Na "11" - o której mowa w poście - tak. Rano jest potok w stronę Ruczaju (przez Kurdwanów) bo studenci jadą na zajęcia, a pracownicy do biur.
Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7172
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Piaski Nowe
Przystanek montują... Oby jak najszybciej miał co obsługiwać
(chociaż bywają i takie co latami stoją puste...)


Przystanek montują... Oby jak najszybciej miał co obsługiwać


-
Gruby Rysiek
- Pasażer
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2021, 9:28
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Na razie wyremontowali tylko połowę ulicy (a nawet może 1/3). Jak wyremontują resztę to może wtedy tak.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7172
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Plany są by ulicą Podedworze pojechała km, tylko właśnie raczej dopiero po remoncie całej ulicy. Chyba, że skierują mikrobusy?
- Kowalik
- Ekspert
- Posty: 665
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 3 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
A jak wygląda stanowisko SM Piaski Nowe? Remont zakończył się na odcinku należącym do miasta. Zaraz za nim wjazd tylko z identyfikatorem. Choć sukces jakiś jest, ponieważ końcówka od strony Bochenka jest już dwukierunkowa, by można było dojechać do szkoły.Kaszmir pisze: 25 lis 2022, 12:05 Plany są by ulicą Podedworze pojechała km, tylko właśnie raczej dopiero po remoncie całej ulicy. Chyba, że skierują mikrobusy?
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7172
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Z tego co kojarzę, SM nie była skora współpracować w tej materii. Przynamniej tak było jeszcze niecały rok temu - nie mam info, czy coś się zmieniło od tego czasu.
-
Gruby Rysiek
- Pasażer
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2021, 9:28
- Kowalik
- Ekspert
- Posty: 665
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 3 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Dlatego ludzie "dymają" do szpitala kilometr z tramwaju, bo z centrum linia 469 kursuje rzadko i skraca ten dystans zaledwie o połowę. W sąsiedztwie ulic Podedworze i Bochenka rosną kolejne wieżowce. Skoro nie idzie się dogadać z SM Piaski, to trzeba zacząć kombinować wjazdy kieszeniowe w Bochenka tak jak tu już było proponowane.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2046
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 6 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Rozkłady jazdy od 19 grudnia. Rano w stronę Kabla z ciągu kurdwanowskiego "11" i "24" takt 1+14 (pierwsza "24", która tym sposobem na pewno będzie niezabieralna). Bez przywrócenia połączenia całego ciągu kurdwanowskiego z Koroną oraz wzmocnienia dojazdu z tego ciągu do Centrum (jak np. w mojej propozycji linii "7" w innym temacie) daleko się nie zajedzie...
Dodam jeszcze, że minutę za tą "11" rano w kierunku Kabla jedzie linia "50" (kursami z Kurdwanowa). Ciekawe, jakie będzie miała ona opóźnienia na tych kursach, jadąc tuż za dwoma innymi tramwajami
.
Dodam jeszcze, że minutę za tą "11" rano w kierunku Kabla jedzie linia "50" (kursami z Kurdwanowa). Ciekawe, jakie będzie miała ona opóźnienia na tych kursach, jadąc tuż za dwoma innymi tramwajami
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Żadnego, bo zapewne 11tka przyjedzie spóźniona o kilka minut (światła w Łagiewnikach, przy Trasie Łagiewnickiej oraz Turowicza)Bayer2003 pisze: 15 gru 2022, 22:02 Rozkłady jazdy od 19 grudnia. Rano w stronę Kabla z ciągu kurdwanowskiego "11" i "24" takt 1+14 (pierwsza "24", która tym sposobem na pewno będzie niezabieralna). Bez przywrócenia połączenia całego ciągu kurdwanowskiego z Koroną oraz wzmocnienia dojazdu z tego ciągu do Centrum (jak np. w mojej propozycji linii "7" w innym temacie) daleko się nie zajedzie...
Dodam jeszcze, że minutę za tą "11" rano w kierunku Kabla jedzie linia "50" (kursami z Kurdwanowa). Ciekawe, jakie będzie miała ona opóźnienia na tych kursach, jadąc tuż za dwoma innymi tramwajami.
Co do niezabieralności 24 - to chyba nie ma żadnej różnicy, czy 11 pojedzie przed czy po 24, bo przecież 3 minuty wcześniej jedzie poprzednia 50tka (też z Kurdwanowa), więc kto się będzie chciał przesiąść, to wsiądzie i pojedzie. 24 mogą zapchać jedynie pasażerowie bezprzesiadkowi, jadący stricte w kierunku Wielickiej i Starowiślnej.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Podrzucony pomysł z innego wątku:

Kaszmir pisze: 06 sty 2023, 14:00 Głośno myśląc, może dałoby się zbudować odnogi z al. Pokoju do Sołtysowskiej, z Nowosądeckiej do Bochenka, itp.? Zaznaczam, nie mam tego jakoś głęboko przemyślanego, nie wszystkie mogą być realizowalne także nie zjedzcie mnie (za bardzo)![]()
kbieniu7 pisze: 07 sty 2023, 21:24 Na początku pomyślałem "co za absurd", a po chwili "kurczę, to miałoby sens"Gdyby ona kończyła gdzieś za Szpitalem Św. Rafała (a może i do Piasków Wielkich?) to skomunikowałoby się dobrze ten ważny punkt, jakim jest szpital. Nawet dałoby się przejść taką trasą bez wielkich wyburzeń* i bez dużych przewyższeń.
Na "Nowosądeckiej" miałaby ten sam peron, co dotychczas. Byłaby to też dobra końcówka dla "10" i innych ew. linii jadących od TŁ. Obecnie "10" jest dostępna tylko dla części Kurdwanowa i Woli Duchackiej, do tego jej perony są słabo dostępne, a tak by mogły jeździć na zakładkę.
*Podstacja trakcyjna, serwis samochodowy, biedronka, dwa domy jednorodzinne (z tego jeden to ruina), garaże-blaszaki.
Oj tak, to boli... bardzo boli...![]()
Jeszcze jedna opcja mi się nasuwa - teren nieco równiejszy. Tylko jest problem z miejscem na pętlę/tory do zawracania (koszt zakupu działki byłby spory, ale działka pusta póki co...). No i dalej od szpitala..Robert pisze: 09 sty 2023, 10:20 Pomysł z dwiema przeciwstawnymi pętlami na ciągu Witosa-Nowosądecka ciekawy. Po zachodniej stronie Kurdwanów, po wschodniej stronie Piaski Nowe/ Wola Duchacka Wschód. Tylko problem z Piaskami jest taki że osiedle jest na szczycie wzniesienia i dookoła są bardzo duże spadki terenu... Wepchnięcie tam pętli i torów czy po jednej stronie czy po drugiej może być dosyć ciężkie.
Można ew próbować coś zmieścić blisko Nowosądeckiej w okolicy Włoskiej/Białoruskiej czy Podedworze. Ewentualnie przy samej podstacji trakcyjnej przy Łużyckiej.
Tylko to raczej nie w tym temacie te rozważania

- kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 788
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Jeśli chodzi o różnice w wysokości terenu, to wydaje mi się, że w obu przypadkach jest podobnie, tak patrząc po Google Maps 3D i Geoportalu. W Twojej propozycji torowisko ma faktycznie łagodniejszy teren i nie ma kolizji z zabudową, ale może być problem przy wpięciu do ul. Nowosądeckiej - tam właściwie torowisko jest nachylone, trzeba by podnosić najniższy punkt, by zmieścić tam rozjazdy.Robert pisze: 09 sty 2023, 10:55 Jeszcze jedna opcja mi się nasuwa - teren nieco równiejszy. Tylko jest problem z miejscem na pętlę/tory do zawracania (koszt zakupu działki byłby spory, ale działka pusta póki co...). No i dalej od szpitala..
![]()
Do tego mielibyśmy rozjazdy na środku odcinka, spowalniając tramwaje (a tam się nieźle rozpędzają). Przy ul. Łużyckiej mielibyśmy odbicie na przystanku i bez przecinania jezdni ul. Nowosądeckiej.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Teren oceniam z poziomu faktycznego użytkownika/mieszkańcakbieniu7 pisze: 09 sty 2023, 11:46 Jeśli chodzi o różnice w wysokości terenu, to wydaje mi się, że w obu przypadkach jest podobnie, tak patrząc po Google Maps 3D i Geoportalu. W Twojej propozycji torowisko ma faktycznie łagodniejszy teren i nie ma kolizji z zabudową, ale może być problem przy wpięciu do ul. Nowosądeckiej - tam właściwie torowisko jest nachylone, trzeba by podnosić najniższy punkt, by zmieścić tam rozjazdy.
Wiadomo to tylko luźna myśl jeśli chodzi o najłagodniejszy teren i kolizję z zabudową.
Przy tym wariancie "zachodnim" może lepsze połączenie i zasięg ale tam naprawdę nie ma za wiele miejsca - a za Biedronką tego "domku z parkingiem" już nie ma - ogrodzone i wyburzone wszystko pod inwestycje.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Wracając jeszcze bardziej do "bardziej realnych" spraw jeśli chodzi o Piaski Nowe. Myślę o piśmie do Rady Dzielnicy i ZDMK w sprawie remontu drugiej części ul. Podedworze - to jedyna z barier "fizycznych" żeby przekierować linie autobusowe w okolicę.
W tym momencie jeśli chodzi o inwestycje w okolicy wygląda to tak:

1 (zielone) - przebudowany fragment ul. Podedworze
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... w-krakowie)
2 (czerwony) - brakujący niewyremontowany fragment ul. Podedworze (280m)
3 (niebieski) - niewyremontowany fragment ul. Bochenka ale z przygotowanym projektem (remont jest potrzebny ale nie konieczny żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -szpakowej
4 (niebieski) - przebudowa skrzyżowania ul. Łużyckiej z ul. Bochenka na rondo - jest przygotowany projekt (nie jest konieczna żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... az-kijanki
Wiadomo potrzebne dla mieszkańców są wszystkie te inwestycje ale bez remontu tego fragmentu ul. Podedworze nic nie ruszy z komunikacją (a nie ma nawet przygotowanego projektu).
Może jakaś zbiorowe pismo od większej liczby mieszkańców? Najpierw żeby chociaż projekt przygotowali a remont jak się znajdą fundusze albo przy okazji jakiejś budowy dewelopera. Jak sprawdzałem to praktycznie na każdą wolną działkę w okolicy składają wnioski o pozwolenie na budowę (żółtymi kropkami zaznaczyłem miejsca gdzie już budują/będą budować/chcą budować).
W tym momencie jeśli chodzi o inwestycje w okolicy wygląda to tak:

1 (zielone) - przebudowany fragment ul. Podedworze
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... w-krakowie)
2 (czerwony) - brakujący niewyremontowany fragment ul. Podedworze (280m)
3 (niebieski) - niewyremontowany fragment ul. Bochenka ale z przygotowanym projektem (remont jest potrzebny ale nie konieczny żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -szpakowej
4 (niebieski) - przebudowa skrzyżowania ul. Łużyckiej z ul. Bochenka na rondo - jest przygotowany projekt (nie jest konieczna żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... az-kijanki
Wiadomo potrzebne dla mieszkańców są wszystkie te inwestycje ale bez remontu tego fragmentu ul. Podedworze nic nie ruszy z komunikacją (a nie ma nawet przygotowanego projektu).
Może jakaś zbiorowe pismo od większej liczby mieszkańców? Najpierw żeby chociaż projekt przygotowali a remont jak się znajdą fundusze albo przy okazji jakiejś budowy dewelopera. Jak sprawdzałem to praktycznie na każdą wolną działkę w okolicy składają wnioski o pozwolenie na budowę (żółtymi kropkami zaznaczyłem miejsca gdzie już budują/będą budować/chcą budować).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości

