opcje nie zostały zestawione, bo były sprawdzane wcześniej i nie współpracowały.
Re: KONSTAL 105N/Na
Spośród tych 10 najlepszy trójskład to Nowohucki #HZ267+268+269, najmniej z nim problemów.
Niektóre współpracują tak średnio...
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: KONSTAL 105N/Na
HZ250 miał już dawno takie gadżety...
Re: KONSTAL 105N/Na
Po 12 dniach pierwszej awarii uległ dzisiaj trójskład #HZ284+HZ288+HZ289. Dodać należy, że w ubiegły czwartek w pierwszym wagonie skrzydło lewe trzecich drzwi chodziło zdecydowanie za luźno, powodując odbijanie ich po otwarciu i zahaczając pasażerów wysiadających.
Ciekawe co dzisiaj popsuło się w nim.
Ciekawe co dzisiaj popsuło się w nim.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
Od jakiegoś czasu, co najmniej od trzech tygodni z moich obserwacji, pod wiatą stoi solo HZ279. Co się stało z HZ278 - nie wiem. Wygląda na to, że nie jeżdżą też HZ273+HZ280. Z tego powodu coraz częściej na "49" pojawia się skład Wiedni (o czym pisano już na forum) a z "74" znikła brygada konstali i teraz ta linia jest w całości wiedeńska. Trudno powiedzieć czy chodzi o kasacje czy naprawy. Zamawiano części do Konstali ale czas biegnie i część wagonów które są obecnie w ruchu ma 37- 38 lat.
Re: KONSTAL 105N/Na
Szczególnie nie dziwię się - zdecydowanie najgorszy wagon w Nowej Hucie. Jakiś czas temu udało mi się zrobić w jego wnętrzu następujące zdjęcie:
Widać na nim m.in. dziurę w przegrodzie, załataną prowizorycznie jakimś kawałkiem metalu. Gorsze składy już jednak remontowano, więc myślę że nie jest to kasacja - zwłaszcza że niedawno w Zajezdni Nowa Huta otwarto halę remontową.
Zapewne gdzieś czeka na ukończenie remontu HZ279 - prawdopodobnie był w lepszym stanie niż właśnie ten wagon.
Być może również remont?
Powód niekoniecznie jest jeden - przy kolejnej dostawie Stadlerów pierwszeństwo kasacji na pewno będą miały E1+c3, więc może teraz MPK chce te wozy maksymalnie wyeksploatować?
Najstarszym wagonem jest RZ220 - został on niedawno w jakimś stopniu wyremontowany i jest w dobrym stanie - w tym tygodniu pojawiał się na "13" codziennie w obydwóch szczytach. Kolejny pod względem wieku jest HZ284 - pierwszy wagon jednego z ufoków (niestety chyba też najmniej sprawnego). Następnych kilkanaście wagonów pochodzi z 1985 roku, jednak nie o nich tutaj rozmawiamy. HZ273, HZ278, HZ279 i HZ280 to rocznik 1988, więc mają one "zaledwie" 34 lata. Podczas kolejnej dostawy Stadlerów pierwszeństwo kasacji będą miały E1+c3. Jeżeli nawet część Konstali zostanie wycięta, raczej nie będą to wymienione wagony. Zdecydowana większość obecny Konstali pozostanie jeszcze na torowiskach tak naprawdę nie wiadomo jak długo i myślę, że właśnie dlatego przeprowadza się im remonty (co zwłaszcza teraz, przy zmniejszonej z różnych powodów liczbie brygad jest dobrym pomysłem).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Już pomijając kwestię, w jakim faktycznie jest stanie. Ale serio oceniasz stan techniczny wagonu po tym, czy ma pękniętą i załataną przegrodę?Bayer2003 pisze: ↑12 mar 2022, 23:19 Szczególnie nie dziwię się - zdecydowanie najgorszy wagon w Nowej Hucie. Jakiś czas temu udało mi się zrobić w jego wnętrzu następujące zdjęcie:
Widać na nim m.in. dziurę w przegrodzie, załataną prowizorycznie jakimś kawałkiem metalu. Gorsze składy już jednak remontowano, więc myślę że nie jest to kasacja - zwłaszcza że niedawno w Zajezdni Nowa Huta otwarto halę remontową.
Re: KONSTAL 105N/Na
Takie zdjęcie udało mi się zrobić, jednak wagon ten był również ponadprzeciętnie zardzewiały, m.in. w okolicach środkowych par drzwi. Wagon oceniam na podstawie tego co sam widziałem, zdjęcie jest tylko poglądowe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta
Według dzisiejszego artykułu ze strony M.Wojtaszka wagony #HZ278+HZ279 trafiły do naprawy. Ktoś orientuje się czy to naprawa bieżąca czy główna?
Według dzisiejszego artykułu ze strony M.Wojtaszka wagony #HZ278+HZ279 trafiły do naprawy. Ktoś orientuje się czy to naprawa bieżąca czy główna?
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: KONSTAL 105N/Na
Chodzi o naprawy w Hucie w hali S02. Takie pudrowanie trupa z wymianą fragmentów poszycia i malowaniem.
Re: KONSTAL 105N/Na
Nareszcie ktoś zajął się tym składem. Był naprawdę w tragicznym stanie, a taka naprawa z pewnością przedłuży jego życie przynajmniej o kilka lat. Potwierdza to też, że kasacji Konstali (a na pewno na masową skalę) nie będzie - w ostatnim czasie najgorsze składy są regularnie naprawiane.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Na pewno rozpoczęto naprawę HZ278. Stoi na zewnątrz przed nową Halą z folią zamiast drzwi i wyciętym pasem blachy pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami. Trochę to wygląda jakby remont został przerwany. Dokładnie nie wiem o co chodzi. Za to HZ279 już nie stoi pod Wiatą tylko na torze obok skasowanych wcześniej HZ285 i HZ287. To niedobry znak, ale nie jest to informacja że wagon skasowano. Wygląda na to, że zajezdnia w Hucie ma problem z nadpodażą wagonów. Zamówienia ze strony miasta maleją a trzeba nadal utrzymywać bardzo dużą ilość pociągów 159. 1/3 teraz będzie pozostawać w zajezdni. Strasznie sypią się wagony i 105Na i E1+c3. Bez przerwy trzeba poprawiać powłoki lakiernicze i szpachlować wymieniać fragmenty blachy. Zapewne to samo dotyczy mechaniki. W perspektywie jest dostawa nowych wagonów i kolejna fala remontów. Wprawdzie oddana zostanie Trasa Łagiewnicka i powróci Ptaszyckiego, ale zaraz zamkną Solidarności, ograniczenia będą też na Wzgórzach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość