Albo może będzie jak na starych Bronowicach - czyli z prawego toru wysiadasz na peron, a z lewego na międzytorze z kostki i stamtąd przechodzisz na chodnik (różnica taka, że na Bronxie z powodu łuku nie ma wcale peronów). No chyba, że zielony kolor tutaj na projekcie oznacza trawę
Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Może na lewym torze nie ma peronu, bo nim będzie jeździć tramwaj na Azory? Który potem przetnie po skosie prawy tor? A wtedy będzie miał przystanek jeszcze przed wjazdem na pętle.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
A skądże, na poprzedniej stronie wrzuciłem projekt pętli. Wyjazd na Azory jest jeszcze przed peronem dla wysiadających, czyli również przed tym lewym torem.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Kraków. Opóźniona budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. Koszt może wzrosnąć nawet do pół miliarda złotych ZDJĘCIA
https://gazetakrakowska.pl/krakow-opozn ... 3-16884539
https://gazetakrakowska.pl/krakow-opozn ... 3-16884539
Początkowo koszt budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej szacowano na 327 mln zł. Ostatnio urząd podawał, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że będzie jeszcze drożej.
Z ~330 mln na blisko 500...?Doliczając jednak koszty remediacji i dodatkowe opłaty związane z sytuacją na rynku wydatki na wszystkie roboty związane z inwestycją mogą jednak sięgnąć nawet pół miliarda złotych.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Przy takiej inflacji nic dziwnego.. widać to od dawna w sklepach budowlanych.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Wreszcie Miasto zaczyna budować większe P&R!
Zmieniliśmy plany i zamiast parkingu na 230 miejsc powstanie dwukondygnacyjny obiekt z ponad 450 stanowiskami postojowymi.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dyrek ... 47986.htmlChcemy, aby z linii tramwajowej można było korzystać latem przyszłego roku. W tym roku chcielibyśmy zakończyć jak najwięcej robót drogowych, aby w przyszłym roku maksymalnie skupić się na torowisku.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Dadzą radę się z tym wyrobić do wakacji 2023? Sądząc po postępie prac, nie widzę tego.Chcemy, aby z linii tramwajowej można było korzystać latem przyszłego roku.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-lis ... 48273.htmlWidać też krótki fragment torowiska, który będzie początkiem nowej linii tramwajowej na Azory, wzdłuż ul. Opolskiej. Prace projektowe trwają, ZIM zakłada, że w przyszłym roku uzyska zezwolenie na realizację. To jednak nie jest równoznaczne z rozpoczęciem prac, wszystko będzie zależało od możliwości finansowych.
Na zdjęciach w artykule widać rozjazdy w stronę GN, w stronę Azorów a także zarysy nowej pętli KG:
-> pętla i nowe rozjazdy z lotu ptaka: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/77289#photo
-> rozjazdy w kier. Azorów i wjazd na pętlę KG: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/77291#photo
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
I brak peronu przy lewym torze wjazdowym na pętlę
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Chyba, że będzie to taki "peron" jak na starych Bronowicach - czyli kostka pomiędzy obydwoma torami (na równo z szynami). Chociaż patrząc na ogrom miejsca (gdzie można było zrobić normalny peron) oraz stojące pomiędzy torami słupy trakcyjne, można szczerze wątpić w takie rozwiązanie.
Acz z drugiej strony - po otwarciu Górki Narodowej, a w przyszłości również Azorów, pętla na Krowodrzy będzie pewnie jedynie przeznaczona dla jednej linii (jak na codzień 17/19 na Towarowym poza remontami lub 49 na Wieczystej), czy też pętlą awaryjną (jak Prokocim, Dąbie czy Bieńczyce).
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Nie ma nawet chodnika (z tych peronów dla wysiadających na pętli) prowadzącego do osiedla w stronę ulicy Krowoderskich Zuchów. Jest tylko mały chodnik w stronę północną, za wieżowiec, tam którędy przed przebudową dojścia nie było. Albo przejście przez pętlę w stronę peronów dla wsiadających. Porażka jakaś.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Bo prawdopodobnie dla wysiadających służyć będzie peron przelotowy w stronę Górki Narodowej, a ten na pętli będzie techniczny oraz dla ewentualnych linii kończących od północy.
Analogicznie działa to na Dworcu Towarowym z liniami kończącymi od strony Długiej, które przystanek końcowy mają tam, gdzie linie jadące na Krowodrzę przelotowy, mimo istnienia nieużywanego peronu wcześniej.
Analogicznie działa to na Dworcu Towarowym z liniami kończącymi od strony Długiej, które przystanek końcowy mają tam, gdzie linie jadące na Krowodrzę przelotowy, mimo istnienia nieużywanego peronu wcześniej.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Czyli nawet z tramwajów kończących na pętli pasażerowie będą wysiadać na przelotowym przy Trasie Wolbromskiej i będzie trzeba ją pokonać, by dojść do osiedla albo pętli na aglo? No cóż możesz mieć rację. W prosamochodowym mieście punkty przesiadkowe można tylko spartaczyć, a pasażerów (w tym mieszkańców osiedla) pogonić przez cztery pasy drogi. Ciekaw jestem jak będzie zorganizowane przejście dla pieszych przy przystanku. Czy będzie sygnalizacja świetlna, bo przejście przez drogę 2+2 bezpieczne nie będzie, a jakoś w zwężenia dla aut to nie wierzę. A ruch pieszych będzie tam spory. Przy Fieldorfa Nila/Trasie Wolbromskiej będzie zapewne sygnalizacja, ale przy przystanku ma być dodatkowe przejście dla pieszych.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Film z lotu ptaka pokazujący obecny stan prac, po kolei na całej trasie od KG do GN:
https://www.youtube.com/watch?v=9gES8NiXO6s
https://www.youtube.com/watch?v=9gES8NiXO6s
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
ZIM opublikował wizualizacje pętli tramwajowej "Górka Narodowa".
1) Będą trzy tory
2) Będą zadaszone perony dla wsiadających i wysiadających
3) Oraz, jak wspominano wcześniej, P&R nie będzie już jednopoziomowy
Czuć, że ktoś jednak przysiadł na tym i poprawił wiele baboli.
Link do komunikatu ZIM
Link do posta na fb
Jeśli ktoś chce sprawdzić dokładne plany, dostępne są w tym pliku do pobrania (https://zim.krakow.pl/info/www/SOR.zip - pętla jest w ostatnim pdf'ie). Końcówka będzie miała dwa perony dla wysiadających, z czego tor zewnętrzny potem jeszcze rozdzieli się na dwa, dając z wewnętrznym łącznie trzy.
1) Będą trzy tory
2) Będą zadaszone perony dla wsiadających i wysiadających
3) Oraz, jak wspominano wcześniej, P&R nie będzie już jednopoziomowy
Czuć, że ktoś jednak przysiadł na tym i poprawił wiele baboli.
Link do komunikatu ZIM
Link do posta na fb
Jeśli ktoś chce sprawdzić dokładne plany, dostępne są w tym pliku do pobrania (https://zim.krakow.pl/info/www/SOR.zip - pętla jest w ostatnim pdf'ie). Końcówka będzie miała dwa perony dla wysiadających, z czego tor zewnętrzny potem jeszcze rozdzieli się na dwa, dając z wewnętrznym łącznie trzy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości