Pozostaje mieć nadzieję na E1+c3 lub cud w postaci zwiększenia częstotliwości na liniach, na których miałby zostać skrócony tabor, jeśli faktycznie o 9/14/18 może być mowa... (*) Bo trochę sobie tego nie wyobrażam.impuls pisze: ↑21 paź 2022, 23:47 Prawdopodobnie GT8N zwolnione z "3" i "70" powędrują na linie mniej strategiczne zastępując NGT6 czy EU8N a te ostatnie zastąpią na jakiejś linii Lajkoniki czy NGT8. Może to będzie "18" może "14" czy "9". I tak jak pisałem jest rezerwa E1+c3 które na jakiś czas mogą znowu powrócić na jakąś linię obecnie obsługiwaną lepszym taborem.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 1860
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wysyłając EU8N czy NGT6 na 9, 14 czy 18 to będzie jak strzał w kolano. Zwłaszcza na 14 i 18 bo tam jeździ multum ludzi i nie wyobrażam sobie na nich tramwajów 26m.impuls pisze: ↑21 paź 2022, 23:47 W październiku MPK oficjalnie skasowało kilka tramwajów. Obecnie pozostało 374 tramwajów które tworzą 306 pociągów. Ale w Podgórzu odstawiony jest jeszcze jeden skład E1+c3 RW137+RB511. Tak więc mamy 305 pociągów i 372 wagony. Sporo wagonów jest w naprawach powypadkowych HY843, HY858, RY826, HG925, RW143+RB543 lub czeka na części na inne naprawy HG999, RF452, RP626, RF313. Trzy Pesy i kilka innych wagonów jest w TR. Zatem do dyspozycji jest ok. 290 pociągów które muszą być serwisowane przeglądami i innymi czynnościami. Do ruchu przygotowywane są cztery Stadlery II które nadal jeszcze nie weszły na stan MPK Kraków. Zmiany w październiku spowodowały wzrost udziału ilości brygad do 242 w dni powszednie. Co ciekawe wzrosła ilość wykorzystania nowego taboru 32 metrowego a spadła ilość wykorzystania składów wiedeńskich. Obecnie w DP z Huty wyjeżdża 30/35 Lajkoników (przy dwóch rozbitych wagonach) a z Podgórza 35/40 (NGT8+Lajkoniki+126N) (jeden uszkodzony). Zatem wykorzystanie jest maksymalne, bo muszą zostać wagony na podmianę i serwis. Wykorzystanie E1+c3 PH 14/23 i PT 7/10 (jeden przeznaczony do kasacji. Tutaj występuje spora rezerwa w Hucie ok. 4-5 składów mogą wysłać więcej. Zastanawiam się, jaką rotację taboru zastosuje MPK po przywróceniu komunikacji do Krowodrzy G. Chodzi mi tutaj o linię "3". Na tą linię powinien powrócić tabor 32 metrowy tylko skąd go wziąć. Dodatkowo muszą zwiększyć ilość brygad na "18" i "50". Prawdopodobnie GT8N zwolnione z "3" i "70" powędrują na linie mniej strategiczne zastępując NGT6 czy EU8N a te ostatnie zastąpią na jakiejś linii Lajkoniki czy NGT8. Może to będzie "18" może "14" czy "9". I tak jak pisałem jest rezerwa E1+c3 które na jakiś czas mogą znowu powrócić na jakąś linię obecnie obsługiwaną lepszym taborem. Sytuację może poprawić fakt wprowadzania nowych wagonów.
-
- Ekspert
- Posty: 1860
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W ogóle ktoś mi powie dlaczego w weekend na 6 wysyłane są 2x 105Na, a na 52 3x105Na skoro jest na tyle niskich tramwajów, żeby było 100% niskopodłogowych w weekend?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To chyba od niedawna (lub jakiś wyjątek). Jeszcze we wrześniu to się nie zdarzało. Nawet wg rozkładu brygad z właśnie z września to widać: http://www.kmk.krakow.pl/brygady_tram.html (jest to już trochę nieaktualne, choćby ze względu na zabranie Krakowiaków i zmianę częstotliwości na "50", itp.)Scania_9640 pisze: ↑22 paź 2022, 9:49 W ogóle ktoś mi powie dlaczego w weekend na 6 wysyłane są 2x 105Na, a na 52 3x105Na skoro jest na tyle niskich tramwajów, żeby było 100% niskopodłogowych w weekend?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak z ciekawości, może już na to były odpowiedzi, ale dlaczego miasto nie zdecydowało się zamówić kolejnej partii tramwajów 42-metrowych?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Cały czas jest problem z kasą. Najpierw trzeba załatwić dofinansowanie do obecnej dostawy. A kolejny przetarg 30+30 jest w fazie organizacji o czym media informowały. Prawdopodobnie to będzie 10 sztuk (43m) + 20 sztuk (26m). Druga część 30 sztuk ma być taka sama.
W wakacje w weekendy były tylko dwie brygady wysokie na "21". A teraz jest dziesięć 2 x "21", 2 x "52", 4 x "22", 2 x "6".
ps. sprostowanie do wcześniejszego mojego posta. Pomyliłem litery przy prawidłowych cyfrach powinno być HK452 i HW143+HB543.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
O widzisz, o tym nie wiedziałem, dzięki. Szkoda, że tyle tych 26m, mam wrażenie, że jednak bardziej przydatne na mieście są u nas 32m+. IMO lepiej jednak byłoby to zrobić w odwrotnych proporcjach, albo chociaż 15+15.
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A po cóż w Krakowie więcej 26m?
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To jest chyba jakiś żart... 26m? Serio? Przecież to ostatni tabor którego potrzeba w Krakowie.impuls pisze:A kolejny przetarg 30+30 jest w fazie organizacji o czy media informowały. Prawdopodobnie to będzie 10 sztuk (43m) + 20 sztuk (26m). Druga część 30 sztuk ma być taka sama.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To już będzie przetarg który zastąpi ostanie ufoki czy składy wysokopodłogowe ale też pierwsze N8S czy EU8N.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Moim zdaniem lepiej zastąpić stare krótkie tramwaje nowymi dłuższymi, a nie krótkie krótkimi, przecież miasto się rozrasta, a pasażerów przybywa...impuls pisze:To już będzie przetarg który zastąpi ostanie ufoki czy składy wysokopodłogowe ale też pierwsze N8S czy EU8N.
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No tak, tylko obecnie wagonów 26m jest za dużo. Po co zastępować 26m -> 26m, skoro z tymi 26m nie ma co robić?
Imho powinniśmy odchodzić od wagonów 26m i standardem powinno być w Krk 32m (i pod to też projektowana infra itd.) 26m się nadaje na jakieś mniej uczęszczane lini jadące poza szeroko pojętym centrum miasta, typu '21'.
Ciekawi mnie też rozwiązanie na '50', która już obecnie z f5 i 32m wcale nie ma zbyt dużego buforu, a przecież będzie wydłużona do GN.
Innymi słowy -> robienie przetargu na nowe 26m wagony to idiotyzm.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie. W zasadzie 50 krótkich NGT6 to ilość wystarczająca.kot_feliks pisze: Imho powinniśmy odchodzić od wagonów 26m i standardem powinno być w Krk 32m (i pod to też projektowana infra itd.) 26m się nadaje na jakieś mniej uczęszczane lini jadące poza szeroko pojętym centrum miasta, typu '21'.
Innymi słowy -> robienie przetargu na nowe 26m wagony to idiotyzm.
Do takich właśnie linii potrzebny jest tabor 40m+kot_feliks pisze: Ciekawi mnie też rozwiązanie na '50', która już obecnie z f5 i 32m wcale nie ma zbyt dużego buforu, a przecież będzie wydłużona do GN.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obecnie bardzo brakuje nowoczesnego taboru 32 metrowego. Ale jesteśmy przed wprowadzeniem 60 wagonów tego typu. I to bardzo zmieni krajobraz przydziału taboru. Ta partia nasyci obecne potrzeby. Zobaczmy jak zmieniła partia 50 Lajkoników. Nowe wagony 26 metrowe są potrzebne szczególnie do zajezdni w Hucie. Tak aby można było coś naprawdę równoważnego za NGT6 z drugiej zajezdni wysłać do obsługi na np. "1" czy linii nocnych. Ponadto dłuższe wagony są droższe, bardziej energochłonne i koszty utrzymania też mają większe. A w Krakowie jest nadal sporo linii na których tabor 26 metrowy w zupełności wystarcza 1, 2, 5, 6, 11, 13, 16, 17, 19, 20, 21, 44, 49.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, ale chcąc zapewnić podobną ofertę, to dłuższe pojazdy wymagają mniej prowadzących. A w przyszłości właśnie brak ludzi będzie pewnie bardziej palącym problemem.
Czy aby na 13 i 44 na pewno wystarcza? Przewijały się tu chyba na forum wpisy, że potrafią jeździć przeładowane?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości