Post
autor: impuls » 22 sie 2022, 0:23
Prognozowany przydział brygad od 29.08.22 i na wrzesień 2022.
Według słów Prezesa MPK ma być więcej tramwajów we wrześniu niż w czerwcu, zobaczmy w cyfrach jak to wygląda. W swojej prognozie sugeruję się obecną polityką władz MPK, która już w wakacje stawiała wreszcie na większe wykorzystanie taboru niskopodłogowego a nie proporcjonalne jak to było w poprzednich latach, aby „poprawić komfort podróży pasażerom oraz komfort pracy naszych motorniczych.” (cytat ze strony MPK). Mam nadzieję, że tak będzie we wrześniu i wyjadą głównie tramwaje niskopodłogowe, niemniej wobec zwiększonej ilości pojazdów muszą pojawić się 105-i oraz w większej ilości E1+c3, niż w wakacje. Bo na razie nie dysponujemy ilością, która mogłaby wyeliminować tabor wysokopodłogowy. Kilka danych:
Dzień powszedni po zamknięciu Krowodrzy G. 5.05.22 – 233 brygady (nie mam danych z czerwca ale było podobnie).
Dzień powszedni maksymalny udział brygad 21.09.20 – 251 brygad.
Dzień po wprowadzeniu optymalizacji 8.01.2018 – 242 brygady.
Od 29.08.22 na linii 50 i 52 nie będzie już o częstotliwości co 5 min. „zapomniano przywrócić”,
„2”, „5”, „44”, „49” – zawieszone,
„12” zlikwidowana.
Wprowadzą dwie tymczasowe 70 i 74 generujące dużą ilość brygad.
Jedna trasa w przebudowie na Krowodrzę G., jedna w remoncie Kocmyrzowska, oddanie nowej linii TŁ.
„1” 12 x HL, 6 x RP
„3” 13 x RF
„4” 8 x HG, 2 x RG
„6” 2 x HK, 2 x HZ, 2 x RF
„8” 15 x RP
„9” 7 x HY, 2 x RY
„10” 3 x HY, 4 x HW, 3 x RY
„11” 2 x HL, 5 x RP
„13” 3 x HZ, 4 x RZ, 8 x RP
„14” 5 x HY, 4 x RY
„16” 2 x HK, 3 x HW(solo)
„17” 2 x RP, 5 x HL
„18” 15 x RY
„19” 5 x RP, 2 x HL
„20” 8 x HL, 4 x RP
„21” 2 x HK, 1 x HZ, 3 x HW(solo)
„22” 2 x HY, 6 x HW, 2 x RW
„24” 5 x HY, 3 x RY
„50” 2 x HG, 4 x HY, 4 x RG, 3 x RY
„52” 8 x HG, 3 x HZ(3), 5 x RG, 3 x RZ(3)
„70” 2 x HK, 7 x RF
„74” 2 x HY, 6 x HW, 1 x RY, 2 RW
„R” 3 x HL, 2 x RF, 1 x RW
Wykorzystanie 240/308
HG 18/23, RG 11/14 (trzy krakowiaki są obecnie w TR i tak będzie jeszcze ze dwa lata)
HY 28/35, RY 31/39 (kilka wagonów jest odstawionych przez kolizje)
HL 32/40, RP 45/50
HK 8/12, RF 24/28
HZ(2) 6/9, RZ(2) 4/5
HZ(3) 3/5, RZ(3) 3/5
HW+HB 16/25, RW+RB 5/10
HW 6/8
240/308 pociągów
Dane prognozuję na (+) (-) 2. Zatem Prezes ma rację, że kilka pociągów będzie więcej na pewno w przedziale 238-242 pociągi w ruchu w dni powszednie. Współczynnik wykorzystania taboru niskopodłogowego jest na wysokim jeszcze bezpiecznym poziomie.
Otwarcie TŁ wygeneruje wzrost raptem 2-3 brygad
50 (+2)
10 (+1)
6 (-1)
11 (0)
Po przywróceniu Krowodrzy G. i Kocmyrzowskiej musi nastąpić wzrost o kilkanaście brygad. Nowe Stadlery II są do tego potrzebne, inaczej będą musieli wprowadzić do ruchu więcej E1+c3.