No ale ok, zrobię niedługo odc. 2, z koordynacją w drugą stronę. Rozstrzygniemy

Zresztą - wciąż można dołożyć jedną brygadę i nagle nie będzie problemu. Albo przełożyć przerwę posiłkową na Kurdwanów. Opcji jest dużo...
To pokazuje jak dobrze przyjąłby się w tym miejscu porządny P+R. Czemy nie pomyślano o tym przy generalnym remoncie? Miejsca chyba nie brakuje. Pętla nie generuje przecież wielu innych potoków jak przesiadkowicze autobus-tramwaj, samochód-tramwaj, może rower-tramwaj.NowaHutaWschód pisze: 05 gru 2022, 12:49 Mimo że Pleszów jako punkt przesiadkowy to lepsze zło, w ostatnim czasie na parkingu brak wolnych miejsc, samochody często zaparkowane na zieleńcu lub z bardzo dużą wyobraźnią![]()
Na początku jak wróciła komunikacja to faktycznie parking był pusty, ale teraz brakuje miejsca, a ciężko też oszacować ilu przybyłoby chętnych, bo jak nie ma gdzie parkować to jadąc dalej najbliższe miejsce jest w obrębie Centrum lub Czyżyn. 10 to dobry towar do sprzedania na przesiadkę, bo zahacza o sporą część miasta, a jazda samochodem po mieście każdy wie jak wygląda, z korku w korek.Kacper pisze: 05 gru 2022, 13:21 To pokazuje jak dobrze przyjąłby się w tym miejscu porządny P+R. Czemy nie pomyślano o tym przy generalnym remoncie? Miejsca chyba nie brakuje. Pętla nie generuje przecież wielu innych potoków jak przesiadkowicze autobus-tramwaj, samochód-tramwaj, może rower-tramwaj.
Ale skoro pętla już tam jest (w rzeczywiscie okropnym na stan dzisiejszy miejscu) to czemu nie spróbować już jej lepiej wykorzystywać? Czas przejazdu na tym odcinku jest naprawdę dobry i dla ludzi z okolic opcja wygodnego pozostawienia samochodu w spokojnym rejonie (bez pchania się jakkolwiek w miasto i korki, oszczędzając paliwo i często czas) i zajęcie dogodnego miejsca w pojeździe na pętli nie brzmi tak źle. Na plus też rzeczywiście jest dobra trasa 10 zahaczająca o ważne punkty w mieście w połączeniu z 21 po Hucie.Zieleńczanin pisze: 05 gru 2022, 14:14 Nic dziwnego, że nie pomyślano, bo miejsce na P+R to jest absolutnie tragiczne...
IMO głównym P+R w tym rejonie powinna być Bulwarowa, oczywiście z przystankiem tramwajowym.
Dokładnie! Lepszy tabor, torowisko i ogólna infrastruktura (np. przystanki które nie odstraszają) przyciągają dodatkowych pasażerów i tu też tak się stało. Walcownia też ma wg mnie taką szansętomek_m pisze: 05 gru 2022, 14:36Dużo też daje tabor jaki jest do Pleszowa wysyłany, w czasach gdy królowały tam złomy E1/E1+c3 nic dziwnego że chętnych na przesiadkę na tramwaj nie było. Plus jeszcze zły stan torowiska.
Aż tak tragiczne nie jest, czego dowodem właśnie wspomniane zaparkowane auta. A jedno nie wyklucza drugiego - wg mnie przydałby się P&R i przy Bulwarowej, i na Pleszowie. Gdybym jeździł z Zapleszowa do centrum to myślę, że wolałbym zostawić auto na Pleszowie zamiast jechać na al. Solidarności - raz, że to naokoło, dwa że dalej (większe koszty paliwa), trzy że na pętli mogę wcześniej wsiąść do tramwaju, zamiast np. czekać na mrozie.Zieleńczanin pisze: 05 gru 2022, 14:14Nic dziwnego, że nie pomyślano, bo miejsce na P+R to jest absolutnie tragiczne...
IMO głównym P+R w tym rejonie powinna być Bulwarowa, oczywiście z przystankiem tramwajowym.
Żeby powstało prawdziwe P+R trzeba było podciągnąć nitkę przynajmniej do skrzyżowania Szymańskiego za Złomex, bo tam miejsca jest aż nad stan, a obecne miejsce jest otoczone, ulica, zakłady, kombinat i wiadukt, nie ma miejsca żeby wcisnąć tam lepszy parking.Kacper pisze: 05 gru 2022, 14:49 Ale skoro pętla już tam jest (w rzeczywiscie okropnym na stan dzisiejszy miejscu) to czemu nie spróbować już jej lepiej wykorzystywać? Czas przejazdu na tym odcinku jest naprawdę dobry i dla ludzi z okolic opcja wygodnego pozostawienia samochodu w spokojnym rejonie (bez pchania się jakkolwiek w miasto i korki, oszczędzając paliwo i często czas) i zajęcie dogodnego miejsca w pojeździe na pętli nie brzmi tak źle. Na plus też rzeczywiście jest dobra trasa 10 zahaczająca o ważne punkty w mieście w połączeniu z 21 po Hucie.
P+R w rejonie Bulwarowej na pewno by się sprawdził, ale sam widzisz że żadnego takiego obiektu po tej stronie miasta w ogóle nie ma i porządnie przygotowany Pleszów (na co była szansa) chociaż trochę poprawiłby sytuację.
Problemem była własność terenu wokół pętli, wszystkie działki wokół pętli to niestety teren Arcelora Mittal Poland i to pokrzyżowało plany. Pętla w planach miała być zadaszona, miał być budynek socjalny dla prowadzących, poczekalnia dla pasażerów, mały punkt handlowy. Niestety brakło miejsca i skończyło się jak zwykle prowizorką. Parking wokół pętli miał być na około 200 pojazdów. Teraz Arcelor Mittal chce przekazać miastu część działek, których nie użytkuje, zapewne są wśród nich i te w sąsiedztwie pętli w Pleszowie, tylko czy teraz miasto pomyśli nad powiększeniem parkingu P+R, pewnie nie skoro jest na 30 pojazdów to sprawa załatwiona. Przed przebudową były trzy zebrania z mieszkańcami Pleszowa, obiecywano na pierwszym cuda, na kolejnych wycofywano się okrakiem z obietnic, bo wychodziły różne kwiatki z działkami. Przykładowo, obok pętli jest działka na której stoi ruina domu, ludzi tam mieszkających wysiedlono na początku lat 60 i od tego czasu działka ta należała do Huty, która z tej działki w ogóle nie korzystała. Do dziś rosną tam wśród olbrzymiej ilości krzaków stare drzewa owocowe sadzone ręką jeszcze tych wysiedleńców. Chodzi o działkę nr 6 w obrębie 41 Nowa Huta. Działka ma wielkość ok. 39 arów, więc jaki tam by mógł powstać parking P+R, na ile pojazdów. No ale Arcelor Mittal to niestety "pies ogrodnika".Kacper pisze: 05 gru 2022, 13:21 To pokazuje jak dobrze przyjąłby się w tym miejscu porządny P+R. Czemy nie pomyślano o tym przy generalnym remoncie? Miejsca chyba nie brakuje. Pętla nie generuje przecież wielu innych potoków jak przesiadkowicze autobus-tramwaj, samochód-tramwaj, może rower-tramwaj.
Widać, że nie znasz tych terenów. Bardzo wiele osób chce dojechać jak najkrócej się da do miejsca gdzie mogą się przesiąść w komunikację miejską. W obecnych czasach, ktoś kto jest skazany na użycie samochodu w dojeździe do jakiej takiej komunikacji miejskiej, chce to zrobić jak najtańszym kosztem, dlatego pseudo P+R w Pleszowie jest zapchany już o 5-6 rano i tak jak pisał NowaHutaWschód ludzie parkują już w takich miejscach i w taki sposób, że człowiek się zastanawia - jak on/ona to zrobił. Jak brakuje miejsca nieliczni jadą dalej, w okolice parkingu przy bramie nr 6 huty i tam próbują szukać miejsca, choć i to miejsce zaczyna być zapychane na całego. Jeśli chodzi o ulicę Bulwarową, to nie wiem gdzie ten parking miałby się znajdować, ogródki działkowe do likwidacji - nie przejdzie, zasypać zalew nowohucki - nie przejdzie, a dalej przy Bulwarowej to już same budynki.Zieleńczanin pisze: 05 gru 2022, 14:14 Nic dziwnego, że nie pomyślano, bo miejsce na P+R to jest absolutnie tragiczne...
IMO głównym P+R w tym rejonie powinna być Bulwarowa, oczywiście z przystankiem tramwajowym.
Przebudowa samej pętli w Pleszowie była ujęta w planie rozbudowy ulicy Igołomskiej, natomiast torowisko tak jak piszesz, miało zostać bez przebudowy ponieważ nie kolidowało z zakresem rozbudowy Igołomskiej.Kaszmir pisze: 05 gru 2022, 14:55 A P&R przy Pleszowie nie ma prawdopodobnie dlatego, że... początkowo w ogóle nie planowano remontu torowiska. Miała być sama przebudowa Igołomskiej, a tory zostawione w stanie agonalnym.
Tereny o których piszesz są już obecnie posprzedawane inwestorom, jak np Bielenda, która ma zamiar budować tam zakład produkcyjny. Działki dalej za ulicą Szymańskiego są systematycznie wykupywane przez spółkę Nowa Huta Przyszłości lub Agencja Rozwoju Gospodarczego Kraków-Wschód. Zresztą są oni już właścicielami sporej części działek, które otrzymali, kupili od Arcelora Mittala, Skarbu Państwa. Teraz wykupują od prywatnych osób i tworzą z tego większe obszary do dalszych inwestycji i sprzedaży. Nie wiem czy będą zainteresowani przekazaniem takich działek miastu pod ciągi komunikacyjne lub czy miasto będzie skłonne kupić teren którego obecne ceny idą w miliony za jeden hektar. Zapewne obudzimy się jak już będzie wszystko zabudowane i będą problemy z dojazdem.NowaHutaWschód pisze: 05 gru 2022, 14:56 Żeby powstało prawdziwe P+R trzeba było podciągnąć nitkę przynajmniej do skrzyżowania Szymańskiego za Złomex, bo tam miejsca jest aż nad stan, a obecne miejsce jest otoczone, ulica, zakłady, kombinat i wiadukt, nie ma miejsca żeby wcisnąć tam lepszy parking.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości