Dokładnie, do tego ciężej zabrać coś, co już się dało.Zieleńczanin pisze: 29 maja 2022, 18:10Owszem, Owczary nie generują potoków nawet na f~30 - ale po prostu Zielonki nic z tego nie mają, więc to zapewne zablokują.
Skała, Sułoszowa
Re: Skała
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
Błędem było nieuruchomienie od samego początku istnienia 337 kursów wariantowych do Skały. Wtedy nie byłoby problemu z obniżaniem częstotliwości Owczarom albo zabieraniem czasu mieszkańcom gminy Skała, którzy będą musieli "zwiedzać" Owczary w drodze do Krakowa i z powrotem. Cóż lepsza taka linia niż żadna albo 267 jadące z dotychczasową częstotliwością do Skały.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Czyli de facto rozdzielenie linii na dwa "3x7". Tak pewnie byłoby najlepiej, tylko czy Zielonki byłyby chętne dopłacać? Z drugiej strony, jeśli tłok w autobusach wzrośnie, nie będzie wyboru.Zieleńczanin pisze: 29 maja 2022, 18:10Chyba jedynym możliwym rozwiązaniem byłoby wzmocnienie "337" do nie wiem, f~10/20/20 i połowa kursów do Skały?
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
Padła propozycja utworzenia nowego agloekspresu do Skały ale wtedy Zielonki nie będą dofinansowywać tej linii. W związku z tym nie jest to opcja brana pod uwagę przed radnych w Skale. Z tego co wiem prawie na 100% wygra przedłużenie co drugiego kursu 337 do Skały przez Owczary. Zobaczymy co ostatecznie wyruszy do Skały jutro po obradach komisji i we wtorek po zmianie budżetu na ten rok. Z drugiej strony tłok w 337 bierze się też z tego że dużo pasażerów na początku trasy nie mieszka w Owczarach i Brzozówce tylko dojeżdża albo przychodzi z sąsiednich Szczodrkowic, Cianowic. Parking przy przystanku Brzozówka Oskarówka stał się wręcz P+R. Gdzie w szczycie czeka kilka samochodów na przyjazd autobusu z pasażerem który potem jedzie do sąsiedniej miejscowości. Możliwe że po wydłużeniu 337 tłok będzie nieznacznie większy, bo dużo pasażerów tej linii jest z terenu gminy Skała.Kaszmir pisze: 29 maja 2022, 21:20 Czyli de facto rozdzielenie linii na dwa "3x7". Tak pewnie byłoby najlepiej, tylko czy Zielonki byłyby chętne dopłacać? Z drugiej strony, jeśli tłok w autobusach wzrośnie, nie będzie wyboru.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Mniej więcej podobny problem jest niedaleko dalej na wschód. Na DK7 wcześniej jeździły (teraz wszystkie do Miechowa) busy Słomniki - Kraków, 307 poprowadzono do nowej pętli w Michałowicach i to wcale nie najkrótszą trasą. Wybudowano nowy parking, kiedy lepszym miejscem byłyby Słomniki. Teraz problemem byłoby przedłużenie jej bardziej na północ. "Na szczęście" włodarze Słomnik nie zamierzają nic w tym kierunku robić.miloszkasperczyk pisze: 29 maja 2022, 20:49 Błędem było nieuruchomienie od samego początku istnienia 337 kursów wariantowych do Skały. Wtedy nie byłoby problemu z obniżaniem częstotliwości Owczarom albo zabieraniem czasu mieszkańcom gminy Skała, którzy będą musieli "zwiedzać" Owczary w drodze do Krakowa i z powrotem.
Re: Skała
Co jak rozumiem oznacza, że linia nie zatrzymywałaby się wcale w Zielonkach. Szkoda. Acz nawet "337" przez Owczary to dużo lepiej niż brak autobusu.miloszkasperczyk pisze: 29 maja 2022, 21:27Padła propozycja utworzenia nowego agloekspresu do Skały ale wtedy Zielonki nie będą dofinansowywać tej linii.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Skała
Też wydaje mi się, że dla Skały byłoby docelowo znacznie lepiej, gdyby utworzyć nowe "367" przez Trasę Wolbromską. I o to można by było walczyć...
Re: Skała
Na początek nie ma co iść w nową linię, bo przecież Skały na to nie stać. Wydłużenie części kursów 337 oraz części 267 byłoby wystarczające. Wariantowe kursy 337 można oznaczyć jako 367. Jedyne co można zmienić to w dni powszednie wysyłać autobus przegubowy na kursy jadące do Skały. Zresztą podobnie powinno się zrobić na linii 301.
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
Obawiam się że gminę Skała nie stać na wydłużenie jednocześnie części kursów 337 i jeszcze 267. A jeśli chodzi o decyzję między wydłużeniem 267 a 337 to wybór jest oczywisty. Jednak co ciekawe radni w Skale chcą w przyszłości poza wydłużeniem 267 również wydłużenie 257 przez Szczodrkowice do Skały. Myślę jednak że wydłużenie 257 nie wydarzy się w ciągu najbliższych kilku lat.mkm3 pisze: 30 maja 2022, 8:22 Na początek nie ma co iść w nową linię, bo przecież Skały na to nie stać. Wydłużenie części kursów 337 oraz części 267 byłoby wystarczające. Wariantowe kursy 337 można oznaczyć jako 367. Jedyne co można zmienić to w dni powszednie wysyłać autobus przegubowy na kursy jadące do Skały. Zresztą podobnie powinno się zrobić na linii 301.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Nie jestem pewny czy to byłoby korzystne. Lepiej mieć jeden autobus co pół godziny, niż dwa jeżdżące co godzinę-dwie, nieskoordynowane.edek3253 pisze: 30 maja 2022, 15:00Na Facebooku mi mignął komentarz z dobrym pomysłem, że można wydłużyć większość kursów 267, wybrane skrócone do Smardzowic, a z linii 337 tylko co godzinę na początek, ale z autobusem przegubowym.
Mam nadzieję, że uda się wygospodarować przegubowce na wydłużone "337".
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Skała
Wygospodarować może się uda, ale czy MPK się zgodzi?Kaszmir pisze: 30 maja 2022, 15:22 Nie jestem pewny czy to byłoby korzystne. Lepiej mieć jeden autobus co pół godziny, niż dwa jeżdżące co godzinę-dwie, nieskoordynowane.
Mam nadzieję, że uda się wygospodarować przegubowce na wydłużone "337".
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Skała
Wiadomo, że nie xd
Re: Skała
Mieszkaniec chciał, aby Maszyce i Smardzowice miały dojazd do centrum swojej gminy - urząd, targ itd. Moim zdaniem miałoby to sens gdyby 267 jechała nie przez Witkowice, ale prosto przez Glogera.Kaszmir pisze: 30 maja 2022, 15:22 Nie jestem pewny czy to byłoby korzystne. Lepiej mieć jeden autobus co pół godziny, niż dwa jeżdżące co godzinę-dwie, nieskoordynowane.
Re: Skała
Pytanie to powinno być drugorzędne. Pytanie podstawowe, to czy autobus przegubowy się zmieści w samej Skale. Układ w rejonie rynku do najszerszych nie należy, ale może niech się wypowiedzą forumowicze ze Skały, bo jak dla mnie wjazd do centrum przegubem jest raczej wątpliwy.Kaszmir pisze: 30 maja 2022, 15:22 Mam nadzieję, że uda się wygospodarować przegubowce na wydłużone "337".
Co do samego układu linii, to może warto poczekać na wyniki pomiarów na linii 337 i wtedy wyrokować czy jest tam jeszcze miejsce czy też nie. Niemniej zgadzam się, że jeśli autobus dojedzie do Skały to raczej pusty z niej nie będzie wyjeżdżać co zresztą pokazała linia medyczna w 2020 roku. Jak obserwowałem na kamerze zamontowanej w Skale na Rynku to wsiadało tam czasem nawet ponad 20 osób, a mówimy tu tylko o pracownikach szpitali i tylko jednym kursie.
Tutaj link do kamery jakby ktoś chciał https://worldcam.live/pl/webcam/skala
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Ydhflx i 7 gości