Poprosiłem ZTP w grudniu by zostawili przegubowce w weekendy na "130" na stałe. Mają sprawdzić sytuację.tomaszep42 pisze: ↑31 gru 2022, 11:52Ciekawe czy uda się w końcu przekonać ZTP do wysyłania w soboty przegubowców na linię 130...wzmocnienia w sobotę na tej linii powinny być "na wczoraj" zresztą te 3 soboty w grudniu kiedy była ona obsługiwana 18m dobitnie pokazały że jest to pilna potrzeba...
Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Nie wiem, który wątek najlepiej się ku temu nadaje, ale na audytach rowerowych pojawiły się zaktualizowane projekty układu ulic między ul. Łokietka a Trasą Wolbromską. Jest kilka elementów do poprawy, ale chyba ma to szansę stać się najlepszym przykładem Krakowa ostatnich lat, gdzie dotychczas bloki wyrastały przy błotnistych i wąziutkich wiejskich dróżkach bez ładu i składu z chodnikami i infrastrukturą godną Łatanic (z całym szacunkiem dla nich) i generalnie urbanistyka organiczna od du*y strony.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... ka-glogera
Są też poprojektowane przystanki autobusowe, przedstawiłem je na wyrysie z MPZP:
- niebieskie - istniejące
- czerwone - planowane w tym projekcie
- pomarańczowe - planowane w ramach budowy TW (w tym pętla autobusowa).
Uwaga! Projekt na audytach nie pokrywa całego obszaru między ul. Łokietka a TW, m.in. nie zawiera w sobie skrzyżowania na ul. Łokietka przy przystanku "Chabrowa" (przy Biedronce).
Jak myślicie, jest to dobry układ, czy może ich lokalizacja powinna być zmieniona? Są jakieś plany lub idee, jakie linie by mogły tam kiedyś jechać? Ja nie mam rozeznania tego rejonu od strony transportu zbiorowego, więc jeśli ktoś ma swoje przemyślenia, to zachęcam do wrzucenia komentarza na stronie z audytami, lub napisanie do ZTP.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... ka-glogera
Są też poprojektowane przystanki autobusowe, przedstawiłem je na wyrysie z MPZP:
- niebieskie - istniejące
- czerwone - planowane w tym projekcie
- pomarańczowe - planowane w ramach budowy TW (w tym pętla autobusowa).
Uwaga! Projekt na audytach nie pokrywa całego obszaru między ul. Łokietka a TW, m.in. nie zawiera w sobie skrzyżowania na ul. Łokietka przy przystanku "Chabrowa" (przy Biedronce).
Jak myślicie, jest to dobry układ, czy może ich lokalizacja powinna być zmieniona? Są jakieś plany lub idee, jakie linie by mogły tam kiedyś jechać? Ja nie mam rozeznania tego rejonu od strony transportu zbiorowego, więc jeśli ktoś ma swoje przemyślenia, to zachęcam do wrzucenia komentarza na stronie z audytami, lub napisanie do ZTP.
-
- Ekspert
- Posty: 1963
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Pętlę na Chełmońskiego wyremontowali z dużym opóźnieniem, ale oczywiście latarni dalej nie ma i ciemno jak nie powiem gdzie. Takie rzeczy tylko w Krakowie
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
A pętla to jest na terenie miejskim, czy to teren Auchan jest?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Czy "154" się utrzyma po otwarciu tramwaju do Górki Narodowej?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Tego nie wiem. Ale tego typu zmiana trasy pomogłaby utrzymać linię i być może tchnąć w nią nowe życie. Tylko, że właśnie - najpierw musiałaby doczekać, bo tramwaj na GN niebawem, a zmiany z nim związane będą chyba (?) wcześniej niż ewentualne zmiany w związku z nowymi ulicami. A wskrzeszenie linii po jej likwidacji będzie trudne do wykonania.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Może dałoby się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i jedną linią połączyć z KG nie tylko ten nowy układ ulic, ale również Żabiniec (na którym swego czasu również planowano linię autobusową)? Czyli trasa: Żabiniec - KG - Trasa Wolbromska tak, żeby był sprawny dojazd do tramwaju.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Miasto poważnie rozważało linię na Żabińcu, jednak tam jest ten problem, że autobus by chyba więcej stał niż jechał. Dystans pieszy jest duży, acz i tak chyba wychodzi szybciej niż stanie w korku
Na Prądniku Białym tramwaj przejmie potoki "154". Kwestia obsługi Łokietka - jeśli znajdą zastępstwo, to wg mnie linia wyleci. Kiedyś wspominałem, zastanawiam się czy w zamian tej relacji (Łokietka - Wybickiego - Nowy Kleparz) nie mogłyby obsłużyć "120/220/240/290".
Na Prądniku Białym tramwaj przejmie potoki "154". Kwestia obsługi Łokietka - jeśli znajdą zastępstwo, to wg mnie linia wyleci. Kiedyś wspominałem, zastanawiam się czy w zamian tej relacji (Łokietka - Wybickiego - Nowy Kleparz) nie mogłyby obsłużyć "120/220/240/290".
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ja myślę że jak zrobią Stelmachów/Piaskową, to puszczą coś tutaj (na tę nową pętlę na skrzyżowaniu Chełmońskiego i Piaskowej), i dalej Łokietka i do KG.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Miałoby to sens. Może warto byłoby ją nawet przedłużyć by docierała do galerii. A na tę nową pętlę skierować "501+511", by oba jechały R. Ofiar Katynia - Stawowa - Chełmońskiego - nowa pętla?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Właśnie nie bardzo czuję sens 2 pętli w odległości 200 metrów (w linii prostej). Na Chełmońskiego pewnie nie puszczą żadnej linii dwukierunkowej, bo jest problem z minięciem się przy żabce.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
A może połączenie 154 i 120 w jedną linię?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Tak, to by było właśnie coś w stylu skierowania "120" przez Łokietka w stronę N. Kleparza Dla kompletu właśnie tak samo przetrasowałbym też "220/240/290" by ludzie jeżdżący tymi czterema liniami mieli je dostępne na jednej końcówce.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
I historia zatoczyłaby koło, gdyby 120 wróciło na trasę sprzed 50 lat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] i 7 gości