Infrastruktura rowerowa

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 575
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Łukasz » 15 sty 2023, 10:38

Płaszowianie płaczą, że na wałach powstał CPR - https://www.facebook.com/groups/1588124 ... 657868953/

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 575
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Łukasz » 29 sty 2023, 15:21

Jest przetarg na budowę ścieżki rowerowej na wałach wzdłuż Rudawy.
https://zzm.krakow.pl/przetargi.html?ta ... Vxb2Uwmrp8

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 575
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Łukasz » 05 lut 2023, 11:31

Ekolodzy piszą do prezydenta: Betonowa ścieżka nad Rudawą skompromituje Kraków
https://gazetakrakowska.pl/ekolodzy-pis ... 1-17263733

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 575
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Łukasz » 12 lut 2023, 17:07

Z tego co dziś wyczytałem na SCC: na słynnej przełączce pomiędzy ul. Dunin-Wąsowicza a Włóczków pojawił się znak zakazu wjazdu dla rowerów.
To co, prowadzimy politykę prorowerową czy już nie?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 4364
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 13 lut 2023, 9:14

Łukasz pisze: 12 lut 2023, 17:07Z tego co dziś wyczytałem na SCC: na słynnej przełączce pomiędzy ul. Dunin-Wąsowicza a Włóczków pojawił się znak zakazu wjazdu dla rowerów.
To co, prowadzimy politykę prorowerową czy już nie?
A to nie jest teren spółdzielni mieszkaniowej (albo jakoś inaczej podległy mieszkańcom tej ulicy)? Sugerowałby to znak który tam był (zdjęcie) - "nie dotyczy mieszkańców", "droga wewnętrzna" itd.

Inna sprawa, że tam nawet wcześniej był zakaz wjazdu, który dotyczy i rowerów.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Specjalista
Posty: 280
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kbieniu7 » 16 lut 2023, 23:08

Rowerzyści z Kurdwanowa zyskają nową ścieżkę
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rower ... 49010.html
LoveKrakow pisze:Przetarg dotyczy etapu pierwszego, więc jeszcze nie na całym tym odcinku droga dla rowerów znajdzie się po obydwu stronach drogi. O infrastrukturę rowerową zostanie uzupełnione z każdej strony skrzyżowanie ulic Stojałowskiego i Halszki. Po północnej stronie ulicy przebudowa sięgnie tylko do najbliższego przejścia dla pieszych, natomiast po południowej zostanie doprowadzona aż do ul. Bojki. Skrzyżowanie z tą ulicą również zyska z każdej strony odcinki drogi dla rowerów oraz przejazdy.

(...) Projekt przewiduje też uspokojenie ruchu na całym tym odcinku. Ruch na wprost będzie prowadzony jednym pasem, a wzdłuż krawędzi jezdni pojawią się pasy do parkowania. Tak ma wyglądać fragment od strony ul. Halszki:
Obrazek
Od siebie mogę dodać, że jest to wynik prac projektowych, które zaczęły się w 2019 roku, byłem wtedy na konsultacjach w siedzibie rady dzielnicy. Projekt zakładał budowę ścieżek na terenie całej dzielnicy i był podzielony na 9 etapów. Odcinek wzdłuż ul. Stojałowskiego to Etap II. Wszystkie etapy w starszych iteracjach można znaleźć na audytach.
Obrazek

O ile prawie wszystkie koncepcje były ok i wymagały drobnych zmian, to najgorszy był etap w ul. Halszki - zakładał budowę ścieżki rowerowej w miejscu szpaleru drzew. Nie dość, że wiązałoby się to z pełną wycinką, to jeszcze ze względu na wiele zjazdów, skrzyżowań, przystanków oraz dużego ruchu pieszych, byłaby to mało funkcjonalna ścieżka. Zgłaszałem to na wielu etapach, sugerując w miejsce ścieżki pasy rowerowe na jezdni (z ew. jednometrowym poszerzeniem jej). Nie widzę póki co dalszych prac nad etapem w ul. Halszki, ale staram się śledzić temat.

Tu widać wycinek z projektu przy skrzyżowaniu z Halszki, gdzie na szczęście nie zakłada on już ciągnięcia ścieżki wzdłuż ul. Halszki i drzewa zostaną 🙂 Jedyne czego mi szkoda, to że nie zdecydowano przeznaczyć się prawego pasa na odcinku przed tym skrzyżowaniem jako buspas z dopuszczeniem skrętu w prawo: bardzo często korek do ul. Herberta "wylewa się" aż do tego skrzyżowania i samochody chcące jechać na wprost (a nie mogące tego zrobić ze względu na korek za skrzyżowaniem) blokują wszystkie pojazdy (w tym autobusy) 🙁 Nieraz wnioskowałem o to i pisałem też na forach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 4364
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 22 lut 2023, 9:52

Las znaków na Bulwarach Wiślanych. Uporządkowanie czy wyrzucenie pieniędzy? [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/las-z ... 49928.html
Ciągiem pieszym, którym rowerem poruszać się nie wolno, stała się np. jedna z alejek prowadzących równolegle do brzegu Wisły, w stronę rzeźby smoka Wawelskiego. – Jeśli rowerzysta chce jechać prosto do mostu lub zjechać nad Wisłę, to nie może pojechać prosto, najkrótszą pustą drogą. Musi się pchać między pieszych przy straganach z pamiątkami. Po co ZZM wprowadza taki konflikt? Żeby mandatami karać za zdrowy rozsądek? – pyta Marcin Dumnicki z KMR.
Kraków Miastem Rowerów wrzuciło kilka dni temu grafikę by zilustrować jak bardzo niekonsekwentne jest to oznakowanie:
zielone = rowery dopuszczone znakami z obu stron; niebieskie = rowery dopuszczone znakiem z jednej strony, z drugiej bez jakiegokolwiek znaku; pomarańczowe = zakaz dla rowerów z jednej strony :D; czerwone = zakaz z obu stron; czarne = brak jakiegokolwiek znaku
Obrazek

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 575
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Łukasz » 09 mar 2023, 13:34

ZZM ma już wykonawcę ścieżki nad Rudawą
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zzm-m ... 50129.html
Nowa ścieżka nad Rudawą ma powstać na długim, ok. 6-kilometrowym odcinku, od ul. Kościuszki aż do Mydlnik. W zależności od miejsca, będzie przebiegać wzdłuż prawego lub lewego brzegu, z wykorzystaniem istniejących mostków. Wzdłuż trasy pojawią się też m.in. kosze na śmieci, ławki czy tablice informacyjne.
Przetarg dał stosunkowo duże oszczędności w porównaniu z zakładanym budżetem, co może się przełożyć na decyzje co do realizacji innych czekających w kolejce inwestycji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 4364
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 13 mar 2023, 8:49

Wreszcie powstaje przejazd rowerowy Krupnicza - Ingardena :)

Trwają prace na Alejach. Rowerzyści zyskają nowy przejazd [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trwaj ... 50156.html
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami urzędników, wykonawca ma zakończyć prace najpóźniej do końca kwietnia.

pjetrek
Specjalista
Posty: 393
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: pjetrek » 13 mar 2023, 15:22

Rozwiązanie chyba będzie podobne jak na przecięciu al. Krasińskiego i Dunin-Wąsowicza.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 4364
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 14 mar 2023, 9:11

pjetrek pisze: 13 mar 2023, 15:22Rozwiązanie chyba będzie podobne jak na przecięciu al. Krasińskiego i Dunin-Wąsowicza.
Możliwe, że będzie jednak trochę inne - ze zdjęć wydaje się, że droga rowerowa na środku przetnie chodnik:

- od strony Ingardena droga rowerowa chyba będzie na południe od chodnika: zdjęcie #1
- od strony Krupniczej na północ od niego: zdjęcie #2
- a tu prace na środku, wydaje się że droga rowerowa idzie prosto i ma się przeciąć ze skośnie biegnącym chodnikiem: zdjęcie #3

Acz to tyle co wywnioskowałem ze zdjęć ;)

fysztof
Specjalista
Posty: 471
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: fysztof » 14 mar 2023, 15:33

Tak, można znaleźć na audytach rowerowych. Droga rowerowa będzie "na wprost" łączyć jezdnie, a przejście dla pieszych zostanie po skosie...
Trochę szkoda, bo zarówno ruch pieszy jak i rowerowy może być niemały i ich celowe krzyżowanie nie wydaje się sensowne. W komentarzach ktoś nawet proponował wyprostowanie przejść dla pieszych i zrobienie dwóch, ale nie przeszło... Przecież to tylko piesi/rowerzyści. Gdyby chodziło o wydzielenie pasa dla samochodów - to inna sprawa by była zapewne!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości