Jedna jeździ tam awaryjnie "na pusto" a druga ma pojazdy elektryczne tylko w weekendy.

Jedna jeździ tam awaryjnie "na pusto" a druga ma pojazdy elektryczne tylko w weekendy.
Zamiast bawić się w takie coś, to powinni po prostu wydłużyć do Osiedla Kurdwanow albo chociaż Zajezdni Wola Duchacka.fysztof pisze: 29 wrz 2022, 13:26 Jak dla mnie jest jeszcze jedna opcja kwestii dociągnięcia "244" do Bieżanowskiej - tylko trzeba chcieć:-) Mianowicie ulica Wolska.
Wolska.jpg
"244" jedzie Wielicką jak dotychczas, lecz zamiast w Nowosądecką skręca w Wolską. Tą ulicą przez lata kursowały przeguby na "174", więc 'dasie'. Na początku Wolskiej można urządzić - nawet na słupku - przystanek dla wysiadających [żółty prostokąt] i przystanek techniczny na postój autobusu. Zaraz obok jest działka Gminy Kraków [niebieski prostokąt], wg portalu nie oddana w żadne władanie itp. Więc można tam postawić kontener i dociągnąć media. Po postoju, przez Wolską, Na Kozłówce i Nowosądecką pętla na pusto i podjazd na przystanek Bieżanowska, gdzie może zabrać pasażerów.
W ten sposób "244" obsłuży przystanek "Bieżanowska" w obie strony, wszystko będzie ok - i zostanie zapewnione to, o co najbardziej wszystkim chodzi, czyli możliwość przesiadki na tramwaje 'kurdwanowskie' oraz nadal wspieranie "204" na Bieżanowskiej i pod szpitalem w Prokocimiu. A że trasa Szpital - NBP jest niemal taka sama jak Szpital - Bieżanowska to i ZTP będzie mieć swoje oszczędności na cięciach.
Może Złocień?WDZ pisze: 29 wrz 2022, 14:51 BTW ta nowa linia po TŁ - wiadomo że kończyć będzie na Makach ale gdzie będzie zaczynać? Dotąd było dla mnie oczywistą oczywistością że na Bieżanowie a tu wychodzi że niedasie...
No, punktów socjalnych potrzeba więcej, dobrze że przy MCO robią nowy. Acz na okolice Bieżanowskiej wg mnie nie ma potrzeby, od północy nic tam raczej nie będzie kończyć, a i od południa są inne miejsca. Z "244" to sytuacja tymczasowa, gdy będą brygady to miejsc gdzie można by ją pociągnąć jest sporofysztof pisze: 29 wrz 2022, 14:10Dlatego zaznaczyłem, że "tylko trzeba chcieć"Dziś go nie ma. Ale może być;-)
W sumie się z tym nie zgadzam:-) Po pierwsze, linie "143" i "274" według mnie kompletnie bez sensu dublują wzdłuż Wielickiej tramwaje i marnują wzkm, które można lepiej wykorzystać. Więc mamy już dwoje kandydatów. Wcale niezłe byłoby też dociągnięcie tam np. "107", przywracające możliwość przesiadki z tej linii na tramwaje bieżanowskie. Kolejna kwestia - takie "169". Obecnie robi cyrkowy zawijas, żeby z jednej strony obsłużyć Malborską a z drugiej gdzieś zakończyć w okolicy bieg. Gdyby w rejonie Bieżanowskiej była końcówka, to "169" (czy alternatywna linia od centrum) mogłaby pojechać z Kamieńskiego w Sławka i potem przez Malborską zakończyć na Bieżanowskiej. Wydaje się to naturalniejsze. Kolejna sprawa - "244". Ja osobiście nie wierzę w tymczasowość tej zmiany, bo już za dużo tych zmian tymczasowych widziałem (ot, choćby "184"). Więc tu też byłoby w porządku.Kaszmir pisze: 29 wrz 2022, 20:41 Acz na okolice Bieżanowskiej wg mnie nie ma potrzeby, od północy nic tam raczej nie będzie kończyć, a i od południa są inne miejsca. Z "244" to sytuacja tymczasowa, gdy będą brygady to miejsc gdzie można by ją pociągnąć jest sporo![]()
fysztof pisze: 30 wrz 2022, 9:05 W sumie się z tym nie zgadzam:-) Po pierwsze, linie "143" i "274" według mnie kompletnie bez sensu dublują wzdłuż Wielickiej tramwaje i marnują wzkm, które można lepiej wykorzystać. Więc mamy już dwoje kandydatów. Wcale niezłe byłoby też dociągnięcie tam np. "107", przywracające możliwość przesiadki z tej linii na tramwaje bieżanowskie. Kolejna kwestia - takie "169". Obecnie robi cyrkowy zawijas, żeby z jednej strony obsłużyć Malborską a z drugiej gdzieś zakończyć w okolicy bieg. Gdyby w rejonie Bieżanowskiej była końcówka, to "169" (czy alternatywna linia od centrum) mogłaby pojechać z Kamieńskiego w Sławka i potem przez Malborską zakończyć na Bieżanowskiej. Wydaje się to naturalniejsze. Kolejna sprawa - "244". Ja osobiście nie wierzę w tymczasowość tej zmiany, bo już za dużo tych zmian tymczasowych widziałem (ot, choćby "184"). Więc tu też byłoby w porządku.
Podsumowując, już na dziś na takiej końcówce mogłoby kończyć trasę pięć linii: "107", "143", "169", "244", "274".
W dalszej przyszłości potencjalnie może dojść np. linia z Gdowa, jeśli się kiedyś zdecyduje, czy z innych rejonów południowo-wschodnich. Prawdę mówiąc, ja nie widzę tych miejsc od południa: Nowy Bieżanów i Rżąka są dobrymi lokalizacjami, ale z perspektywy linii od centrum. Z perspektywy linii z obrzeży Krakowa lub linii aglo nie zapewniają dotarcia i obsługi głównych węzłów przesiadkowych. Podobnie powstające MCO. Znowu dworzec przy Powstańców Wlkp. jest za bardzo wpakowany w głąb miasta, bo puszczanie tam linii to korki na Wielickiej i kilkukilometrowe dublowanie tramwaju.
Ile osób z tego korzysta...??? Jest to chociaż 1% pasażerów?
Tak, to prawda. Ale nadal pozostanie możliwość przesiadki na tramwaje w stronę Huty. Poza tym, w tym przypadku mówimy o liniach "143" i "274", bo tylko one do Podgórze SKA docierają teraz. I widując czasem te autobusy - pierwsza grupa pasażerów wysiada na Bieżanowskiej na autobusy alejowe, druga na Kablu na tramwaje. Dalej jadą raczej pojedyncze osoby i dużo powietrza.
Powiedz to samo pasażerom "142", "163" albo "193", gdzie przycięto z jakiegoś powodu marszruty. Powiedz też tym pasażerom, gdzie 'niedasie' dołożyć jednego czy dwóch kursów, bo nie ma pieniędzy.
Dlatego właśnie pasażerowie "244" i Wieliczki są zachwyceni, że ta linia już nie pozwoli przesiadać się na tramwaje od Nowosądeckiej. Faktycznie, nie ma potrzeby:-) A tak konkretniej co do "107" - przez lata zapewniała połączenie Malborskiej z liniami bieżanowskimi i po jej skróceniu było sporo pretensji o to.Scania_9640 pisze: 30 wrz 2022, 9:11 107 ma dogodne przesiadki na tramwaje na Nowosądeckiej, nie ma potrzeby dwóch przesiadek na tramwaje.
A to nie można zrobić pętli z ładowarkami?Scania_9640 pisze: 30 wrz 2022, 9:11 A gdzie wtedy 169 ładowałoby się? Musi jeździć na ZWD bo tam są ładowarki.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości