Pisałem o propozycji Scanii, w której miałyby powstać dwa nowe agloekspresy przy wzmocnieniach pozostałych linii.mkm3 pisze: 23 lip 2022, 21:57 Uchwalono w tym roku dodatkowe środki, których jak na razie nie wykorzystano, skoro nie uruchomiono linii 318 i 358.
Ma to sens wyłącznie przy integracji taryfowej.mkm3 pisze: 23 lip 2022, 21:57 288 Brzoskwinia - Nielepice - Rudawa - Niegoszowice - Więckowice OSP - Zabierzów Rynek - Modlniczka Leroy Merlin
298 Radwanowice - Rudawa - Kochanów - Zabierzów Rynek - Ujazd
IC wymagają z reguły 10-12 minut buforu - po 5-6 przed i za kursem. Kursów IC na LK133 jest 22, a rozkład ich jest taki (kier. Katowice):Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:27 Nie ma możliwości ułożenia innych rozkładów jazdy dla pociągów, ponieważ jest dużo kursów IC i muszą być zachowane bezpieczne odstępy.
5:04
6:38 6:53
7:17
8:24
9:28
10:12 10:47
11:17
12:19
13:32 13:53
14:17
15:06
16:45
17:34
19:10 19:24
20:22 20:58
22:15 22:49
W stronę Katowic można więc (jeśli założenie jest prawdziwe) ułożyć na przykład taki rozkład:
4:55
5:25 :45
6:05 :25 :45
7:05 :25 :45
8:05 :35
9:05 :35
10:05 :35
11:05 :35
12:05 :35
13:05 :25 :45
14:05 :25 :45
15:00 :20 :40
16:00 :20 :40
17:00 :20 :40
18:00 :20 :40
19:00 :30
20:00 :30
21:10 :50
22:30
23:10
Regularne f~20/30. Od razu lepiej niż obecnie, i mieści to się w ramach przepustowości, więc nie jest ona wyczerpana. Oczywiście bez integracji taryfowej to bezsens.
Tak zapewne uważają mieszkańcy Młynki, Zelkowa czy Bolechowic, którzy wychodzą wybitnie na plus na tych zmianach. Ale zapytaj też o opinię mieszkańców Radwanowic, Brzoskwini, Karniowic czy Brzezia, którzy zostają z żenującą ofertą, kiedy inne miejscowości podobnej wielkości dostają agloekspres. Ja bym się na ich miejscu poczuł jak wrzód na tyłku dla gminy.Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:27 dlatego dalej uważam i nie tylko ja, a wielu mieszkańców, że autobusy do centrum są ważne i chcą takimi jeździć.
Zresztą nawet w wariancie z agloekspresem i tak pociągiem jest szybciej w każdej możliwej relacji, ale musimy koniecznie dołożyć tym biednym mieszkańcom, którzy mają ledwie SKA mające możliwość kursowania z f~20.
Z tego co mi wiadomo są cztery, tak też podaje chociażby semaforek.kolej.net. Ale jeśli naprawdę się nie da, to mogą jechać do Krzeszowic. Gmina może też dopłacić do zatrzymywania się w Zabierzowie i Rudawie pociągów do Olkusza i ewentualnie Kolei Śląskich, jeśli byłyby one zintegrowane taryfowo. Opcji jest kilka, wystarczy chcieć.Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:27 Nie można skrócić pociągów do stacji Rudawa bo tam są tylko dwa tory.
Tego nigdzie nie zasugerowałem.Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:27 Poza tym nikt na to się nie zgodzi, żeby skrócić pociągi, które jadą do Oświęcimia/Katowic.
Jak wyżej.Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:27A dodać pociągów też już praktycznie nie można, bo przepustowość jest na granicy możliwości. Takie uroki kolei.
Żałosna wycieczka personalna. Mogę być nawet z Australii, mam prawo do dyskusji na forum tak czy siak.Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:27 Patrząc po nicku to wątpię, że jesteś z Gminy Zabierzów, i masz dość mała wiedzę na ten temat.
Ale dwa nowe agloekspresy z f~15 już nie są dotknięte przez braki autobusów?Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:32 Nie utworzono, bo wymaga to poprawek + są braki kierowców + braki autobusowe.
Od trzech postów nie wytłumaczyłeś, jakie są te minusy kolei. Wymieniłeś raptem brak integracji taryfowej, przepustowość i wysokie zapełnienie pociągów, i jedynie braku integracji nie obaliłem (bo to było moje główne założenie). Ja Ci wymieniłem plusy, czyli znacznie lepsza oferta dla całej gminy, niższe koszty i szybszy przejazd. Ani jednemu argumentowi nie zaprzeczyłeś merytorycznie. Więc jeśli rzeczywiście jest bilans na minus, to albo zaprzecz moim przykładom za koleją, albo przytocz własne przeciw.Scania_9640 pisze: 24 lip 2022, 0:32 Nie wiem dalej po co wszędzie wciskać kolej. Zrozumcie, że nie wszyscy chcą jeździć koleją, jak dla mnie ona ma więcej minusów niż plusów oczywiście w naszej gminie.
Oczywiście, że tak.tomaszep42 pisze: 24 lip 2022, 8:37 Powtórzę raz jeszcze, dopóki nie będzie pełnej integracji taryfowej to dowozówki do kolei nie mają najmniejszego sensu.