Są i zdjęcia MPK z przyjazdu

https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... ?__tn__=-R
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... zesien.pdfOd producenta tych wagonów, czyli firmy Stadler, otrzymaliśmy już uaktualniony harmonogram dostaw, który uwzględnia problemy spowodowane przez pandemię koronawirusa. Do końca 2020 roku do Krakowa ma trafić 35 Lajkoników, a pozostałe 15 do końca pierwszego kwartału 2021 roku.
Klimatyzacja nie ma służyć, aby w pojeździe było chłodno, a jedynie poprawić komfort podróży — prawidłowo powinna być ustawiona o nie więcej niż 5 st. niżej niż temperatura zewnętrzna, czyli przykładowo na polu mamy +30 st., to w pojeździe nie powinno być poniżej +25 st.Cukier pisze: 21 lip 2020, 15:53 To nie są problemy wieku dziecięcego tylko problemy mentalne w MPK, że ustawiają idiotyczną wartość zadaną. To samo przecież jest w Krakowiakach.
Co z tego, że wagony są wyposażone w agregaty o wysokiej mocy, skoro przewoźnik nie umie lub nie chce ich dobrze wykorzystać.
O, a skąd to wynika? Chodzi o to, by wsiadając do pojazdu pasażerowie nie doznawali szoku temperaturowego? Czy coś innego?GoMeZz391 pisze: 21 lip 2020, 20:43Klimatyzacja nie ma służyć, aby w pojeździe było chłodno, a jedynie poprawić komfort podróży — prawidłowo powinna być ustawiona o nie więcej niż 5 st. niżej niż temperatura zewnętrzna, czyli przykładowo na polu mamy +30 st., to w pojeździe nie powinno być poniżej +25 st.
Głównie aby organizm nie doznał szoku termicznego - problem termoregulacji. Dlatego przyjmuje się ogólnie 5 stopni. Lecz może być nieco mniej, lecz nie mniej niż 23 stopnie, lecz stopniowo obniżamy najpierw schładzanie, a przed końcem podróży podwyższamy z 23 do 26 stopni, aby organizm mógł się przystosować. Dlatego w zbiorkomie przyjmuje się stałe 5 stopni mniej niż na zewnątrz.Kaszmir pisze: 21 lip 2020, 20:59O, a skąd to wynika? Chodzi o to, by wsiadając do pojazdu pasażerowie nie doznawali szoku temperaturowego? Czy coś innego?GoMeZz391 pisze: 21 lip 2020, 20:43Klimatyzacja nie ma służyć, aby w pojeździe było chłodno, a jedynie poprawić komfort podróży — prawidłowo powinna być ustawiona o nie więcej niż 5 st. niżej niż temperatura zewnętrzna, czyli przykładowo na polu mamy +30 st., to w pojeździe nie powinno być poniżej +25 st.
No i to jest totalna głupota, którą właśnie MPK stosuje, o czym wiem od czasów Krakowiaków gdy to wyciekło. W praktyce przy dużych upałach obniżenie z 35 do 30 stopni to nadal srogi upał, więc wcale nie poprawia się komfort podróży. Poprawi się on dopiero wtedy gdy właśnie będzie chłodno. A często nieumiejętna regulacja temperatury w odniesieniu do tego co na zewnątrz a nie stabilizacja tego co jest w środku prowadzi do tego, że o piątej rano czy o dwudziestej drugiej kiedy jest 15 stopni na zewnątrz klimatyzacja dalej robi swoją misję czyli obniża o 5 stopni, tym razem z 15 do 10.GoMeZz391 pisze: 21 lip 2020, 21:12 Głównie aby organizm nie doznał szoku termicznego - problem termoregulacji. Dlatego przyjmuje się ogólnie 5 stopni. Lecz może być nieco mniej, lecz nie mniej niż 23 stopnie, lecz stopniowo obniżamy najpierw schładzanie, a przed końcem podróży podwyższamy z 23 do 26 stopni, aby organizm mógł się przystosować. Dlatego w zbiorkomie przyjmuje się stałe 5 stopni mniej niż na zewnątrz.
Pandemia i sezon urlopowy robią swoje. Dodatkowo, są remonty wozów, kasacje i naprawy po ubiegłotygodniowym incydencie pod Kombinatem.
Myślę że to nie do końca tłumaczy przedłużające się uruchomienie HY844 (dostarczonego przed RY827) oraz sobotni falstart ostatniej sztuki.
Jak to rozbitemu?Arsents pisze: 20 sie 2020, 11:28 #HY844 użyczył części rozbitemu #HY842, ale brak kolejnych dostaw irytujący.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości