Skała, Sułoszowa
Re: Skała
Pomijając spore koszty (może Zielonki by się dołożyły), pamiętacie, że MPK ma braki tak taborowe i kadrowe? I że jeśli (jeśli!) kierowcy się znajdą, to w kolejce do dodatkowych linii pierwszy jest Zabierzów?
Oczekiwanie na "367", nawet gdyby była kasa, oznacza prawdopodobnie dalsze odłożenie sprawy o kilkanaście miesięcy, a może dłużej.
Wg mnie jedyne rozwiązanie które jest realne do wprowadzenia w bliskiej perspektywie to wydłużenie "337". Tylko trzeba ogarnąć kwestię tłoku, może przegubowce.
Oczekiwanie na "367", nawet gdyby była kasa, oznacza prawdopodobnie dalsze odłożenie sprawy o kilkanaście miesięcy, a może dłużej.
Wg mnie jedyne rozwiązanie które jest realne do wprowadzenia w bliskiej perspektywie to wydłużenie "337". Tylko trzeba ogarnąć kwestię tłoku, może przegubowce.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Skała
Wniosek jest prosty - KMK do Skały zapewnić się obecnie nie da.
Bo jakie są opcje?
a) wydłużenie "337" bez wzmocnienia - Zielonki się nie zgodzą;
b) wydłużenie "337" w przegubach - skąd wziąć, skoro potrzeba ich z tego co liczę 8?
c) wydłużenie i wzmocnienie "337" - jeśli nie będzie ono minimalne, to nie starczy taboru;
d) nowe "367" - też nie starczy taboru.
Chociaż w sumie, to "367" w porównaniu do wydłużenia "337" bierze 2 autobusy więcej i 4 więcej niż obecnie, powinno się udać robić kółko co 100 minut. Może jest to realne?
Bo jakie są opcje?
a) wydłużenie "337" bez wzmocnienia - Zielonki się nie zgodzą;
b) wydłużenie "337" w przegubach - skąd wziąć, skoro potrzeba ich z tego co liczę 8?
c) wydłużenie i wzmocnienie "337" - jeśli nie będzie ono minimalne, to nie starczy taboru;
d) nowe "367" - też nie starczy taboru.
Chociaż w sumie, to "367" w porównaniu do wydłużenia "337" bierze 2 autobusy więcej i 4 więcej niż obecnie, powinno się udać robić kółko co 100 minut. Może jest to realne?
Re: Skała
Zapomniałeś jeszcze o bieda wersji, czyli wydłużenie "267" ze Smardzowic do Skały wszystkimi kursami. Wiem że nie to taki wariant chodzi, ale obecnie Skała nawet tego nie ma. I pytanie, czy koniecznie musi być Agloekspress?Zieleńczanin pisze: ↑06 sie 2022, 13:55 Wniosek jest prosty - KMK do Skały zapewnić się obecnie nie da.
Bo jakie są opcje?
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Skała
To wydłużenie czasu podróży do Skały o jakieś 13-14 minut w optymistycznym wariancie (jazda przez Al. Parkową w Cianowicach) lub o 15-16 w pesymistycznym wariancie (jazda przez ul. Smardzowicką w Cianowicach). Dużo, powodzenia w walce z busami.
Na Smardzowickiej autobus się mieści, wiem z autopsji. Ale czy na Al. Parkowej się uda - nie wiem.
Na Smardzowickiej autobus się mieści, wiem z autopsji. Ale czy na Al. Parkowej się uda - nie wiem.
Re: Skała
To w ostateczności można by wyprostować "267" w Zielonkach aby nie jeździł przez Marszowiec a prosto do Krakowa, a w zamian z Marszowca wydłużyć 287 do Zielonek(jest tam nieużywana pętla) jeśli jest potrzeba zachowania tego połączenia. Wówczas czas podróży na 267 się nie co skróci. Jeśli na już się nie da z agloekspressem to trzeba kombinować w inny sposób. Lepsze by było to niż nic.
Re: Skała
A skąd wiesz, że się ich nie znajdzie? Z tego co słyszałem obecnie przegubowców jest nadmiar, zresztą fakt pojawiania się ich na niektórych kursach "123" tego dowodzi.Zieleńczanin pisze: ↑06 sie 2022, 13:55b) wydłużenie "337" w przegubach - skąd wziąć, skoro potrzeba ich z tego co liczę 8?
I nie 8 brygad, a 4.
Co Ty ostatnio taki "wszystko na nie" się zrobiłeś?Zieleńczanin pisze: ↑06 sie 2022, 18:33To wydłużenie czasu podróży do Skały o jakieś 13-14 minut w optymistycznym wariancie (jazda przez Al. Parkową w Cianowicach) lub o 15-16 w pesymistycznym wariancie (jazda przez ul. Smardzowicką w Cianowicach). Dużo, powodzenia w walce z busami.
Nie wiem czy walka z busami. Wiem, że ludzie dopominają się o "MPK do Skały" od lat. I nawet "267" jest lepsze niż nic. Osobom które nie lubią jeździć busami, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami to już coś by dało (gdyby nie wyszło z "337"). Zawsze to początek.
Choć wg mnie i tak przegubowe "337" lepsze.
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
W przypadku linii 267 rozważane było wyłącznie wydłużenie przez ul. Smardzowicką i w zasadzie nigdy nie słyszałem o tym żeby autobus miał jechać przez al. Parkową. Taki wariant uciąłby pół Cianowic od MPK i dużą część Smardzowic nie mówiąc o tym że Parkowa nie jest w najlepszym stanie i ta trasa częściowo przebiegałaby przez eksklawę Ojcowskiego PN co mogłoby dodać problemów.Zieleńczanin pisze: ↑06 sie 2022, 18:33 To wydłużenie czasu podróży do Skały o jakieś 13-14 minut w optymistycznym wariancie (jazda przez Al. Parkową w Cianowicach) lub o 15-16 w pesymistycznym wariancie (jazda przez ul. Smardzowicką w Cianowicach). Dużo, powodzenia w walce z busami.
Na Smardzowickiej autobus się mieści, wiem z autopsji. Ale czy na Al. Parkowej się uda - nie wiem.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Pisałem z burmistrzem GS i można odnieść wrażenie, że dość ostrożnie mówi o MPK do Skały. Przede wszystkim jest przeciwny szczytowemu 367 argumentując, że byłby zbyt drogi dla gminy oraz pisze, że GZ nie wyrazi zgodny na dopłaty do takiej linii.
Na informację o tym, że GZ nie wydała zgody na wydłużenie 337 odpowiedział:
np. zostanie wydłużone 267 jako rekompensata?" odpowiedział:
Na informację o tym, że GZ nie wydała zgody na wydłużenie 337 odpowiedział:
Kolejne pytanie: "Jeśli gmina Zielonki się w ogóle nie zgodzi to czy wtedy Skała zostanie bez MPK czyWiem i nasze stanowisko już zostało przekazane.
np. zostanie wydłużone 267 jako rekompensata?" odpowiedział:
Mimo wszystko uważam, że w wypadku problemów z 337 to Skale wystarczy 267 ze zmianą trasy na ul. Glogera i większa ilość kursów ALD (wzmocnienie A13 do 8-10 kursów dziennie). W wypadku wprowadzenia integracji biletowej KMŁ z KMK mamy w ten sposób dwie rzadkie ale mimo wszystko konkurencyjne wobec busów linie, a w przyszłości można byłoby jeszcze spróbować wydłużyć 280 przez Szczodrkowice i Cianowice do Skały.Jest taka możliwość.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Dlatego konieczne jest wzmocnienie tego połączenia do sensownej ilości kursów tak jak to napisałem poprzednio. Natomiast to zależy od dobrej woli województwa.
miloszkasperczyk pisze: ↑06 sie 2022, 20:21 Skale wystarczy 267 ze zmianą trasy na ul. Glogera i większa ilość kursów ALD (wzmocnienie A13 do 8-10 kursów dziennie).
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
A ktoś potrafi wytłumaczyć po co powstała linia A13 z 1 kursem? Komu to ma służyć?
A te odpowiedzi Burmistrza jeśli są świeże to szczerze pokazują, że to tylko umizgi do ludu z tym MPK. Rezolucje, rozmowy na czacie, zapytania.. Pewnie linia ruszy na chwilę przed wyborami.
A te odpowiedzi Burmistrza jeśli są świeże to szczerze pokazują, że to tylko umizgi do ludu z tym MPK. Rezolucje, rozmowy na czacie, zapytania.. Pewnie linia ruszy na chwilę przed wyborami.
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Pierwotnie miało to być coś w rodzaju "nocnego" do Skały i Sułoszowej jeden kurs koło 22:45 z MDA. Problem jest taki że zmieniono godziny odjazdu na dużo wcześniej i w sumie to ciężko określić czy ta linia ma współcześnie sens z taką "częstotliwością" i godziną odjazdu.edek3253 pisze: ↑06 sie 2022, 21:49 A ktoś potrafi wytłumaczyć po co powstała linia A13 z 1 kursem? Komu to ma służyć?
A te odpowiedzi Burmistrza jeśli są świeże to szczerze pokazują, że to tylko umizgi do ludu z tym MPK. Rezolucje, rozmowy na czacie, zapytania.. Pewnie linia ruszy na chwilę przed wyborami.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Ogólnie to linie autobusowe KMŁ ilością kursów nie grzeszą. Wyjątkiem są tylko trasy w okolicach Wieliczki, wszystko pozostałe to średnio 5-6 kursów w obu kierunkach na dobę. A my tu na forum się rozwodzimy nad tym że np: "258" ma tylko 13 kursów w obu kierunkach w ciągu doby. Panowie, przecież to szczyt rozrzutności
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Skała
Jest to rozsądna opcja i myślę, że wszystkie strony by ją mogły zaakceptować. Przy czym nie wiem, czy Zielonki nie chciałyby partycypacji w kosztach wydłużenia "287", być może nie.tomek_m pisze: ↑06 sie 2022, 18:41 To w ostateczności można by wyprostować "267" w Zielonkach aby nie jeździł przez Marszowiec a prosto do Krakowa, a w zamian z Marszowca wydłużyć 287 do Zielonek(jest tam nieużywana pętla) jeśli jest potrzeba zachowania tego połączenia. Wówczas czas podróży na 267 się nie co skróci. Jeśli na już się nie da z agloekspressem to trzeba kombinować w inny sposób. Lepsze by było to niż nic.
Obawiam się po prostu, że może być z nimi problem. Zresztą stawiam, że gdyby takie eldorado było, to przeguby byłyby na "304". Wiem, beton MPK - ale przy przegubach na "337" będzie o wiele większy.
Ok, sorry, policzyłem wszystkie kursy w przegubach.
Przy czym teraz zastanawiam się, czy na pewno 4 brygady by wystarczyły. Kółko do Skały z Owczar trwa 22 minuty - a więc aby zmieścić się w częstotliwości, przerwa w Skale musi być 8 minut dłuższa niż w Owczarach. Obecnie planowo "337" ma 16 minut przerwy w Owczarach (i tego raczej dużo skrócić się nie da, korki robią swoje). Implikowałoby to 24 minuty postoju w Skale, do tego 84 minuty jazdy tam i z powrotem, razem 108 minut. Czy w takim razie 12 minut przerwy na Kleparzu wystarczy? Mam spore wątpliwości. Być może będzie musiało wystarczyć, bo 42 minuty to z drugiej strony bardzo długa przerwa, a 27 minut nie wchodzi w grę, bo to powoduje z kolei konieczność wygospodarowania 9 przegubów. Ogólnie mam wrażenie, że tutaj byłby problem, bo raczej postój krótszy niż 10 minut w Owczarach nie wchodzi w grę, a 18 minut na Kleparzu to może być zbyt mało.
Hmm, przecież było kilka propozycji, które odbiegały mniej lub bardziej od mojej, a uznałem je za sensowne. Mam przeciwne zdanie od większości i nie boję się go wyrazić - to jest fakt.
W sensie wiesz, ja mam obawę, że zrealizuje się jeden z dwóch scenariuszy:Kaszmir pisze: ↑06 sie 2022, 19:12 Nie wiem czy walka z busami. Wiem, że ludzie dopominają się o "MPK do Skały" od lat. I nawet "267" jest lepsze niż nic. Osobom które nie lubią jeździć busami, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami to już coś by dało (gdyby nie wyszło z "337"). Zawsze to początek.
a) kółka wydłużają trasę tak mocno, że atrakcyjność "267" w Skale jest podobna do "278" w Krzeszowicach, bo dokładnie takie same straty czasowe przyniosłoby skierowanie "111" przez Przylasek Rusiecki w drodze do Pleszowa (+14 minut).
b) "267" wypala i to tak mocno, że będzie niezabieralne niczym "222" w weekend w Prusach.
Owszem, to początek, ale przykład "222" pokazuje, że często uznaje się go za koniec. Innym przykładem opcji b) jest "211", z kolei opcję a) reprezentują "223" i "278".
Dla mnie, jeżdżę tą linią
W niedzielę w stronę Krakowa jeździ ostatnio po kilka osób.miloszkasperczyk pisze: ↑06 sie 2022, 21:59 Pierwotnie miało to być coś w rodzaju "nocnego" do Skały i Sułoszowej jeden kurs koło 22:45 z MDA. Problem jest taki że zmieniono godziny odjazdu na dużo wcześniej i w sumie to ciężko określić czy ta linia ma współcześnie sens z taką "częstotliwością" i godziną odjazdu.
Re: Skała
Dla Skały jeszcze może być opcja wydłużenia całego 267 z jednoczesnym przetrasowaniem przez Glogera oraz wydłużenie wybranych kursów 337 np. co godzinę. Zyska więcej miejscowości m.in. Smardzowice, Maszyce dojazd do centrum swojej gminy (targ, urzędy, biedronka). Pojawi się konkretna konkurencja - i może to wymusi w busach zmiany w standardzie usług.
PS. Ciekawostka, że burmistrz obiecywał w kampanii połączenie nocne http://www.krzysztofwojtowicz.pl/
Zatem czy wydłużanie 937 też było rozważane?
PS. Ciekawostka, że burmistrz obiecywał w kampanii połączenie nocne http://www.krzysztofwojtowicz.pl/
Zatem czy wydłużanie 937 też było rozważane?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości