Krowodrza Górka
Re: Krowodrza Górka
No to na Kleparzu będzie bardzo wesoło
Re: Krowodrza Górka
Ile brygad jest przeznaczonych na 703? Czy jest szansa, że po otwarciu pętli na KG uwolnionych zostanie kierowców na tyle, by cofnąć niektóre cięcia w autobusach?
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
Już widzę te stada na Kleparzu stojące w korku i przyjeżdżające 3 w 3 minuty a później przez 10 minut nic. A tak w ogóle to gdy otworzą Krowodrzą to aż 11 brygad będzie wolnych i przez to mam nadzieję że cofną niektóre cięcia innych linii.
Re: Krowodrza Górka
Nie krytykujemy że autobus jeździ często. Na co dzień są 32 kursy/h ("3", "5", "18", "50"), czyli tramwaj średnio co mniej niż 2 minuty. Autobus nawet co 3 minuty to 20 kursów/h, czyli wciąż znacznie mniejsza podaż niż w regularnej siatce, i mniejszym taborem. Wprawdzie są jeszcze wydłużone "137" i "168", jednak one mają tym mniejszą pojemność. Gdyby dano "703" f4 czy f5, to byłoby już 15 albo 12 kursów/h, czyli ponad połowa mniej niż na co dzień, i w mniejszym taborze. Dobrze, że dano wysoką częstotliwość.
Miejmy tylko nadzieję, że gdy te brygady się zwolnią, uda się cofnąć część cięć. Od Huty zaczynając, acz oczywiście nie tylko. Lista jest długa.
Miejmy tylko nadzieję, że gdy te brygady się zwolnią, uda się cofnąć część cięć. Od Huty zaczynając, acz oczywiście nie tylko. Lista jest długa.
Re: Krowodrza Górka
Przy okazji zmian powinien zostać wydłużony cykl świateł przy wyjeździe z Prądnickiej na Aleje. Autobusy będą stać i kontrować się na Prądnickiej nawzajem (lewoskręt jest bardzo ograniczony i ma małą przepustowość).
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
To wtedy będą dużo większe korki na Alejach i autobusy przejeżdżające przez nie utkną w korkach. Jak dla mnie powinni wprowadzić objazd dla aut na ten czas.
Re: Krowodrza Górka
Wystarczy skrócić cykl od Długiej. Bo jest za krótka możliwość swobodnego skrętu w lewo. Druga sprawa. Czemu autobusy nie mają bus pasa na prawym pasie. To by też usprawniło kilka minut.
Re: Krowodrza Górka
Z Czarnowiejskiej mają autobusy puszczony skręt w lewo z prawego pasa. Tutaj przecież powinno być dokładnie tak samo już dawno.
Re: Krowodrza Górka
Utrudnienia na północy Krakowa. Do pętli na Krowodrzy Górce tramwaje dojadą dopiero od 11 listopada
https://krakow.naszemiasto.pl/utrudnien ... zekf-Mj6qw
https://krakow.naszemiasto.pl/utrudnien ... zekf-Mj6qw
Po zakończeniu prac remontowych od 11 listopada ma zostać przywrócony ruch tramwajowy do przebudowanej pętli na Krowodrzy Górce.
Re: Krowodrza Górka
Gdyby przywrócono zlikwidowany przystanek Nowy Kleparz zlokalizowany na Prądnickiej przed skrzyżowaniem z Wrocławską (naprzeciwko pętli), to można by tam wysiadać z 703 i przechodzić całe skrzyżowanie by wsiąść na Al. Słowackiego w poprzedni (albo jeszcze wcześniejszy) autobus. Niestety buspas bez sensu zaprojektowano na środku jezdni. To chyba jedyne tak kuriozalne rozwiązanie w Krakowie.
Re: Krowodrza Górka
Swoją drogą w piątek mają wrócić tramwaje na Krowodrzę ale dalej nie wiemy jakie? Wszak nie od dziś wiadomo że pętla będzie mniejsza i raczej nie pomieści dotychczasowej ilości tramwajów, a do tego w dalszym ciągu to będzie plac budowy.
-
- Ekspert
- Posty: 989
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Krowodrza Górka
Spokojnie, gdzieś w okolicach czwartku będzie komunikat, więc dzień wcześniej będzie już wszystko jasne. Po co ktokolwiek miałby wiedzieć wcześniej, a jeszcze z aż tygodniowym wyprzedzeniem?
Zapewne wiedząc od m-cy, jak będzie wyglądać pętla, "jeszcze toczą się uzgodnienia i nic nie wiadomo"
Zapewne wiedząc od m-cy, jak będzie wyglądać pętla, "jeszcze toczą się uzgodnienia i nic nie wiadomo"
Re: Krowodrza Górka
Piątka zawieszona, więc nie wróci jak przypuszczam. Trzy pozostałe (3,18,50) mają szansę wrócić. Mam nadzieję, że pętla pomieści na jednym torze 3 i 18 co 7,5 minut, a na drugim byłoby 50 co 5 minut. Mam nadzieję, że nie jestem nadmiernym optymistą. Osobiście ciekawią mnie dwie rzeczy - czy 3 będzie mieć nadal skrócone kursy w międzyszczycie (co drugi kończył na DT) oraz, czy nie zostanie coś porobione z 50, tak aby do KG nie docierały wszystkie kursy w szczycie co 5 minut, tylko co trzeci kończyłby na DT. Wszystko zależy od pojemności pętli, czy 28/h się zmieści? Swoją drogą pętla w odwróconym układzie nadal zabiera podobną ilość przestrzeni, jest nie tyle mniejsza, co mniej funkcjonalna. Szkoda, że nie ma trzech torów, było to do wykonania, choć zdaję sobie sprawę, że docelowo byłoby to niepotrzebne. Przed przeróbką bez problemu mieściły się na każdym torze 3, a nawet 4 tramwaje, co dawało możliwość robienia sporych przerw motorniczym. Teraz widać, że to się już nie uda. Czyli 18 będzie mieć po obu stronach pętle, na których długie przerwy nie będą możliwe. W przypadku 50 też się to trochę pogorszy, bo Kurdwanów mając dwa wjazdy ma mniej miejsca. Nie wiem czy mam słuszne wrażenie, że po każdej przebudowie jest coraz mniej miejsca na pętlach? Najsłabszym ogniwem w komunikacji tramwajowej zaczyna robić się brak miejsca na końcówkach. Dobrze, że na Górce Narodowej będą trzy tory, to niekorzystny trend się odwróci.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości