- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6838
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 24 sty 2022, 8:50
Ma być więcej tramwajów, choć szczegóły wciąż są ustalane
Ruch samochodowy też na pewno się zwiększy bo Trasa Łagiewnicka ściągnie część samochodów z IV obwodnicy.
-
Mlodakrakowianka
- Pasażer
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 sty 2022, 0:37
Post
autor: Mlodakrakowianka » 24 sty 2022, 17:08
Edit: nie mogę znaleźć danych. Czy to nie jest tak, że węzły i odcinki już są oddane do użytku i pozostaje jedynie dodać tramwaj? Czy jeśli chodzi o ruch samochodowy na Witosa/Nowosądeckiej to nie jest on już zwiększony? Prognozuje się dalsze powiększenie nasilenia? Jeśli ktoś potrafi mi odpowiedzieć, byłabym wdzięczna, gdyż pogubiłam się już w mapach

-
sorig
- Specjalista
- Posty: 460
- Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22
Post
autor: sorig » 24 sty 2022, 18:34
Według Oceny Oddziaływania na Środowisko w 2025 roku ma być od 3,5-4 tys pojazdów na godzinę, czyli nieco mniej niż na Wielickiej w Bieżanowie (4380/h). Na razie nic z Trasy Łagiewnickiej nie jest oddane do użytku. Początkowo jak oddadzą odcinek do Ruczaju to wzrost liczby pojazdów będzie umiarkowany, ale po oddaniu całej obwodnicy w latach 30' (?) (Trasy Pychowickiej, Zwierzynieckiej i Nowobagrowej i Ciepłowniczej) to ruch na Nowosądeckiej się zwiększy bardzo.
https://www.eib.org/attachments/registers/83942260.pdf
str 16.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 13 maja 2022, 21:01
-
lukaszpdg
- Pomiarowiec
- Posty: 838
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: lukaszpdg » 14 maja 2022, 23:48
W ramach budowy, na krótkim odcinku gdzie ma być planowana 8 Pułku Ułanów->ul. Ruczaj pojawiła się zatoka wraz z wiatą przystankową.
-
Kowalik
- Ekspert
- Posty: 533
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
Post
autor: Kowalik » 19 maja 2022, 11:08
Przyjeżdżając w dniu wczorajszym w okolicach TŁ, rzuciły mi się w oczy znaki ograniczające prędkość do 30km/h przed wjazdami do tunelu pod Zakopianką i Sanktuarium. Czy te ograniczenia są na stałe?
-
Łukasz
- Moderator fb pkk
- Posty: 715
- Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
- Lokalizacja: Rondo Matecznego
Post
autor: Łukasz » 19 maja 2022, 17:34
Trasa Łagiewnicka prawie gotowa. Planowane otwarcie w lipcu
https://www.rmf24.pl/regiony/krakow/new ... rp_state=1
Inwestycja gotowa jest już 98 proc. Trwają prace wykończeniowe. Powinny zakończyć się do 30 czerwca, po czym nastąpi okres odbiorów technicznych. Kierowcy nową drogą najprawdopodobniej pojadą już w lipcu.
-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 421
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 24 maja 2022, 20:31
Co oni znowu wymyślili!?
https://krakow.tvp.pl/60360266/kontrowe ... iewnickiej
Wychodzi na to, że oprócz trzech przystanków na wylotach będzie czwarty na wlocie. Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy dopiero teraz protestują, skoro projektowanie TŁ był ponad 5 lat temu, a od 4 lat jest budowa i nie było żadną tajemnicą, że zmienią się lokalizacje przystanków. A teraz co, zamiast kompleksowo podejść do tematu i może na dwóch wlotach zrobić po dwa przystanki (np. jak na węźle Bieżanowska) to będzie jakiś dziwny twór.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1171
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 24 maja 2022, 22:05
ant_sm pisze: 24 maja 2022, 20:31
Co oni znowu wymyślili!?
https://krakow.tvp.pl/60360266/kontrowe ... iewnickiej
Wychodzi na to, że oprócz trzech przystanków na wylotach będzie czwarty na wlocie. Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy dopiero teraz protestują, skoro projektowanie TŁ był ponad 5 lat temu, a od 4 lat jest budowa i nie było żadną tajemnicą, że zmienią się lokalizacje przystanków. A teraz co, zamiast kompleksowo podejść do tematu i może na dwóch wlotach zrobić po dwa przystanki (np. jak na węźle Bieżanowska) to będzie jakiś dziwny twór.
Genialne - i taka 10tka na Kurdwanów będzie stawała 2x - raz PRZED skrzyżowaniem, po czym za chwilę ponownie ZA skrzyżowaniem

Zaraz będzie kolejne gadanie "na cholere tyle przystanków nastawiali, zamiast jechać, to co chwila staje".
I w ogóle to co to za gadanie, że "pasażerowie chcieliby się dostać do pobliskich osiedli lub Sanktuarium w Łagiewnikach" - toż przecież do osiedla jest przystanek ZUS, a do sanktuarium będzie przystanek w tunelu

-
edek3253
- Specjalista
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03
Post
autor: edek3253 » 24 maja 2022, 22:17
I nagle urząd się ugina i dostosowują projekt pod widzimisię mieszkańców... widać, że blisko wybory i się chyba boją

-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 421
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 24 maja 2022, 23:12
edek3253 pisze: 24 maja 2022, 22:17
I nagle urząd się ugina i dostosowują projekt pod widzimisię mieszkańców... widać, że blisko wybory i się chyba boją
Ale to oczywiście widać, że decyzja jest polityczna. Jak mogłoby być inaczej skoro po sąsiedzku mieszka pewien starszy Pan od cygar

-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 879
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 25 maja 2022, 10:35
Kolejny argument za tym, by wzdłuż całej TŁ puścić autobus na Ruczaj. Przejechanie tego odcinka od Łagiewnik to będzie komedia. Najpierw przystanek przy ZUS. Potem przystanek przed skrzyżowaniem. Potem przystanek za skrzyżowaniem. Tramwaj 500 m będzie pokonywać przez 8-9 minut... Miazga!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość