Okej, jak widzę to będzie taka opcja - dwa tory schodzą się w jeden i za moment ponownie rozchodzą na dwa. Czyli w razie czego jest opcja wyminięcia się w przypadku zajechania. Problem tylko taki, że na lewym torze końcowym nie będzie peronu, więc pytanie czy motorniczowie będą mieli pozwolenie, żeby wjechać tam z ludźmi i wysadzić ich na torowisku (coś jak na Bronowicach na małej pętli z 14tki wysiadają tuż obok stojącej 13tki).
Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
O tym pisałem wcześniej, aby przystankiem końcowym, był ten przy Fieldorfa Nila. Ten na pętli nieczynny do czasu oddania tramwaju na Górkę.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Ciekaw jestem co za tęga głowa wymyśliła że przy budynku socjalnym pętla KG na kawałek robi się jednotorowa. Przecież to drastycznie zmniejszy jej pojemność...
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Ale da możliwość ominięcia w razie zajechania się wagonów.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Teraz niestety każda pętla będzie z jednotorem do wsiadania, co jak dla mnie nie jest zbytnio dobrym rozwiązaniem
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Tyle że tutaj mamy dwa tory wjazdowe, które łączą się w jeden i znowu rozchodzą na dwa do przystanków początkowych. A miejsca jest na tyle, żeby zrobić dwa pełne osobne tory.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
No i bardzo dobrze. Takie rozwiązanie bardzo by pomogło na Czerwonych Mąkach, bez większej ingerencji w obecną infrastrukturę.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
A to nie dałoby się zrobić rozjazdów pozwalających zmienić tor przed przystankiem początkowym? Lepsze to niż taki jednotor.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Dobra zrozumiałem o co Ci chodzi. Może chodzi o to, że zwrotnice w łukach się dużo szybciej zużywają, a tutaj chyba będzie kawałek prostej.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
To wiadomo. Mnie zastanawia jak długie będą perony. Bo na ten moment prosta do wyjazdu wydaje się wystarczająco długa, żeby przed nimi zmieścić rozjazdy.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Wrzucam dla lepszego zobrazowania sytuacji.
- Załączniki
-
- 1.jpg (208.91 KiB) Przejrzano 1030 razy
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
No cóż, przed peronami jednak za ciasno i widać, że nie szło inaczej tego zrobić... Do otwarcia GN, będzie bardzo ciasno...
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Przejazdówkę właściwie mogliby zrobić na wylocie do Azorów. W sumie, jak na razie, miałaby i tak charakter "stały", bo długo chyba jeszcze poczekamy na transport szynowy pod Ikeę.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Pod Ikeę owszem, natomiast do Weissa projekt wraz ze wszystkimi pozwoleniami leży gotowy w szufladach urzędu. Kwestia odblokowania środków z KPO i osobiście myślę, że budowa ruszy w pierwszej kolejności. Zwłaszcza, że to jest dużo łatwiejszy projekt niż chociażby GN. Torowisko w większości wydzielonym pasem, na który istnieje rezerwa.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Szkoda tylko że wysiadanie będzie na jeden peron.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość