Bieżanów, Prokocim, Rżąka
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Jako że linia "704" dubluje w dużej mierze linie "204" i "244", zastanawiałem się dokąd by mogła pojechać, aby było z niej więcej pożytku. Wymyśliłem następującą trasę:
Szpital Uniwersytecki- Wielicka, os. Na Kozłówce, Nowosądecka, Sławka, Kamieńskiego, Konopnickiej, al. Krasińskiego, Czarnowiejska- Cichy Kącik/Przybyszewskiego.
Długość trasy jest niemal taka sama. Os. Na Kozłówce dzięki temu odzyskałoby dostęp do komunikacji, a Wola Duchacka i Piaski Nowe by zyskały bezpośrednią linię na Czarnowiejską
Jeśli chodzi o numer moim zdaniem odpowiedni byłby "104".
Szpital Uniwersytecki- Wielicka, os. Na Kozłówce, Nowosądecka, Sławka, Kamieńskiego, Konopnickiej, al. Krasińskiego, Czarnowiejska- Cichy Kącik/Przybyszewskiego.
Długość trasy jest niemal taka sama. Os. Na Kozłówce dzięki temu odzyskałoby dostęp do komunikacji, a Wola Duchacka i Piaski Nowe by zyskały bezpośrednią linię na Czarnowiejską
Jeśli chodzi o numer moim zdaniem odpowiedni byłby "104".
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
- "704" ulega likwidacji od jutraobserwator pisze: ↑26 cze 2020, 17:55 Jako że linia "704" dubluje w dużej mierze linie "204" i "244", zastanawiałem się dokąd by mogła pojechać, aby było z niej więcej pożytku. Wymyśliłem następującą trasę:
Szpital Uniwersytecki- Wielicka, os. Na Kozłówce, Nowosądecka, Sławka, Kamieńskiego, Konopnickiej, al. Krasińskiego, Czarnowiejska- Cichy Kącik/Przybyszewskiego.
Długość trasy jest niemal taka sama. Os. Na Kozłówce dzięki temu odzyskałoby dostęp do komunikacji, a Wola Duchacka i Piaski Nowe by zyskały bezpośrednią linię na Czarnowiejską
Jeśli chodzi o numer moim zdaniem odpowiedni byłby "104".
- wpychanie potworka z bodajże f~40 na Aleje i Kamieńskiego to raczej kiepski pomysł...
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Obecnie jeszcze większym potworkiem na Alejach jest "208" z f~60. Jakoś nie widzę postulatów by zlikwidować tą linię.Zieleńczanin pisze: ↑26 cze 2020, 18:13 - wpychanie potworka z bodajże f~40 na Aleje i Kamieńskiego to raczej kiepski pomysł...
Inne duże osiedla na południu miasta mają bezpośrednie połączenie z Czarnowiejską. Oczywiście można się przesiąść, jednak do takich linii jak "144" i "173" czy "114" i "194" nie dało się wsiąść rano na Grunwaldzkim. Ale jak wiemy sytuacja na "194" się zmieni, wszyscy wiemy dlaczego...
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Taki był cel jej powstania, więc trudno, żeby tego nie robiłaobserwator pisze: ↑26 cze 2020, 17:55 Jako że linia "704" dubluje w dużej mierze linie "204" i "244"
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Taka linia na siłę, chyba obecna oferta przewozowa jest wystarczająca. Kwestia tylko przyzwoitych częstotliwości i z przesiadką nie ma problemu. Jeśli już coś porządkować w okolicy to może jakieś połączenie 124/424 z 484.obserwator pisze: ↑26 cze 2020, 17:55 Wola Duchacka i Piaski Nowe by zyskały bezpośrednią linię na Czarnowiejską
Jeśli chodzi o numer moim zdaniem odpowiedni byłby "104".
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
O połączeniu 124/424 z 484 można rozmawiać w wątku o Kurdwanowie.
Za to zgadzam się z Obserwatorem, że warto skierować coś przez Os. Na Kozłówce, dla starszych pasażerów. Może skierowanie 274 jadącego w kierunku Trąbek?
Wtedy wracający na osiedle mieliby połączenie z Bieżanowskiej. Jadąc do centrum, byłaby podwózka do Wlotowej.
Za to zgadzam się z Obserwatorem, że warto skierować coś przez Os. Na Kozłówce, dla starszych pasażerów. Może skierowanie 274 jadącego w kierunku Trąbek?
Wtedy wracający na osiedle mieliby połączenie z Bieżanowskiej. Jadąc do centrum, byłaby podwózka do Wlotowej.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Myślę, że pomysł fajny - z linii na Wielickiej "274" jest chyba najlepszym kandydatem. Wprawdzie ma trochę niską ~f (szczyt ~f=60, pozostałe pory ~f=120), jednak powinno dać radę - wszak byłoby to dla tych, którzy nie dadzą rady podejść na Wielicką.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
A gdyby puścić "204/244" przez Wlotową i Na Kozłówce? Trasa nawet nieco krótsza, a sama Bieżanowska nie wydaje mi się wnosić dla pasażerów więcej niż Wlotowa* czy Dauna, bo tak czy siak nie ma tramwajów w jednym miejscu i trzeba wybierać.
* Wlotowej w kierunku północnym obsłużyć by się nie dało, bo autobus nie zdążyłby zmienić pasa ruchu na lewoskręt. Do tego okrągły guzik pasażerom z Kozłówka z dojazdu do Wlotowej - jeśli ktoś ma problem dojść kilkaset metrów do tramwaju, to tym bardziej nie poradzi sobie ze wspaniałym przejściem podziemnym tamże. Dodałbym więc takiej linii przystanek Prokocim w obu kierunkach.
Przystanki na nowym odcinku widziałbym dwa:
https://www.google.pl/maps/@50.0183768, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@50.0199483, ... 312!8i6656
mniej więcej w tych miejscach naprzeciw siebie, wystarczy wyłożyć parę płytek między drzewami, postawić słupek i ławeczkę i tyle. Durnotą na osiedlowej uliczce jest robić zatokę, zwłaszcza kosztem miejsc parkingowych.
* Wlotowej w kierunku północnym obsłużyć by się nie dało, bo autobus nie zdążyłby zmienić pasa ruchu na lewoskręt. Do tego okrągły guzik pasażerom z Kozłówka z dojazdu do Wlotowej - jeśli ktoś ma problem dojść kilkaset metrów do tramwaju, to tym bardziej nie poradzi sobie ze wspaniałym przejściem podziemnym tamże. Dodałbym więc takiej linii przystanek Prokocim w obu kierunkach.
Przystanki na nowym odcinku widziałbym dwa:
https://www.google.pl/maps/@50.0183768, ... 312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@50.0199483, ... 312!8i6656
mniej więcej w tych miejscach naprzeciw siebie, wystarczy wyłożyć parę płytek między drzewami, postawić słupek i ławeczkę i tyle. Durnotą na osiedlowej uliczce jest robić zatokę, zwłaszcza kosztem miejsc parkingowych.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Wg mnie "204/244" nie powinno omijać Bieżanowskiej, bo jest to główny węzeł przesiadkowy m.in. dla osób jadących do Wieliczki. Prokocim Szpital to jednak nie to samo, bo nie dojeżdżają tam tramwaje kurdwanowskie.
Do tego wtedy przesiadka by dojechać na Kozłówek byłaby możliwa właściwie tylko z tramwajów kurdwanowskich, na przystanku "Dauna". By np. dostać się z Kamieńskiego, trzeba byłoby jechać naokoło przez Wolę Duchacką i przesiadać na Nowosądeckiej.
To jednak tylko moja opinia
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
W związku z pracami drogowymi, dziś "669" będzie skrócone do Nowego Bieżanowa Południe:
http://kmkrakow.pl/669
29/30.07.2020
Wyłączenie ruchu na rondzie na ul. Ćwiklińskiej
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku z pracami wykończeniowymi i wyłączeniem ruchu na rondzie u zbiegu ulic Ćwiklińskiej, Barbary i Heleny, w nocy 29/30.07.2020 r. (śr/cz) linia 669 będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej:
Krowodrza Górka - przystanek "Nowy Prokocim" - Ćwiklińskiej - Aleksandry - Nowy Bieżanów Południe
Przystanki "Ćwiklińskiej" oraz "Nowy Bieżanów P+R" pozostaną bez obsługi.
Rozkład jazdy NIE zostanie zmieniony.
Za utrudnienia przepraszamy!
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Ktoś ma pomysł, jak "133" mogłoby być rozcięte?
Szykuje się podział linii „133”
https://krabok.wordpress.com/2020/08/21 ... linii-133/
Szykuje się podział linii „133”
https://krabok.wordpress.com/2020/08/21 ... linii-133/
Otrzymałem informację że prawdopodobnie w najbliższych tygodniach „133” zostanie rzeczywiście rozcięte. Jak mogłoby to wyglądać? Możemy się domyślać, że kursy z Bieżanowa Potrzasku są kandydatem do skrócenia do Nowego Bieżanowa Południe – wszak w podobny sposób niedawno Zarząd Transportu Publicznego skierował tamże linię „234” z Węgrzc Wielkich (dawniej „243”). Co dalej? Czy w grę wchodzi również podział w rejonach Kurdwanowa? Byłoby to dość kontrowersyjne bo pasażerowie chwalą sobie dojazd do punktu przesiadkowego w Łagiewnikach. Z drugiej strony, w 2017 do Łagiewnik zostało wydłużone „135” (Golkowice – Łagiewniki), które przejęło zadanie połączenia przynajmniej części Kurdwanowa ze wspomnianym węzłem.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Lepszym rozwiązaniem byłoby skierowanie bieżanowskiej części "133" do Miejskiego Centrum Opieki. Choć zakończenie jego trasy na Nowym Bieżanowie Południe, daje dobre możliwości przesiadki na tramwaje przy P+R czy "173" i "503", to jednak pozbawia rejony Starego Bieżanowa (gdzie "133" jest jedyną linią) przesiadki na pozostałe linie alejowe, autobusy w kierunku Kurdwanowa / Borku Fałęckiego / Zawiłej / Czerwonych Maków oraz w kier. Wieliczki czy Niepołomic. Oczywiście minusem takiego układu byłby fakt, że nowe linie dublowałyby się na odc. NBP - Prokocim Szpital - bo raczej nie wyobrażam sobie sytuacji aby część kurdwanowska miała zacząć trasę przy MCO i zjeżdżać koło Prokocimia Szpitala (przy takiej trasie zresztą nie ma jak zatrzymać się na żadnym przystanku w tym węźle, więc równie dobrze mogłaby zjechać jak "144" czy "163" do Jerzmanowskiego - niemniej jednak w dalszym ciągu nie jest to do zaakceptowania, z racji braku możliwości przesiadki na tramwaj). Wracając do tematu dublowania - mimo, że pociąga za sobą dodatkowe koszty - to zdecydowanie wolę rozdział w stylu "189" i "192" niż ten "184/484" - dlatego dobrze by było gdyby urzędnicy wzięli taką opcję pod uwagę.
A głośno myśląc - co gdyby trasę części kurdwanowskiej rozpocząć Na Kozłówce - zapewniono zjazd z osiedla do Wlotowej, co na pewno doceniliby starsi mieszkańcy, a jednocześnie autobusy nie dublowałyby się na wspomnianym wyżej odcinku NBP - Prokocim Szpital, mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
-> 133 - BIEŻANÓW POTRZASK - ... - Prokocim Szpital - Kostaneckiego, Jakubowskiego - MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI
-> 153 - OS. NA KOZŁÓWCE - Wielicka - Prokocim Szpital - jak obecnie "133" - ŁAGIEWNIKI
A głośno myśląc - co gdyby trasę części kurdwanowskiej rozpocząć Na Kozłówce - zapewniono zjazd z osiedla do Wlotowej, co na pewno doceniliby starsi mieszkańcy, a jednocześnie autobusy nie dublowałyby się na wspomnianym wyżej odcinku NBP - Prokocim Szpital, mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
-> 133 - BIEŻANÓW POTRZASK - ... - Prokocim Szpital - Kostaneckiego, Jakubowskiego - MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI
-> 153 - OS. NA KOZŁÓWCE - Wielicka - Prokocim Szpital - jak obecnie "133" - ŁAGIEWNIKI
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Pomysł ze skierowaniem południowego wariantu do Na Kozłówce mi się podoba Pytanie jak miałby zawracać - może Na Kozłówce -> Nowosądecka - Wielicka -> Na Kozłówce? Zapewniłoby to dojazd temu rejonowi do punktu przesiadkowego, w obie strony (a zatem nawet lepiej niż dawne "103"), zresztą dojazd do tego węzła zyskaliby wszyscy pasażerowie, również ci z Kosocickiej. Tylko czy taki układ wchodzi w grę, skoro autobusy nie miałyby możliwości postoju na przystanku "Bieżanowska", przed zawróceniem w drogę powrotną?Urbino18 pisze: ↑21 sie 2020, 13:33A głośno myśląc - co gdyby trasę części kurdwanowskiej rozpocząć Na Kozłówce - zapewniono zjazd z osiedla do Wlotowej, co na pewno doceniliby starsi mieszkańcy, a jednocześnie autobusy nie dublowałyby się na wspomnianym wyżej odcinku NBP - Prokocim Szpital, mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
-> 133 - BIEŻANÓW POTRZASK - ... - Prokocim Szpital - Kostaneckiego, Jakubowskiego - MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI
-> 153 - OS. NA KOZŁÓWCE - Wielicka - Prokocim Szpital - jak obecnie "133" - ŁAGIEWNIKI
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Problem w tym, że autobusy jeździły ul. Na Kozłówce jednokierunkowo - w kierunku przeciwnym byłby problem z przystankami.
Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
Czemu? Nie zmieszczą się?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 4 gości