Infrastruktura rowerowa

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 748
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Infrastruktura rowerowa

Post autor: lukaszpdg » 20 lut 2020, 1:03

Kluczowy moment budowy kładki. Zamkną al. Powstańców Śląskich
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/klucz ... 34292.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6321
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 02 kwie 2020, 20:28

ZTP poinformowało, że planowane jest wytyczenie pasów rowerowych na ulicy Ofiar Dąbia oraz stopniu wodnym Dąbie:
https://www.instagram.com/p/B-fLkD5IrLZ/

Przy czym zaznaczyło, że:
Na samym moście nie ma miejsca na osobne pasy dla rowerzystów, ale tam też przewidujemy udogodnienia dla korzystających z dwóch kółek

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Zieleńczanin » 23 kwie 2020, 23:48


kot_feliks
Ekspert
Posty: 1135
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 24 kwie 2020, 9:02

Z największych zmian to chyba:
- ruch jednokierunkowy wokół Plant (Westerplatte + św. Gertrudy) i DDR na pasie ruchu od strony Plant;
- most Grunwaldzki + Dietla po jednym pasie;
- DDR na południowej części Grzegórzeckiej;
- pasy ruchu dla rowerów na Pilotów;
- DDR na moście nad Wisłą w ciągu Nowohuckiej;

Takie "drobnostki" jak:
- wyłączenie Podzamcza;
- skrzyżowanie pod Bagatelą (strefa zamieszkania?);
- kontrapas na Wielopolu;
- czy pasy dla rowerów na Ofiar Dąbia;
nikną przy tym wszystkim ;)

Zastanawia mnie natomiast, o co chodzi z Mogilską ("większa ilość dla pieszych), bo tam ewidentnie chodzi o rejon skrzyżowania z Cystersów, po jednej i drugiej stronie ulicy ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6321
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 24 kwie 2020, 9:49

A gdyby niektóre z tych zmian zostały "nie-tymczasowo", ech marzenie... ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1135
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 24 kwie 2020, 17:15

No ja obstawiam, że co najmniej 2/3 tych zmian zostanie ;)

Moim zdaniem na pewno (to i tak miało być zrobione):
- kontrapas na Wielopolu;
- pasy dla rowerów na Ofiar Dąbia;
- Bernardyńska;

Bardzo dużą szansę mają (albo było w bliższych / dalszych planach albo wpisuje się we wcześniejsze zmiany, ew. nie generuje żadnych negatywnych aspektów z niczyjego punktu widzenia - jak Grzegórzecka):
- most Grunwaldzki + Dietla po jednym pasie - Dietla i tak miała mieć 2x1 i to jest wdrażane sukcesywnie od jakiegoś czasu, pod różnymi pozorami, doszedł most Grunwaldzki, który jest naturalnym przedłużeniem;
- pasy ruchu dla rowerów na Pilotów - również było w planach;
- ruch jednokierunkowy wokół Plant (Westerplatte + św. Gertrudy) i DDR na pasie ruchu od strony Plant - kontynuacja zmian wokół Plant, ale mieli czekać na remont;
- DDR na południowej części Grzegórzeckiej
- tu w sumie aż dziw, że nikt na to nie wpadł wcześniej. Jeśli Dietla nie będzie miało ruchu tranzytowego, to auta spokojnie można tam wrzucić na torowisko w kierunku Grzegórzeckiego, bo tam fizycznie nie będzie miało co zapchać ruchu;
- wyłączenie Podzamcza - też było w planach;

Zobaczymy, jak będzie:
- DDR na moście nad Wisłą w ciągu Nowohuckiej - w to szczerze wątpię, aby zostało;
- skrzyżowanie pod Bagatelą (strefa zamieszkania?) - pytanie, jak to będzie oddziaływać na KMK;

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6321
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 24 kwie 2020, 17:39

Pilotów akurat mnie nie cieszy - tam przez lata planowana buspas. I choć przecieki sugerowały, że zrezygnowano z tej koncepcji bo była problematyczna, to jednak człowiek się łudził.

Wpuszczenie samochodów na Grzegórzeckiej na PAT wg mnie ryzykowne. Zawsze jakiś ruch samochodów zostanie - nie tylko od Dietla lecz również Starowiślnej. Zawsze jest ryzyko że zrobi się jakiś korek i km utknie.

Oczywiście większość zmian mnie cieszy, natomiast te dwie uważam za dość kontrowersyjne.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1135
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 24 kwie 2020, 21:29

Odnośnie Pilotów - nie widziałem projektu. Ale przy układzie 4x1 można zrobić po jednym pasie ruchu w każdym kierunku + pasy rowerowe w obu kierunkach + BUSPAS o ew. zmiennym kierunku (jest już coś podobnego bodajże w Gdyni). Inna sprawa, że Pilotów rowerowo znaczenie ma mocno średnie, bo tam główny ruch rowerowy powinien iść przez Brogi - TUNEL pod torami kolejowymi - Rakowicką. No tylko problem, że _obecnie_ ten tunel jest do bani.

Natomiast jeśli chodzi o Grzegórzecką, to ja bym się tego chyba nie obawiał. Oczywiście wiadomo, zobaczymy, jak się to sprawdzi w praktyce, ale tam ruch samochodowy obecnie jest powiedziałbym mocno słaby. Czasem udawało mi się tam przejechać rowerem w ciągu dnia od Hali do Grzegórzeckiego... nie mając ani jednego auta za sobą ;) A do tego Dietla ma mieć docelowo przecięty tranzyt na wprost, więc tam serio, nie za bardzo co ma generować ten ruch.

Zresztą jest szansa, że tam cała okolica mocno się zmieni, a dobrym punktem wyjścia będzie otwarcie przystanku SKA. To będzie przystanek obsługujący potencjalnie największy ruch aglo w mieście, najprawdopodobniej nawet większy, niż dworzec główny (oczywiście mówimy tylko o ruchu aglo). A od tego już prosta droga, i coraz więcej osób o tym mówi, aby w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa i jezdni dookoła zrobić... fajny miejski PLAC ;) Do tego dochodzi super połączenie piesze / rowerowe w osi płn - płd. pod estakadami kolejowymi.

Tak więc docelowo, w perspektywie kilku lat, cały obszar wzdłuż Dietla, od ronda Grunwaldzkiego, aż do Grzegórzeckiego, ma szansę zmienić się w naprawdę fajną, miejską przestrzeń, zupełnie nieprzypominającą 2x2 będącej obecnie:
- most Grunwaldzki po jednym pasie ruchu i DDR;
- Dietla jako ulica lokalna, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, bez możliwości przejazdu na całej długości na wprost;
- w okolicach Hali Targowej nowy przystanek SKA, plac miejski, cała przestrzeń jako strefa ruchu, z przystankami KMK pośrodku (tu padają porównania do Alexander Platz w Berlinie, oczywiście wielkościowo co innego ;) );
- Grzegórzecka jako lokalna ulica, de facto dla ruchu lokalnego, z DDR, przestrzenią dla pieszych, zielenią.

Moim zdaniem to jest obecnie miejsce w Krk, które ma chyba największy potencjał na totalne zmiany w perspektywie kilku najbliższych lat.

Nierealne? A jakby ktoś powiedział pół roku temu, że na moście Grunwaldzkim będzie po jednym pasie ruchu? Albo ruch jednokierunkowy będzie niebawem wokół całych Plant? ;) Akurat z Dietla - Halą Targową (w sumie super miejsce na "nowe Dolne Młyny", Grzegórzecką) to się imho wszystko zmieni szybciej, niż nam się wydaje :)

Hala Targowa będąca czymś w stylu Dolnych Młynów / warszawskiej Hali Koszyki, jeden z największych punktów przesiadkowych SKA <-> KMK, plac miejski w miejscu obecnego ścieku komunikacyjnego w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa...? Czemu nie? ;)

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: ABC » 08 maja 2020, 14:08

Jeśli chodzi o Grzegórzecką to objazd Daszyńskiego i Rzeźniczą mógłby dać radę, do tego zrobienie Chodkiewicza drogą bez przejazdu w Grzegórzecką.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6321
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 19 maja 2020, 8:22

Wymalowano kontrapas na Wielopolu - zdjęcia w linku:
Dziś cały dzień malowane było oznakowanie poziome kontrapasa w ul. Wielopole. Lada dzień zostanie otwarty dla cyklistów. To pierwsza ze zmian w ramach wprowadzanej przez nas Krakowskiej Tarczy dla Mobilności. Szereg rozwiązań poprawiających mobilność pieszych i rowerzystów ma ułatwić dystansowanie społeczne i zapewnić ciągłość infrastruktury. Będziemy informować o kolejnych zmianach
https://www.instagram.com/p/CAVxDmqnUlH/

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1135
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 19 maja 2020, 11:16

Po zakończeniu Wielopola mają się podobno przenieść na Grzegórzecką :)

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: ABC » 19 maja 2020, 13:27

Szkoda bo były dwa pasy ruchu i obustronne parkowanie na chodniku. (Ironia)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1135
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 20 maja 2020, 12:27

Tzn. pytanie, co tam wymyślą, bo:
- sam fakt powstania kontrapasa na Wielopolu - jak najbardziej ok;
- sposób wyznaczenia tego kontrapasa - katastrofa;
- sposób organizacji ruchu na skrzyżowaniu pod Pocztą - również jakaś totalna katastrofa niestety :(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6321
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 20 maja 2020, 13:08

kot_feliks pisze: 20 maja 2020, 12:27- sposób organizacji ruchu na skrzyżowaniu pod Pocztą - również jakaś totalna katastrofa niestety :(
Jak to tam zorganizowano?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1135
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 20 maja 2020, 15:00

Hmm.... w ten sposób :D
- zielone - wjazd rowerem z Siennej w Wielopole;
- żółte - tu jeszcze większy hardcore - wjazd rowerem z Westerplatte (a tam ma być dwukierunkowa DDR(!)) w Wielopole :mrgreen:

Obrazek

A tu widok z Siennej:
- żółte przejazd Sienna -> Wielopole;
- niebieskie - przejazd Westerplatte -> Wielopole :mrgreen:
Obrazek

Serio, doceniam te zmiany, ale tu jest to zrobione grubo "nie tak" :/

Cały kontrapas tak samo (parkowanie powinno być po drugiej stronie ulicy, obok pasa ruchu dla aut).

I potem dojeżdżamy do skrzyżowanie z Dietla, gdzie mamy znowuż sytuację, w której prawdę mówiąc nie mam pojęcia, kto ma pierwszeństwo(?):
Obrazek

Kto tu ma pierwszeństwo(?):
- rowerzysta skręcający w lewo (bo po obrocie o 90 stopni nagle znalazł się na przejeździe);
- auto jadące od strony Grzegórzeckiej w prawo (skąd w ogóle kierowca ma wiedzieć, że rowerzysta nagle skręci w miejscu o kąt prosty w lewo);
- auto jadące z Dietla (od strony Starowiślnej) w Wielopole (na pewno musi ustąpić samochodowi skręcającemu z Dietla w prawo, ale rowerzyście(?) - oboje skręcają w lewo - i znowu, skąd kierowca ma wiedzieć, że rowerzysta dojeżdżając kontrapasem do przejazdu nagle zrobi obrót w miejscu o 90 stopni);

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości