Co jest bardzo nieodpowiednim podejściem (N8S mają chociaż pojedyncze drzwi na końcu po każdej stronie), ale czego chcieć od MPK...
DÜWAG GT8S/C/N
Re: DÜWAG GT8S/C/N
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: DÜWAG GT8S/C/N
A czy z tych dwóch egzemplarzy na części nie byłoby możliwości użycia maszyn drzwiowych w celu instalacji dodatkowych drzwi w tych kolejnych trzech wagonach?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Po pierwsze wstawienie drzwi wymaga pewnej przeróbki konstrukcji wagonu, co dodatkowo podnosi koszt i tak już nieopłacalnej i bezsensownej modernizacji.
Po drugie nie są to GT8S, a GT8SU - tramwaje wysokoperonowe i ich drzwi i tak nie znajdą się w finalnej wersji po modernizacji. Zastanawia mnie tylko skąd MPK weźmie te 12 par drzwi, chociaż RF321 dostał drzwi po zdegradowanym z N8S do N8C HK454, więc może mają ich trochę po tych nieszczęsnych modernizacjach z lat 2013-2017. Ewentualnie wykorzystać dałoby się drzwi od tramwajów E1 oraz doczep c3, jednak pytanie czy ich szerokość jest taka sama?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Ale jakoś w Gdańsku udało się zrobić porządnie N8 i nie są aż tak awaryjne jak te w Krakowie...
Re: DÜWAG GT8S/C/N
W którym roku zostały wyprodukowane te wagony?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
GT8S/GT8SU 1973-1975
N8S (krakowskie) - 1976-1977
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Bo w Gdańsku na 141 wagonów posiadanych przez GAIT aż 62 sztuki to N8C. Trochę łyso by było, jakby któregoś dnia nie wyjechało im ponad 40% taboru, co nie? Więc muszą je utrzymywać w doskonałej sprawności - tym bardziej, że oni mają chyba nieco problemów z rezerwowym zapasem i jak kilka wagonów miało kolizje, to nie byli w stanie obsadzić wszystkich brygad do wyjazdu.pawel200020 pisze: ↑23 lis 2022, 17:29 Ale jakoś w Gdańsku udało się zrobić porządnie N8 i nie są aż tak awaryjne jak te w Krakowie...
A nasze krakowskie N8S/N8C to zaledwie 12 sztuk na 305 wagonów (składów) - więc jak na codzień nie wyjedzie np. 5 sztuk z powodu przeróżnych awarii, to będzie to ledwo 1-2% całego taboru.
BYĆ MOŻE więc jest tak, że wolą utrzymywać w większej sprawności te wagony, których jest więcej (GT8, EU, NGTx), a N8 zajmować się w drugiej kolejności.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
To niech dadzą pracę pracownikom ale przy modernizacji (za dużo powiedziane) dostosowaniu wagonów młodszych i nowocześniejszych jakie będą do kupienia w wielu niemieckich miastach.
Ja wiem, że sprowadzają te złomy tylko z jednego powodu - brak dwukierunkowych wagonów jakie są potrzebne na najbliższe miesiące.
Ale czy nie można ściągnąć tych GT8 (i pochodnych) jakie Niemcy będą odsprzedawać?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
W Zajezdni Podgórze stoi laweta z GT8SU #3203.
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: DÜWAG GT8S/C/N
GT8SU 3203 przyjechał na PH
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Do Huty? One będą w Hucie docelowo czy po prostu w Podgórzu nie ma miejsca z powodu m.in. nowych dostaw STL2?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Zajezdnia Nowa Huta i wysyłanie na linie "16" i "21" to chyba najlepsze rozwiązanie dla tych wozów.
-
- Pasażer
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lut 2020, 12:25
Re: DÜWAG GT8S/C/N
O własnych siłach - czy został tam holowany?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Obok niego na torze stoją trzy wózki "piesków" . On ma szerokie obręcze i być może w nocy na pieskach był holowany.
-
- Miłośnik
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość