Infrastruktura rowerowa
Re: Infrastruktura rowerowa
Płaszowianie płaczą, że na wałach powstał CPR - https://www.facebook.com/groups/1588124 ... 657868953/
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Jest przetarg na budowę ścieżki rowerowej na wałach wzdłuż Rudawy.
https://zzm.krakow.pl/przetargi.html?ta ... Vxb2Uwmrp8
https://zzm.krakow.pl/przetargi.html?ta ... Vxb2Uwmrp8
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Ekolodzy piszą do prezydenta: Betonowa ścieżka nad Rudawą skompromituje Kraków
https://gazetakrakowska.pl/ekolodzy-pis ... 1-17263733
https://gazetakrakowska.pl/ekolodzy-pis ... 1-17263733
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Z tego co dziś wyczytałem na SCC: na słynnej przełączce pomiędzy ul. Dunin-Wąsowicza a Włóczków pojawił się znak zakazu wjazdu dla rowerów.
To co, prowadzimy politykę prorowerową czy już nie?
To co, prowadzimy politykę prorowerową czy już nie?
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
A to nie jest teren spółdzielni mieszkaniowej (albo jakoś inaczej podległy mieszkańcom tej ulicy)? Sugerowałby to znak który tam był (zdjęcie) - "nie dotyczy mieszkańców", "droga wewnętrzna" itd.
Inna sprawa, że tam nawet wcześniej był zakaz wjazdu, który dotyczy i rowerów.
Re: Infrastruktura rowerowa
Rowerzyści z Kurdwanowa zyskają nową ścieżkę
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rower ... 49010.html

O ile prawie wszystkie koncepcje były ok i wymagały drobnych zmian, to najgorszy był etap w ul. Halszki - zakładał budowę ścieżki rowerowej w miejscu szpaleru drzew. Nie dość, że wiązałoby się to z pełną wycinką, to jeszcze ze względu na wiele zjazdów, skrzyżowań, przystanków oraz dużego ruchu pieszych, byłaby to mało funkcjonalna ścieżka. Zgłaszałem to na wielu etapach, sugerując w miejsce ścieżki pasy rowerowe na jezdni (z ew. jednometrowym poszerzeniem jej). Nie widzę póki co dalszych prac nad etapem w ul. Halszki, ale staram się śledzić temat.
Tu widać wycinek z projektu przy skrzyżowaniu z Halszki, gdzie na szczęście nie zakłada on już ciągnięcia ścieżki wzdłuż ul. Halszki i drzewa zostaną
Jedyne czego mi szkoda, to że nie zdecydowano przeznaczyć się prawego pasa na odcinku przed tym skrzyżowaniem jako buspas z dopuszczeniem skrętu w prawo: bardzo często korek do ul. Herberta "wylewa się" aż do tego skrzyżowania i samochody chcące jechać na wprost (a nie mogące tego zrobić ze względu na korek za skrzyżowaniem) blokują wszystkie pojazdy (w tym autobusy)
Nieraz wnioskowałem o to i pisałem też na forach.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rower ... 49010.html
Od siebie mogę dodać, że jest to wynik prac projektowych, które zaczęły się w 2019 roku, byłem wtedy na konsultacjach w siedzibie rady dzielnicy. Projekt zakładał budowę ścieżek na terenie całej dzielnicy i był podzielony na 9 etapów. Odcinek wzdłuż ul. Stojałowskiego to Etap II. Wszystkie etapy w starszych iteracjach można znaleźć na audytach.LoveKrakow pisze:Przetarg dotyczy etapu pierwszego, więc jeszcze nie na całym tym odcinku droga dla rowerów znajdzie się po obydwu stronach drogi. O infrastrukturę rowerową zostanie uzupełnione z każdej strony skrzyżowanie ulic Stojałowskiego i Halszki. Po północnej stronie ulicy przebudowa sięgnie tylko do najbliższego przejścia dla pieszych, natomiast po południowej zostanie doprowadzona aż do ul. Bojki. Skrzyżowanie z tą ulicą również zyska z każdej strony odcinki drogi dla rowerów oraz przejazdy.
(...) Projekt przewiduje też uspokojenie ruchu na całym tym odcinku. Ruch na wprost będzie prowadzony jednym pasem, a wzdłuż krawędzi jezdni pojawią się pasy do parkowania. Tak ma wyglądać fragment od strony ul. Halszki:
![]()

O ile prawie wszystkie koncepcje były ok i wymagały drobnych zmian, to najgorszy był etap w ul. Halszki - zakładał budowę ścieżki rowerowej w miejscu szpaleru drzew. Nie dość, że wiązałoby się to z pełną wycinką, to jeszcze ze względu na wiele zjazdów, skrzyżowań, przystanków oraz dużego ruchu pieszych, byłaby to mało funkcjonalna ścieżka. Zgłaszałem to na wielu etapach, sugerując w miejsce ścieżki pasy rowerowe na jezdni (z ew. jednometrowym poszerzeniem jej). Nie widzę póki co dalszych prac nad etapem w ul. Halszki, ale staram się śledzić temat.
Tu widać wycinek z projektu przy skrzyżowaniu z Halszki, gdzie na szczęście nie zakłada on już ciągnięcia ścieżki wzdłuż ul. Halszki i drzewa zostaną
Re: Infrastruktura rowerowa
Las znaków na Bulwarach Wiślanych. Uporządkowanie czy wyrzucenie pieniędzy? [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/las-z ... 49928.html

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/las-z ... 49928.html
Kraków Miastem Rowerów wrzuciło kilka dni temu grafikę by zilustrować jak bardzo niekonsekwentne jest to oznakowanie:Ciągiem pieszym, którym rowerem poruszać się nie wolno, stała się np. jedna z alejek prowadzących równolegle do brzegu Wisły, w stronę rzeźby smoka Wawelskiego. – Jeśli rowerzysta chce jechać prosto do mostu lub zjechać nad Wisłę, to nie może pojechać prosto, najkrótszą pustą drogą. Musi się pchać między pieszych przy straganach z pamiątkami. Po co ZZM wprowadza taki konflikt? Żeby mandatami karać za zdrowy rozsądek? – pyta Marcin Dumnicki z KMR.
zielone = rowery dopuszczone znakami z obu stron; niebieskie = rowery dopuszczone znakiem z jednej strony, z drugiej bez jakiegokolwiek znaku; pomarańczowe = zakaz dla rowerów z jednej strony; czerwone = zakaz z obu stron; czarne = brak jakiegokolwiek znaku

Re: Infrastruktura rowerowa
ZZM ma już wykonawcę ścieżki nad Rudawą
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zzm-m ... 50129.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zzm-m ... 50129.html
Nowa ścieżka nad Rudawą ma powstać na długim, ok. 6-kilometrowym odcinku, od ul. Kościuszki aż do Mydlnik. W zależności od miejsca, będzie przebiegać wzdłuż prawego lub lewego brzegu, z wykorzystaniem istniejących mostków. Wzdłuż trasy pojawią się też m.in. kosze na śmieci, ławki czy tablice informacyjne.
Przetarg dał stosunkowo duże oszczędności w porównaniu z zakładanym budżetem, co może się przełożyć na decyzje co do realizacji innych czekających w kolejce inwestycji.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Wreszcie powstaje przejazd rowerowy Krupnicza - Ingardena 
Trwają prace na Alejach. Rowerzyści zyskają nowy przejazd [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trwaj ... 50156.html

Trwają prace na Alejach. Rowerzyści zyskają nowy przejazd [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trwaj ... 50156.html
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami urzędników, wykonawca ma zakończyć prace najpóźniej do końca kwietnia.
Re: Infrastruktura rowerowa
Rozwiązanie chyba będzie podobne jak na przecięciu al. Krasińskiego i Dunin-Wąsowicza.
Re: Infrastruktura rowerowa
Możliwe, że będzie jednak trochę inne - ze zdjęć wydaje się, że droga rowerowa na środku przetnie chodnik:
- od strony Ingardena droga rowerowa chyba będzie na południe od chodnika: zdjęcie #1
- od strony Krupniczej na północ od niego: zdjęcie #2
- a tu prace na środku, wydaje się że droga rowerowa idzie prosto i ma się przeciąć ze skośnie biegnącym chodnikiem: zdjęcie #3
Acz to tyle co wywnioskowałem ze zdjęć

Re: Infrastruktura rowerowa
Tak, można znaleźć na audytach rowerowych. Droga rowerowa będzie "na wprost" łączyć jezdnie, a przejście dla pieszych zostanie po skosie...
Trochę szkoda, bo zarówno ruch pieszy jak i rowerowy może być niemały i ich celowe krzyżowanie nie wydaje się sensowne. W komentarzach ktoś nawet proponował wyprostowanie przejść dla pieszych i zrobienie dwóch, ale nie przeszło... Przecież to tylko piesi/rowerzyści. Gdyby chodziło o wydzielenie pasa dla samochodów - to inna sprawa by była zapewne!
Trochę szkoda, bo zarówno ruch pieszy jak i rowerowy może być niemały i ich celowe krzyżowanie nie wydaje się sensowne. W komentarzach ktoś nawet proponował wyprostowanie przejść dla pieszych i zrobienie dwóch, ale nie przeszło... Przecież to tylko piesi/rowerzyści. Gdyby chodziło o wydzielenie pasa dla samochodów - to inna sprawa by była zapewne!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości