Komunikacja miejska w 2022 roku
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Czy naprawdę w dniach 18-20.08 nie dało się wzmocnić albo wysłać kilka tramwajów więcej wokół Tauron Areny tylko ludzie muszą jechać jak sardynki??
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
A to nie Tauron powinien zawnioskować?
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
https://www.facebook.com/lukasz.sek/vid ... 0243363613
Od 13:56 mowa o jakichś zmianach na 139. Pewnie - najlepiej porozwalać połowę linii miejskich.
Od 13:56 mowa o jakichś zmianach na 139. Pewnie - najlepiej porozwalać połowę linii miejskich.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Tak, są pomysły by rozdzielić "139" na dwie. Wg mnie są słabe bo pokrywanie się środkowych odcinków rozdzielonych linii wymusi znaczne obniżenie częstotliwości.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Ja też przekazałem ZTP, że wg mnie to średni pomysł. Argumentują jednak tak jak przy poprzednich rozcięciach - że jest dużo skarg na opóźnienia, że przecięcie zmniejszy spóźnienia kursów itd.
Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.
Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Będzie jeszcze więcej skarg, że chcą skrócić 139. Opóźnienia są na większości liniach i jest to nieuniknione ale to nie powód do rozwalania linii. W tym ZTP to już całkowicie na głowę upadli.Kaszmir pisze: ↑29 sie 2022, 20:35 Ja też przekazałem ZTP, że wg mnie to średni pomysł. Argumentują jednak tak jak przy poprzednich rozcięciach - że jest dużo skarg na opóźnienia, że przecięcie zmniejszy spóźnienia kursów itd.
Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Tacy są - to dobrze, idąc tym tropem: 194, 503, 179, 173, 144, 169, 164 też do rozcięcia. Rozwalcie całą km po kolei!
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Jeszcze 138.damian_krk2 pisze: ↑29 sie 2022, 20:43 Tacy są - to dobrze, idąc tym tropem: 194, 503, 179, 173, 144, 169, 164 też do rozcięcia. Rozwalcie całą km po kolei!
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Ale przecież rozbicie jednej linii na dwie krótsze, to sumarycznie więcej brygad. Mamy na tyle kierowców?
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Tak jak wspomniałem - nie, jeśli potnie się częstotliwość Tak jak zrobiono ze "133".
I dlatego właśnie jestem przeciwny cięciu "139". Takie rzeczy można robić jak się znajdzie dodatkowy budżet i kierowców.
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Punktualnego połączenia ostatnio domagali się mieszkańcy Mydlnik, więc może dlatego to rozcięcie 139, ale jeśli będzie się to wiązać ze zmniejszeniem częstotliwości to słabo.
-
- Ekspert
- Posty: 989
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Jak potniesz wszystko do f40 zamiast f30 to mamy
Oczywiście "na wniosek pasażerów"
Ot, kilka przykładów, które blokują ruch, a są do ogarnięcia organizacją ruchu:
- prawoskręt z ATW w Karmelicką;
- skrzyżowanie Obrońców Krzyża x Kocmyrzowska (co tutaj stoi na przeszkodzie z wyznaczeniem buspasa, skoro jezdnia ma 9m szerokości?);
- Mikołajczyka - analogicznie, tam były zresztą dwa pasy);
- itd.
Oczywiście "na wniosek pasażerów"
To może warto przeanalizować całą trasę i wprowadzić rozwiązania zmniejszające te opóźnienia? Przecież taka 139 to spokojnie mogłoby być coś ala "metrobus" (zresztą tak imho powinna wyglądać podstawowa siatka połączeń w Krakowie: tramwaje + mocne linie autobusowe, z buspasami, być może oznaczone dwucyfrowymi numerami - co oznaczałoby, że funkcjonują na analogicznych zasadach jak tramwaj).Kaszmir pisze: ↑29 sie 2022, 20:35 Ja też przekazałem ZTP, że wg mnie to średni pomysł. Argumentują jednak tak jak przy poprzednich rozcięciach - że jest dużo skarg na opóźnienia, że przecięcie zmniejszy spóźnienia kursów itd.
Pewnie tak. Jednak przy okazji rozwali częstotliwość połączenia. A opóźnienia i tak będą bo spora część linii to korek. Jasne, będą odrobinę mniejsze, jednak jednocześnie autobusy pojadą rzadziej więc bilans wcale nie musi być na plus.
Ot, kilka przykładów, które blokują ruch, a są do ogarnięcia organizacją ruchu:
- prawoskręt z ATW w Karmelicką;
- skrzyżowanie Obrońców Krzyża x Kocmyrzowska (co tutaj stoi na przeszkodzie z wyznaczeniem buspasa, skoro jezdnia ma 9m szerokości?);
- Mikołajczyka - analogicznie, tam były zresztą dwa pasy);
- itd.
-
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
Mydlniki i tak wyjdą na plus nawet jak rozkładowo ten autobus będzie rzadziej w porównaniu do 139 który pojawia się wiadomo doskonale jak często, więc jeśli będzie to linia punktualna choć nie wiadomo gdzie pojedzie, to odczuwalnie będzie to dla nich poprawa w stosunku co mają teraz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości