Infrastruktura rowerowa
Infrastruktura rowerowa
Kluczowy moment budowy kładki. Zamkną al. Powstańców Śląskich
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/klucz ... 34292.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/klucz ... 34292.html
Re: Infrastruktura rowerowa
ZTP poinformowało, że planowane jest wytyczenie pasów rowerowych na ulicy Ofiar Dąbia oraz stopniu wodnym Dąbie:
https://www.instagram.com/p/B-fLkD5IrLZ/
Przy czym zaznaczyło, że:
https://www.instagram.com/p/B-fLkD5IrLZ/
Przy czym zaznaczyło, że:
Na samym moście nie ma miejsca na osobne pasy dla rowerzystów, ale tam też przewidujemy udogodnienia dla korzystających z dwóch kółek
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
-
- Ekspert
- Posty: 1135
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Infrastruktura rowerowa
Z największych zmian to chyba:
- ruch jednokierunkowy wokół Plant (Westerplatte + św. Gertrudy) i DDR na pasie ruchu od strony Plant;
- most Grunwaldzki + Dietla po jednym pasie;
- DDR na południowej części Grzegórzeckiej;
- pasy ruchu dla rowerów na Pilotów;
- DDR na moście nad Wisłą w ciągu Nowohuckiej;
Takie "drobnostki" jak:
- wyłączenie Podzamcza;
- skrzyżowanie pod Bagatelą (strefa zamieszkania?);
- kontrapas na Wielopolu;
- czy pasy dla rowerów na Ofiar Dąbia;
nikną przy tym wszystkim
Zastanawia mnie natomiast, o co chodzi z Mogilską ("większa ilość dla pieszych), bo tam ewidentnie chodzi o rejon skrzyżowania z Cystersów, po jednej i drugiej stronie ulicy
- ruch jednokierunkowy wokół Plant (Westerplatte + św. Gertrudy) i DDR na pasie ruchu od strony Plant;
- most Grunwaldzki + Dietla po jednym pasie;
- DDR na południowej części Grzegórzeckiej;
- pasy ruchu dla rowerów na Pilotów;
- DDR na moście nad Wisłą w ciągu Nowohuckiej;
Takie "drobnostki" jak:
- wyłączenie Podzamcza;
- skrzyżowanie pod Bagatelą (strefa zamieszkania?);
- kontrapas na Wielopolu;
- czy pasy dla rowerów na Ofiar Dąbia;
nikną przy tym wszystkim
Zastanawia mnie natomiast, o co chodzi z Mogilską ("większa ilość dla pieszych), bo tam ewidentnie chodzi o rejon skrzyżowania z Cystersów, po jednej i drugiej stronie ulicy
Re: Infrastruktura rowerowa
A gdyby niektóre z tych zmian zostały "nie-tymczasowo", ech marzenie...
-
- Ekspert
- Posty: 1135
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Infrastruktura rowerowa
No ja obstawiam, że co najmniej 2/3 tych zmian zostanie
Moim zdaniem na pewno (to i tak miało być zrobione):
- kontrapas na Wielopolu;
- pasy dla rowerów na Ofiar Dąbia;
- Bernardyńska;
Bardzo dużą szansę mają (albo było w bliższych / dalszych planach albo wpisuje się we wcześniejsze zmiany, ew. nie generuje żadnych negatywnych aspektów z niczyjego punktu widzenia - jak Grzegórzecka):
- most Grunwaldzki + Dietla po jednym pasie - Dietla i tak miała mieć 2x1 i to jest wdrażane sukcesywnie od jakiegoś czasu, pod różnymi pozorami, doszedł most Grunwaldzki, który jest naturalnym przedłużeniem;
- pasy ruchu dla rowerów na Pilotów - również było w planach;
- ruch jednokierunkowy wokół Plant (Westerplatte + św. Gertrudy) i DDR na pasie ruchu od strony Plant - kontynuacja zmian wokół Plant, ale mieli czekać na remont;
- DDR na południowej części Grzegórzeckiej - tu w sumie aż dziw, że nikt na to nie wpadł wcześniej. Jeśli Dietla nie będzie miało ruchu tranzytowego, to auta spokojnie można tam wrzucić na torowisko w kierunku Grzegórzeckiego, bo tam fizycznie nie będzie miało co zapchać ruchu;
- wyłączenie Podzamcza - też było w planach;
Zobaczymy, jak będzie:
- DDR na moście nad Wisłą w ciągu Nowohuckiej - w to szczerze wątpię, aby zostało;
- skrzyżowanie pod Bagatelą (strefa zamieszkania?) - pytanie, jak to będzie oddziaływać na KMK;
Moim zdaniem na pewno (to i tak miało być zrobione):
- kontrapas na Wielopolu;
- pasy dla rowerów na Ofiar Dąbia;
- Bernardyńska;
Bardzo dużą szansę mają (albo było w bliższych / dalszych planach albo wpisuje się we wcześniejsze zmiany, ew. nie generuje żadnych negatywnych aspektów z niczyjego punktu widzenia - jak Grzegórzecka):
- most Grunwaldzki + Dietla po jednym pasie - Dietla i tak miała mieć 2x1 i to jest wdrażane sukcesywnie od jakiegoś czasu, pod różnymi pozorami, doszedł most Grunwaldzki, który jest naturalnym przedłużeniem;
- pasy ruchu dla rowerów na Pilotów - również było w planach;
- ruch jednokierunkowy wokół Plant (Westerplatte + św. Gertrudy) i DDR na pasie ruchu od strony Plant - kontynuacja zmian wokół Plant, ale mieli czekać na remont;
- DDR na południowej części Grzegórzeckiej - tu w sumie aż dziw, że nikt na to nie wpadł wcześniej. Jeśli Dietla nie będzie miało ruchu tranzytowego, to auta spokojnie można tam wrzucić na torowisko w kierunku Grzegórzeckiego, bo tam fizycznie nie będzie miało co zapchać ruchu;
- wyłączenie Podzamcza - też było w planach;
Zobaczymy, jak będzie:
- DDR na moście nad Wisłą w ciągu Nowohuckiej - w to szczerze wątpię, aby zostało;
- skrzyżowanie pod Bagatelą (strefa zamieszkania?) - pytanie, jak to będzie oddziaływać na KMK;
Re: Infrastruktura rowerowa
Pilotów akurat mnie nie cieszy - tam przez lata planowana buspas. I choć przecieki sugerowały, że zrezygnowano z tej koncepcji bo była problematyczna, to jednak człowiek się łudził.
Wpuszczenie samochodów na Grzegórzeckiej na PAT wg mnie ryzykowne. Zawsze jakiś ruch samochodów zostanie - nie tylko od Dietla lecz również Starowiślnej. Zawsze jest ryzyko że zrobi się jakiś korek i km utknie.
Oczywiście większość zmian mnie cieszy, natomiast te dwie uważam za dość kontrowersyjne.
Wpuszczenie samochodów na Grzegórzeckiej na PAT wg mnie ryzykowne. Zawsze jakiś ruch samochodów zostanie - nie tylko od Dietla lecz również Starowiślnej. Zawsze jest ryzyko że zrobi się jakiś korek i km utknie.
Oczywiście większość zmian mnie cieszy, natomiast te dwie uważam za dość kontrowersyjne.
-
- Ekspert
- Posty: 1135
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Infrastruktura rowerowa
Odnośnie Pilotów - nie widziałem projektu. Ale przy układzie 4x1 można zrobić po jednym pasie ruchu w każdym kierunku + pasy rowerowe w obu kierunkach + BUSPAS o ew. zmiennym kierunku (jest już coś podobnego bodajże w Gdyni). Inna sprawa, że Pilotów rowerowo znaczenie ma mocno średnie, bo tam główny ruch rowerowy powinien iść przez Brogi - TUNEL pod torami kolejowymi - Rakowicką. No tylko problem, że _obecnie_ ten tunel jest do bani.
Natomiast jeśli chodzi o Grzegórzecką, to ja bym się tego chyba nie obawiał. Oczywiście wiadomo, zobaczymy, jak się to sprawdzi w praktyce, ale tam ruch samochodowy obecnie jest powiedziałbym mocno słaby. Czasem udawało mi się tam przejechać rowerem w ciągu dnia od Hali do Grzegórzeckiego... nie mając ani jednego auta za sobą A do tego Dietla ma mieć docelowo przecięty tranzyt na wprost, więc tam serio, nie za bardzo co ma generować ten ruch.
Zresztą jest szansa, że tam cała okolica mocno się zmieni, a dobrym punktem wyjścia będzie otwarcie przystanku SKA. To będzie przystanek obsługujący potencjalnie największy ruch aglo w mieście, najprawdopodobniej nawet większy, niż dworzec główny (oczywiście mówimy tylko o ruchu aglo). A od tego już prosta droga, i coraz więcej osób o tym mówi, aby w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa i jezdni dookoła zrobić... fajny miejski PLAC Do tego dochodzi super połączenie piesze / rowerowe w osi płn - płd. pod estakadami kolejowymi.
Tak więc docelowo, w perspektywie kilku lat, cały obszar wzdłuż Dietla, od ronda Grunwaldzkiego, aż do Grzegórzeckiego, ma szansę zmienić się w naprawdę fajną, miejską przestrzeń, zupełnie nieprzypominającą 2x2 będącej obecnie:
- most Grunwaldzki po jednym pasie ruchu i DDR;
- Dietla jako ulica lokalna, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, bez możliwości przejazdu na całej długości na wprost;
- w okolicach Hali Targowej nowy przystanek SKA, plac miejski, cała przestrzeń jako strefa ruchu, z przystankami KMK pośrodku (tu padają porównania do Alexander Platz w Berlinie, oczywiście wielkościowo co innego );
- Grzegórzecka jako lokalna ulica, de facto dla ruchu lokalnego, z DDR, przestrzenią dla pieszych, zielenią.
Moim zdaniem to jest obecnie miejsce w Krk, które ma chyba największy potencjał na totalne zmiany w perspektywie kilku najbliższych lat.
Nierealne? A jakby ktoś powiedział pół roku temu, że na moście Grunwaldzkim będzie po jednym pasie ruchu? Albo ruch jednokierunkowy będzie niebawem wokół całych Plant? Akurat z Dietla - Halą Targową (w sumie super miejsce na "nowe Dolne Młyny", Grzegórzecką) to się imho wszystko zmieni szybciej, niż nam się wydaje
Hala Targowa będąca czymś w stylu Dolnych Młynów / warszawskiej Hali Koszyki, jeden z największych punktów przesiadkowych SKA <-> KMK, plac miejski w miejscu obecnego ścieku komunikacyjnego w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa...? Czemu nie?
Natomiast jeśli chodzi o Grzegórzecką, to ja bym się tego chyba nie obawiał. Oczywiście wiadomo, zobaczymy, jak się to sprawdzi w praktyce, ale tam ruch samochodowy obecnie jest powiedziałbym mocno słaby. Czasem udawało mi się tam przejechać rowerem w ciągu dnia od Hali do Grzegórzeckiego... nie mając ani jednego auta za sobą A do tego Dietla ma mieć docelowo przecięty tranzyt na wprost, więc tam serio, nie za bardzo co ma generować ten ruch.
Zresztą jest szansa, że tam cała okolica mocno się zmieni, a dobrym punktem wyjścia będzie otwarcie przystanku SKA. To będzie przystanek obsługujący potencjalnie największy ruch aglo w mieście, najprawdopodobniej nawet większy, niż dworzec główny (oczywiście mówimy tylko o ruchu aglo). A od tego już prosta droga, i coraz więcej osób o tym mówi, aby w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa i jezdni dookoła zrobić... fajny miejski PLAC Do tego dochodzi super połączenie piesze / rowerowe w osi płn - płd. pod estakadami kolejowymi.
Tak więc docelowo, w perspektywie kilku lat, cały obszar wzdłuż Dietla, od ronda Grunwaldzkiego, aż do Grzegórzeckiego, ma szansę zmienić się w naprawdę fajną, miejską przestrzeń, zupełnie nieprzypominającą 2x2 będącej obecnie:
- most Grunwaldzki po jednym pasie ruchu i DDR;
- Dietla jako ulica lokalna, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, bez możliwości przejazdu na całej długości na wprost;
- w okolicach Hali Targowej nowy przystanek SKA, plac miejski, cała przestrzeń jako strefa ruchu, z przystankami KMK pośrodku (tu padają porównania do Alexander Platz w Berlinie, oczywiście wielkościowo co innego );
- Grzegórzecka jako lokalna ulica, de facto dla ruchu lokalnego, z DDR, przestrzenią dla pieszych, zielenią.
Moim zdaniem to jest obecnie miejsce w Krk, które ma chyba największy potencjał na totalne zmiany w perspektywie kilku najbliższych lat.
Nierealne? A jakby ktoś powiedział pół roku temu, że na moście Grunwaldzkim będzie po jednym pasie ruchu? Albo ruch jednokierunkowy będzie niebawem wokół całych Plant? Akurat z Dietla - Halą Targową (w sumie super miejsce na "nowe Dolne Młyny", Grzegórzecką) to się imho wszystko zmieni szybciej, niż nam się wydaje
Hala Targowa będąca czymś w stylu Dolnych Młynów / warszawskiej Hali Koszyki, jeden z największych punktów przesiadkowych SKA <-> KMK, plac miejski w miejscu obecnego ścieku komunikacyjnego w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa...? Czemu nie?
Re: Infrastruktura rowerowa
Jeśli chodzi o Grzegórzecką to objazd Daszyńskiego i Rzeźniczą mógłby dać radę, do tego zrobienie Chodkiewicza drogą bez przejazdu w Grzegórzecką.
Re: Infrastruktura rowerowa
Wymalowano kontrapas na Wielopolu - zdjęcia w linku:
https://www.instagram.com/p/CAVxDmqnUlH/Dziś cały dzień malowane było oznakowanie poziome kontrapasa w ul. Wielopole. Lada dzień zostanie otwarty dla cyklistów. To pierwsza ze zmian w ramach wprowadzanej przez nas Krakowskiej Tarczy dla Mobilności. Szereg rozwiązań poprawiających mobilność pieszych i rowerzystów ma ułatwić dystansowanie społeczne i zapewnić ciągłość infrastruktury. Będziemy informować o kolejnych zmianach
-
- Ekspert
- Posty: 1135
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Infrastruktura rowerowa
Po zakończeniu Wielopola mają się podobno przenieść na Grzegórzecką
Re: Infrastruktura rowerowa
Szkoda bo były dwa pasy ruchu i obustronne parkowanie na chodniku. (Ironia)
-
- Ekspert
- Posty: 1135
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Infrastruktura rowerowa
Tzn. pytanie, co tam wymyślą, bo:
- sam fakt powstania kontrapasa na Wielopolu - jak najbardziej ok;
- sposób wyznaczenia tego kontrapasa - katastrofa;
- sposób organizacji ruchu na skrzyżowaniu pod Pocztą - również jakaś totalna katastrofa niestety
- sam fakt powstania kontrapasa na Wielopolu - jak najbardziej ok;
- sposób wyznaczenia tego kontrapasa - katastrofa;
- sposób organizacji ruchu na skrzyżowaniu pod Pocztą - również jakaś totalna katastrofa niestety
Re: Infrastruktura rowerowa
Jak to tam zorganizowano?kot_feliks pisze: ↑20 maja 2020, 12:27- sposób organizacji ruchu na skrzyżowaniu pod Pocztą - również jakaś totalna katastrofa niestety
-
- Ekspert
- Posty: 1135
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Infrastruktura rowerowa
Hmm.... w ten sposób
- zielone - wjazd rowerem z Siennej w Wielopole;
- żółte - tu jeszcze większy hardcore - wjazd rowerem z Westerplatte (a tam ma być dwukierunkowa DDR(!)) w Wielopole
A tu widok z Siennej:
- żółte przejazd Sienna -> Wielopole;
- niebieskie - przejazd Westerplatte -> Wielopole
Serio, doceniam te zmiany, ale tu jest to zrobione grubo "nie tak" :/
Cały kontrapas tak samo (parkowanie powinno być po drugiej stronie ulicy, obok pasa ruchu dla aut).
I potem dojeżdżamy do skrzyżowanie z Dietla, gdzie mamy znowuż sytuację, w której prawdę mówiąc nie mam pojęcia, kto ma pierwszeństwo(?):
Kto tu ma pierwszeństwo(?):
- rowerzysta skręcający w lewo (bo po obrocie o 90 stopni nagle znalazł się na przejeździe);
- auto jadące od strony Grzegórzeckiej w prawo (skąd w ogóle kierowca ma wiedzieć, że rowerzysta nagle skręci w miejscu o kąt prosty w lewo);
- auto jadące z Dietla (od strony Starowiślnej) w Wielopole (na pewno musi ustąpić samochodowi skręcającemu z Dietla w prawo, ale rowerzyście(?) - oboje skręcają w lewo - i znowu, skąd kierowca ma wiedzieć, że rowerzysta dojeżdżając kontrapasem do przejazdu nagle zrobi obrót w miejscu o 90 stopni);
- zielone - wjazd rowerem z Siennej w Wielopole;
- żółte - tu jeszcze większy hardcore - wjazd rowerem z Westerplatte (a tam ma być dwukierunkowa DDR(!)) w Wielopole
A tu widok z Siennej:
- żółte przejazd Sienna -> Wielopole;
- niebieskie - przejazd Westerplatte -> Wielopole
Serio, doceniam te zmiany, ale tu jest to zrobione grubo "nie tak" :/
Cały kontrapas tak samo (parkowanie powinno być po drugiej stronie ulicy, obok pasa ruchu dla aut).
I potem dojeżdżamy do skrzyżowanie z Dietla, gdzie mamy znowuż sytuację, w której prawdę mówiąc nie mam pojęcia, kto ma pierwszeństwo(?):
Kto tu ma pierwszeństwo(?):
- rowerzysta skręcający w lewo (bo po obrocie o 90 stopni nagle znalazł się na przejeździe);
- auto jadące od strony Grzegórzeckiej w prawo (skąd w ogóle kierowca ma wiedzieć, że rowerzysta nagle skręci w miejscu o kąt prosty w lewo);
- auto jadące z Dietla (od strony Starowiślnej) w Wielopole (na pewno musi ustąpić samochodowi skręcającemu z Dietla w prawo, ale rowerzyście(?) - oboje skręcają w lewo - i znowu, skąd kierowca ma wiedzieć, że rowerzysta dojeżdżając kontrapasem do przejazdu nagle zrobi obrót w miejscu o 90 stopni);
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości