Komunikacja miejska w 2020 roku
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Zaskoczeniem (przynajmniej dla mnie) dużym na plus jest linia 76 na trasie Mistrzejowice - pl. Centralny - Al. Solidarności - Kombinat - Kopiec Wandy. Czyli praktycznie powrót 16 na trasę, o której wiele osób marzy! Oby to nie była pomyłka grafika... a może docelowo wróci w tej wersji 16?
Przy okazji też wydaje się, że jest to pośredni dowód na to, iż z 6 na Kurdwanowie można powoli się żegnać. 76, które ją zastępowało od miesięcy zawieszone i teraz nawet wraca gdzie indziej. Ciekaw jestem co się rodzi na wrzesień. Jeśli zostanie 24 z f=10, to jeszcze będzie do przeżycia, choć może wtedy i 13 powinno mieć f=10 cały dzień (bo w powrót f=7,5 chyba nie ma co wierzyć).
Przy okazji też wydaje się, że jest to pośredni dowód na to, iż z 6 na Kurdwanowie można powoli się żegnać. 76, które ją zastępowało od miesięcy zawieszone i teraz nawet wraca gdzie indziej. Ciekaw jestem co się rodzi na wrzesień. Jeśli zostanie 24 z f=10, to jeszcze będzie do przeżycia, choć może wtedy i 13 powinno mieć f=10 cały dzień (bo w powrót f=7,5 chyba nie ma co wierzyć).
-
- Specjalista
- Posty: 233
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
70 ponownie na Salwator? Było sens zmieniać trasę na kilka dni?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Zmiana trasy wynika z zawieszenia linii "2", więc w ramach rekompensaty wysłali na Salwator "70".NowaHutaWschód pisze: 21 cze 2020, 10:17 70 ponownie na Salwator? Było sens zmieniać trasę na kilka dni?
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
No 2 w obecnym wydaniu to akurat mogłaby już nie wracać 

- jedna do centrum przez Starowiślną (24);
- druga przez estakadę i do tunelu (50);
Przy takim układzie praktycznie wszędzie dojedziesz z jedną przesiadką.

Obyfysztof pisze: 21 cze 2020, 9:43 Zaskoczeniem (przynajmniej dla mnie) dużym na plus jest linia 76 na trasie Mistrzejowice - pl. Centralny - Al. Solidarności - Kombinat - Kopiec Wandy. Czyli praktycznie powrót 16 na trasę, o której wiele osób marzy! Oby to nie była pomyłka grafika... a może docelowo wróci w tej wersji 16?

Bo generalnie imho na Kurdwanowie spokojnie wystarczyłyby dwie naprawdę mocne linie:fysztof pisze: 21 cze 2020, 9:43Przy okazji też wydaje się, że jest to pośredni dowód na to, iż z 6 na Kurdwanowie można powoli się żegnać. 76, które ją zastępowało od miesięcy zawieszone i teraz nawet wraca gdzie indziej. Ciekaw jestem co się rodzi na wrzesień. Jeśli zostanie 24 z f=10, to jeszcze będzie do przeżycia, choć może wtedy i 13 powinno mieć f=10 cały dzień (bo w powrót f=7,5 chyba nie ma co wierzyć).
- jedna do centrum przez Starowiślną (24);
- druga przez estakadę i do tunelu (50);
Przy takim układzie praktycznie wszędzie dojedziesz z jedną przesiadką.
Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
Przypuszczam (jest to oczywiście moje prywatne przypuszczenie i może się ono nie sprawdzić), że "12" powstanie po to, żeby na razie przyzwyczaić do siebie pewną (zapewne niewielką, ale jednak) grupę ludzi, a po otwarciu Trasy Łagiewnickiej zostanie ona przedłużona o kilka przystanków na Kurdwanów, po czym nabierze większego sensu.Kitek pisze: 20 cze 2020, 22:27Sztuczne mnożenie inii i utrzymywanie pustaków (w imię "różnicowania tras") nie zachęca do korzystania z KM. A taka "12" będzie takim samym tlenowozem jakim była na tej samej trasie kilka lat temu.Bayer2003 pisze: 20 cze 2020, 22:24Przy zróżnicowaniu tras de-maksymalizacja niekoniecznie jest taka zła.
Nie wiem czy ktokolwiek z Mistrzejowic/Huty marzy o "16" drogą okrężną przez Rondo Czyżyńskie (co wynika z mapki). Al. Solidarności - ok, jeżeli jest taka wola mieszkańców to dlaczego nie, przy czym nie można odbierać mieszkańcom Mistrzejowic oraz Bieńczyc bezpośredniego dojazdu do al. Jana Pawła II oraz Ptaszyckiego. Proponuję chociażby co drugi kurs starą trasą jako np. "46", przynajmniej w niektórych godzinach.fysztof pisze: 21 cze 2020, 9:43 Czyli praktycznie powrót 16 na trasę, o której wiele osób marzy! Oby to nie była pomyłka grafika... a może docelowo wróci w tej wersji 16?
Przy okazji też wydaje się, że jest to pośredni dowód na to, iż z 6 na Kurdwanowie można powoli się żegnać.
Co do "6" to póki co nic pewne nie jest, przypominam, że rozkład dotyczy wakacji, na wakacje w każdym roku niektóre linie były likwidowane, od września (zwłaszcza przy prawdopodobnym powrocie większości linii do f=10 oraz "50" f=7,5) myślę, że nic nie powinno stać na przeszkodzie w utrzymaniu "6".
Bezpośredni dojazd na Krakowską raczej również się przyda, nawet kosztem delikatnego osłabienia "24" oraz "50". Oczywiście przed otwarciem Krakowskiej, nawet jako linia zastępcza pod numerem "76", "6" nie ma po co wracać.kot_feliks pisze: 21 cze 2020, 11:04 Bo generalnie imho na Kurdwanowie spokojnie wystarczyłyby dwie naprawdę mocne linie:
- jedna do centrum przez Starowiślną (24);
- druga przez estakadę i do tunelu (50);
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Wieści zgadzają się z przeciekami o powrocie "106". Mnie zmiany nie przekonują. "178" chciano skrócić do Łagiewnik już w 2012 jednak przekonaliśmy wtedy ZIKiT by zostało na Ruczaju, tyle że przez Kobierzyńską. Dzięki temu wciąż zapewnia przesiadkę na tramwaje do Czerwonych Maków (wszystkie, nie tylko tę niewielką część w Łagiewnikach), oraz dojazd z Huty do wydziałów przy Norymberskiej (między przystankami "Rostworowskiego" i "Norymberska" jest ledwie 230 metrów, da się przejść pieszo).yosujiro pisze: 20 cze 2020, 19:04O ile to prawda, to grubo polecieli że zmianami. Ale chyba nawet mi się podobają.
Tak jak Cukier, też mam obawy co do "578". By linia ta miała sens, musiałaby mieć przynajmniej całodzienne ~f=15-20 w dni powszednie. Tymczasem znając podobne potworki, będzie szczytówką i/albo kursowało rzadko.
Cięcia. Kółko przez al. Przyjaźni jest ok. 1100 metrów krótsze niż przez Plac Centralny. Przy normalnych rozkładach "152" ma tylko ~f=20, podczas gdy "502" ma ~f=7,5/15 co przekłada się na ok. 40 kółek dziennie więcej. Czyli dziennie oszczędzą 44 km. W skali roku da to jakieś 80000 - 100000 zł oszczędności.
Oczywiście wszystko ma swoją cenę: tu jest to kosztem pasażerów z Placu Centralnego. Tylko w ostatnich latach stracili mocną całodzienną "4", potem mocne "4+44" w szczycie (obecnie takt "4+49" do centrum wynosi 7+13 minut, oczywiście "49" jedzie 7 minut po "4" więc to pierwsze jest tym puściejsze, a ta druga tym bardziej załadowana), a teraz mocne "502" na rzecz słabego "152".
"182" zostaje w 18-metrowcach. Przegubowców to mają aż za nadto. Skrócili "194", rozcięli "184" (plus na "484" obecnie są solówki), dawcą może też być "511".lolek-12 pisze: 20 cze 2020, 20:44No i czy zmiana obsługi linii nie przyczyni się do pełnego wykorzystania floty autobusów przegubowych i znowu ich braknie na 503 czy 182?
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Natomiast sam pomysł "578" mnie... co najmniej intryguje. Czy będzie to odpowiednik "estakadowego 572"? Czyżby miało pojechać estakadami nad Wielicką i nad Kuklińskiego? A może nawet tunelem wzdłuż Stella Sawickiego?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Czyli rozcięcie "184" zostanie na stałe?Kaszmir pisze: 22 cze 2020, 12:39 "182" zostaje w 18-metrowcach. Przegubowców to mają aż za nadto. Skrócili "194", rozcięli "184" (plus na "484" obecnie są solówki), dawcą może też być "511".
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Cudowny sposób żeby wszystkie kluczowe przesiadki poszły się chędożyć. Polecam jeszcze pomijać przystanki Łagiewniki, Borsucza i Lipińskiego, a w Hucie Wiślicką i będzie już totalna petarda.Kaszmir pisze: 22 cze 2020, 22:50 Natomiast sam pomysł "578" mnie... co najmniej intryguje. Czy będzie to odpowiednik "estakadowego 572"? Czyżby miało pojechać estakadami nad Wielicką i nad Kuklińskiego? A może nawet tunelem wzdłuż Stella Sawickiego?
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Proszę proszę - na Cystersów w stronę Mogilskiego pojawi się tymczasowy przystanek na feldze. Jak się bardzo chce to można, tak samo jak w przypadku Wesela. Jakże to polskie na co dzień uprawiać patologię, a działać racjonalnie dopiero w sytuacji nadzwyczajnej.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Oto lista przystanków "578". Raczej dość hm... kontrowersyjna. "578" ominie m.in. os. Dywizjonu 303 czy przystanki na Nowohuckiej gdzie i tak jest raczej mało kursów. Co do estakad i tuneli, pojedzie tylko estakadą nad Kuklińskiego.
- Mistrzejowice
- Miśnieńska
- Łęczycka
- Wiślicka
- Stella-Sawickiego
- Rondo 308 Dywizjonu
- M1 Nowohucka
- Podgórze SKA
- Łagiewniki
- Borsucza
- Lipińskiego (tylko w kierunku Czerwonych Maków)
- Grota-Roweckiego (tylko w kierunku Mistrzejowic)
- Norymberska
- Ruczaj
- Chmieleniec
- Czerwone Maki
Obsługa linii:
"120", "138", "141", "181", "502" - przechodzą do MPK
"501" - przechodzi do Mobilis
"106" (Łagiewniki - Skotniki Szkoła) - Mobilis
"136" (Łagiewniki - Pod Fortem) - Mobilis
"578" (Mistrzejowice - Czerwone Maki) - Mobilis
- Mistrzejowice
- Miśnieńska
- Łęczycka
- Wiślicka
- Stella-Sawickiego
- Rondo 308 Dywizjonu
- M1 Nowohucka
- Podgórze SKA
- Łagiewniki
- Borsucza
- Lipińskiego (tylko w kierunku Czerwonych Maków)
- Grota-Roweckiego (tylko w kierunku Mistrzejowic)
- Norymberska
- Ruczaj
- Chmieleniec
- Czerwone Maki
Obsługa linii:
"120", "138", "141", "181", "502" - przechodzą do MPK
"501" - przechodzi do Mobilis
"106" (Łagiewniki - Skotniki Szkoła) - Mobilis
"136" (Łagiewniki - Pod Fortem) - Mobilis
"578" (Mistrzejowice - Czerwone Maki) - Mobilis
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
To taka linia przyspieszona na siłę.. równie dobrze mogłaby zwykła kursować.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Mnie tylko najbardziej ciekawi, ile kursów będzie mieć "178". Bo dla przystanków na których nie będzie zatrzymywać się "578" to może być wręcz strata...
Ja na Ruczaj przyznaję się że nie jeżdżę, ale czy nie lepiej byłoby mieć punktualne i mocne "178" na trasie Łagiewniki-Mistrzejowice oraz powrót "194" na Ruczaj?
Ja na Ruczaj przyznaję się że nie jeżdżę, ale czy nie lepiej byłoby mieć punktualne i mocne "178" na trasie Łagiewniki-Mistrzejowice oraz powrót "194" na Ruczaj?
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Ech... mogliby wydłużyć wariantowo "178" w szczycie na Ruczaj z dodatkowymi kursami "578"... Albo lepiej wydłużyć "194" z powrotem na Maki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Wojciech i 11 gości