A jednak są niespodzianki - negatywne i to bardzo. Historycznie chyba rekordowe cięcia w Hucie i wg mnie kandydat do remontowego bubla roku:
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... AP85BRXmrl
30 lipca wrócą tramwaje na Ptaszyckiego, jednocześnie zamknięta zostanie Kocmyrzowska od ronda Kocmyrzowskiego do Wiaduktów. Powiedzieć, że układ linii będzie dramatyczny, to jak nic powiedzieć.
Linie:
* 5, 16 i 44 nadal zawieszone, a 75 i 716 zostaną zlikwidowane
* 2, 10 i 19 wrócą na stałe trasy
* 1 Salwator - R. Kocmyrzowskie - R. Hipokratesa
* 74 Kurdwanów - T. Słowackiego i potem jak 44 do Kopca Wandy
* zastępcze 701 Wzgórza K. - Kocmyrzowska - Czyżyny Dworzec, ledwie co 20 minut cały tydzień
A teraz podsumowanie skali dramatu:
1) Przez świeżo wyremontowaną Ptaszyckiego pojedzie tylko... jedna linia, nr 10 bo linia 16 będzie dalej zawieszona.
2) Stąd również spore cięcia tramwajów na Mistrzejowicach, zamiast 12 kursów/h w roku szkolnym, będzie tylko 6 czyli mniej o połowę, i tylko dwie linie: 9, 14.
3) Na Kocmyrzowskiej zamiast dwóch linii tramwajowych (12 kursów/h w roku szkolnym), będzie... jeden autobusik z 3 kursami/h. Oferta okrojona CZTEROKROTNIE (!)
4) Linia 5 zawieszona, rekompensaty brak, więc Huta traci jedną linię do centrum. To jako bonus do pociętych 1, 4, 52 itd. Nikt nawet nie próbował udawać jakiejś uczciwej rekompensaty. Można było puścić 1 częściej poza szczytem. Można było tymczasowo wydłużyć 49 do ronda Hipokratesa, lecz po co.
5) Brak dojazdu z Huty do tunelu pod Dworcem Głównym, lecz kto by jechał na Dworzec czy do Galerii, prawda?
6) Jednak największy dramat będzie na Wzgórzach Krzesławickich. Rejon zostanie tylko z dwoma tramwajami co 20 minut (4, 22) i bieda-autobusem 701 też co 20. Szokujące już jest że na wakacje to olbrzymie osiedle zostaje bez całodziennej mocnej linii bo 1 ma wysoką częstotliwość tylko w szczycie. Teraz jednak wykonano krok dalej: osiedle zostanie w ogóle bez żadnej częstej linii, nawet w szczycie. W tym samym czasie 74 będzie radośnie kończyć w polu - nie można go było skierować do Wzgórz Krzesławickich, zamiast do Kopca Wandy, by wspomogło linię 4? No tak, jeszcze o zgrozo komuś by to mogło się przydać.
Powyższy zmiany nie zostały jeszcze oficjalnie opublikowane, jednak były już wysłane do zainteresowanych jednostek, w tym do Przewoźników.