STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kaszmir » 21 lip 2020, 10:50

GoMeZz391 pisze: 21 lip 2020, 10:32Kolejny Lajkonik w Krakowie.
Są i zdjęcia MPK z przyjazdu :) #RY827
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... ?__tn__=-R

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kitek » 21 lip 2020, 11:29

Również z najnowszego "Przewoźnika Krakowskiego" (poniekąd potwierdzenie wcześniejszych informacji):
Od producenta tych wagonów, czyli firmy Stadler, otrzymaliśmy już uaktualniony harmonogram dostaw, który uwzględnia problemy spowodowane przez pandemię koronawirusa. Do końca 2020 roku do Krakowa ma trafić 35 Lajkoników, a pozostałe 15 do końca pierwszego kwartału 2021 roku.
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... zesien.pdf
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kaszmir » 21 lip 2020, 12:00

Dostajemy sporo opinii od mieszkańców, że klima w Lajkonikach obecnie nie zdaje egzaminu. Dowiedzieliśmy się, że jest w nich ustawiona obecnie aż na... 24 stopnie. Dla porównania, Mobilis ma wg umowy chłodzić do przedziału między 18 a 22 stopniami. Oby to były tylko problemy wieku dziecięcego.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Cukier » 21 lip 2020, 15:53

To nie są problemy wieku dziecięcego tylko problemy mentalne w MPK, że ustawiają idiotyczną wartość zadaną. To samo przecież jest w Krakowiakach.

Co z tego, że wagony są wyposażone w agregaty o wysokiej mocy, skoro przewoźnik nie umie lub nie chce ich dobrze wykorzystać.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Łukasz » 21 lip 2020, 16:48

Jutro kolejny 5 Lajkonik wchodzi do ruchu liniowego. Pojawi się na linii "20".

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1396
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: GoMeZz391 » 21 lip 2020, 20:43

Cukier pisze: 21 lip 2020, 15:53 To nie są problemy wieku dziecięcego tylko problemy mentalne w MPK, że ustawiają idiotyczną wartość zadaną. To samo przecież jest w Krakowiakach.

Co z tego, że wagony są wyposażone w agregaty o wysokiej mocy, skoro przewoźnik nie umie lub nie chce ich dobrze wykorzystać.
Klimatyzacja nie ma służyć, aby w pojeździe było chłodno, a jedynie poprawić komfort podróży — prawidłowo powinna być ustawiona o nie więcej niż 5 st. niżej niż temperatura zewnętrzna, czyli przykładowo na polu mamy +30 st., to w pojeździe nie powinno być poniżej +25 st.
A mówię to jako osoba, która ma kursy z obsługi układów klimatyzacji w ramach zawodu i w trakcie zdobywania uprawnień F-gazy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kaszmir » 21 lip 2020, 20:59

GoMeZz391 pisze: 21 lip 2020, 20:43Klimatyzacja nie ma służyć, aby w pojeździe było chłodno, a jedynie poprawić komfort podróży — prawidłowo powinna być ustawiona o nie więcej niż 5 st. niżej niż temperatura zewnętrzna, czyli przykładowo na polu mamy +30 st., to w pojeździe nie powinno być poniżej +25 st.
O, a skąd to wynika? Chodzi o to, by wsiadając do pojazdu pasażerowie nie doznawali szoku temperaturowego? Czy coś innego?

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1396
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: GoMeZz391 » 21 lip 2020, 21:12

Kaszmir pisze: 21 lip 2020, 20:59
GoMeZz391 pisze: 21 lip 2020, 20:43Klimatyzacja nie ma służyć, aby w pojeździe było chłodno, a jedynie poprawić komfort podróży — prawidłowo powinna być ustawiona o nie więcej niż 5 st. niżej niż temperatura zewnętrzna, czyli przykładowo na polu mamy +30 st., to w pojeździe nie powinno być poniżej +25 st.
O, a skąd to wynika? Chodzi o to, by wsiadając do pojazdu pasażerowie nie doznawali szoku temperaturowego? Czy coś innego?
Głównie aby organizm nie doznał szoku termicznego - problem termoregulacji. Dlatego przyjmuje się ogólnie 5 stopni. Lecz może być nieco mniej, lecz nie mniej niż 23 stopnie, lecz stopniowo obniżamy najpierw schładzanie, a przed końcem podróży podwyższamy z 23 do 26 stopni, aby organizm mógł się przystosować. Dlatego w zbiorkomie przyjmuje się stałe 5 stopni mniej niż na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Cukier » 21 lip 2020, 22:29

GoMeZz391 pisze: 21 lip 2020, 21:12 Głównie aby organizm nie doznał szoku termicznego - problem termoregulacji. Dlatego przyjmuje się ogólnie 5 stopni. Lecz może być nieco mniej, lecz nie mniej niż 23 stopnie, lecz stopniowo obniżamy najpierw schładzanie, a przed końcem podróży podwyższamy z 23 do 26 stopni, aby organizm mógł się przystosować. Dlatego w zbiorkomie przyjmuje się stałe 5 stopni mniej niż na zewnątrz.
No i to jest totalna głupota, którą właśnie MPK stosuje, o czym wiem od czasów Krakowiaków gdy to wyciekło. W praktyce przy dużych upałach obniżenie z 35 do 30 stopni to nadal srogi upał, więc wcale nie poprawia się komfort podróży. Poprawi się on dopiero wtedy gdy właśnie będzie chłodno. A często nieumiejętna regulacja temperatury w odniesieniu do tego co na zewnątrz a nie stabilizacja tego co jest w środku prowadzi do tego, że o piątej rano czy o dwudziestej drugiej kiedy jest 15 stopni na zewnątrz klimatyzacja dalej robi swoją misję czyli obniża o 5 stopni, tym razem z 15 do 10.

Zresztą tramwaj to nie jest hala produkcyjna czy chłodnia, że klimatyzowanie jest łatwe, przewidywalne a wpływ zakłóceń na regulację jest pomijalny. Co chwilę się otwierają drzwi i wpada sauna z zewnątrz, toteż aż prosi się o przeregulowanie - schładzanie aż za bardzo, bo za chwilę znów wpadnie ciepło. Do tego mnóstwo ludzi jeździ krótkie dystanse i w upalne dni po prostu marzy o tym żeby zaznać przez chwilę tego zimna dla odmiany.

W mojej opinii podejście MPK do nastawiania klimatyzacji jest kolejną cegiełką do zaprzestania korzystania z jego usług i wybrania samochodu gdzie można sobie nastawić 20 stopni i się nie pocić - a jak ktoś lubi to nawet zmarznąć.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 08 sie 2020, 15:19

Co się dzieje z dostawami i odbiorami? HY844 dotarł do Krakowa 10 dni przed RY827, a podobno dalej jest w Podgórzu.
Dzisiejszy debiutant po chyba 3 kółkach zakończył jazdę na dziś, a na SSC mogliśmy przeczytać o otwierających się drzwiach podczas jazdy w HY842.

Przy obecnym tempie dostaw (liczmy 1 tramwaj na 2 tygodnie) całość zamówienia przyjedzie w marcu 2022 roku, czyli kilka miesięcy przed planowanym terminem rozpoczęcia dostaw "Lajkonika 2". Nawet zwiększenie tempa dostaw do 1 sztuki na tydzień nie pozwoli dostarczyć 35 sztuk do końca roku i 50 do końca marca 2021 r. - a o takich terminach czytaliśmy ostatnio.
Nie karmić troli :!:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kitek » 08 sie 2020, 20:17

pasazer_mobilisu pisze: 08 sie 2020, 15:19Co się dzieje z dostawami i odbiorami?
Pandemia i sezon urlopowy robią swoje. Dodatkowo, są remonty wozów, kasacje i naprawy po ubiegłotygodniowym incydencie pod Kombinatem.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 11 sie 2020, 2:46

Kitek pisze: 08 sie 2020, 20:17 Pandemia i sezon urlopowy robią swoje
Myślę że to nie do końca tłumaczy przedłużające się uruchomienie HY844 (dostarczonego przed RY827) oraz sobotni falstart ostatniej sztuki.

MPK wróciło do aktualizowania ilostanu taboru na swojej stronie, ktoś odpowiedzialny za to wrócił z urlopu? Ale chyba jedną nogą dalej na nim jest ;)
Obrazek
Nie karmić troli :!:

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 14 sie 2020, 14:18

HY844 stoi od ponad miesiąca, a RY825 ostatnio jeździł bez "skrzyni" (akumulatorów?) widocznej m.in. tu:
https://i.imgur.com/7y5Nebo.png
Nie karmić troli :!:

Arsents
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:00

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Arsents » 20 sie 2020, 11:28

#HY844 użyczył części rozbitemu #HY842, ale brak kolejnych dostaw irytujący.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kitek » 20 sie 2020, 11:34

Arsents pisze: 20 sie 2020, 11:28 #HY844 użyczył części rozbitemu #HY842, ale brak kolejnych dostaw irytujący.
Jak to rozbitemu? :shock: Co tam się stało? :o
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości