https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jacek ... 34429.htmlW przypadku Małego Płaszowa linia tramwajowa też będzie przedłużana?
Na tym obszarze mamy rezerwę terenu, więc projekt będzie realizowany. Trwają prace koncepcyjne.
Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
W wywiadzie z prez. Majchrowskim padło potwierdzenie, że przedłużenie linii tramwajowej z Małego Płaszowa w kierunku Rybitw jest dalej planowane:
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Jak sądzicie, czy w przypadku przedłużenia linii na Rybitwy, powinna zostać tam skierowana dodatkowa linia? Jeśli tak to jaką dalszą jej trasę byście widzieli?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Ja bym wydłużył 20 na Rybitwy a z Małego Płaszowa dał coś na szczyt jadące przez Estakadę, Kurdwanów, Trasę Łagiewnicką na Borek Fałęcki albo jeszcze dalej na Czerwone Maki, tylko pytanie czy byłoby tam tyle miejsca?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
W Borku by było, ale tu raczej chodzi o pieniądze na nowe linie, a raczej ich brak.Radek_D pisze: 02 mar 2020, 10:59 Ja bym wydłużył 20 na Rybitwy a z Małego Płaszowa dał coś na szczyt jadące przez Estakadę, Kurdwanów, Trasę Łagiewnicką na Borek Fałęcki albo jeszcze dalej na Czerwone Maki, tylko pytanie czy byłoby tam tyle miejsca?
Otwieranie nowych torowisk w przeszłości nie skutkowało wprost zwiększeniem liczby linii czy częstotliwości. A w ostatnim czasie następują wręcz same tylko ciche cięcia przy okazji wiecznych remontów.
No w kategoriach marzeń, to w 100% się z Tobą zgadzam, że linie obwodowe/międzydzielnicowe niejeżdżące naokoło to musi być kolejny etap rozwoju KM w Krakowie.

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
7x kursujące ongi z Kurdwanowa na MP było pustakiem rzadkiej urody, frekwencja w "11" na estakadzie też raczej nie powala...
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
A na Kablu już nie dawała więcej pasażerów?WDZ pisze: 02 mar 2020, 12:07 7x kursujące ongi z Kurdwanowa na MP było pustakiem rzadkiej urody, frekwencja w "11" na estakadzie też raczej nie powala...

Poza tym jak tylko Trasa Łagiewnicka będzie to więcej możliwości pojawi się i coś czuję, że to da trochę pasażerów

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Linie obwodowe to interesujący pomysł, wart przedyskutowania.
Mi by się trochę trochę marzyło po prostu wydłużenie "11" i "20" do Rybitw, tę drugą ze wzmocnionym rozkładem w szczycie do ~f=5 (jak "50" i "52"). Tylko czy dodatkowe kursy pomieściłyby się w centrum?
Mi by się trochę trochę marzyło po prostu wydłużenie "11" i "20" do Rybitw, tę drugą ze wzmocnionym rozkładem w szczycie do ~f=5 (jak "50" i "52"). Tylko czy dodatkowe kursy pomieściłyby się w centrum?
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Do Rybitw to imho wystarczyłoby przedłużenie samej '11', ew. np. co drugiego kursu '20' (gdyby miała f5 w szczycie).
I wtedy tę trasę można zrobić naprawę TANIM kosztem, wykorzystując obecny pas zieleni, rezygnując na tym etapie z budowy standardowej pętli, tworząc na końcu przejazdówkę w pasie zieleni, i wrzucając do obsługi tych kursów wagony dwukierunkowe
I wtedy tę trasę można zrobić naprawę TANIM kosztem, wykorzystując obecny pas zieleni, rezygnując na tym etapie z budowy standardowej pętli, tworząc na końcu przejazdówkę w pasie zieleni, i wrzucając do obsługi tych kursów wagony dwukierunkowe

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Może na początek do Rybitw "11" i połowę kursów "20", gdyby było za mało, to obu połówkom dać f10, a jakby potrzeby okazały się jeszcze większe to dopiero wtedy tworzyć nową linię.
Z połączeniem MP-Borek jest ten problem, że byłaby to linia znikąd donikąd - z sypialni mniejszej przez sypialnię większą do sporego węzła przesiadkowego ale nastawionego na obsługę okolicznych wsi I choć pewnie znajdą się entuzjaści zakupów w borkowskich centrach handlowych to raczej nie będzie ich tylu, by zapełnić tramwaj nawet przy f15.
Z połączeniem MP-Borek jest ten problem, że byłaby to linia znikąd donikąd - z sypialni mniejszej przez sypialnię większą do sporego węzła przesiadkowego ale nastawionego na obsługę okolicznych wsi I choć pewnie znajdą się entuzjaści zakupów w borkowskich centrach handlowych to raczej nie będzie ich tylu, by zapełnić tramwaj nawet przy f15.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Moim zdaniem ewentualna dodatkowa linia powinna pojechać przez Kuklińskiego. To że z Małego Płaszowa nie ma popytu na kursy na Wielicką widać po linii 11.
Oczywiście, dla Małego Płaszowa najlepszym rozwiązaniem byłoby wzmocnienie linii 20 do f~5, jednak mógłby być problem z miejscem na Lubicz oraz szkoda dawać linię f~5 na Cichy Kącik.
Biorąc to wszystko pod uwagę widziałbym następującą linię:
Rybitwy / Mały Płaszów - Kuklińskiego, Grzegórzecka, Westerplatte, Pawia - Krowodrza Górka (a w przyszłości Azory lub Górka Narodowa). Gdyby na Rybitwach nie było pętli a wyłącznie przejazdówka, taka linia byłaby idealnym kandydatem do posłania na Azory, bo tam również nie będzie pętli.
Oczywiście, dla Małego Płaszowa najlepszym rozwiązaniem byłoby wzmocnienie linii 20 do f~5, jednak mógłby być problem z miejscem na Lubicz oraz szkoda dawać linię f~5 na Cichy Kącik.
Biorąc to wszystko pod uwagę widziałbym następującą linię:
Rybitwy / Mały Płaszów - Kuklińskiego, Grzegórzecka, Westerplatte, Pawia - Krowodrza Górka (a w przyszłości Azory lub Górka Narodowa). Gdyby na Rybitwach nie było pętli a wyłącznie przejazdówka, taka linia byłaby idealnym kandydatem do posłania na Azory, bo tam również nie będzie pętli.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Tramwajem z Małego Płaszowa do Rybitw? To coraz bardziej realne
https://krakow.tvp.pl/48427768/tramwaje ... iej-realne
Może zmienić nazwę tematu na "Tramwaj do Rybitw"?
Mówisz, masz! - adm. K
https://krakow.tvp.pl/48427768/tramwaje ... iej-realne
Może zmienić nazwę tematu na "Tramwaj do Rybitw"?
Mówisz, masz! - adm. K
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Artykuł w tym temacie jest również na portalu Transport Publiczny.
Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64928.html
Czy to wystarczy: "Pętla tramwajowa powinna zawierać dwa perony dla przyjeżdżających, jeden peron dla odjeżdżających oraz miejsce umożliwiające postój minimum trzech składów o długości 45 m poza przystankami"?
Najlepszy kwiatek moim zdaniem: planowany "parking powinien pomieścić min. 500 pojazdów". Niby trochę, ale to lokalizacja tuż przy S7, docelowo w okolicy planowana jest budowa dzielnicy biurowej... więc on już wydaje się za mały. Miejsca jest tam póki co mnóstwo, więc kilka poziomów i kilka tysięcy aut, albo co najmniej kilka parkingów jak wyżej.
W takim tempie, jak w Krakowie się buduje P+R, to wcześniej ludzie zaczną się teleportować niż nasi urzędnicy zbudują te parkingi. Według ostatniego raportu miasta, mamy obecnie 688 miejsc na P+R - przy ponad 100000 aut wjeżdżających codziennie do miasta...
Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64928.html
Czy to wystarczy: "Pętla tramwajowa powinna zawierać dwa perony dla przyjeżdżających, jeden peron dla odjeżdżających oraz miejsce umożliwiające postój minimum trzech składów o długości 45 m poza przystankami"?
Najlepszy kwiatek moim zdaniem: planowany "parking powinien pomieścić min. 500 pojazdów". Niby trochę, ale to lokalizacja tuż przy S7, docelowo w okolicy planowana jest budowa dzielnicy biurowej... więc on już wydaje się za mały. Miejsca jest tam póki co mnóstwo, więc kilka poziomów i kilka tysięcy aut, albo co najmniej kilka parkingów jak wyżej.
W takim tempie, jak w Krakowie się buduje P+R, to wcześniej ludzie zaczną się teleportować niż nasi urzędnicy zbudują te parkingi. Według ostatniego raportu miasta, mamy obecnie 688 miejsc na P+R - przy ponad 100000 aut wjeżdżających codziennie do miasta...
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
W artykule z Transportu Publicznego jest też informacja że wykonawca ma przygotować wariant z wydłużeniem linii do osiedla Złocień! Co więcej, dopuszcza się by tamta pętla była w formie przejazdówkek dla dwukierunkowców.fysztof pisze: 16 cze 2020, 8:23 Artykuł w tym temacie jest również na portalu Transport Publiczny.
Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64928.html
Wg mnie takie przedłużenie to dobry, a nawet konieczny pomysł. Na Domagały powstało dużo nowych bloków, budują się kolejne. Niby jest pociąg, jednak będzie jeździł rzadko, co więcej mieszkańcy Domagały będą do niego mieć kilometr albo i więcej.
Wiesz, złośliwi powiedzą że to prawie podwojenie łącznej liczby miejsc P&R w całym Krakowie. Zgadzam się z Tobą - to jednocześnie dużo (w porównaniu do innych krakowskich P&R) i mało (uwzględniając jak to powinno być zbudowane).fysztof pisze: 16 cze 2020, 8:23Najlepszy kwiatek moim zdaniem: planowany "parking powinien pomieścić min. 500 pojazdów". Niby trochę, ale to lokalizacja tuż przy S7, docelowo w okolicy planowana jest budowa dzielnicy biurowej... więc on już wydaje się za mały.
Re: Tramwaj do Małego Płaszowa
Jest jeszcze jeden kwiatek - jeżeli jest planowany wariant na Złocień, to pętla dla autobusów powinna znajdować się w miejscu połączenia linii ze Śliwiaka z linią ze Złocienia, aby dać pasażerom częstszy tramwaj i więcej linii do dyspozycji.fysztof pisze: 16 cze 2020, 8:23 Artykuł w tym temacie jest również na portalu Transport Publiczny.
Kraków zleca analizę trasy tramwajowej łączącej Mały Płaszów i węzeł S7
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64928.html
Oczywiście ten problem odpada przy planowaniu linii wzdłuż S7, ale to chyba najmniej sensowny z wariantów.
Bardzo się cieszę że powstają opracowania. Tyle że o ile ilość planowanych linii rośnie, to liczba tych w budowie już nie bardzo

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień
Skoro teraz to SKA będzie najszybszym sposobem na dotarcie do centrum to ten tramwaj już się wydaje niepotrzebny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bayer2003 i 5 gości